Griekenland

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Bonnelover
Berichten: 1532
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 20:22

Wat heerlijk Albertina. Wij hopen dit ook te kunnen over een paar jaar. Na de afgelopen vakantie besloten dat we ons straks willen vestigen op Kreta. Twijfelde nog iets tussen Kreta en Rhodos.

Zijn nu weer een weekje thuis en wat mis ik Griekenland alweer!!


Albertina71
Berichten: 748
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 21:45

Bonnelover schreef:
Wat heerlijk Albertina. Wij hopen dit ook te kunnen over een paar jaar. Na de afgelopen vakantie besloten dat we ons straks willen vestigen op Kreta. Twijfelde nog iets tussen Kreta en Rhodos.

Zijn nu weer een weekje thuis en wat mis ik Griekenland alweer!!

Wat leuk! Nu nog beslissen waar op Kreta. Kreta is een groot eiland! :D

__denise
Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 21:58

We zijn al druk op zoek naar een accommodatie voor ons derde jaar Kreta. Dit jaar kijken we naar het noord-west kust.
Ooit willen we heel graag ook iets voor onszelf. Kreta bevalt ons ook super goed :o

Earth
Berichten: 7733
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 16:24

Wij willen volgend jaar toch eens naar een ander eiland. Niet te toeristisch, idyllisch, mag wat exclusiever/ duurder zijn. Vooral voor mooie stranden, snorkelen en lekker eten. Tips iemand? :D
Hotels mogen ook aangeboden worden.

Earth het reisbureau.

Electra63
Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 16:47

Karpathos ?

Earth
Berichten: 7733
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 16:53

Electra63 schreef:
Karpathos ?

Ik ga eens kijken :) doet me denken aan de naam van het schip waarmee overlevenden van de titanic zijn gered :D

Earth het reisbureau.

Albertina71
Berichten: 748
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 19:15

__denise schreef:
We zijn al druk op zoek naar een accommodatie voor ons derde jaar Kreta. Dit jaar kijken we naar het noord-west kust.
Ooit willen we heel graag ook iets voor onszelf. Kreta bevalt ons ook super goed :o

Kijk, het wordt gezellig op Kreta met al die bokkers :D

Fitzroy
Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-21 19:28

Electra63 schreef:
Karpathos ?


Stuur jij niet iedereen naar Karpathos >;) , dan wordt het er zo druk.

Earth, het is er wel heel kaal in vergelijking tot Corfu. En als je het over idyllisch hebt, kan ik je de Sporaden aanraden en dan met name Skopelos en Alonissos.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Earth
Berichten: 7733
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 20:04

Fitzroy schreef:
Electra63 schreef:
Karpathos ?


Stuur jij niet iedereen naar Karpathos >;) , dan wordt het er zo druk.

Earth, het is er wel heel kaal in vergelijking tot Corfu. En als je het over idyllisch hebt, kan ik je de Sporaden aanraden en dan met name Skopelos en Alonissos.


Is dat een manier om mij van Karpathos weg te houden? >;) :')
Goed om te weten, Skopelos ziet er ook echt mooi uit :j

Earth het reisbureau.

Fitzroy
Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-21 20:11

Haha, nee hoor. Maar omdat ik weet dat je dol bent op Corfu. ;) Ik ben dit jaar dus naar beiden geweest en het is me ook allebei super bevallen. Karpathos is kaal maar ruig. Ik was er van onder de indruk.
Maar idyllisch kan ik het daar nou niet noemen. Dan zijn de Sporaden eerder in beeld. Die vind ik idyllisch.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Suor
Berichten: 965
Geregistreerd: 14-06-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 09:27

Ik zit op Schiphol te wachten op onze vlucht naar Athene! Toch wel weer even spannend met alle codes..

Albertina71
Berichten: 748
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 10:24

Wij hadden alle codes en formulieren uitgeprint bij ons: PLF met QR-code voor Griekenland, QR-codes van de Coronacheck app, aankoopbewijs tickets, maar er werd niet naar gekeken door Corendon International in Weeze. Alleen ons paspoort was nodig.
Mijn ouders en dochter vlogen met Corendon Nederland en ook bij hen werd niks gevraagd, alleen het paspoort! Terugweg hetzelfde.
Bij ons werd bij het afgeven van de koffer even gevraagd of we gevaccineerd zijn, maar veel interesse in het bewijs had ze niet. Maar wij waren dan ook per ongeluk veel te laat op het vliegveld, het boarden was al begonnen := en hadden haast :o

Ik vraag me af of Corendon hierin uniek is en of dat misschien komt doordat de overgrote meerderheid een pakketreis van Corendon had geboekt.

