Zuid Afrika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flying_Angel

Berichten: 15714
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:59

Snel een bericht met laatste wifi! Ik ben met Fox, nu op de helft. Zijn in Drakensbergen!

manzano

Berichten: 23928
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 21:34

horseyfries schreef:
Hahaha dat deden wij allemaal op één dag ;)
Het schema was door mezelf opgesteld en dus net als mij een beetje crazy... ;)


Uhm hoe heb je dat gedaan???? Kan wel wat tips gebruiken haha. Kom tijd tekort.

manzano

Berichten: 23928
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 21:36

noukie175 schreef:
manzano schreef:
Kan echt niet wachten!!!! Nog 6,5 week!

Wij gaan 4,5 week. Van kaapstad naar Johannesburg.


Die tijd heb je zeker nodig! Wij doen het in 3 weken, sommige plekken jammer genoeg te weinig tijd.. Heb je een planner die je kan posten? :)


Uhm zit nu in de trein, maar zal er ff een uittypen.

manzano

Berichten: 23928
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 21:54

Poging gedaan.....
Dag 1: aankomst Kaapstad (tussen de middag)
Dag 2, 3, 4: Kaapstad (en het schiereiland)
Dag 5: Stellenbosch + Franschhoek
Dag 6: Franschhoek - Hermanus
Dag 7: Hermanus - Swellendam (Bontebok NP) – Barrydale
Dag 8: Route 62 naar Oudtshoorn (in de middag daar paardrijden)
Dag 9: Swartbergpas – Meiringspoort (overnachting in buurt van Oudtshoorn)
Dag 10: Mosselbaai – Wilderness
Dag 11: Knysna – Plettenberg e.o. (overnachten in Keurboomstrand)
Dag 12: Tsitsikamma/Storms Rivier (overnachten in Keurboomstrand)
Dag 13: Keurboomstrand – Bloemfontein (reisdag)
Dag 14: Golden Gate Highland park
Dag 15: GGHP – Drakensbergen
Dag 16: Drakensbergen
Dag 17: via binnenlanden richting St. Lucia, halverwege overnachting in Stanger
Dag 18: St. Lucia
Dag 19: Duiken in Sodwana Bay National Park
Dag 20: Hluhluwe
Dag 21: Reisdag van Hluhluwe naar Malelane gate (Kruger)
Dag 22, 23, 24, 25: Krugerpark
Dag 26: Krugerpark – Tzaneen/Magoebaskloof
Dag 27: Canopytour in Magoebaskloof – naar Private Game Reserve
Dag 28: Private reserve
Dag 29: Private reserve – Sabie (Panoramaroute)
Dag 30: Sabie – Groblersdal
Dag 31: Groblersdal – Brits (leeuwenproject)
Dag 32: In de ochtend nog op het leeuwenproject, daarna naar vliegveld J’burg en naar huis.

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:55

Wij kwamen aan in Kaapstad voor de middag, zijn gelijk van het vliegveld met een huurauto vertrokken naar de Tafelberg en hebben die beklommen (zijn verdwaald dus het was écht beklimmen, met gevaar voor eigen leven maar een heel avontuur achteraf... ;) ) en hadden bovenaan het abseilen geboekt, zijn er dus weer van abgeseilt (is niet helemaal naar beneden dus dan klim je weer omhoog) en vervolgens met de lift naar beneden. Toen zijn we ons huisje gaan opzoeken en 's avonds Kaapstad verkent. De volgende morgen gingen we om vijf uur weg voor het sharkcagediven in Gansbaai bij Hermanus (Sharklady Adventures, aanrader!!) en kwamen 's middags terug, 's avonds zijn we naar een concert van Bon Jovi geweest. De volgende morgen gingen we met de eerste boot naar Robbeneiland, dan ben je rond de middag terug en toen zijn we met onze huurauto de hele kustweg langsgereden naar Cape Point, en Nationaal Park Kaap de Goede Hoop en teruggereden langs de kustweg langs Chapmans Peak.
Zo hadden we op 2 1/2 dag echt ontzéttend veel gezien en gedaan, het was een strak programma maar door 's morgens altijd vroeg te beginnen hadden we veel aan onze dagen daar.

