Efteling!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Lous
Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:14

Zo dat is snel. Binnen 13 minuten :oo
Edit: Het staat er nu ook bij op de site.

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!


Vero
Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:40

Ik ga op 2 juli :D

Be enough for yourself first, the rest of the world can wait

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:17

Lang leven personeel zijn hahaha

Ik kan de 25ste al :)

Dame de Florencio 14-06-2008 ( v. Florencio): Z1+9
Radetski 07-06-2021 ( v. Glamourdale x Florencio)
Sadira 10-06-2022 ( v. Kjento x Florencio )

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:44

BeSen schreef:
Ik ga op 2 juli :D


poor you,

moet er niet aan denken hoe lang de wachtrijen dan zijn :P..
gelukkig hebben wij maximaal een uur te wachten *\o/*
tenzij er storing is en het hele feest niet doorgaat -O-

_Anneruth
Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:10

Ik hoopte al dat er op bokt een topic over de Efteling te vinden was en tada!! waar zouden we ook zijn zonder bokt :-).
Zaterdag 20 juni ga ik een dagje naar de Efteling met mijn nichtje van 6. Ik ben er voor het laatst geweest toen ik 6 was en ben nu 39 :oo :D. Ik heb er echt heel veel zin in! Kunnen jullie vertellen wat we zeker gezien moeten hebben en waar we absoluut in moeten? Droomvlucht heb ik al op de app aangevinkt :D. Alle andere tips als wanneer lange wachttijden etc zijn ook welkom.

Kadjar <3 Vincent Maranello x Vivaldi L § Rhodos <3 Flemmingh x Zuidpool gepensioneerd bospaard § Gideon <3 Tuschinski x OO Seven x Ferro 17-09-2018 Y;(
Voor je iets zegt. Bedenk dan. Is het nodig, is het aardig, is het waar... #doeislief

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:17

eigenlijk alles wel..

de dingen die je normaal wel eens over zou slaan kun je nu echt niet laten liggen voor je nichtje.

omdat het in juni redelijk druk zal zijn in het weekend zou ik mij vooral concentreren op het genieten van de sfeer en wat minder in lange rijen gaan staan voor grote topatracties.. waar voor ons bijvoorbeeld de vliegende hollander een niet te missen attracties is, moet je je afvragen of dat voor een 6 jarige de moeite waard is om zolang voor te wachten (redelijk moeilijke woorden in het verhaal, ze heeft nooit gehoord denk ik van een vliegende hollander, het zeeluchtje kan misselijkheid opwekken, het is binnen donker etc).

ik zou vooral niet overslaan.. het land van laaf, het sprookjesbos.. de gondeletta om lekker even wat broodjes te happen en even 20 minuten schuduw/koelte/rust/dak boven je hoofd (kan ook regenen natuurlijk) te hebben. de oude tuftufs is voor haar ook heel leuk..

en ondertussen kunnen de volwassenen hier en daar een grote attractie meenemen maar vooral mentaal noteren welke attracties toch echt een keer vrij genomen voor zal moeten worden in het laagseizoen..

voor een kind is pandadroom overigens ook super, voor een bezoeker ook wel (voor een efteling fan wat minder omdat het het echte 'efteling' gevoel een beetje mist).

iirrssjjee
Berichten: 5934
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:31

Carnaval Festival moet je niet vergeten! Toen mijn nichtje 4 was, was ze er echt niet uit te slaan!! En nu nog steeds niet overigens. De wachtrij lijkt lang, maar omdat de karretjes blijven rijden gaat de rij redelijk snel.

_Anneruth
Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:41

Hey Thanks! hier heb ik wat aan. Ik lees graag nog meer tips!

Kadjar <3 Vincent Maranello x Vivaldi L § Rhodos <3 Flemmingh x Zuidpool gepensioneerd bospaard § Gideon <3 Tuschinski x OO Seven x Ferro 17-09-2018 Y;(
Voor je iets zegt. Bedenk dan. Is het nodig, is het aardig, is het waar... #doeislief

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:47

en het doolhof..
leuk voor die leeftijd..
vooral filmpjes maken van de volwassene die zich er achter haar aan doorheen probeert te frotten graag!

