Efteling!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 12:56

Wachttijd was 95 minuten maar toen bleef het karretje hangen.


elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 13:19

ahh zo..
ik vond het al zo vreemd, rekenkundig gezien..
of er moesten toch veel meer mensen in de efteling werken als ik dacht :D

nog twee dagen en een paar uurtjes en dan mogen mijn vriend en ik ook :D

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 15:16

Laatste mensen hebben dik 2,5 uur in de rij gestaan hoor ook al stond er 95 minuten.

Zaten gewoon nog stortingen in en fouten waardoor de baan niet op volle capaciteit draaide. Daarnaast mochten alle vaste krachten een introducé meenemen dus zijn al zeker dik 1000 mensen extra :)

Dame de Florencio 14-06-2008 ( v. Florencio): Z1+9
Radetski 07-06-2021 ( v. Glamourdale x Florencio)
Sadira 10-06-2022 ( v. Kjento x Florencio )

dalena
Berichten: 3109
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-15 18:55

Iemand de livestream gezien??

Ik wel, maar niet live :+

"We're all stories in the end. Just make it a good one"
[BB-HK] [VOLG] Onze eerste kitten

Lous
Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 19:25

Wow, wat een gave attractie is het toch. :))
Dar gevoel tijdens de duik....

Alleen als je vooraan in het karretje wilde stond je wel lang in de rij. We stonden nog te wachten, toen de volgende groep al kwam.

Een klein minpuntje. Hebben ze waterdrinkfinteintjes in de wachtrij, zijn ze niet aangesloten. Lekker handig met dit weer :+

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 20:36

absoluut..

we hebben voor de eerste rit toch maar de eerste rij gekozen..
meest 'enge' moment is eigenlijk wanneer de kar nog recht hangt en je voor je niets ziet en de baan naar beneden nog niet ziet.. Het hangen zelf is eigenlijk gewoon mooi..

En wat een smooth ride!!!

ben normaal niet zo'n achtbanen fanaat, snel hoofdpijn omdat mijn ogen niet 100% zijn en beweging minder snel kunnen volgen, daardoor ook beroerd.. maar deze gaat zo soepel en met ruime bewegingen dat het gewoon een heerlijke rit is.

klopt Lous, die zijn nog niet aangesloten, volgens mij zouden ze morgen wel aangesloten zijn..

ze mogen wel een EHBO post morgen er naast zetten met de hitte.. want het is een fiks eind staan/lopen door de volle zon, te weinig schaduw eigenlijk alleen direct achter het gebouw (daar hebben we ook even een klein gaatje laten vallen om langer in de schaduw te kunnen blijven)

Lous
Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 20:47

Ja ik voelde het zweet inderdaad overal stromen. Achter het gebouw was het heerlijk. Het viel me bij het aankomen al op dat hij heerlijk stil was. Ook geen getik bij het remmen. Wel jammer dat ik brildragend ben, die moet namelijk af, heb een stuk minder kunnen zien. Dus ook niet wat er gebeurde als je gaat rijden en de schuifdeur open gaat.

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 21:15

ahh dat is jammer, als je lenzen kunt verdragen dan misschien lenzen in..

En jammer dat dit niet duidelijk is aangegeven, of gewaarschuwd (wel reclame maken, maar niet waarschuwen om een euro op zak te hebben en lenzen mee te nemen als je brildragend bent :') )

maar er zijn meer dingen 'onduidelijk'..
vreemd dat dat niet bij de personeelsavond al duidelijk werd en opgelost is:

1. locker kost een euro (whyyyy?) borg.. dus iedereen half panisch op zoek naar euro's natuurlijk..
want daar wordt je niet vooraf voor gewaarschuwd.. je bent al ruim op het terrein van de baron als je bij de lockers langskomt (is dit een commercieële truck, je moet wel wat kopen om aan kleingeld te komen?).. winkelwagenmuntjes pakt ie niet, ook al is het borg.

2. je stampt je tas met alles erin in de locker.. daar kom ik later dus even op terug.

3. single riders en rest splitst vrij vroeg... maar door de enorme wachttijden (en nog langere verwachtte wachtrijen morgen en later) staan dus rij 1+2+3 in 1 wachtrij... 75% van de mensen wil nu nog op de voorste rij zitten.. met het geval dat rij 2+3 in feite heel snel door kunnen lopen en vrij snel aan de beurt zijn... 40 minuten v.s. 10 minuten.. Echter, de splitsing tussen rij 1 en 2+3 komt pas op 80% van de wandeltocht, met het gevolg dat men dan al pak m beet 20 minuten voor niets heeft staan wachten in de rij met iedereen. splitsing voorste rij van midden en achter zou tegelijk moeten plaatsvinden met single riders, dan is de doorstroom het beste.. nu liep er steeds een flink chaga medewerker (oververhit, zelfs de aantallen managers die er rondhingen waren tegen 17.30 behoorlijk aan hun eindje) steeds de halve wachtrij afliep al roepend dat mensen die niet in rij 1 hoefden zich door de rest heen konden wrikken naar waar de splitsing plaastvond.. Dit werd niet door iedereen gehoord, dus behoorlijk wat kwade blikken en gemompel over het 'voordringen' van mensen'. plus de wandeltocht is niet heel breed, dus het was dan behoorlijk 'wringen' voor die mensen.

