Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
marga1
Berichten: 879
Geregistreerd: 11-11-10

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 19:42

Juttersmuseum flora bij de Koog
Kaap skil in Oudeschild


meggiemeg
Berichten: 12185
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 08:13

Wij zijn in augustus een weekje geweest. Super mooi weer gehad, het was erg druk op het eiland. Wat mij opviel was dat veel restaurants e.d. gesloten waren vanwege personeelstekort. Zelfs strandtenten waren dicht. Veel restaurants waren om 20.00 uur al gesloten. Het ene restaurant werkte alleen op basis van reservering terwijl de andere dat niet deed en vol is vol hanteerde. Het is voor even het laatste jaar geweest dat we naar Texel zijn geweest, tijd om andere mooie plekken te ontdekken. Wat daar bij ons een hele grote rol in speelde was dat het huisje erg slecht was ( lees schimmel op de muren in een vrij nieuwe badkamer, overal spinnenrag met dode spinnen er in, veel dode vliegen overal, veel hondenhaar van minstens 3 weken gezien de hoeveelheid verschillende soorten haar en je er max 2 honden mag hebben) Voor een dag gaan we vast nog wel met regelmaat er naar toe maar langer voorlopig niet meer.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Urbanus
Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 08:16

meggiemeg schreef:
Wij zijn in augustus een weekje geweest. Super mooi weer gehad, het was erg druk op het eiland. Wat mij opviel was dat veel restaurants e.d. gesloten waren vanwege personeelstekort. Zelfs strandtenten waren dicht. Veel restaurants waren om 20.00 uur al gesloten. Het ene restaurant werkte alleen op basis van reservering terwijl de andere dat niet deed en vol is vol hanteerde. Het is voor even het laatste jaar geweest dat we naar Texel zijn geweest, tijd om andere mooie plekken te ontdekken. Wat daar bij ons een hele grote rol in speelde was dat het huisje erg slecht was ( lees schimmel op de muren in een vrij nieuwe badkamer, overal spinnenrag met dode spinnen er in, veel dode vliegen overal, veel hondenhaar van minstens 3 weken gezien de hoeveelheid verschillende soorten haar en je er max 2 honden mag hebben) Voor een dag gaan we vast nog wel met regelmaat er naar toe maar langer voorlopig niet meer.


Zoiets zei je al ja. Welke datum waren jullie? Wij waren er ook in augustus en ik heb niets van sluitende restaurants gemerkt. Kon alleen niet elke dag bij de Mexicaan bestellen.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Siers83
Berichten: 7261
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 11:27

meggiemeg schreef:
Wij zijn in augustus een weekje geweest. Super mooi weer gehad, het was erg druk op het eiland. Wat mij opviel was dat veel restaurants e.d. gesloten waren vanwege personeelstekort. Zelfs strandtenten waren dicht. Veel restaurants waren om 20.00 uur al gesloten. Het ene restaurant werkte alleen op basis van reservering terwijl de andere dat niet deed en vol is vol hanteerde. Het is voor even het laatste jaar geweest dat we naar Texel zijn geweest, tijd om andere mooie plekken te ontdekken. Wat daar bij ons een hele grote rol in speelde was dat het huisje erg slecht was ( lees schimmel op de muren in een vrij nieuwe badkamer, overal spinnenrag met dode spinnen er in, veel dode vliegen overal, veel hondenhaar van minstens 3 weken gezien de hoeveelheid verschillende soorten haar en je er max 2 honden mag hebben) Voor een dag gaan we vast nog wel met regelmaat er naar toe maar langer voorlopig niet meer.

Dat van het vieze huisje snap ik. Maar snap niet helemaal waarom je niet meer komt als restaurants gesloten zijn. Personeelstekort is er overal hoor! Is echt niet iets wat alleen hier voorkomt. Die restaurants gaan echt niet dicht als het niet anders kan. Er is trouwens altijd wel wat open, zo klein is het eiland nou ook weer niet

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

meggiemeg
Berichten: 12185
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 12:44

