Zuid Afrika

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 11:53

Wat een heerlijk vooruitzicht Iris ! Heb je al paarden op het oog ?

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.


Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 12:41

We gaan bij 2 fokkers kijken, bij elke fokker staan er 2 paarden waar ik interesse in heb. 2 3-jarigen en 2 2-jarigen, hoewel die nog wel erg jong zijn.
Daarnaast ben ik per toeval hier in Namibie toch een gaaf paard tegen gekomen, die we zaterdag ook gaan zien. Ik ga ze allemaal bekijken voor ik een keus maak, maar hier moet zeker kwaliteit tussen zitten :j

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 12:43

Ah leuk zeg ! Hopelijk kom je het perfecte paard tegen

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

KimL86
Berichten: 3652
Geregistreerd: 03-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 06:53

Wij zitten momenteel in Afrika. Helaas zit het er weer bijna op. Nu zijn we in Addo en vanmiddag naar Amhakala game reserve voor 2 nachten. Daarna nog 1 dag port Elizabeth en dan zit het er helaas weer op.

Wel een prachtig land is het. We zijn in Kaapstad begonnen.

Even 1 foto want de Wi-Fi is niet zo geweldig hier.

[ img ]

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 08:19

Goedemorgen,

Ik zou graag jullie advies willen. Ikzelf ben al meerdere keren in Zuid-Afrika geweest, voornamelijk rond Kaapstad en Stellenbosch. Maar ook de tuinroute en het krugerpark heb ik al meermaals gedaan. Mijn vriend heeft al verschillende verhalen aangehoord over dit prachtige land en wil heel graag volgend jaar Zuid-Afrika met mij gaan ontdekken. Mits ik er al verschillende keren geweest ben, wil ik graag ook iets 'nieuws' toevoegen aan de reis zodoende dat ik ook nog iets extra zie.

Wij willen ongeveer 18 a 20 dagen gaan. Het idee is om te reizen tot in Johannesburg, daar een huurauto te nemen en tot aan de panoramaroute te rijden. Daar ongeveer 2 nachten blijven om dan door te rijden naar het krugerpark, hier ook waarschijnlijk 2 nachten blijven en dan door Swaziland trekken. Graag zouden we Sint Lucia er ook nog bijpakken. Maar daarna weet ik het niet meer. Ik zie op veel reisroutes dat er in durban het vliegtuig wordt genomen naar bv Port Elisabeth. Echter wil ik graag 2 maal een auto inleveren en oppikken vermijden en rechtstreeks naar port elisabeth rijden. Al vrees ik dat dit een lange dag (of dagen) in de auto gaat worden.

Verder willen we ook graag Oudtshoorn, hermanus, Knysna, tzitzikamma, Stellenbosch en Kaapstad bezoeken. Stellenbosch wordt onze eindhalte, mijn vriend en ik eten en drinken graag en wij zien dit als paar dagen rust. Verder willen we in Kaapstad de tafelberg beklimmen, waterfront zien, Lionshead bij zonsondergang zien, kirstenbosch bezoeken... Capepoint staat ook op ons lijstje.

Ik ga deze week nog verder een planning maken waar we gaan blijven en hoeveel tijd we per locatie gaan nemen. Maar ik heb alleen schrik voor het stuk tussen Sint Lucia en Port elisabeth... Addo elephants is voor ons geen noodzaak en gaan we overslaan. Dus in principe gaan we rijden van Sint lucia naar knysna wat dus behoorlijk ver is. Wat raden jullie aan? Toch durban op port elisabeth vliegen? Of is er bv nog iets leuk te doen tussen knysna en sint lucia waar we kunnen stoppen. Mijn gevoel zeg dat we over dit stuk 3 dagen zullen doen, maar ik weet niet goed of dat we die tijd er aan willen spenderen. Mijn vriend heeft vooral interesse in het kaapstad, stellenbosch en de tuinroute.

Alvast bedankt voor jullie tips!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 14:45

Wij hebben het gereden en ja je hebt enkele lange dagen maar vond het goed te doen. Durban hebben wij wel niet gedaan. Wij gingen van Addo naar drakensbergen (dat zou ik wel absoluut doen) naar hluhluwe naar swazi.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 07:18

Dankjewel voor je tip poes, drakensbergen lijkt me ook super mooi! Dit stond helemaal nog niet op mijn lijstje.