Electra63
Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 10:27

Transavia controleerde op Schiphol wel QR-code.
En in Griekenland bij de douane op Zakynthos wilde ze het PLF-formulier zien.
Terug werd ook op het vliegveld de QR-code gevraagd

Fitzroy
Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-21 10:38

Bij TUI werd het wel degelijk gecontroleerd, beide keren dat ik naar Griekenland ben geweest. De eerste keer op Corfu werd volgens mij ook nog naar het PLF-formulier gekeken, op Karpathos geen enkele controle gehad.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Kmbrly
Berichten: 1839
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 11:14

Corendon op de luchthaven van BE vroeg wel naar alles.
Dit al van het moment dat we onze koffers moesten afgeven.
Maar dit was wel id zomer.

I know you'll be a sun in somebody else's sky

Albertina71
Berichten: 748
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 12:37

We zijn dit jaar 4x naar Kreta gevlogen (met KLM, Olympic, Aegean, Transavia en Corendon) en daarvan is maar 1x bij aankomst op Kreta de PLF en QR-code gecheckt.
Bij vertrek vanuit Schiphol/Weeze is 3x de PLF en QR-code gecheckt, alleen de laatste keer niet.
We hebben 2x een tussenstop op Athene gemaakt. De 1e keer moesten we opnieuw de controles door, de 2e keer hoefden we alleen maar over te steken naar een andere gate.
Het lijkt erop dat er steeds minder gecontroleerd wordt, maar dat verschilt per vliegmaatschappij.

Het maakt verder niet uit, want je moet toch alles bij je hebben voor het geval er wél streng gecontroleerd wordt :D :+

Electra63
Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 14:29

In juni ben ik met Tui geweest. Toen was er nog niet de QR-code en moesten we op Schiphol en vliegveld Zakynthos ons testbewijs laten zien.
En sommigen zijn er toen uitgehaald om getest te worden.

Suor
Berichten: 965
Geregistreerd: 14-06-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 16:01

Wij vlogen nu met Aegean en moesten op Schiphol onze vaccinatiebwijs en PLF laten zien. Op Athene ook nog een keer de PLF. In juni op Corfu was dit (met Transavia) ook zo.

Electra63
Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 16:09

Suor schreef:
Wij vlogen nu met Aegean en moesten op Schiphol onze vaccinatiebwijs en PLF laten zien. Op Athene ook nog een keer de PLF. In juni op Corfu was dit (met Transavia) ook zo.



Morgen is het trouwens OXI-dag in Griekenland, een nationale feestdag.


Suor
Berichten: 965
Geregistreerd: 14-06-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 21:03

Weet ik :) ben benieuwd, nog niet eerder meegemaakt! We gaan morgen een dagtripje maken naar Aegina. Of het er een handige dag voor is weet ik niet haha, maar dit kwam zo het beste uit.

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 11:09

Nou, wellicht raar nu we weer in lockdown zitten…maar wij zijn al weer plannen aan het maken voor volgend jaar.

Gisteren Panayotis en Dina gesproken en we gaan zo als het er nu uit ziet volgend jaar van Athene naar Koss of Rhodos zeilen.

Via Kythnos, Syros, en Mykonos naar de Dodecanese en dan zeilen zij de boot weer terug.

Gaaf! Nu al zin in.

Alles onder voorbehoud van Covid uiteraard….

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Fitzroy
Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-21 11:15

Heerlijk vooruitzicht, Natasja.
Ik heb mijn tickets omgeboekt naar volgend jaar september. Wat me eraan herinnert dat ik nog hotelreserveringen moet maken. Gelijk maar even kijken.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

raket
Berichten: 4077
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 11:16

Oh heerlijk. Wij lonken ook al. Maar vanwege opleiding zouden we heel vroeg moeten. Mei ofzo denk ik. Moet nog even wat deadlines opzoeken. En het plan is nu om heel oktober vrij te nemen. Omdat ik vanaf 1 oktober geen contract meer heb. En de volgende baan dan pas 1 november te laten beginnen.

...

Suor
Berichten: 965
Geregistreerd: 14-06-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 14:15

Klinkt goed Natasja, heerlijk!!

baudyh
Berichten: 4259
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 23:23

Klinkt heerlijk Natasja

Ik ga als alles mee zit weer in sept. Dub nog tussen zuid Kreta of het vaste land in de buurt van parga. Maar kijk in het nieuwe jaar wel

Ons eerste veulen van 2024: Una Bella Donna prinses G.W. Geboren op 21 Maart op naar nr 2.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: F_inley, juval, kimmetje26, Patriesje, pluklief, RuNi, ryukapple, xU_Blinghx, XxMariellexX en 76 bezoekers