Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kamy

Berichten: 1428
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Ravenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:02

Sami op Kefalonia is ook een leuk plaatsje.
En weet iemand toevallig hoe druk het nu is in Parga (vasteland)? Wij zijn daar ruim 10jr geleden geweest en toen was het wel toeristisch maar niet TE. Was ons erg goed bevallen omdat je van daaruit veel activiteiten kan doen, het binnenland in (Auto gehuurd en naar de Vikoskloof, Metsovo enz geweest). Maar we zijn bang dat het nu echt super toeristisch geworden is?

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:17

Leuk een nieuwe topic!

Ik ben inmiddels zo goed als woonachtig op Zakynthos. Ben net 2 weken thuis, over 6 weken ongeveer ga ik weer terug. Ik ben werkzaam in een heel gezellig hotel in Laganas. Direct aan het strand.

De hoofdstraat in Laganas zelf is eigenlijk vooral bars en restaurants. Er zitten ook wat toeristen winkeltjes. Het is er in het hoogseizoen inderdaad wat druk met Engelse jeugd. Het hotel waar ik werkzaam ben zit buiten de drukte, dat is heel fijn. Maar als je het wilt, ben je er binnen 15 minuten lopen. Wij zelf hebben helemaal geen Engelse gasten. De helft is Nederlands, wat aan de bar altijd hele gezellige avonden oplevert!

Verder ben ik helemaal Zakynthos fan :o Zakynthos stad zelf is erg gezellig! En het eiland heeft een paar plekken die je zeker gezien moet hebben!

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:36

Kamy schreef:
Sami op Kefalonia is ook een leuk plaatsje.
En weet iemand toevallig hoe druk het nu is in Parga (vasteland)? Wij zijn daar ruim 10jr geleden geweest en toen was het wel toeristisch maar niet TE. Was ons erg goed bevallen omdat je van daaruit veel activiteiten kan doen, het binnenland in (Auto gehuurd en naar de Vikoskloof, Metsovo enz geweest). Maar we zijn bang dat het nu echt super toeristisch geworden is?


Euh,...nu of van de zomer?

Het is er erg druk maar inderdaad super leuk.

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 08:27

Ik vond Parga 20 jaar geleden al een te toeristisch oord dus ik ben geen graadmeter. :o

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 09:52

Wij zijn er, als het op de route ligt, maar een dagje...leuk voor de kinderen. De jachthaven is overigens relatief rustig.

Kamy

Berichten: 1428
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Ravenstein

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 13:47

Ik bedoelde inderdaad voor de zomer periode ;-)

We hebben aardig wat plekken in Griekenland gehad inmiddels, we houden van:
niet te toeristisch (geen partyplace, jongelui of "strip" aub). Veel cultuur en natuur. Dus als iemand nog tips heeft? :-)

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 15:36

Peloponnessos zeg ik. Cultuur en natuur in overvloed. Nafplion is een erg leuk stadje. Rond Kalamata heb je ook een hoop leuke plaatsjes.
Je zou ook naar de Pilion kunnen, veel mooie natuur en van daaruit zijn de Meteorakloosters ook goed te bereizen.

Kamy

Berichten: 1428
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Ravenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:31

Peloponnesos zijn we geweest. Agios Nicholaos om precies te zijn. We hadden daar baggerweer, gewoon 2 wkn herfst in de zomer ;) Maar de Mani was erg mooi. En een uitstapje gemaakt naar het kanaal van Corinthe en Athene (georganiseerd natuurlijk). Verder auto gehuurd en veel cultuur en natuur gezien.
Pillion hebben we ook aan zitten denken.... We zijn toen vanuit Parga niet naar de Meteora klooster geweest. We zijn niet verder dan de dorpjes in Zagoria gekomen. Houden ook van wandelen, dat kan op Pillion volgens mij ook goed.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:41

Wij gaan al jaren naar Aegina (marina), soms zelfs meerdere keren per jaar. Mijn opa en oma en overgroot opa en oma komen hier ook al zo'n 40 jaar. We zijn inmiddels zo bevriend met de mensen waar we heen gaan, dat het haast familie van ons is.

Sinds een paar jaar gaan we ook naar Poros, om 2 weken vakantie een beetje te breken, want inmiddels kennen we elk hoekje van Aegina en bij poros kan je nog het vaste land op.

Op Poros gaan wij altijd naar appartementencomplex odyssey, van een Nederlandse/grieks gezin.

Echter zijn we voor aankomende zomer toch aan het kijken om ergens anders in Griekenland heen te gaan. Alleen zijn we met een groep van 11 personen (mijn oom&tante en neven met hun vriendinnen gaan ook mee). We zijn dus opzoek naar iets met één groot huis of meerdere appartementen bij elkaar.

Mocht iemand zoiets weten te zitten, graag in de buurt van het strand, liefst ook zwembad en in de buurt van restaurantjes enz (met de scooter te bereiken) :)

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:08

De laatste dagen van de afgelopen vakantie zijn wij op aegina op Perdika geweest. Dat was zo ontzettend leuk.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:13

DewiRox schreef:
Mocht iemand zoiets weten te zitten, graag in de buurt van het strand, liefst ook zwembad en in de buurt van restaurantjes enz (met de scooter te bereiken) :)


Wij gaan altijd met de boot dus ik ken geen hotels of appartementen in Griekenland.

Vrienden van ons gaan echter altijd naar Longos op Paxos. Waanzinnig leuk.
(En ze hebben daar verreweg de beste meatballs in tommatosaus van heel Griekenland...)

