Vakantie naar Denemarken, do of dont???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Alja
Berichten: 25577
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Vakantie naar Denemarken, do of dont???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-22 22:00

Hooi

Zijn hier bokkers met ervaringen in Denemarken?

Zou je het wel aanraden of juist helemaal niet??

Ben heel benieuwd!

Groetjes alja

ONDERSCHRIFTLOOS


Dido2316
Berichten: 1998
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Re: Vakantie naar Denemarken, do of dont???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 22:14

Ik volg even mee, wij hebben plannen om volgend jaar die kant op te gaan. :j

Zouden graag 2x 1 week in een huisje willen kruipen, maar we hebben nog geen idee waar!

F_inley
Berichten: 6397
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Vakantie naar Denemarken, do of dont???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 22:17

Zeker een do vorig jaar oktober voor de eerste x geweest heerlijk land mooi groen mooi om te wandelen of gewoon wat rond te rijden. Wij zijn een week geweest ga zeker nog eens terug.
We zijn naar legoland geweest en naar Kopenhagen en verder gewoon wat kleine stadjes enz.
Wij zaten bij middelfart

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.

tones
Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Vakantie naar Denemarken, do of dont???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 00:14

Een aantal jaren geleden een week in Noord Jutland geweest. Heerlijk huisje in de duinen met een inpandig zwembad.
Het strand was ook leuk, daar mocht je met de auto op rijden.
Er was een pretpark in de buurt, en de haven van Hirtshals was ook leuk om even rond te rijden.

shaddy82
Berichten: 1841
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Re: Vakantie naar Denemarken, do of dont???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 17:47

In 2021 onverwachts (en last minute) voor het eerst naar Denemarken geweest, naar de westkust en wij waren positief verrast, mooi land, mooie zandstranden, vriendelijke mensen en veel te doen, ook Legoland bezocht dit was wel een stukje rijden, maar ook erg leuk. Het Fiskeri og Søfartmuseet in Esbjerg is ook een aanrader en ook het centrum van Esbjerg is een bezoekje waard. Wij vinden een stuk rijden niet erg en hebben ook nog een bezoek gebracht aan Randers Regnskov, dit is een dierentuin die zich deels in overdekte tropische kassen bevind

Afgelopen zomer in Noord Jutland geweest in de buurt van Hanstholm, prachtige wat ruigere omgeving, met kliffen en toch ook weer zandstranden, met bunkers uit WO2 op het strand en in zee, heel bijzonder om te zien. Van daaruit heb je veel wandelmogelijkheden, bezoek aan het bunker museum van Hanstholm was erg indrukwekkend, we hebben een Viking begraafplaats bezocht, en met de auto op het strand geweest en omdat wij Randers Regnskov zo mooi vonden zijn we daar ook nog naar terug geweest.

Houd er wel rekening mee dat de afstanden anders zijn als hier, je bent al gauw wat langer onderweg

LEVADE 4-6-1993~21-11-2011

Don't make excuses for nasty people. You can't put a flower in an asshole and call it a vase

Molfre
Berichten: 2630
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Vakantie naar Denemarken, do of dont???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 17:58

Do!

Ik ben 2 jaar geleden verhuisd en 0 regrets :D

Ik kan je de noordkust van Sjælland ook aanraden voor een vakantie. De westkust van (Midt) Jylland is ook erg mooi. Verder is Vejle Fjord en erg mooie omgeving en een ideale mix tussen prachtige natuur en een (kleine) stad.

De familie van mijn vriend komt uit Nord Jylland. Daar heb je ook hele unieke natuur.

Mocht je meer willen weten, let me know!

Merry of soul she sailed on a day,
over the sea to Skye.

moonsparkle
Berichten: 21702
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 18:03

Ik ben wel benieuwd naar foto's, ik heb er weinig beeld bij, naar mijn idee lijkt het wel wat op Nederland maar dan rustiger?

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

DuoPenotti
Berichten: 29306
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 18:06

Ik zou er vandaag gaan wonen als mijn vriend mee ging. Zegt dat genoeg? }>

Maar wij zijn alleen aan zee geweest. Kleine dingetjes bezocht Geen drukke steden. In een rustige bb. Want we gingen voor familie bezoek.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Ibbel
Berichten: 49063
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 18:08

Do! Is zo mooi, Denemarken. Store Klint is bijzonder, als je daar heen kunt zou ik dat zeker doen.