Siersma we zijn heel wat jaren naar Texel geweest op vakantie, alle jaargetijden er mee gemaakt, gaan ook regelmatig voor een dag. We zijn er gewoon aan toe om een andere mooie plek te ontdekken en die zijn er genoeg.
Wij vinden het prettig om in de vakantie de vrijheid te hebben wat en wanneer, dus niet om 17.00 al op zoek moeten gaan zodat je een plekje kunt hebben om te eten. Dat vond ik tijdens de corona maatregelen afgelopen jaren ook echt een afknapper, vroeg in een restaurant te moeten zitten en dan steeds op je horloge moeten kijken of je het wel redt om voor sluitingstijd gegeten te hebben.
Ik heb begrip voor het feit dat er door personeel te kort iets niet open kan, het is zo jammer voor de ondernemers, een eiland vol vakantiegangers en je kunt niets terwijl je vaste lasten wel door lopen. In het dorp waar wij zaten waren 2 restaurants afgebrand, 1 was gesloten, 1 nam maar 8 tafeltjes per dag aan (of was gesloten) en de ander was het terras achter gesloten, waren 3 dames personeel aanwezig die alles moesten zien bij te benen, dan zitten er mensen op het terras voor die alleen maar kunnen commanderen en niet echt begrip kunnen tonen voor de situatie, dat drukt wel de sfeer als je daar naast zit aan een tafeltje.
Gelukkig wist ik al dat de restaurants vroeg dicht gaan, alleen is het wel een verrassing als je dan bij een strandtent staat welke volgens FB en de website open is en je staat voor gesloten deuren, dat vond ik dan weer minder.

Urbanus wij waren er de 2e week van augustus. Topdrukte, zelfs het restaurant op het park waar wij zaten was 2 dagen per week gesloten.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Siers83
Berichten: 7261
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 14:12

meggiemeg schreef:
Siersma we zijn heel wat jaren naar Texel geweest op vakantie, alle jaargetijden er mee gemaakt, gaan ook regelmatig voor een dag. We zijn er gewoon aan toe om een andere mooie plek te ontdekken en die zijn er genoeg.
Wij vinden het prettig om in de vakantie de vrijheid te hebben wat en wanneer, dus niet om 17.00 al op zoek moeten gaan zodat je een plekje kunt hebben om te eten. Dat vond ik tijdens de corona maatregelen afgelopen jaren ook echt een afknapper, vroeg in een restaurant te moeten zitten en dan steeds op je horloge moeten kijken of je het wel redt om voor sluitingstijd gegeten te hebben.
Ik heb begrip voor het feit dat er door personeel te kort iets niet open kan, het is zo jammer voor de ondernemers, een eiland vol vakantiegangers en je kunt niets terwijl je vaste lasten wel door lopen. In het dorp waar wij zaten waren 2 restaurants afgebrand, 1 was gesloten, 1 nam maar 8 tafeltjes per dag aan (of was gesloten) en de ander was het terras achter gesloten, waren 3 dames personeel aanwezig die alles moesten zien bij te benen, dan zitten er mensen op het terras voor die alleen maar kunnen commanderen en niet echt begrip kunnen tonen voor de situatie, dat drukt wel de sfeer als je daar naast zit aan een tafeltje.
Gelukkig wist ik al dat de restaurants vroeg dicht gaan, alleen is het wel een verrassing als je dan bij een strandtent staat welke volgens FB en de website open is en je staat voor gesloten deuren, dat vond ik dan weer minder.
.

Beetje jammer dat je dan de horeca hier de schuld van geeft. Terwijl jullie eigenlijk gewoon ergens anders heen willen, wat geen schande is hoor.

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

meggiemeg
Berichten: 12185
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 14:45

Nee hoor de horeca krijgt niet de schuld, een restauranteigenaar had het zeker anders willen zien en niet de deuren moeten sluiten in de periode waar ze ze moeten verdienen. Het is alleen jammer dat je in de vakantie op die manier wordt geleefd wat tijden betreft om te gaan eten. De keuze om naar Texel te gaan was heel bewust. Waar we ook naar toe waren gegaan was je er wel tegen aan gelopen denk ik. We vinden Texel een prima eiland, de bewoners zijn erg vriendelijk en behulpzaam. Het is er erg mooi en verveelt nooit. Maar wat ik ook aangaf er zijn meerdere mooie plekken. We gaan er zeker nog regelmatig naar toe voor een dag, maar voor langer niet meer voorlopig. Wellicht over een tijdje weer.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Urbanus
Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 20:08

Wij zijn er in dezelfde week geweest, in de Koog en ik herken het echt niet.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-22 21:48

Mijn zus is hier dinsdag aangekomen en staat met een tent op het kogerstrand maar heeft onwijs veel last van de wind. Ze heeft het ook echt niet getroffen qua weer want precies nu natter en winderiger. Ze heeft vannacht niet geslapen door het kabaal van de tent in de wind dus helaas gaat ze nu morgen alweer naar huis ipv zondag pas. Ik snap het wel, heb vroeger zelf ook tent gekampeerd en als alles de hele tijd herrie maakt en je niet kunt slapen is de lol er snel af. Maar jammer is het wel. -O-

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Siers83
Berichten: 7261
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 05:24

Dan heeft ze helaas precies de verkeerde plek. Er zijn wel plekken die uit de wind liggen. Mss vragen of ze een andere plek kan krijgen?