4. Het houtwerk van de 'railing'.. is niet geschuurd.. bij de eerste bocht in de rij had een van ons groepje al een splinter te pakken, bij bocht 2 de volgende.. wel leerde dat 'handjes binnenboord houden' ook in de wachtrij... Dat gaat morgen dus nog wat worden als men in de hitte voortstrompeld en hun handen ongemerkt toch over de railing laten glijden.

5. Na de attractie is het 'op naar de aktiefoto'.. Jehhhh prachtig (deed het niet helaas), maar als je hem wilt kopen, bedenk je ineens: froufroutje, mijn beurs zit in mijn tas, die ik met een euro (waar je dus over onderhandelt met je medelotgenoten, want zelf heb je net alleen maar ander munt en papiergeld maar geen euro's.. en winkelkarretje munten worden niet gepikt grrr)... Dus dat wordt terug naar de locker, tas halen, terugdringen naar de foto's?



Maar de attractie zelf in 1 woord GEWELDIG...terrein is nog wat kaal, behalve wat boompjes en een karretje, hopelijk komt daar nog wat extra aankleding in de vorm van attributen? zoals je binnen bij de vliegende hollander ook hebt?

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 21:19

dalena schreef:
Iemand de livestream gezien??

Ik wel, maar niet live :+


half, mijn vriend helemaal..

wel zijn we chiel tegengekomen.. wij op de heenweg, hij was op de terugweg.. een van het groepje efkes met hem op de foto geweest..

Paul van Gorkum hebben we net gemist.. Schijnt dat die arme man met die hitte het hele park terug 'gestrompeld is' (ander lid van het facebook groepje was hem tegengekomen en hij loopt echt niet fijn meer).. hopelijk was dit zijn eigen idee.. Want ik neem aan dat hij een eregast was en dan laat je een man op leeftijd met die hitte toch niet te voet het hele park doorkruizen, paar uur doorbrengen bij de attractie en dan teruglopen? dan zou hij hopelijk gewoon met een karretje gebracht en gehaald zijn.. dus ik hoop dat hij zelf wilde lopen of het is een beetje een gemiste kans :')

Lous
Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 23:04

Ik had geen idee dat er ook BN-erswaren. Paul van Gorkum hadden ze gewoon heen en weer kunnen brengen met het golfkarretje van Pardoes wat mij betreft.
Maar goed we weten natuurlijk niet het verhaal hierachter.

Helaas kunnen mijn ogen geen lenzen verdragen. Dit hebben ze twee jaar geleden uitgebreid onderzocht.
Als er iemand wil doneren voor een ooglasering? O:)

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 23:28

Lous schreef:
Ik had geen idee dat er ook BN-erswaren. Paul van Gorkum hadden ze gewoon heen en weer kunnen brengen met het golfkarretje van Pardoes wat mij betreft.
Maar goed we weten natuurlijk niet het verhaal hierachter.

Helaas kunnen mijn ogen geen lenzen verdragen. Dit hebben ze twee haar geleden uitgebreid onderzocht.
Als er iemand wil doneren voor een ooglasering? O:)


gooit een ezeltje strekje munt naar Lous
weet niet hoever je ermee komt..


Kan iemand mij trouwens vertellen wat die plastic kaartjes waren die er ook lagen?
met de tekst Kompel bovengronds erop? ze lagen bij de ticket automaat..

ben toch wel heel nieuwsgierig

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 23:38

Ik denk dat je de kaartjes bedoeld die je uitgedeeld krijgt als je wel de wachtrij enzo wilt zien en binnen maar niet in de attractie zelf wilt :)

Dame de Florencio 14-06-2008 ( v. Florencio): Z1+9
Radetski 07-06-2021 ( v. Glamourdale x Florencio)
Sadira 10-06-2022 ( v. Kjento x Florencio )

