Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-21 23:25

Banyu schreef:
Alwiene schreef:
Vandaag de Texelse ondernemers maar een gesteund :')

Aangezien uit eten voor mij er niet in zit bekent dat dus shoppen. Bij de zeemeermin in oudeschild liep ik met bijna 90 euro naar buiten en bij Voordeelland ook nog 24 euro en daar was ik al een keer geweest en als de escape game die ik gekocht heb goed bevalt kom ik er nog weer terug voor we vertrekken ook hihi. Mijn vrouw haringen gekocht bij de visboer die ernaast zit. Oh en lekkere frisdrank bij de Candy King gehaald. Ook nog bij Action geshopt maar weet niet of dat nou perse een lokale ondernemer is :=

@Banyu ben jij nog bij dat winkeltje in Oudeschild bij het haventje geweest sinds het de Zeemeermin is? (Vorig jaar) ik denk dat het jou ook zou bevallen heb er o.a. mooi vest gekocht met teddy voering <3


Hmm, we zijn vorig jaar eigenlijk niet bij oudeschild geweest. Maar is ie geheel vernieuwd dan, of naamsverandering, of? Anders mag je me even pben desnoods!

Planning zit wel om over 2 Weken daar lekkerbekje te eten, en in september sowieso erheen te gaan!! :D


De oude eigenaren zijn met pensioen. De dame die het overgenomen heeft is heerlijk enthousiast en heeft letterlijk en figuurlijk de stofdoek er eens flink doorgehaald. Voorste stukje lijkt nog wel op de oude zaak qua assortiment maar toch frisser en ik herinner me dat ik het achterste deel met kleding nooit een blik waardig gunde en dat is nu vol met toffe Texel shirts en sweathers en kleding van het merk Lizzard wat doet denken aan Naketano. Heb een Texel shirtje gekocht en een heerlijk teddy gevoerd vest voor van de winter, een handdoek met boot borduring en een keukenset (hand/theedoek) met meeuwen erop. Oh en een paarse pet met Texel erop. <3

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 00:06

Hmm, zal het eens even in de gaten houden! Houd me even in september nog aan herinneren hahaha!

Josien_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 14:27

Welk strand raden jullie aan om lekker met je hond te gaan chillen op een warme dag :) ?

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 17:09

Josien_ schreef:
Welk strand raden jullie aan om lekker met je hond te gaan chillen op een warme dag :) ?


Texelse strand :P

rien10
Berichten: 14670
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 18:26

Biij de vuurtoren. Lekker de ruimte.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-21 19:37

Banyu schreef:
Hmm, zal het eens even in de gaten houden! Houd me even in september nog aan herinneren hahaha!


Wanneer ga jij in september? Wij denken eraan dan ook nog een paar weken te gaan..

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 01:19

Alwiene schreef:
Banyu schreef:
Hmm, zal het eens even in de gaten houden! Houd me even in september nog aan herinneren hahaha!


Wanneer ga jij in september? Wij denken eraan dan ook nog een paar weken te gaan..


Hahah, toch wel?
10 tm 26ste,
Week 37 & 38

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-21 11:36

@banyu ik denk dat we vanmiddag definitief gaan beslissen maar dan zouden we vanaf de 7e 3 weken gaan. Kunnen we samen duimen voor mooi weer **\O/** *\%/*

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:46

Alwiene schreef:
@banyu ik denk dat we vanmiddag definitief gaan beslissen maar dan zouden we vanaf de 7e 3 weken gaan. Kunnen we samen duimen voor mooi weer **\O/** *\%/*


Oh zelfde als ons, alleen ik weekje korter!
Mag ik anders niet even een derde weekje overleven bij jullie? Hahaha

Josien_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:48

Banyu schreef:
Josien_ schreef:
Welk strand raden jullie aan om lekker met je hond te gaan chillen op een warme dag :) ?


Texelse strand :P


Haha goh :D !
Een van de stranden op Texel uiteraard!

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:52

Dat wist ik ook stiekem wel! Was beetje in flauwige bui, excuus, het was al grapje bedoeld!

Hmm, zelf zijn we altijd bij De Koog. Maar senk inderdaad met de hond misschien bij de krim “rustiger” is?

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-21 11:56

Het strandje bij de parkeerplaats van de boot naar Vlie is erg geliefd bij hondeneigenaren.