Store Klint:

[ img ]

colinneke
Berichten: 921
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 18:21


Whatsapp: 2 minuten staren naar "aan het typen" en een roman verwachten in de vorm van het Oude testament en alles wat je krijgt is "ok"

shaddy82
Berichten: 1841
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Re: Vakantie naar Denemarken, do of dont???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 18:28

Je kan ook een kijken nemen in de groep Denenmarken fans op Facebook, daar komt ook veel informatie voorbij

LEVADE 4-6-1993~21-11-2011

Don't make excuses for nasty people. You can't put a flower in an asshole and call it a vase

Veriye
Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Vakantie naar Denemarken, do of dont???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 18:36

Zeker doen! Ben er tot nu toe rond 10keer geweest. Iedere keer weer ontzettend genoten!

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 18:43

Ibbel schreef:
Do! Is zo mooi, Denemarken. Store Klint is bijzonder, als je daar heen kunt zou ik dat zeker doen.

Store Klint:

[ [url=m/RNmOQG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw prachtig!

Denemarken staat hoog aan mijn lijstje maar nu extra nieuwsgierig geraakt door dit topic

Alja
Berichten: 25577
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-22 18:47

colinneke schreef:
Zeker doen, onze reis [ [url=m/zr84CT.png]Afbeelding[/url] ]

Wij hebben een huisje aan het strand en zitten met twee kleintjes dus echt rond trekken gaat hem niet worden.

Vind het wel leuk om te gaan, heb er als 22 jarige een tijdje op een stal gewerkt maar dat is alweer zolang geleden en dat was ook in januari tot april dus koud en veel sneeuw.

Mijn partner z’n werk is een samenwerking aangegaan met een Deens bedrijf en mijn partner zou graag voor langere tijd naar Denemarken gaan dus vind het leuk om nu te gaan kijken :)

ONDERSCHRIFTLOOS

Sansa
Berichten: 45
Geregistreerd: 31-07-14
Woonplaats: Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 18:59

Ik woon in Oost-Jutland en er is zat mooie natuur aanwezig hier! Je kunt leuke huisjes huren, dagtochtjes maken (vooral in de zomer heb je veel van die middeleeuwse dorpjes), en vlak bij Aarhus heb je Moesgaard, echt het gaafste museum die ik ooit heb bezocht! In Randers heb je Randers Regnskov, wat ook een bezoekje zeker waard is.

Aan de westkust heb je hele mooie natuur, en kan je uren lopen zonder ook maar iemand tegen te komen. Ook veel tochten met IJslanders aan het strand, dus ook voor de paardenliefhebber iets leuks!

Zelf ben ik drie jaar geleden naar Møns Klint geweest, wat is dat prachtig zeg! Dus die omgeving kan ik je ook van harte aanraden! :D

“Treat people as if they were what they ought to be and you help them to become what they are capable of being.” - Johann Wolfgang Von Goethe

Anoniem

Re: Vakantie naar Denemarken, do of dont???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 19:52

Wij zijn ook aan het kijken om in augustus 2023 te gaan! Ik volg even.

ievie
Berichten: 2194
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Vakantie naar Denemarken, do of dont???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 22:19

Ik lees ook graag mee. We hebben overwogen om dit jaar naar Denemarken te gaan, maar het is uiteindelijk Duitsland geworden (mede doordat ik niet kon kiezen). Nu ik deze enthousiaste verhalen lees, komt Denemarken zeker weer op m’n verlanglijstje!

onpaard
Berichten: 2961
Geregistreerd: 28-03-13

Re: Vakantie naar Denemarken, do of dont???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 22:23

Don't.

Pff wat een stugge onvriendelijke mensen die Denen. Verder is het er saai en sfeerloos. Nooit meer voor ons. Zweden beviel beter.

*****

Hevonen
Berichten: 5605
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Vakantie naar Denemarken, do of dont???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 23:16

Wij gaan over 2 weken op vakantie naar Jutland, Denemarken. We hebben een huisje gehuurd. Ik ga met twee van mijn (volwassen) kinderen; die zijn daar al eens geweest. Ik ben alleen heel vaak door Denemarken heen gereden, maar ken het land verder helemaal niet.

