Zuid Afrika

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Supervixen
Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:02

Ja ik ook, maar je staat raar te kijken als je opengeritste tas op de bagageband ligt en je kleren verspreid liggen tussen de andere koffers :+

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa


manzano
Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-13 15:36

Is ook zo!
Al gebeurt dat overal wel...... ook op Schiphol!! Al moet je daar meer bang zijn voor gezeik met drugs. Heb al hoop Schipholpersoneel als verdachten voorbij zien komen die zich liever bezig houden met drugs dan bagage ;)
(werk bij de rechtspraak)

manzano
Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-13 12:54

Iemand hier ervaring met de TomTom kaart van ZA voor op je mobiel (iphone in mijn geval)?? Werkt dat goed en zijn die kaarten gewoon hetzelfde als op een tomtom-apparaat?

Soprano
Berichten: 2668
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: Bornem (provincie Antwerpen)

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 17:14

Hey, ook even een vraagje van mijn kant. Degene die de cagedive met witte haaien hebben gedaan: waar was dit? En hoeveel kostte dit? Iemand toevallig ervaring die dit bij mosselbay gedaan heeft?

manzano
Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-13 17:35

Moet je heel ff terug lezen.......... is paar keer ervaring hier verteld vanuit Mosselbaai. Kosten kan je heel makkelijk vinden via internet. Verschilt per aanbieder.

Volgens mij zitten de kosten ergens rond de 1400 Rand (120 euro ongeveer).

Loontje1984
Berichten: 533
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:01

Ik volg het even hier! Ik zou zo graag een keer naar ZA gaan.

Supervixen
Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:08

Mosselbaai is erg uit de richting voor ons helaas..

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Tooske
Berichten: 6546
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 13:34

Ik volg ook ik zou ook heel graag een keer willen.

Soprano
Berichten: 2668
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: Bornem (provincie Antwerpen)

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:46

Oh valt nog mee van prijs, had duurder verwacht! Hoeveel geld zouden jullie schatten voor 3 weken zuid-afrika? En dan bedoel ik vliegtickets inbegrepen, vervoer, verblijf (hostels, herbergen), eten en activiteiten (zeker op het verlanglijstje: sharkdiving, kaapstad bezoeken, tafelberg, safari,...) Kan het namelijk niet echt inschatten en als student wil ik het zo goedkoop mogelijk houden.

Loontje1984
Berichten: 533
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:13

Zijn jullie naar ZA geweest, met een georganiseerde reis, of zelf een reisplan gemaakt?

Supervixen
Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 14:47

Wij maken zelf een reisplan.. Het plan is nu bij ons ongeveer:
- eerste week (7-15 juli) Krugerpark met huurauto (dit hebben we allemaal al geregeld). We landen op Nelspruit en daar pikken we onze huurauto op.
- paar dagen Maputo (Mozambique) om bij mijn zusje in huis onze kleren te wassen en dergelijke.
- rond 20 juli vertrek richting Swaziland met de auto van mijn zusje, daarna naar St. Lucia, dan richting Richards Bay en Durban, dan een terreinwagen huren en twee dagen naar Lesotho, dan weer via Durban terug naar Maputo.

Ben nu aan het kijken naar plaatsen om te overnachten in Swaziland, St. Lucia en Richards Bay. Iemand een leuke tip? Dan hoor ik het graag. We kijken trouwens alleen naar self-catering.

@Soprano: tot nu toe zijn wij voor komende zomer kwijt:
- Ticket naar Nelspruit, 800 euro p.p.
- 7 dagen huurauto (categorie volkswagen polo) kosten ongeveer 200 euro.
- 6 overnachtingen Kruger park ongeveer 250 euro p.p.
En daar gaat nog heel veel bijkomen :-S
Gelukkig heb ik de inentingen niet mee nodig, dat scheelt alweer een klein beetje.