Leuk dat je via Malelane gate Kruger binnengaat, ik heb vrienden die daar vlakbij een huis hebben net buiten Kruger, ze wonen letterlijk aan de Crocodile River, de olifanten en nijlpaarden komen tot bij hun tuin (waar dan ook een hoog electrisch hek omheen staat... ;) ). Als ik er logeer sta ik er altijd heel vroeg op om de dieren te zien komen drinken aan de rivier, je kunt er echt een hele dag zitten kijken op het terras zonder je te vervelen, het mooiste plekje op aarde!
Oooh en ook een Canopytour, daar ben ik gek op! Ik heb Karkloof gedaan maar wil ze allemaal gaan doen, vind het zo gaaf!
Laatst bijgewerkt door horseyfries op 07-08-13 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Berichten: 23928
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 22:59

Oh oeps..... das wel een avontuur ja. Hadden jullie de Platteklip Gorge genomen richting top??


Edit: klinkt als een fantastische plek ja!!

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 23:03

Wij zijn de complete Tafelberg overgestoken van rechts naar links en zo uiteindelijk boven gekomen, hangend aan rotsen, elkaar optrekkend, we waren aan de rechterkant bij het pad begonnen (is dat Platteklip Gorge? weet ik eigenlijk niet), daar had iemand ons naartoe gewezen, en op een gegeven moment waren we het pad kwijt en wij zijn dan niet van die mensen die terug gaan (dat is saai) dus we bleven maar doorklimmen, het werd steiler en steiler, tot we uiteindelijk op elkaar moesten klimmen om nog verder te kunnen, en aan onze vingertjes soms aan een steil stuk hingen boven de afgrond. Tsja, dan zie je Kaapstad in de diepte liggen en denk je OMG als dit maar goed gaat....

Edit: lijkt idd op het pad wat we eerst genomen hebben als ik zoek op Platteklip Gorge... wel leuk als je dan waarschuwingen ziet staan dat je niet zonder gids moet gaan enzo...

manzano

Berichten: 23928
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 23:15

Whahahahaha........ nou dan ben ik liever gewoon maar saai geloof ik :+ :+

Platteklip Gorge begint een stukje voorbij de kabelbaan......


Ik vroeg me dus eigenlijk af of dat een beetje makkelijke route was hahaha :')

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 23:26

Nee ook het gewone pad is best wel zwaar, daar doe je al een twee uur over, en sommige stukken zijn wel steil. Wij waren drie en een half uur aan het klimmen uiteindelijk in de brandende zon dus we waren zo gaar als boter toen we boven kwamen (om er vervolgens achter te komen dat we na het abseilen wéér naar boven moesten klimmen....).

noukie175

Berichten: 621
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Bathmen

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 07:52

Mooi programma!
In kaapstad naar cape point is erg leuk! Robbeneiland viel ons tegen..
Hermanus moet je de tijd voor nemen! Super gaaf!
Knysna kun je leuk met de boot, walvissen en dolfijnen, zee is daar wel ruig. ;)
Oudhtshoorn is beetje verlaten stadje.. Maar door de struisvogels rijden is wel leuk!
Naar de tsitiskamma brug lopen is erg mooi, duurt 20minutjes, slapen jullie daar bij de brug? Daar stonden super leuke accomodaties!
St lucia is ook een hele gave walvissentocht! Als je bij advantage boekt krijg je de crocs/nijlpaarden toer er gratis bij!
Hluluwe is een erg mooi park! Daar veel dieren gezien. :D
En kruger is weer heel anders, daar rijd je van het ene gebied in het andere, ook leuk!
En de rest nog niet geweest. :+

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 08:09

Tsja, Robbeneiland is niet een "fun" trip maar als je een beetje respect en interesse hebt voor Afrikaanse geschiedenis dan hoort het er wel bij hé.

manzano

Berichten: 23928
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 08:22

Robbeneiland hebben we gister geboekt. De dag/tijd die we wilden was al vol helaas, dus planning omgegooid. Wil daar absoluut heen!!

manzano

Berichten: 23928
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 08:23

Struisvogels gaan we niet doen. Heb daar echt helemaal niks mee.