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:49



mijn vriend in een nostalgische bui in de oude tuftufs gekropen

lang leve de go pro.. die gaat tegenwoordig standaard mee


hij is toen in allerlei dingen gekropen waar hij natuurlijk 'nooit' in gaat.

Lous
Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:34

En dan heb je nog het Anton- Piekplein met verschillende soorten draaimolens , natuurlijk de stoomcarousel en vergeet de traptreintjes niet.

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

_Anneruth
Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:49

Leuk die filmpjes!! vanavond even thuis op mijn gemakje bekijken :D.
Anton Piekplein had ik ook op mijn lijstje staan, daar heb ik namelijk de sprookjesboeken nog van.

Thanks!

Kadjar <3 Vincent Maranello x Vivaldi L § Rhodos <3 Flemmingh x Zuidpool gepensioneerd bospaard § Gideon <3 Tuschinski x OO Seven x Ferro 17-09-2018 Y;(
Voor je iets zegt. Bedenk dan. Is het nodig, is het aardig, is het waar... #doeislief

_Anneruth
Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:52

Ik ben ook zo blij met de Efteling-app! Al jullie tips voeg ik toe aan 'mijn dag', ideaal :)*

Kadjar <3 Vincent Maranello x Vivaldi L § Rhodos <3 Flemmingh x Zuidpool gepensioneerd bospaard § Gideon <3 Tuschinski x OO Seven x Ferro 17-09-2018 Y;(
Voor je iets zegt. Bedenk dan. Is het nodig, is het aardig, is het waar... #doeislief

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:55

er staan meer filmpjes van hem op, zowel onride als offride

_Anneruth
Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 14:16

elenaMM77 schreef:
er staan meer filmpjes van hem op, zowel onride als offride

Ga ik wel even zoeken :-) :j

Kadjar <3 Vincent Maranello x Vivaldi L § Rhodos <3 Flemmingh x Zuidpool gepensioneerd bospaard § Gideon <3 Tuschinski x OO Seven x Ferro 17-09-2018 Y;(
Voor je iets zegt. Bedenk dan. Is het nodig, is het aardig, is het waar... #doeislief

Danique07
Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 18:39

De show ravelijn moet je zeker zien!!
Als paardenliefhebber misschien nóg leuker dan voor de andere gasten.
Tip: loop gelijk daar naar toe zodat je (gratis) tickets kunt halen met daarop de tijd van de show, dan kun je de dag daarop aanpassen!
En: zorg dat je rechts van het midden komt te zitten. Niet helemaal rechts, maar zeker niet links van het midden! Ik pak altijd de rechtertrap en dan de eerste volgende tribune. Daar heb je het meeste zicht vind ik.

Paragon’s Diable, ♥♥♥ B+10 L1+12 L2+12 M1+2
The Little White Guy, ♥♥♥ Eindstand L1+2
        Pieter, ♥♥♥ Eindstand: L1+4
        Luna, ♥♥♥ Eindstand: M1+8!

_Marjon_
Berichten: 10659
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:29

Oeh ik ben vrij op de avond van de midzomernacht, even kijken of ik er dan naartoe ga. Werk tot een uur of 18u, dus ben er dan toch al...

Anneruth hoe groot is je nichtje?
Joris en de Draak is echt heel leuk, mag vanaf 1.10m. De bobslee is voor je nichtje ook wel leuk denk ik.
En verder natuurlijk de grotere attracties, Droomvlucht, Fata Morgana, Carnaval Festival.
En natuurlijk het sprookjesbos niet overslaan.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Anneruth
Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 23:12

@Danique, hoe lang duurt de show? En ik heb gehoord dat het soms wel spannend kan zijn? Is het wel geschikt voor een 6-jarige?

