Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Manou
Berichten: 3373
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:32

Hier nog een Texelfan. Mijn familie heeft er al heel lang een vakantiehuisje, dus ik kom er mijn hele leven al meerdere keren per jaar.Wij wandelen altijd veel daar en natuurlijk vogels kijken.


Jilletje
Berichten: 8168
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:34

Afgelopen seizoen heb ik bij de bowling gewerkt en voor komend seizoen ben ik nog opzoek.
maar ik wil graag in een restaurant werken.

ik ben wel benieuwd wat je dan pcies is tegen gevallen?
het is geen top seizoen geweest maar dat is in heel nederland zo niet alleen hier op txl.

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-13 13:35

Oooh dat lijkt me fijn een eigen huisje daar hebben. Ik kampeer graag hoor, een huisje hoeft voor mij helemaal niet, maar in de winter is een tent niet echt een optie :+ Zo'n eigen huisje zodat je wanneer dan ook lekker een paar dagen of langer erheen kan lijkt me heerlijk :j

@Happie, waar vind ik Cees de Waal? Ik wil graag precies hetzelfde schaapje en omdat de (niet texelse) webshop hem niet meer kan leveren ben ik bang dat ie misschien helemaal uit het assortiment van de leverancier gaat ofzo. En ook ben ik bang dat we misschien tzt de Schulpengat als boot treffen ipv de Dr. Wagenmaker en dan is er dus geen souvenir winkel aan boord :=

Wij houden trouwens van kleine campings, maar ik wil wél heel graag Wifi op de camping hebben en de hond moet er mogen. Daar zijn er volgens mij best een aantal van, maar is nog even zoeken hoe en wat, en ervaringen blijven uiteraard welkom :j

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

DanaDeen
Berichten: 350
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:40

Flink tegen vallen bedoel ik de omzetten voor de kroegen, of eigenlijk het aantal vaten dat geleverd werd, voorheen waren die vele malen hoger. Ik weet dat dat overal in Nederland (en daarbuiten ook) minder is, maar had toch wel iets meer verwacht, heb (kan nu even niet op naam komen) Feestcafe ....... (in de Koog) meerdere jaren mee gemaakt, maar dit jaar was het druk als we met 10 man er waren.
Ik hoop dat de crisis in NL snel overgaat (tegen beter weten in :o ) want zo helpt het een hoop zaken en mensen om zeep.
Maargoed, dat is off topic.
Nu weer on topic.
Texel verder valt mij absoluut niet tegen, ik vind het er heerlijk!! En van het voorjaar ben ik er zeker weer te vinden!

Happie
Berichten: 1225
Geregistreerd: 07-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:41

De bowling in de koog? Het kan niet moeilijk zijn om in de Koog werk te vinden denk ik toch?

zingt een lied en mijn schoentje zetten doe ik niet

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:51

Wij waren net na het seizoen, maar er was wel e.e.a. dicht. Een tent ergens op een hoek was volgens mij definitief dicht, maar dat weet ik niet zeker.
De crisis en het rookverbod heeft geen goed gedaan voor de horeca. Hier in Alkmaar is vorige week ook een kroegje (op de drukste uitgangsplek van Alkmaar) failliet gegaan.

DanaDeen
Berichten: 350
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:00

Het is echt een drama, niet alleen horeca. Mijn hele familie zit in de horeca, hier nog geen faillissement, maar moeten echt wel heel erg goed opletten met alles.
Niet alleen de crisis, maar ook de supermarkten helpen de horeca om zeep. Een krat bier kost bij de supermarkt tegenwoordig nog minder dan bij de groothandel en ook de openingstijden helpen niet mee, als je nu iets vergeten bent, of onverwachts visite hebt is er altijd nog wel een supermarkt open.

Ook op Texel zorgt dit voor problemen en denk ik dat je blij mag zijn als je nog een baantje kan vinden, al zal het in het hoogseizoen vast makkelijker zijn dan nu, mensen hebben minder te besteden en gaan liever thuis of in vakantiehuisje gezellig zitten borrelen en eten.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:24

Volgens mij moet je er ook hard aan trekken als horeca ondernemer.
De kroegen waar wij veel komen, hebben veel live muziek, de voetbal wordt live uitgezonden, ook buitenlands voetbal en ze organiseren nog al eens wat (pub quiz, bokbierentocht e.d.). In het weekend hebben ze het dan ook vaak best druk. Maar ook die eigenaren klagen. Het is denk ik gewoon heel moeilijk op het moment.

