Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Banyu
Berichten: 12466
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 21:32

Ik ben stiekem toch wel jaloers op je hoor Siersma dat je er lekker woont, wij komen altijd wel elke vakantie bij de Primera in De koog, maar nooit bij stil gestaan dat er dan ook een bokker werkt! :=


Banyu
Berichten: 12466
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 22:25

Siersma schreef:
Voor mij is t gewoon thuis hoor. Niet bijzonder meer zeg maar. Al kan ik er ontzettend van genieten om met mn hafhe door t bos te rijden, maar dat zou ik ook doen ergens anders denk ik.

Ik zelf heb een stacaravan in Drenthe, vind t heerlijk daar. Rust en mooie natuur die anders is dan hier.


Ja komt misschien omdat je niet beter weet? Al snap ik heel goed, dat je dat hebt hoor!

Banyu
Berichten: 12466
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 19:51

Ja, al was je met een andere auto Alwiene, als je hun even gemaild of gebeld had, hadden ze ook echter niet moelijk gedaan!

2015 in het hoogseizoen weer gegaan, helaas liep ik op krukken ivm een gescheurde teen, wat vanwege vakantie nog niet ingegipst was, maar alleen getaped, gelukkig want dan kon ik nog wel even lekker zwemmen! Ook inderdaad 1 van de redenen van de braderieën, maar vond er toen niet veel aan! Ook het weer viel enorm tegen voor hoogseizoen!

Jaar later gewoon weer in het naseizoen gegaan, en toen hadden we echt 30 graden, of erover zelfs nog! Zee gezwommen en al. Volgens mij had ik toen even een zomer van 2015 én 2016! :D

Mwa, vorige maand vond ik het langer duren. Nu ik er bij na denk, denk ik, maand is echt snel gegaan hoor!

Banyu
Berichten: 12466
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 20:01

Siersma schreef:
Parkeervignet kun je alleen veranderen met een vrijwaring, dus als je m verkocht hebt.

We hebben een renault magane, maar ik rij er zelf eigenlijk niet vaak mee. Rij liever in mn felgele Fox, mn eigen autotje. Mss ga ik mkrgen ook wel even een rondje Den Burg, ligt eraan hoe warm t is.


dan hebben wij vorig jaar geluk ermee had, want ik heb toen het hele verhaal uitgelegd, en het was binnen een uur omgewisseld van kenteken!

Banyu
Berichten: 12466
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 20:24

Wat ik me ineens af vroeg, en thuis over had... Ik ben het niet van plan, en heb al netjes 2x een e ticket gekocht voor September en December.

Ik lees dit op de site;

E-ticket voor één kenteken

Wanneer u uw kenteken opgeeft bij het kopen van een ticket zal het systeem uw kenteken in Den Helder koppelen aan uw ticket en gaat de slagboom vanzelf open. Dit is alleen mogelijk bij de automaten, bij de bemande loketten zal een lokettist altijd uw ticket moeten afwaarderen. U kunt alleen een kenteken opgeven wanneer u online een ticket koopt. U dient wel uw geprinte ticket mee te nemen voor het geval dat automatische kentekenherkenning niet mogeljik is. Wanneer u met een ander kenteken dan opgegeven de overtocht wilt maken hoeft u geen kentekenwijziging door te geven. U kunt uw ticket bij de automaten handmatig scannen onder het rode licht, of afgeven bij het loket zodat de lokettist het ticket voor u kan afwaarderen.


Stel als nou ineens iemand denkt, ik hoef de eticket niet af te geven, en de keer erna gaat hij/zij bij een bemamde locket waar je hem wel af moet geven. Kan het dan alsnog gebruikt worden? Aangezien de e ticket onbeperkt geldig is.
Ze controleren niet altijd voor de ticket.

Werkt het niet? Kan je altijd nog een kopen.

Dit is toch krom gedacht als iemand dit wilt doen?
Snappen jullie me een beetje of?

Vorig jaar hadden we dus ticket gekocht op kenteken van mn eigen auto die we helaas toen niet bij hadden. Dan had ik die alsnog nu kunnen gebruiken, auto is total loss verklaard dus dat gaan we nu niet doen natuurlijk! ;)

Banyu
Berichten: 12466
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 20:35

Alwiene schreef:
Je Eticket is gewoon gekoppeld is aan een virtueel vervoersbewijs. Dit virtuele vervoersbewijs wordt geactiveerd door danwel het ter plaatse uitlezen van je kenteken danwel het uitlezen van het E ticket en na gebruik 'afgeschreven'. Heb jij dus je kenteken laten uitlezen dan zal het E-ticket daarna aangeven dat het niet langer meer geldig is. Dat een E-ticket geen einddatum kent wil natuurlijk niet zeggen dat het meerdere keren te gebruiken is ;) Je krijgt na het uitlezen van het kenteken ook een mail dat je ticket gevalideerd (gebruikt dus) is en welk ticketnummer daarbij hoort, dit is hetzelfde nummer wat op je Eticket onder de QR code staat ;)


Nee precies. Maar deze discussie had ik met iemand en die zei dat het gewoon moet kunnen, hoewel er onder de QR code toch een nummer staat.