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

Marije_jiplover
Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 09:15

Wij hebben idd ook wel eens met veel wind tent gekampeerd, ik vind het op zich een heerlijk geluid, maar als het echt niet stopt met waaien, dan word je er idd wel doodmoe van ja.
Als ze nog graag zou willen blijven zou ik idd om een andere plek vragen, zoals Siersma ook aangeeft.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-22 10:14

Het was op zich al een dingetje om een geschikte plek te vinden in die categorie waar deze tent paste := je zou gedacht hebben dat ze redelijk beschut stond, maar niet dus. Ze is nu aan het inpakken, ik ga straks met mijn neefje nog naar ecomare en daarna rijden ze naar huis. Ze was er ook wel klaar mee zo :=

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

meggiemeg
Berichten: 12185
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 11:15

Jammer dat een paar dagen weg al zo snel stopt, je verheugt je er toch op.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-22 22:07

@siersma wanneer werk jij nou? Ik was vandaag in de winkel (eindelijk weer eens) maar jij duidelijk niet :')

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Siers83
Berichten: 7261
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 05:30

Maandag is mijn vrije dag. Ik ben er op dinsdag tot vrijdag( meestal)

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

Banyu
Berichten: 12460
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 21:00

Hoe dom kan je zijn!
Vergeten de cadeaubon van paal17 mee te nemen vanuit huis… En helaas geen optie om iemand die even na te laten sturen helaas…. Dom dom dom!

Banyu
Berichten: 12460
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 17:11

22 januari weer even een nachtje naar m’n tweede thuis!

Beetje al aan het kijken wat we kunnen doen. :)

Siers83
Berichten: 7261
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 18:01

Een nachtje maar?

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

Muga
Berichten: 2052
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 18:20

Wij zijn er alweer een paar dagen. Heerlijk! Vandaag top weer, gisteren vies... maar ach we nemen het ervan. Vandaag even het sommeltjespad gelopen, den burg in, winterfair op het park. We vermaken ons zeker!

So much <3

L_iek
Berichten: 9664
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 18:49

Hoi! Ik meld mezelf hier ook. Wij willen volgend jaar graag op vakantie naar Texel met de hond. Zijn er aanraders qua accomodaties? Zijn al een keer verbleven bij de Krim, dat was heel goed bevallen maar er zijn vast meer leuke plekjes.

Gwenvd
Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 21:42

Ik meld me ook! Wij gaan jn de zomer 11 nachten naar Texel met 2 kinderen. Eerste keer maar onwijs veel zin in!

Strooigoed

Siers83
Berichten: 7261
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 06:26

L_iek schreef:
Hoi! Ik meld mezelf hier ook. Wij willen volgend jaar graag op vakantie naar Texel met de hond. Zijn er aanraders qua accomodaties? Zijn al een keer verbleven bij de Krim, dat was heel goed bevallen maar er zijn vast meer leuke plekjes.

Kijk eens op www.koogerduin.nl
Is van mijn werkgever, komen heel vaak mensen met honden

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

L_iek
Berichten: 9664
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 10:29

Dank je, ziet er goed uit!

Urbanus
Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 11:00

Gwenvd schreef:
Ik meld me ook! Wij gaan jn de zomer 11 nachten naar Texel met 2 kinderen. Eerste keer maar onwijs veel zin in!


Gaat jullie vast niet tegenvallen! Wij gaan ook weer. Nu al zin in!

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Gwenvd
Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 12:08

Urbanus schreef:
Gwenvd schreef:
Ik meld me ook! Wij gaan jn de zomer 11 nachten naar Texel met 2 kinderen. Eerste keer maar onwijs veel zin in!


Gaat jullie vast niet tegenvallen! Wij gaan ook weer. Nu al zin in!


Leuk!! Ik hoor het van iedereen! We hebben een huisje precies in het midden van Texel. Klein speeltuintje erbij. We gingen normaal altijd naar Landal met veel animatie dus dit wordt even schakelen. Maar heel bewust hier voor gekozen, alles spreekt ons zo aan!

Strooigoed


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, Fly_high, Furst, JackAebe, JudithO, Ladypronk, RenskeFrea, Saartjuh_b, stella92, Toushie en 71 bezoekers