MerelxG_R
Berichten: 2060
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 13:27

noukie175 schreef:
MerelxG_R schreef:

Heel mooi park, maar daar vond ik het wel erg jammer dat de leeuwen apart zaten. Hebben jullie ook de cheeta's geaaid? :D

In Swasiland zijn wij ook 1 dag+nacht geweest. Kwamen allemaal goed ziek terug. :+


Ja was meer dierentuin gevoel omdat ze apart zaten.. Maar daardoor kon je ze wel weer erg mooi bekijken. Jup cheetas ook geaaid! Leuk ons daar beter dan langs de weg.. Leuke beesten! Hadje toevallig ook Byron als guide? Haha


Nee volgens mij had onze guide een andere naam. Hij was een jaar of 30 denk ik. Was wel een knappe vent haha.

Wij zijn via liftje de tafelberg op gegaan, moest er niet aan denken dat helemaal te lopen. :=

Noukie, Wij hebben ook een walvissentocht gedaan in volgens mij St Lucia. Helaas hebben we alleen maar vinnen van de walvissen gezien (en heel veel zeehonden). Struisvogel rijden en voeren hebben wij ook gedaan. Lachuuuu. :D

Robbeneiland wilde wij ook graag heen, maar vonden wij best wel tegenvallen.

Marit, heb je verslag gelezen. Heel veel dingen herkenbaar. Nu snap ik ook wel waarom je Kruger tegen vond vallen. Wij hadden een ranger + jeep mee van de lodge waar wij verbleven. En bij ons was de jeep helemaal open (wel dak erop, maar dat was wel fijn met die brandende zon) en onze ranger zag werkelijk ALLES. Zelfs olifanten en krokodillen die zo klein waren als stipjes, zo ver zaten ze. Als je dan zo iemand hebt als bij jullie.. Zelf zie je namelijk zo veel over het hoofd.

manzano

Berichten: 23928
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 13:47

Waar zat je in Graskop Marit??? Volgens mij is dat een accommodatie die ik echt súper vaak voorbij heb zien komen (gelet op de infinity pool) haha.

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 14:44

manzano schreef:
Waar zat je in Graskop Marit??? Volgens mij is dat een accommodatie die ik echt súper vaak voorbij heb zien komen (gelet op de infinity pool) haha.


Het heette panorama vieuw chalets geloof ik!

manzano

Berichten: 23928
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 15:41

Marit schreef:
manzano schreef:
Waar zat je in Graskop Marit??? Volgens mij is dat een accommodatie die ik echt súper vaak voorbij heb zien komen (gelet op de infinity pool) haha.


Het heette panorama vieuw chalets geloof ik!


Ja die!!! Grappig!! Herkende ook het uitzicht van de foto zeg maar haha. We gaan er niet heen, maar heb hem destijds wel opgeslagen als optie.

noukie175

Berichten: 621
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 18:24

Tja robbeneiland leek ons erg indrukwekkend, washet ook wel, maar wel stuk minder dan verwacht. Vandaar het tegrnvallen denk ik.
Nee struisvogel rijden ook niet gedaan, maar op de weg naar Oudhshoorn rijdt je dwars door al die farms, dat is erg gleuk!
Merel, jammer dat je alleen de vinnen hebt gezien! Die van ons is 20+ x gaan springen! En de boot voor ons hadden er 7
naast de boot. :oo

Vandaag panorma route gedaan langs gods wibdow(niet bijzonder), pothols(wel erg leuk!), berlin falls en blyde canyon bij de tree roundafels, was mooi!! Tipje: souveniers niet bij tree roundafels/blyde canyon halen, daar kost een kleine olifant 250rant en bij de pothols of berlin falls 10rant :Y)
Overigens vanaf kaapstad tot sint lucia weinig souveniers, vanaf sint lucia tot waar ik nu zit tzaneen veel meer! Vooral langa de weg kun je goedkoop maar ook hele leuke dingen halen! Zulke mensne gun ik het ook meer dan de dure winkels in bv kruger..

(sorry voor typfouten zit op mobiel)

Eydis

Berichten: 4885
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 18:38

Marit schreef:
manzano schreef:
Waar zat je in Graskop Marit??? Volgens mij is dat een accommodatie die ik echt súper vaak voorbij heb zien komen (gelet op de infinity pool) haha.


