Zuid Afrika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 08:43

Waw, door jou verslagje hier te lezen heb ik nog meer zin in mijn reis!!

manzano

Berichten: 23920
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 18:32

horseyfries schreef:
manzano schreef:
Ik ben heel benieuwd hoe Horseyfries het nu heeft!!!!


Ik ben net terug van een werkelijk FANTASTISCHE reis!! Alhoewel ik Afrika al kende heb ik toch nog ontzettend veel nieuwe dingen gezien en gedaan, we rolden van het ene avontuur in het andere.
Zo heb ik jonge leeuwtjes geaaid, ontzettend veel supergrote haaien gezien tijdens onze sharkcagedive, de Tafelberg beklommen, totaal verdwaald en dus écht beklommen.... en vervolgens ervan geabseilt en wéér omhoog geklommen, een gave Canopytour gedaan in Karkloof waar je deathrides over gigantische kloven en bossen maakt, Bon Jovi in Kaapstad gezien wat écht formidabel goed was, Robbeneiland in Kaapstad en het Mandelahouse gezien in Soweto, chimpansees bezocht in een opvang, Kruger was ook prachtig omdat we als privégids een kennis meehadden die in Kruger is opgegroeid en we dus van de grote wegen af konden blijven. We zijn een dag naar Swaziland geweest en een weekend naar SaniPass, lekker naar het strand in Umhlanga, in Durban hebben we rondgetoerd met Segways en zijn we naar het hoogste punt van het voetbalstadion geweest met een kabelbaan, en zijn de mannen er vervolgens naar beneden gesprongen in de "Big Swing", een soort vrije val.
Alle dieren die ik heb gezien zijn teveel om op te noemen, maar heb de hele Big Five gezien, nog allerlei andere dieren, een lange tocht gemaakt in een natuurpark waar we ook heel veel dieren tegenkwamen (12 km hiken), naar een berg geweest waar wilde paarden liepen, zebra's, allerlei bokken en antilopes, en bij de kennis die bij Kruger woont wilde ik gewoon bijna niet slapen omdat er bij de rivier constant wel iets te zien was, ze woonde aan Crocodile river en je zag alle dieren voorbij komen om te drinken, terwijl de krokodillen klaarlagen in het water. Olifanten, nijlpaarden, giraffes, buffels, bokken, zebra's, en nog veel meer, wat een unieke plek!
Kortom, ik hoop dat jullie net zo'n geweldige vakantie hebben als ik, want we hebben van elke minuut genoten.



Klinkt helemaal fantastisch!!

manzano

Berichten: 23920
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 22:43

Iemand van jullie toevallig de Tugela Gorge trail gelopen????

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 08:37

Niet gedaan maar zoiets is altijd leuk vind ik, beetje inspanning en dan als beloning hele mooie views, dat geeft altijd een voldaan gevoel. Het gebied is heel mooi in ieder geval.

manzano

Berichten: 23920
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 09:51

horseyfries schreef:
Niet gedaan maar zoiets is altijd leuk vind ik, beetje inspanning en dan als beloning hele mooie views, dat geeft altijd een voldaan gevoel. Het gebied is heel mooi in ieder geval.


Ja dat sowieso...... ben alleen ff op zoek naar wat info. Op internet vind ik nogal tegenstrijdige dingen, verschillende afstanden, wel/niet zonder gids etc.

Supervixen

Berichten: 12829
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 10:42

Qua inentingen heb ik alleen hepatitis A en DTP. Vorig jaar meteen de hepatitis a laten herhalen, zodat ik minstens 10 jaar beschermd ben. Ik heb vorig jaar geen malariapillen geslikt, hoewel ze die wel adviseren voor Mozambique.. ik heb bijna geen muggen gezien. Wel een paar keer geprikt trouwens en ook veel deet gesmeerd.

Wij hebben net een huurauto vastgezet voor 25 op 27 juli, om de SaniPass op te rijden. We gaan dus toch zelf rijden in een supergrote 4WD! Op de 25e logeren we in het sani top chalet en de dag erna moeten we nog even kijken.
Spannend!

Horseyfries: klinkt echt fantastisch.. Crocodile river is inderdaad een mooie plek!
Sharkcagedive ben ik ook nog steeds voor aan het kijken, want dat lijkt me echt super.

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:40

Echt een aanrader: Sharklady.co.za!!

manzano

Berichten: 23920
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 09:43

Heb je al foto's HF??? O:)

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:44

Jaa ben ook heel benieuwd naar foto's :):) Nog maar 4 weekjes en dan ga ik al :D

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:05

4 weken zijn inderdaad zo voorbij!
Hier nog 7 weken, en de spanning loopt op!