Vorig jaar zijn wij drie weken naar Mozambique/Zuid-Afrika geweest.
Toen waren we ongeveer 2500 euro p.p. kwijt. Denk dat je daar minimaal op moet rekenen, zeker als je nog van alles wilt doen wat extra geld kost.
Wij hebben vorig jaar alles zelf geregeld. Geen hotels, alleen self-catering.
Wat we toen onder andere allemaal gedaan/betaald hebben:
Vliegticket Maputo (1280 euro), schipholparking, visum, inentingen, vier nachten Krugerpark, huurauto voor vijf dagen, overnachting in Xai-Xai (Mozambique), drie overnachtingen in Tofu (Mozambique) en een walvis boottocht. Verder veel benzine voor de auto van mijn zusje, eten hebben we steeds zelf gekookt. We zijn ook nog bij elkaar ongeveer een week in Maputo geweest, dat kostte ons niks aan overnachtingen, omdat mijn zusje daar woont.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

manzano
Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-13 19:18

Wij plannen en boeken ook alles zelf.

Tja qua kosten kan je het denk ik zo gek maken als je zelf wilt. Als je bijv. overal in backpackers/hostels gaat zitten is het denk ik heel betaalbaar allemaal!

Marit
Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:53

Wij hebben een bestaande reis gekozen en bijna alles aangepast :+



Supervixen
Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 12:47

Heel betaalbaar vind ik het niet hoor! Als je alleen al ziet wat je aan een vliegticket kwijt bent..
Maar goed, de ervaring die je ervoor terug krijgt is onbetaalbaar!

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

manzano
Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-13 18:46

Supervixen schreef:
Heel betaalbaar vind ik het niet hoor! Als je alleen al ziet wat je aan een vliegticket kwijt bent..
Maar goed, de ervaring die je ervoor terug krijgt is onbetaalbaar!


Ik doelde op verblijf :)

Supervixen
Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 07:22

Oh.. ok. Dat kun je wel redelijk goedkoop houden ja.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 23:42

Ben net terug van clinics geven in ZA en heb nu de hele trip gepland die we over twaalf dagen gaan doen.
Dit is ons behoorlijk strakke maar oh zo leuke schema:
Johannesburg - Pretoria: Cradle of Humankind de grotten bezoeken en naar parken waar dieren loslopen eten en hiken.
Durban - Umshlanga beach lekker beetje chillen
Karkloof Canopi Tour aan een kabel over de bomen, kloven en rivieren roetsjen
Dan met de 4 x 4 over de Sani Pass met overnachting bij Sanimountain, zondag de afdaling en een bezoek aan Midlandsmeander, lekker shoppen!
Kaapstad - Tour door de Squatter Camps, hop on hop off bus door Kaapstad, met de auto langs de baaien, Chapmanspeak, Cape Point en eten bij Harbour House. Volgende dag sharkcagediving én ja ja, wat hebben we een mazzel: een concert van Bon Jovi bijwonen in het mooie nieuwe stadion vanaf de zesde rij!!
Dag erna Robbeneiland 's morgens en dan weer wat rondtouren, en de laatste dag de Tafelberg beklimmen en dan al abseilend er weer vanaf!
Dan gaan we door naar Krugerpark waar we een paar dagen blijven, en dan twee dagen naar Mozambique naar het strand, en misschien door Swaziland terug als daar tijd voor is, en dan nog een dagje wat rondtoeren en misschien weer Kruger, en dan is het alweer tijd om naar huis te gaan.
Ik heb maar een extra memorycard gekocht én een onderwatercamera ;) (die haaien zullen op de foto!

MY BFF IS MY FFF: Friesian Friend Forever!

mijn site

manzano
Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-13 06:56

Gaaf!!! Over 12 dagen al!!!! Heerlijk zeg!!
Hoe lang ga je???