@Marjon, dat zou ik even moeten navragen hoe groot ze is, maar ik ga Joris en de Draak noteren! Dank :-).

Kadjar <3 Vincent Maranello x Vivaldi L § Rhodos <3 Flemmingh x Zuidpool gepensioneerd bospaard § Gideon <3 Tuschinski x OO Seven x Ferro 17-09-2018 Y;(
Voor je iets zegt. Bedenk dan. Is het nodig, is het aardig, is het waar... #doeislief

Lous
Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 23:36

Joris en de Draak gaat wel heel hard, is tot nu toe de snelste van het park, kan best spannend zijn voor een zesjarige. Ik weet niet hoeveel achtbaan ervaring ze heeft :)

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

Danique07
Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:28

_Anneruth schreef:
@Danique, hoe lang duurt de show? En ik heb gehoord dat het soms wel spannend kan zijn? Is het wel geschikt voor een 6-jarige?

@Marjon, dat zou ik even moeten navragen hoe groot ze is, maar ik ga Joris en de Draak noteren! Dank :-).


+- 20 minuten geloof ik. Wel spannend maar geen schrik momenten. Als ik denk aan mijn kleuterklas zouden ze de show spannend maar gaaf vinden.
Ik zelf vind dan de vliegende hollander spannender (binnen, donker, lichteffect) en Joris en de draak gaat best hard, als zijn er wel speciale kinderkarretjes.

Paragon’s Diable, ♥♥♥ B+10 L1+12 L2+12 M1+2
The Little White Guy, ♥♥♥ Eindstand L1+2
        Pieter, ♥♥♥ Eindstand: L1+4
        Luna, ♥♥♥ Eindstand: M1+8!

Vero
Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 16:22

elenaMM77 schreef:
BeSen schreef:
Ik ga op 2 juli :D


poor you,

moet er niet aan denken hoe lang de wachtrijen dan zijn :P..
gelukkig hebben wij maximaal een uur te wachten *\o/*
tenzij er storing is en het hele feest niet doorgaat -O-

Ach, het is door de weeks, mensen moeten werken /school, en wij zijn er de hele dag. Dus er zal vast wel ergens op die dag een wat rustiger momentje zijn, (ik denk in de morgen)

Be enough for yourself first, the rest of the world can wait

dalena
Berichten: 3107
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-15 12:36


"We're all stories in the end. Just make it a good one"
[BB-HK] [VOLG] Onze eerste kitten

Lous
Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 18:30

De hele Efteling had opstart problemen. Getroffen door het onweer gisteren.Aquanura ligt helemaal plat, gaat waarschijnlijk nog wel een tijdje duren.

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

_Anneruth
Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 19:35

Ojeetje.. wat jammer voor iedereen die er gister was.

@Delena: thanks! Dat is een handig filmpje.

Kadjar <3 Vincent Maranello x Vivaldi L § Rhodos <3 Flemmingh x Zuidpool gepensioneerd bospaard § Gideon <3 Tuschinski x OO Seven x Ferro 17-09-2018 Y;(
Voor je iets zegt. Bedenk dan. Is het nodig, is het aardig, is het waar... #doeislief

Ingeltje
Berichten: 2878
Geregistreerd: 29-09-06
Woonplaats: Friesland

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:25

Ik heb ook even meegeschreven :P heb 7 neefjes en nichtjes onder de 10 die ook mee gaan, dus genoeg leuke attracties voor hen in ieder geval :)

♥ Cuba Libre W Z Elite IBOP d-oc Carrera VDL x Kannan
    ♥ Nouri W VDL Cohinoor VDL x Carrera VDL ggk KWPN premiehengst, reservekampioen verrichting 2021
        ♥ Olsen W VDL Glasgow vh Merelsnest x Carrera VDL, KWPN ggk 2022!
          ♥ Oilily W Glasgow vh Merelsnest x Kannan, mijn toekomstige topper!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Danseresje, Frieke31, sas27 en 76 bezoekers