Dus jullie hebben van addo rechtstreeks naar drakensbergen gereden? Toch een rit van 9u vermoed ik? Hoe lang zijn jullie in drakensbergen verbleven en wat is daar echt de moeite om te zien?

En Hluhluwe is voornamelijk wild zeker? Is het de moeite om dat er bij te nemen als we het krugerpark doen denk je?

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 07:25

Tsja, die laatste vraag is denk ik erg persoonlijk. Als je "safari" van je lijstje af wilt strepen en happy bent met een sighting van elk dier, dan is het wellicht niet nodig om het erbij te doen.
Als je gek op natuur bent en graag een andere omgeving wilt zien dan het Kruger dan is Hluhluwe denk ik een van de mooiere parken, staat bij mij nog hoog op het lijstje! Maar Poes is er geweest dus die kan dat wellicht beter vertellen dan ik?

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Denise_Storm
Berichten: 2368
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 08:32

Valaerie: ik zal straks even een uitgebreide post proberen te maken met onze reis (we zijn vorige week vrijdag terug gekomen). Veel dingen die jij noemt, hebben wij gedaan/gezien. Wij zijn alleen niet richting Kaapstad gegaan. Willen jullie vanuit Johannesburg naar Kaapstad of andersom?

Hluhluwe vond ik veeeeel mooier dan Kruger. Echt een aanrader. Wij hadden een full day gamedrive in Hluhluwe en dat was echt fantastisch. De eerste gamedrive hebben we bij Kruger gedaan in een afgesloten deel waar de rangers ook van de paden mogen. Dat was ook onwijs gaaf en daardoor kwam je heel dicht bij de dieren. Zelf rijden door Kruger vonden we wat tegenvallen, omdat je gewoon een stuk minder ziet. Ik zou daarom ook meer gamedrives aanraden als je daar bent!

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 08:51

Dankjewel dames! Misschien moeten we Hluhluwe toch meenemen in ons lijstje... afhankelijk wat mijn vriend wilt. Want hij verstaat onder het woord 'Zuid-Afrika' goed eten, lekkere wijn drinken en van de natuur genieten, safari's zegt hem net iets minder. Maar hij heeft dit nog nooit gedaan en ik denk dat hij gewoon niet beseft hoe leuk het is.

Ik heb tot nu toe in het krugerpark altijd zelf gereden of met mijn ouders mee. Echte gamedrive met gids hebben we nog niet gedaan, maar ik wil afhankelijk van de prijs dit zeker meepakken. En ik denk net dat dit plezant is voor iemand die nog nooit een Safari heeft gedaan.

Suuszels
Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 08:58

Ik vond Hluhluwe echt een veel mooier park als het Kruger. Kruger is misschien wat meer "standaard-Afrika" maar Hluwluwe is heel groen, met veel heuvels en bergen. Daardoor is het wel een wat kleinere kans om wildlife te zien, omdat ze meer verstopmogelijkheden hebben maar alsnog hebben we toen veel gezien hoor!

Op zoek naar een fotograaf voor... je bruiloft, newborn, gezin of dier?

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 12:48

Hluhluwe vond ik mooier en ook leuk om dan in st lucia een boottocht te doen.

We zijn toen idd niet van Addo naar drakensbergen gereden maar het was Addo, graaff reinet, Bloemfontein, golden gate, drakensbergen.

De tweede keer sloegen we het hoekje swazi/Hluhluwe over en werd het kruger, dullstroom, drakensbergen, golden gate, cradock (Mountain zebra), Addo. Die voorlaatste was dan een rit van 7,5u.

Drakensbergen is ontzettend mooi.

Lekker eten en drinken zit wel meest op de tuinroute ja.

Voor Hluhluwe zou ik wel absoluut een auto met high clearance aanraden. Overigens vond ik swazi dan weer niet heel bijzonder.