Miekelien
Berichten: 503
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:06

Alwiene schreef:
@Happie, waar vind ik Cees de Waal? Ik wil graag precies hetzelfde schaapje en omdat de (niet texelse) webshop hem niet meer kan leveren ben ik bang dat ie misschien helemaal uit het assortiment van de leverancier gaat ofzo. En ook ben ik bang dat we misschien tzt de Schulpengat als boot treffen ipv de Dr. Wagenmaker en dan is er dus geen souvenir winkel aan boord :=

Wij houden trouwens van kleine campings, maar ik wil wél heel graag Wifi op de camping hebben en de hond moet er mogen. Daar zijn er volgens mij best een aantal van, maar is nog even zoeken hoe en wat, en ervaringen blijven uiteraard welkom :j


Kees de Waal zit in het centrum van Den Burg. Wel een winkel waar je niet binnen 5 minuten weer buiten staat :=

Mijn ouders staan met de honden altijd op camping Het Woutershok. Wel wat groter dan de meeste campings die hier voorbij komen, maar een nette camping met heel vriendelijk personeel.

GQMMS
Berichten: 2717
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:14

Ook ik heb een kleine Texel liefde,

Afgelopen september nog 2 dagen geweest, heerlijk wezen eten: Bij Jef in Den Hoorn, aanrader

nathalie_v
Berichten: 3479
Geregistreerd: 09-07-06

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:17

Ik ben een ontzettende fan van Texel!
Als ik ooit de kans krijg verhuis ik direct naar Texel!

In 2010 heb ik stage gelopen op Ecomare, en heb daar toen 6 weekjes gewoond (in DenBurg). Het beviel me erg goed, de kleine afstanden, de rust en en ruimte maar zeker ook de gezelligheid.

Regelmatig (lees, elk jaar) komen wij buiten het seizoen terug om nog even te genieten van Texel :)

.

Banyu
Berichten: 12460
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:20

Hier ook een Texelfan, ik ga al heel m'n leven naar Texel.
Mijn vader wilde ooit eens naar Texel op vakantie toe gaan, alleen mn moeder vond het niks op zo'n waddeneiland.
Uiteindelijk toch maar gedaan om van zijn "gezeur" af te zijn, en sindsdien gaan we elk jaar erheen!
Sinds 2007 mijn moeder en ik alleen met de hond. Zodra je de boot al op stapt heb je het gevoel alsof je Nederland achter je laat.

Het liefst zou ik er altijd willen wonen, alleen er zaten regels aan verbonden, je kon niet zomaar even als toerist zijnde op het eiland komen wonen.
Wij zitten altijd in De koog, huren sinds 2007 een appartement, de hond gaat nog steeds mee, en die vind het geweldig!
Vaak ga ik 2 a 3 keer in het jaar nog een weekje naar Texel alleen met de hond. <3

FloortjeR
Berichten: 105
Geregistreerd: 12-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:25

Hier ook nog een Texel verslaafde, Texel is al sinds mijn geboorte mijn tweede huis! Mijn oma is namelijk een echte Texelse, daarnaast hebben we daar een eigen huisje en strandhuis.
Vind het altijd heerlijk om bij Mantje te winkelen, daarnaast staat er ook elke keer een strandrit op de planning met de paarden van familie Kikkert. Strandtent paal 17 is ook een aanrader, hele mooie moderne en toch knusse strandtent!
Voor leuke eetgelegenheden raad ik je Catarinahoeve aan of de 12 balcken! Voor de rest breng ik de meeste tijd door op het strand of lekker in de tuin van ons huisje.

Happie
Berichten: 1225
Geregistreerd: 07-10-10

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:22


zingt een lied en mijn schoentje zetten doe ik niet

Seven
Berichten: 21132
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:27

Citaat:
Zodra je de boot al op stapt heb je het gevoel alsof je Nederland achter je laat


Inderdaad dat gevoel hadden wij ook je hebt niet het vakantie in eigen land gevoel en het gemoedelijke van de texelaars heerlijk

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

FloortjeR
Berichten: 105
Geregistreerd: 12-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:10

Oh en in De Koog zitten een aantal hele leuke interieur winkeltjes :)

Chaos
Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:54

Idd!

Ik heb zulke leuke spullen gezien maar daar had ik helemaal niet op gerekend.
Aankomend jaar als we gaan weet ik wel wat me te wachten staat whaha, auto mee.

❤ ❤ ❤ ❤
Anna and me! <3

Olletjebolletjewol! :+:


Agossie L2 dressuur + Klasse 2 tweespan SMGW& Gangster Bijna zadelmak & Captain Hook Bijna één jaar :+:
MitchyboyAnna B dressuur + Klasse 2 tweespan SGMW) Yfke B- dressuur Olle L2 dressuur, nu 30 jaar en pensioenAap B- dressuur Eggcellent Zadelmak Disney Zadelmak Humor Na de zomer zadelmak maken.