Voor ons wordt het in september niet weer de Krim trouwens, ik sta hier heerlijk maar wil graag wat centraler, mijn luie lijf vindt de koog nu toch wel ver fietsen met de Texelse wind, ook al fiets ik elektrisch :')
Waar precies laat ik even weten als we definitief geboekt hebben aangezien ik toch in deze drukke tijden wat angstig ben voor kapers op de Texelse kust :o

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 12:20

Alwiene schreef:
Het strandje bij de parkeerplaats van de boot naar Vlie is erg geliefd bij hondeneigenaren.

Voor ons wordt het in september niet weer de Krim trouwens, ik sta hier heerlijk maar wil graag wat centraler, mijn luie lijf vindt de koog nu toch wel ver fietsen met de Texelse wind, ook al fiets ik elektrisch :')
Waar precies laat ik even weten als we definitief geboekt hebben aangezien ik toch in deze drukke tijden wat angstig ben voor kapers op de Texelse kust :o


Hahaha herkenbaar! Op de een of andere manier kijken wij als we een nieuw verblijf zoeken, ook echt altijd in de koog, in feite heb je daar eigenlijk alles wel, en zijn die andere dorpjes gewoon leuk om er op uit te gaan, is misschien heel stom wat ik zeg, maar hé!

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-21 14:34

Geboekt! Vanaf 7 september 3 weken op de Koorn-aar. Met privé sanitair, super centraal gelegen tussen Den Burg en de Koog en op 800m gerekend vanaf onze plek ben je bij de Spar van Dennenoord dus een vergeten boodschap is ook snel te halen. Ecomare ook vlakbij, bos vlakbij. Nu al heel veel zin in en ik ben pas halverwege onze huidige vakantie, nog 2 weken op de Krim te gaan :') <3

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 18:56

@alwoene, ik ben maandags sws in den burg te vinden hahahah, dat blijft ook een vast ritueeltje

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 22:22

Vorig jaar een zeehond beeldje gekocht in den burg, maar die is vandaag helaas gesneuveld!

Het vriendje van deze….
Afbeelding

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 20:38

Ik hoop volgende week dinsdag toch wel op goed weer eigenlijk, maar als ik weeronline zo zie… :(

Eliana

Berichten: 5453
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 20:45

Ja het lijkt minder te worden.. hopelijk hebben we niet 2 weken regen dat zou jammer zijn.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-21 21:25

Banyu schreef:
Ik hoop volgende week dinsdag toch wel op goed weer eigenlijk, maar als ik weeronline zo zie… :(


Zou ik me nog niet te druk over maken, ik heb afgelopen weken echt 5x per dag op buienradar gekeken en serieus soms leek het beeld van 's avonds niet eens een beetje op dat van 's morgens, ene moment veel regen verwacht, paar uur later geen drup meer. Zover vooruit kijken kunnen ze hier gewoon niet haha. Enige wat ik hoop is dat het de 24e/25e droog is, warm hoeft niet maar na zoveel mooi weer zou nat moeten inpakken echt een domper zijn :=

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 21:51

Nee, daar heb je ook wel gelijk in, hoopte stiekem net als vandaag dat ik gewoon ook even de zee in kan zeg maar!

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-21 22:15

Banyu schreef:
Nee, daar heb je ook wel gelijk in, hoopte stiekem net als vandaag dat ik gewoon ook even de zee in kan zeg maar!


Ik hoop wel dat je gek bent op kwallen. Mijn plan om de hond lekker te laten zwemmen in zee mislukt hier al dagenlang vanwege kwallenbezetting -O-

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 22:57

Alwiene schreef:
Banyu schreef:
Nee, daar heb je ook wel gelijk in, hoopte stiekem net als vandaag dat ik gewoon ook even de zee in kan zeg maar!


Ik hoop wel dat je gek bent op kwallen. Mijn plan om de hond lekker te laten zwemmen in zee mislukt hier al dagenlang vanwege kwallenbezetting -O-


Ik heb ergens nog een foto liggen als 8 jarige en blije gup met een blauwe kwal in mn handen! :P

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-21 23:30

Nou in dat geval zijn er genoeg nieuwe vrienden om mee kennis te maken, al ben ik bang dat het voor dit specifieke exemplaar te laat is :')

Afbeelding

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 00:34

Alwiene schreef:
Nou in dat geval zijn er genoeg nieuwe vrienden om mee kennis te maken, al ben ik bang dat het voor dit specifieke exemplaar te laat is :')

[ [url=m/qGYYT9.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heb je ‘m geen mond op mond of geranimeerd dan?

Josien_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 14:11

Er zijn inderdaad heel veel kwallen hebben wij gemerkt.