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:14

Ik vind aegina inderdaad een prachtig eiland!
Maar ik ben er inmiddels al zo'n 15x geweest denk ik, en dan is 2 weken vrij lang. Op een gegeven moment heb je veel wel gezien, al zijn de meeste stranden heel mooi en het is gewoon heel leuk vakantie vieren omdat het er over het algemeen best heel goedkoop is.

Maar je merkt toch wel dat veel dingen leeg staan en erg achteruit gaan. Ook al die overvolle containers die een uur in de wind stinken. Maar daarentegen worden er wel dingen nieuw gebouwd, die het eiland wel wat hipper maken.

pressentJarig

Berichten: 2306
Geregistreerd: 09-05-05
Woonplaats: Zanzibar

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:20

Meld mij ook! Ga eind juli tot half aug. 3 weken bij stal Zoraidas op Kreta werken. Dus paardrijtochten begeleiden en heb er ontzettend zin in nu al! Nu druk naar een betaalbare ticket opzoek! De stal ligt op Kreta bij het plaatsje Georgioupolis. Nog nooit in Griekenland geweest dus ben erg benieuwd en lees graag mee over de ervaringen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:29

DewiRox schreef:
Ik vind aegina inderdaad een prachtig eiland!
Maar ik ben er inmiddels al zo'n 15x geweest denk ik, en dan is 2 weken vrij lang. Op een gegeven moment heb je veel wel gezien, al zijn de meeste stranden heel mooi en het is gewoon heel leuk vakantie vieren omdat het er over het algemeen best heel goedkoop is.



Daarom, de Ionische zee.

Kefalonia en Ithaka zijn dar heel erg leuk.
Kan makkelijk uitstapjes maken naar de andere eilanden daar.

Paxos, net onder Corfu, vind ik een van de mooiste eilanden in de Ionische zee.

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 22:38

DewiRox, wij boeken altijd villa's met privézwembad via sites als www.homeaway.nl, www.holidaylettings.co.uk e.d. Dan boek je rechtstreeks bij de eigenaar en ben je veel goedkoper uit.
Moet je alleen nog zelf je tickets regelen.

Kamy, wat jammer van het weer. Wij zijn inmiddels 4 x die kant opgeweest maar alle keren goed weer gehad, dus echt pure pech. Ik denk dat de Pilion wel wat kan zijn voor jullie, zeker als je van wandelen houdt. Transavia vliegt nu ook op Thessaloniki dus dan is het alweer dichterbij dan vanaf Athene. Ross' rekent echt belachelijke prijzen.

Kamy

Berichten: 1428
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Ravenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:14

Wij zijn 3x met Ross holidays geweest. De eerste keer Corfu, en het jaar erop Parga. Maar dat is dus ruim 10jr geleden toen vielen de prijzen wel mee. 3 jaar geleden hebben we met hen een aanbieding Kefalionia geboekt en dat ging ook nog wel. Maar verder rijzen de prijzen echt de pan uit ja....
We hebben op Kreta een aanbieding met Eliza was here geboekt, 2 jr geleden. Was echt een prive huisje, met prive zwembad en de auto bij de prijs in. Die zit er bij Ross niet eens bij, en vaak heb je niet echt een prive huisje (ja, voor de GROTE hoofdprijs....).
Wij zijn echt rustzoekers. Liefst iets wat buiten de bewoonde wereld staat, zodat je wakker wordt met natuurgeluiden. En dan een authentiek plaatsje of zo. Van daaruit cultuur en natuur opsnuiven.

Wij gaan waarschijnlijk ook naar de vakantiebeurs. Zal daar eens kijken of ze wat van Pilion hebben!

Electra63

Berichten: 17837
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:34

Voor de mensen die nog niet weten waar ze heen willen in Griekenland, deze website heeft wel leuke, originele bestemmingen: http://www.prinosreizen.nl/

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:24

Leuke site.

Kamy

Berichten: 1428
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Ravenstein

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:13

Het weer heb je niet in de hand. En we hebben er het beste van gemaakt ;-) niks ten nadele van de Peleponessos.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:17

Nou ja...wie verzint het ook... Herfstweer in de zomer op de Peloponessos.

+35 is daar het koelste wat ik daar heb meegemaakt.

manzano

Berichten: 23915
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:38

Ach ja, wij hebben de eeeste week van september een week regen gehad op kreta. Ook nniet normaal :=

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 23:23

En wij de eerste week juni op Corfu. Wij zeiden toen tegen elkaar, het is hier niet voor niets zo groen :+

Electra63

Berichten: 17837
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:24

manzano schreef:
Ach ja, wij hebben de eeeste week van september een week regen gehad op kreta. Ook nniet normaal :=


Ik heb weleens 3 dagen regen op Kos gehad, rond 20 september. Dat kwam ook nooit voor, volgens de bewoners :D

Bentee

Berichten: 618
Geregistreerd: 26-06-08
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:25

LauraM schreef:
Ik ga naar Chersonissos :D


Ik ben ook van plan een reisje te boeken naar Chersonissos samen met een paar vriendinnen!
(Via GOGO oid, dus een feest-vakantie :') )

Electra63

Berichten: 17837
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:26

Fitzroy schreef:
En wij de eerste week juni op Corfu. Wij zeiden toen tegen elkaar, het is hier niet voor niets zo groen :+


Wij hadden dit jaar 2e week van juni ook regen in Athene. 1 keer 's middags rond 14 uur en gelijk natuurlijk zwaarbewolkt, de rest van de dag en de volgende dag 's avonds. Altijd zo fijn als je geen regenkleding enz. bij je hebt. ;)