Susanne
Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:25

Texel, heerlijk! Zomer, winter, maakt niet uit. Wat een fijn eiland!

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-13 18:35

Happie schreef:
De 12balcken idd jammie. @ Alwiene ze hebben ook nog een winkel in oudeschild. En ook nog een webshop wellicht staat daar de sleutelhanger tussen? http://www.keesdewaal.nl/pages/webwinkel.html


Bedankt! Sleutelhanger staat er helaas niet tussen. Werd wel hebberig van andere dingetjes hihi, maar Texel spullen shoppen is toch het leukste óp Texel natuurlijk :))

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Happie
Berichten: 1225
Geregistreerd: 07-10-10

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 19:23

@ Alwiene jammer was te proberen toch :D

zingt een lied en mijn schoentje zetten doe ik niet

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 19:49

Alwiene, vergeet dat het wolwinkeltje niet in Oudeschild. :j niet goed voor je financien maar ze hebben er fijn spul. Warme sloffen, heerlijke mutsen en handschoenen. Lekkere zeepjes en andere frutsels.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Jilletje
Berichten: 8168
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 20:28

Texelana!!

Waar je trouwens ook goddelijk kan eten is in de rog in de cocksdorp <3 echt mn fafo restaurant

Anne_26
Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hilversum

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 13:13

Hier nog een grote Texelfan!
Het begon toen ik 11 was en we met mijn vader in de winter wel eens het vakantiehuisje van kennissen boekten in de Koog.
Sindsdien ben ik er elke zomer te vinden :j
Heb in 2011 vier weken in mijn eentje in een tentje gezeten op een boerderijcamping (Bonte koe) en gewerkt bij Bospaviljoen het Turfveld. Dat is een heel leuk tentje vlakbij paal 11(? In elk geval in het bos, tussen Den Burg en De Koog in :) ), we maken zelf verse raspatat en er zijn andere lekkere dingen zoals poffertjes. Ook een mooie plek om je paard vast te zetten en zelf wat te gaan drinken. Grote aanrader dus :)

Ondertussen vrienden gemaakt daar en bijna alle mooie plekjes van het eiland ontdekt.
Ik hoop dat ik aankomende zomer ook weer een week of 2 er naar toe kan gaan, het liefst zou ik nu al gaan namelijk :D

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-13 23:23

Anne_26 schreef:
Hier nog een grote Texelfan!
Het begon toen ik 11 was en we met mijn vader in de winter wel eens het vakantiehuisje van kennissen boekten in de Koog.
Sindsdien ben ik er elke zomer te vinden :j
Heb in 2011 vier weken in mijn eentje in een tentje gezeten op een boerderijcamping (Bonte koe) en gewerkt bij Bospaviljoen het Turfveld. Dat is een heel leuk tentje vlakbij paal 11(? In elk geval in het bos, tussen Den Burg en De Koog in :) ), we maken zelf verse raspatat en er zijn andere lekkere dingen zoals poffertjes. Ook een mooie plek om je paard vast te zetten en zelf wat te gaan drinken. Grote aanrader dus :)

Ondertussen vrienden gemaakt daar en bijna alle mooie plekjes van het eiland ontdekt.
Ik hoop dat ik aankomende zomer ook weer een week of 2 er naar toe kan gaan, het liefst zou ik nu al gaan namelijk :D


Hihi, herkenbaar. Ik kan ook echt niet wachten op mooier weer, want dat lijkt me toch wel het lekkerste. Texel in ijskou en regen lijkt me toch iets minder genieten := Maar heb al zoooooo'n zin om te gaan.
Een paard heb ik niet meer, dus gaat ook niet mee naar Texel ofzo, maar vind het wel leuk zulke berichten over restaurantjes ed. die de moeite waarde zijn :j

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Anne_26
Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:30

Leuk is dat hè, van het lezen van deze verhalen krijg ik ook steeds meer zin om te gaan :)
Hoop dat er nog wat leuke tips en verhalen komen van bokkers :D

Oja en waar ze heerlijke hamburgers hebben; De Pick Up in de Koog.
Super leuk restaurantje in amerikaanse stijl :) Het vlakbij bakker Timmer en de pinautomaten :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Caithlynn, Annemiek73, Carowl, Kmbrly, Melzazu, Naskur11, oscar1996, xLauLaUx en 85 bezoekers