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:14

ik nog 5 weken voor ik vertrek :D

manzano

Berichten: 23920
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 10:18

Aaaah ik ben jaloers haha!!!
Ik moet nog 17,5 week :')

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 16:01

Moeten jullie even op Facebook kijken, daar staan al een boel op! Jenny Veenstra

manzano

Berichten: 23920
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 15:17

Leuk!!

Oooh ik kan de dagen wel vooruit kijken := :')

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 15:24

Wij twijfelen nog steeds een beetje of we Robbeneiland gaan doen in Kaapstad. Een van jullie daar al eens geweest? We hebben 2,5 dag in Kaapstad en we willen zoveel doen en zien :D

Loesss

Berichten: 4186
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 15:35

Marit schreef:
Wij twijfelen nog steeds een beetje of we Robbeneiland gaan doen in Kaapstad. Een van jullie daar al eens geweest? We hebben 2,5 dag in Kaapstad en we willen zoveel doen en zien :D


Ik vond het samen met Tafelberg echt een hoogtepunt! Vooral ook als afluisting na mijn tijd in de township!

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 15:42

Loesss schreef:
Marit schreef:
Wij twijfelen nog steeds een beetje of we Robbeneiland gaan doen in Kaapstad. Een van jullie daar al eens geweest? We hebben 2,5 dag in Kaapstad en we willen zoveel doen en zien :D


Ik vond het samen met Tafelberg echt een hoogtepunt! Vooral ook als afluisting na mijn tijd in de township!


Oh echt? :oo Op een of andere manier zie ik het echt voor me dat we met z'n allen in zo'n toeristen bus gaan en daar een hele dag over dat eiland zwerven :+ Ik ben zo bang dat we dan een hele dag kwijt zijn, en dat ik achteraf denk 'hadden we maar dit.. gedaan'. Maar ja, dat hou je toch. Keuzes maken :+

Loesss

Berichten: 4186
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 15:48

Dat is het ook hoor. Maar het is maar uurtje of 2 dat je daar bent. Het is wel erg toeristisch, maar anderzijds ook erg indrukwekkend en zo bepalend voor de SA geschiedenis en nu nog problematiek etc. Ik vond met name de verhalen erg mooi.

Wij hadden overigens de eerste boot, dus dan ben je op tijd terug om nog de hele middag te vullen. Wij zijn na robbeneiland nog naar de kaap gereden en naar boulders beach (de pinguins) gegaan. Dus veel highlights in 1 dag. Wat wil je allemaal nog meer daar doen?

manzano

Berichten: 23920
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 17:11

Robbeneiland duurt maar 3 uur incl boot

Het is een van de dingen die ik juist 200% zeker wil gaan doen.

Supervixen

Berichten: 12829
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 14:02

Mijn zusje is er vorig jaar geweest en ze vond het zeer indrukwekkend. Zeker doen dus!

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 10:17

Robbeneiland vond ik ook echt indrukwekkend, zeker de eerste boot om negen uur nemen!! (vantevoren reserveren via internet), dan ben je rond de middag terug in the Waterfront. Wij zijn die middag met onze huurauto een hele rit langs de kust gaan maken, naar Cape Point, Kaap de Goede Hoop, en Chapmans Peak, echt heel mooi!
Denk dat als je respect hebt voor het land en de geschiedenis die erbij hoort dat Robbeneiland één van de dingen is die er absoluut bij horen, al is het niet "mooi", het geeft je wel een beeld van hoe het was.
Wij zijn ook nog naar het huis naar Mandela in Soweto bij Johannesburg gegaan, en ik heb een heel mooie editie van Mandela's boek "Long Walk to Freedom" met foto's bij het winkeltje van de boot naar Robbeneiland gekocht, dat alles heeft me echt een heel duidelijk beeld gegeven van de geschiedenis van Zuid Afrika.

Trouwens voor degene die Sani Pass ging doen en er gaat overnachten: let op dat je 's avonds doucht want 's morgens is het water bevroren!! ;)

manzano

Berichten: 23920
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 10:21

Haha handige tip :D

Long Walk to Freedom heb ik laatst gekocht. Moet er alleen nog tijd voor vinden om te lezen :')

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 10:24

Kun je doen als je daarheen gaat in het vliegtuig enzo, dat is echt een leuke voorbereiding op alles!

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:33

Op mijn reis naar Zambia heb ik een tussenstop in Johannesburg van 2 volle dagen. Heeft iemand tips wat ik in die dagen kan doen of zeker moet doen/zien?

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 19:47

Ik heb mijn reissite al helemaal in gereedheid gemaakt :D
http://marithilarius.wix.com/reizen

Ik heb er zin in! Net inentingen nummer 2 gehad en vrijdag mijn 500mm lens halen. NOG 3 WEKEN :):)