Banyu
Berichten: 12466
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 21:54

Siersma schreef:
Zou diegene die zegt dat t moet kunnen t laten proberen. Lijkt me een goed expiriment


Haha ik zal het doorgeven! _/-\o_

Banyu
Berichten: 12466
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 21:59

Geeft toch fijn sfeertje via de webcam! <3 [ img ]

Banyu
Berichten: 12466
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 23:21

Ik heb sinds 2 maanden een daith piercing. Nu mag ik die gaan vervangen als we op Texel zijn! Wel echt zilver moet het zijn. Siersma, weet jij misschien waar ik dat kan laten doen of ze leuke sierraad hebben?

Banyu
Berichten: 12466
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 11:23

Pfoe, wat duren 6 weken lang zeg! :(

Ik merk dat ik momenteel steeds en steeds meer er naar uitkijk, voor nu, vrij weinig zin om dingen te gaan doen, laat staan werken, terwijl ik dit altijd nooit had! Heb ook afgelopen maanden bijna ruim 47 á 50 uur in de week gewerkt! :x Sta over 2 weken wel iets minder ingepland, maar mezelf kennende als er weer open diensten zijn, tja...... :')

Banyu
Berichten: 12466
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 12:31

Stiekem even naar de menu kaart gekeken, maar spreekt me helaas niet zo aan, maar wie weet is het anders natuurlijk!

Banyu
Berichten: 12466
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 15:50

Ja een echte vleeseter ben ik wel ja.

Banyu
Berichten: 12466
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 13:52

Hallo iedereem!

Ik ga het heel even hier gokje wagen!
Vanochtend waren we op de markt in Den Burg, zagen we kraampje staan met John Deere shirts.
Zie afbeelding, nu ben ik alleen verder gekomen dan een foto te maken. Maar ik vroeg me af, of iemand weet wie dit was, of eventuele site? Ga maandag sowieso even kijken of ze er dan ook staan!

Kan iemand mij hiermee helpen toevallig?

[ img ]

Banyu
Berichten: 12466
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 14:16

Alwiene schreef:
Lijkt op die chagge zeer ongemotiveerde verkoper met allemaal heel betaalbare shirtjes. Heb toen 1 shirtje bij hem gekocht (tenminste als hij het is) maar dat was op de braderie in De Cocksdorp daar stond ie op het pleintje tov de Vlinderwinkel zeg maar. Maar volgens mij zijn die braderieën nu niet meer? Meestal staan wel elke maandag dezelfde op de maandagmarkt volgens mij dus denk dat je een goede kans hebt dat hij er weer staat maandag.


Maandag ga ik sowieso weer even kijken, stond ook iets met lederbalsem voor schoenen (?), weet je toevallig ook hoe die man heet? Overigens, hing er ook geen prijskaartje bij oid...

Ik zie dit overigens op Texel Plaza staan:

29 september 2018
Markt in De Cocksdorp Gezellige markt op het waterplein in De Cocksdorp. De markt is van 11.00 tot 17.00 uur en de entree is gratis. Tevens zijn alle winkels en horeca geopend.

30 september 2018
Zondagmarkt in De Koog Op het Dorpsplein in De Koog vindt vandaag van 12.00 tot 17.00 uur een gezellige, kleinschalige markt plaats.
Laatst bijgewerkt door Banyu op 24-09-18 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Banyu
Berichten: 12466
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 14:23

Het is even ook kijken wbt maat, wellicht dat ie er nog aan kon komen, of mee nemen... :)

Banyu
Berichten: 12466
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 16:16

Alwiene schreef:
Was het een grote kraam dan? Want de man die ik bedoel heeft maar een 'paar' rekken, en had zijn witte bus erachter staan. Niet heel groot dus.

Die balsem zegt mij niets. Je zou eventueel Tineke van Brammetje Texel/Kleurboekenwinkel even kunnen mailen of zij het toevallig weet. Vaak kennen ze elkaar onderling wel en als het de man is die ik bedoel weet ik zeker dat ze hem kent.