Het heette panorama vieuw chalets geloof ik!


Ben ik vorige week ook geweest ;)

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 18:57

Zooooo ik ben terug van vier weken Afrika. En het was geweldig!!
De eerste week hebben we in het Kruger rondgereden, overnacht in Malelane, Satara, Skukuza, Pretoriuskop, en Olifants. Halverwege mijn zusje ontmoet, met haar auto naar Maputo gereden, waar zij woont. Daar een paar dagen gebleven. Toen spullen ingepakt en op weg gegaan naar Swaziland. Daar overnacht in Hlane, in het Bhubesi kamp. Volgende dag richting HluweHluwe, daar overnacht en de volgende dag in het HluweHluwe-Imfolozi park rondgereden. Toen op naar St. Lucia. Daar een paar dagen in de Seasands Lodge gezeten. Kan ik erg aanraden! We hadden 's avonds de nijlpaarden aan de overkant van de straat staan. Naar Cape Vidal gereden en daar even de zee ingeweest. Naar het crocodile and snake center geweest.

Toen moesten we de volgende dag naar Ballito, maar de auto van mijn zusje hield er helemaal mee op toen we in de buurt van Richards Bay waren. Daar hebben we heel veel hulp gehad van een Indische man, die ons naar Ballito heeft gebracht (160km verder!). Hij woonde zelf in Stanger. Hij kende iemand van een garage, die kende weer iemand met een trailer en zo is de auto naar een garage gebracht. Wij hadden ondertussen de volgende dag een huurauto, die we opgehaald hebben op Durban airport. Gelukkig wilde de eigenaar van de Ballito forest lodge ons daar wel afzetten.

Toen met de 4 keer 4 naar de Sani pas gereden. Dat was echt geweldig!! Hij is goed te rijden als je een goede 4 keer 4 hebt. Daar overnacht in de Sani mountain lodge, we waren de enige gasten. Ook nog wat op het plafond in de kroeg geschreven natuurlijk. Het vroor 's nachts vijf graden en de gevoelstemperatuur was -10... 's Morgens geen water omdat alles bevroren was. We kregen een ketel heet water die eigenlijk voor de koffie bestemd was.
Toen een stuk Lesotho ingereden, de black mountain pas gereden.

Daarna de Sani weer af naar beneden. Overnacht in de Penwarn country lodge in Underberg. Zeker een aanrader! De grootste boerderij in de provincie met onder andere 800 paarden en 4000 koeien!
De auto van mijn zusje was hierna nog niet klaar. Er waren vier kleppen gebroken en twee verbogen..
Dus maar een kleine auto gehuurd op Durban airport.
Vanuit Durban in een bootje de zee op geweest om bultruggen te spotten. We hebben er drie gevolgd. 's Middags nog naar Ushaka marine world in Durban geweest. Ook heel leuk.
Toen nog twee dagen gewacht tot de auto klaar was, maar helaas.. uiteindelijk hebben we een huurauto genomen in Richards Bay en zijn we zonder mijn zusjes auto vertrokken richting Maputo. Daar nog twee dagen geweest. Toen richting Nelspruit om weer terug te vliegen. In Nelspruit nog overnacht in de White house lodge. Een hele mooie lodge van twee Duitsers. Daarna op naar huis.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eydis

Berichten: 4885
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 19:56

Prachtig! Mooie leopard! In het Kruger gespot?

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:01

Gaaaf! Dat luipaard ziet er wel 'vol' uit :+ Voor een luipaard haha

manzano

Berichten: 23928
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 22:59

Klinkt super!!! Hele mooie foto's ook!!

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 23:43

Gaaf verslag! En heel herkenbaar, dat bevroren water op Sani Pass ;)

Ik moet mijn koffers gaan pakken, vertrek morgenmiddag voor een weekje Durban!

manzano

Berichten: 23928
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 06:57

Als ik tijd heb ga ik morgen maar eens naar kamera-express om te kijken voor een fototas.....

Moet echt nog wel veel kopen := Ben voor vertrek al bijna failliet :')