Een van mijn kinderen is vegetariër, de vorige keer (5 jaar geleden) lukte het buiten de steden eigenlijk niet om aan vleesvervangers te komen, of ergens vegetarisch te eten; zelfs de pizza's waren altijd met vlees of vis belegd. Ik denk en hoop dat het nu makkelijker is.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Ninus
Berichten: 1713
Geregistreerd: 10-07-04

Re: Vakantie naar Denemarken, do of dont???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 07:12

Ik lees ook even mee, wij vertrekken vandaag over een week. Beetje last-minute actie, ik heb een nieuw paard gekocht, dus om het 'schuldgevoel' van mijn dure hobby te compenseren neem ik mijn man mee naar Legoland :D

Hij heeft het huisje geregeld, dus weet (nog) niet precies waar we zitten, maar het is een half uurtje rijden vanaf Legoland.

Wij gaan verder vooral voor de natuur en zoeken mooie wandel- en hardlooproutes.

Roihi
Berichten: 2886
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: Vakantie naar Denemarken, do of dont???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 08:06

Ik zeg DO.
Wij zijn er al een paar keer doorgereden met overnachtingen, om naar Zweden te gaan en het is een mooi land met veel natuur en ook cultuur. Lijkt mij zeker de moeite waard...

Wiro 06/06/1999 - 07/04/2022
Dankjewel liefste merrie van me, voor alles wat je voor mij betekende.

Lielle
Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Vakantie naar Denemarken, do of dont???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 10:38

ik ben er in 2020 geweest, en met name Jutland / Schagen was erg mooi. Ik vind het wel heel erg op Nederland lijken qua cultuur en mensen, en daarmee was het vakantiegevoel wat minder groot. Maar lekker relaxed en goed eten, even afgezien van de prijzen want het is knap duur.

Hiraeth
Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 11:11

onpaard schreef:
Don't.

Pff wat een stugge onvriendelijke mensen die Denen. Verder is het er saai en sfeerloos. Nooit meer voor ons. Zweden beviel beter.

Ik vind juist Denen een stuk leuker dan Zweden. O:) Maar dit soort dingen zijn natuurlijk geheel subjectief! :D (En in mijn geval heel erg subjectief. :D)

Ik kan het zeker aanraden! Als je 'on Nederlandse' landschappen wilt zien is inderdaad Møns Klint en Stevns Klint een leuke en rustige omgeving om heen te gaan, daarnaast zijn deze locaties niet zo enorm ver rijden van Kopenhagen als je de hoofdstad wilt meepakken. Ik vind Dragør ook altijd een schattig dorpje om door te lopen, dat ligt op Amager onder Kopenhagen. (Daar zijn wel veel Nederlandse roots, maar het is een oud vissersdorpje :D).

Mijn favoriete deel van Denemarken is wat de Denen het 'meren en heuvels' gebied noemen in de driehoek Silkeborg - Skanderborg - Aarhus. Je hebt hier veel bos, meren en de hoogste heuvels van het gebied. Het hoogste punt van Denemarken is lager dan ons eigen hoogste punt, maar hier waan je je toch wel in een sfeervol heuvellandschap. Daarbij kan je vanaf hier ook nog naar Djursland, het uitsteeksel van de Viking van Jutland, wat ik ook een mooi gedeelte vind. Ook ligt Aarhus in de buurt voor een dagje uit. Echt mijn lievelingsstad van Denemarken. <3 Je hebt hier inderdaad Moesgaard museum wat leuk is, ARoS is een aanrader en je kunt altijd nog even kijken bij het zomerhuis van Margrete (Marselisborg) en de naarbijgelegen Dyrehavn. :D

De westkust trekt mijn minder omdat het heel erg Nederlands voelt. Vooral alles onder Esbjerg is gewoon Nederland 2.0. :o

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Alja
Berichten: 25577
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-22 12:46

Wij zouden naar Brovst gaan?
Toch de west kust geloof ik maar wel 1,5 km van het strand en Dat is al leuk als je dat niet gewent bent :)

ONDERSCHRIFTLOOS

Hiraeth
Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 15:57

Brovst zit net een beetje tussen leuke dingen in. Je hebt sowieso daar een natuurgebied met heel veel vogels, maar het is verder best vlak. Vanaf daar kun je naar het westen richting Hanstholm/Klitmøller/Thorupstrand (kustdorpjes met surfers en bunkers), je kunt een wandeling maken langs Limfjorden in de omgeving van Thisted of je kunt richting het oosten en bijvoorbeeld wandelen in het heuvelgebied van Rebild Bakker, een dagje Aalborg doen (leuke binnenstad, ze proberen het wat 'jonger' te maken door street art en oude fabriekspanden om te bouwen zoals Nordkraft) en er zit nog een groot natuurgebied ten noorden van Aalborg. :D

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: chocky84, Just_Natural en 101 bezoekers