Thanks, ga dat eens doen dan! En anders wachten we braaf af tot zaterdag of maandag! :)

Banyu
Berichten: 12466
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 09:48

Alwiene schreef:
Was het een grote kraam dan? Want de man die ik bedoel heeft maar een 'paar' rekken, en had zijn witte bus erachter staan. Niet heel groot dus.

Die balsem zegt mij niets. Je zou eventueel Tineke van Brammetje Texel/Kleurboekenwinkel even kunnen mailen of zij het toevallig weet. Vaak kennen ze elkaar onderling wel en als het de man is die ik bedoel weet ik zeker dat ze hem kent.



Thanks, ze wist inderdaad wie het was!

Banyu
Berichten: 12466
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 15:38

Via google wel aan een site gekomen, dus wel even de gok genomen, en even een mailtje er tegen aan gewaagd!!

Banyu
Berichten: 12466
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 20:26

Het weer is hier echt super nog! Al de hele week geen jas oid aangehad! :oo

Banyu
Berichten: 12466
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 21:28

Morgen zou het heel zonnig worden zeiden ze op de radio!

Vandaag in de Cocksdorp niet. Markt was echt 10x niks, haha. Ga maandag nog eens proberen, anders pech! :)

Baal er stiekem van dat we nog maar een weekje hebben. Maargoed, in december zijn we weer terug, maar dat duurt voor nu even te lang! Wel even lekker tot rust gekomen!

Vroeger áltijd op de camping euroase park gezeten, toen ks dat kustpark texel geworden. Maar eenmaal dat het bungalows e.d werden, zijn we iets anders gaan zoeken. En via Marktplaats tegen gekomen, en komen hier ook al jaren. Wel lekker tegenover Kustpark Texel. :)

Banyu
Berichten: 12466
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 23:13

Siersma schreef:
Sat caravan is prima te doen hoor. Heb er zelf een in Drenthe waar we t hele jaar naar toe kunnen. Goede kachel en t gaat prima hoor. Geloof dat de Krim tegenwoordig wel winterkamperen heeft maar mss is dat ook alleen in de vakanties? Weet t niet precies eigenlijk.

Ik ben volgende week weer aan t werk ja, dinsdag tm vrijdag en dan met gierende banden nar Drenthe haha.

Banyu Turkse tent ook nog meegemaakt? Ben je ook wel eens op een van de maneges geweest toen? Zonnig helaas njet echt vandaag, hoop moregn wel. Lekker rondje met de pony


Turkse tent kan ik me niet herinneren. Altijd wel op Elsehof de kikkert en er was er nog eentje er naast, pakte eigenlijk altijd eslehof voor strandritten!

Kwam er achter met een vest die ik vd week aan had, dat ik die hier ruim 10 jaar geleden gekocht had voor 10€ in De koog. Past nog steeds, al gebruik ik em nu meer voor op stal... :=

Banyu
Berichten: 12466
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 23:28

De gezelligheid van de camping mis je soms ook wel hoor! Want elk jaar was het altijd zelfde veldje, zelfde olaats, zelfde mensen. Boekte altijd gelijk als we weer aankwamen! Heerlijk!

Banyu
Berichten: 12466
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:32

Alwiene schreef:
Banyu jullie gaan niet toevallig maandagavond naar De Concurrent? Ze hebben feest en een mooie korting van 30% op alles!


Siersma als het zo uitkomt kom ik nog even hoi zeggen en vrijdag zullen we t spoor richting drenthe alvast opwarmen voor je, alleen rijden wij nog wel ietsje verder door haha.


Denk het niet.
Ik zag daar gister wel een lekker vest, maar die gaat helaas niet in de korting zijn! Hing gister al bij de afprijzing van 29.95 voor 20,-

Zal overigens morgen voor je vragen bij Stek!

Banyu
Berichten: 12466
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 14:51

Vanochtend even op de markt geweest, was meer als vorige week had ik het idee.... Maar degene stond er helaas niet! Wel een marktkraampje om je colodeance te doen voor iemand die overleden was, maar denk niet dat het die man was!

Banyu
Berichten: 12466
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 16:40

Alwiene schreef:
Siersma schreef:
Zet de deur ff open. Is die schoinmaaklucht zo weg haha


Heeft eerst ook open gestaan haha.


Anders konden jullie niet naar binnen natuurlijk, hahaha Grapjeee! :+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _AB_, Lizeeetjr, maessie, Mitch_Beauty, monsterina, Tink89 en 110 bezoekers