Marit
Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:09

Voor ons begint het ook al dichtbij te komen :):) Ons definitieve schema is rond :D

23-06 Aankomst Johannesburg
24-06 Johannesburg – Graskop
25-06 Graskop – panorama route
26-06 Graskop– Hoedspruit
27-06 Hoedspruit
28-06 Hoedspruit- Kruger
29-06 Kruger – Swaziland
30-06 Swaziland –Hluhluwe
01-07 Hluhluwe
02-07 Hluhluwe – St. Lucia
03-07 St. Lucia
04-07 St. Lucia – Drakensbergen
05-07 Drakensbergen Guesthous Ardmore
06-07 Drakensbergen – Durban- Port elizabeth - Addo
07-07 Addo
08-07 Addo – storms river (Tsitsikamma)
09-07 storms river Tsitsikamma
10-07 Tsitsikamma – Plettenburg
11-07 Knysna – Hermanus
12-07 Hermanus – Kaapstad
13-07 Kaapstad en tafelberg
14-07 Kaapstad en vlucht



horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:43

Wij gaan twee en een halve week. Heb er echt vreselijk veel zin in door al die voorbereidingen, heb net te horen gekregen dat we voor heel weinig geld een huis kunnen gebruiken aan het Waterfront in Kaapstad, echt super!
Kan echt iedereen aanraden om tijd uit te trekken voor Kaapstad en omgeving, dat is echt super. Alleen jammer dat het nu winter wordt, want dan is het er wel vaker slecht weer. Dan is Durban en omgeving weer lekkerder, daar is het mooi weer en warm zeewater. Maar dat is in hun zomer/onze winter dan weer té warm om lekker iets te kunnen doen, dus dan is Kaapstad weer beter.

MY BFF IS MY FFF: Friesian Friend Forever!

mijn site

Daaphh
Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:41

Nog 72 dagen tot mijn reis ( vrijwilligerswerk)
Ik ga ook wel wat bezoeken:
Drakensberg & Lesotho: In dit weekend doorkruisen we de Drakensberg en leren we Lesotho op een bijzondere manier kennen: door de ogen van de lokale bevolking.
Hluhluwe wildpark St. Lucia :Dit weekend gaan we op zoek naar the Big Five en tientallen andere dieren die in het wild wonen.
Durban by Night: Gaan een avond op pad met een Afrikaanse politieagent en ontdekken waarom Durban de stad van de tegenstellingen genoemd wordt.
Oribi Gorge wordt ook wel 'the little Grand Canyon of the South Coast' genoemd. In deze dagtrip maken we avontuurlijk kennis met de prachtige natuur en wildlife van deze omgeving

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 06:55

He leuk je hebt me weer op een idee gebracht, hebben vast wel tijd om Oribi Gorge door te hiken als we in Durban zijn.

MY BFF IS MY FFF: Friesian Friend Forever!

mijn site

Daaphh
Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 07:07

hihi :P

Schuur_
Berichten: 4831
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 17:04

Ik ga in september met een vriendin voor 24 dagen naar Zuidelijk Afrika (Zuid Afrika, Namibie, Botswana en Zambia) en we hebben geboekt met Djoser. Het reisplan ziet er fantastisch uit en we hebben er superveel zin in maar dit is zowat mijn eerste grote avontuurlijke reis. We hebben gekozen voor kamperen dus de zaak is om lichtbepakt te gaan.

Iemand tips voor wat voor kleren/schoenen/spullen ik moet meenemen?

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Supervixen
Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 13:37

Pff... wat een gedoe om te regelen dat we de Sani pas op kunnen om vanuit Zuid-Afrika naar Lesotho te komen.
We hebben dan een 4wd nodig om die pas op te komen, dus die moeten we huren in Durban of Pietermaritzburg. Superduur natuurlijk.. En natuurlijk ook nog betalen als je met die huurauto de grens over moet. Ben benieuwd of het ons gaat lukken.
We hebben maar besloten om ons tweede deel van de reis gewoon op de bonnefooi te gaan. Plaatsen genoeg om te overnachten.
Onze planning is ongeveer:
7-15 juli: Kruger
15-19 juli: Maputo (bij mijn zusje in huis)
20-21 juli: richting Swaziland
21-23 juli: St Lucia
24-25 juli: Durban
25-27 juli: Lesotho (als het gaat lukken om een 4wd te huren)
27-28 juli: Durban
28-30 juli: Swaziland
30 juli - 2 augustus: Maputo (bij mijn zusje in huis)

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _AB_, BETUWE, friendly en 70 bezoekers