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 23:53

Shari_Becker schreef:
Ik denk dat je de kaartjes bedoeld die je uitgedeeld krijgt als je wel de wachtrij enzo wilt zien en binnen maar niet in de attractie zelf wilt :)


neuh, die mensen hadden gewoon stilletjes een bandje om en zeiden het pas bij het karretje :')
stond een oudere vrouw met haar dochter achter ons (leeftijd oma denk ik ongeveer) en die ging echt niet.. we hebben haar met z'n allen 45 minuten lang proberen over te halen.. maar die is gewoon ingestapt, doorgewandeld en uitgestapt

_Marjon_
Berichten: 10664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 10:31

Over die rij splitsing. Het zal alleen in de drukke zomermaanden en misschien nu dit jaar nog zo zijn dat de hele rij vol staat. Merendeel van het jaar dat de attractie operationeel is zal het rustiger zijn. En ondanks dat mensen alles kunnen lezen etc, zullen er alsnog boze blikken komen als ze zien dat in de ene rij alles doorloopt en de andere rij niet. Want mensen lezen nu eenmaal niet, dus beseffen ook niet altijd in welke rij ze zijn gaan staan. Kijk maar naar Villa Volta, waar ze nu van 2 rijen 1 hebben gemaakt. Ik vond het altijd wel prima, maar heb altijd een hoop boze gezichten gezien en al een hoop commentaar moeten aanhoren dat ik zogenaamd 'voordrong'.
Ik ga hopelijk morgen, maar ligt even aan hoe en wat.. Het weer, en mijn kleine.
Ik weet ook niet of de Baron een babyswitch heeft.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

Warboel
Berichten: 14676
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 11:58

Jongens lees ik hier nu dat je bril af moet in de Baron?
Dan ga ik er echt niet in, kan geen lenzen in en ik heb -7,5 dus ik zie toch geen steek zonder bril :+

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

Vero
Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:43

Morgen op naar de baron! Hopelijk is het minder druk morgen san vandaag bij de baron,,,

Be enough for yourself first, the rest of the world can wait

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:05

Warboel schreef:
Jongens lees ik hier nu dat je bril af moet in de Baron?
Dan ga ik er echt niet in, kan geen lenzen in en ik heb -7,5 dus ik zie toch geen steek zonder bril :+


De rit is een super smooth ride..
ik denk dat je er zelfs blind een super fijne rit aan kunt hebben bij wijze van spreken..
niet zoals in andere achtbanen dat je heen en weer klappert en eigenlijk een beetje moet anticiperen in de bocht of je oren zijn beurs.

bril hoeft pas af als je het karretje instapt.. dus de voorshows kun je nog helemaal zien.

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:06

Lol.. je ziet ook mensen met blote voeten in de baron..

slippers aan mag ook niet
:')

Lous
Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:15

Warboel schreef:
Jongens lees ik hier nu dat je bril af moet in de Baron?
Dan ga ik er echt niet in, kan geen lenzen in en ik heb -7,5 dus ik zie toch geen steek zonder bril :+


Klopt, hij moet af, anders ben je hem kwijt. Ik werd er in ieder geval op gewezen door het personeel.

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

Lous
Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:17

elenaMM77 schreef:
Lol.. je ziet ook mensen met blote voeten in de baron..

slippers aan mag ook niet
:')


Anders raak je die ook kwijt. Ook niet veilig voor de overige bezoekers. ;)

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

spookyskippy
Berichten: 2500
Geregistreerd: 19-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:35

BeSen schreef:
Morgen op naar de baron! Hopelijk is het minder druk morgen Dan vandaag bij de baron,,,

*\o/* Jaa.
hopelijk geen wachtrij van 3 uur, zoals vandaag

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:00

spookyskippy schreef:
BeSen schreef:
Morgen op naar de baron! Hopelijk is het minder druk morgen Dan vandaag bij de baron,,,

*\o/* Jaa.
hopelijk geen wachtrij van 3 uur, zoals vandaag



hoe heb je dat voor elkaar gefietst..

mijn vriend is vandaag opnieuw gegaan.. s ochtends vroeg 45 minuten voor rij 3+4.. s middags nog een rondje en toen 45 minuten toen ze single riders gingen..

heb je de voorste rij gekozen of zo? :(:)

spookyskippy
Berichten: 2500
Geregistreerd: 19-11-13

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 22:42

Nee. Gelezen op nu.nl

Later op de middag was het er wel rustiger :)

We zullen morgen de rij wel zien.

_Marjon_
Berichten: 10664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:15

3uur leek overdreven. Kennis van mij heeft 1.5uur gewacht (voor frontseat) terwijl er 3 uur geroepen werd begin vd middag.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:43

arme spooky, ik hoop dat hij de hitte daar overleefd


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Brimi_Disa, cinniz123, Dimphyl, Sabbientje, Webding en 144 bezoekers