Onze reis is altijd een afwisseling tussen hiken, Safari en eten en drinken haha. Ik heb in dit topic heel veel gepost over mijn routes en ervaringen! Ik zou Addo zelf niet snel overslaan omdat het zo’n makkelijk park is.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Vrijbuiter34
Berichten: 239
Geregistreerd: 03-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 19:42

Hallo allemaal!! Wat leuk dat er een topic over Zuid Afrika is. Wij hopen van het voorjaar naar Zuid-Afrika te gaan (17 april) en landen op Johannesburg om van daar uit naar Kaapstad te trekken. Mijn zoontje van 5 gaat gezellig mee, nu lees ik hier dus Hluhluwe bezoeken ipv Kruger, hoef ik voor Hluhluwe geen malaria pillen te slikken? Voor mezelf vind ik dat niet zo erg, voor mn zoontje vind ik dat malaria gedoe wat minder.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 21:07

Weet niet meer zeker of Hluhluwe ook malaria gebied is. Kruger alleszins wel.
Kruger is ook leuk hoor, iets toegankelijker. Zou die sowieso altijd wel doen.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

antje_vip
Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 15:17

Vrijbuiter34 schreef:
Hallo allemaal!! Wat leuk dat er een topic over Zuid Afrika is. Wij hopen van het voorjaar naar Zuid-Afrika te gaan (17 april) en landen op Johannesburg om van daar uit naar Kaapstad te trekken. Mijn zoontje van 5 gaat gezellig mee, nu lees ik hier dus Hluhluwe bezoeken ipv Kruger, hoef ik voor Hluhluwe geen malaria pillen te slikken? Voor mezelf vind ik dat niet zo erg, voor mn zoontje vind ik dat malaria gedoe wat minder.



Wij zijn in mei geweest en nul muggen gezien (nouja, misschien een paar). De locals vertelden dat die pillen op dat moment niet nodig waren, alleen wij wilden er niet op gokken. Dus je zou op het seizoen kunnen gokken, maar je moet je ook afvragen of je malaria wil voor je zoontje :) ook al is de kans nihil in sommige maanden.

Je kan GGD ook even bellen die weten ook goed waar malariagebieden zijn.

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D


poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 16:12

Ik zou niet op advies van de locals afgaan maar je goed informeren bij GGD (al vond ik zelf dat advies ook erg vrijblijvend). Bij twijfel neem ik gewoon medicatie.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 10:26

Voor Kruger wordt sept t/m mei wordt aanbevolen om malariatabletten te slikken. Van juni t/m augustus hoeft het niet. Dus wellicht nog het overwegen waard om in die periode te gaan. Hluhluwe ligt in een low-risk gebied, dus dat zou dan wellicht niet hoeven.

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 10:56

Of als je toch in die periode gaat, een lodge zoeken waarbij je niet in het Kruger zelf slaapt. Zolang je erbuiten slaapt schijnt het nog steeds veilig te zijn.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Fleur_Laura
Berichten: 4363
Geregistreerd: 28-07-06
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 20:22

Hebben jullie nog aanraders wat te doen met 6 volle dagen om van het noorden van Kruger (Punda Maria) naar Johannesburg te gaan?
Panoramaroute en alles ten oosten/zuiden van Johannesburg wat we willen zien hebben we dan al gedaan.

♥ ♥ღ

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 20:11

Iemand nog tips voor een paarden safari rond het kruger park? Wij hebben er momenteel eentje gevonden van african horse safaris. Maar ik vind 2100 pond voor 5 nachten best veel, of is dit normaal? Pond staat helaas niet zo interessant, daarom dat we uitkijken naar een ander bedrijf.

Nyaleti
Berichten: 5999
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 20:50

Je hebt ook African dream horse op het Hoedspruit Wildlife estate, die zorgen in iedergeval tip top voor hun paarden +:)+ maar geen idee van de prijs. Sowieso geen idee wat een normaal bedrag is voor zoiets.
We reden vaak langs Zandspruit (Bush & Aero estate) en daar stonden ook paarden maar of die met toeristen rijden weet ik niet.

Zoek je iets voor een middag of voor enkele dagen?

antje_vip
Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 09:19

Paardensafari weet ik de prijzen niet van, maar wij verbleven in het Hoyo Hoyo, voor €400 p.p.p.n.

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 20:00

casperzazoe schreef:
Je hebt ook African dream horse op het Hoedspruit Wildlife estate, die zorgen in iedergeval tip top voor hun paarden +:)+ maar geen idee van de prijs. Sowieso geen idee wat een normaal bedrag is voor zoiets.
We reden vaak langs Zandspruit (Bush & Aero estate) en daar stonden ook paarden maar of die met toeristen rijden weet ik niet.

Zoek je iets voor een middag of voor enkele dagen?


Goh oorspronkelijk wilden we voor enkele dagen gaan, maar die prijzen liggen nogal hoog. Daarom dat we uiteindelijk besloten hebben om een safari van 1 dag te doen of misschien 2 dagen met een overnachting erbij. Een paardensafari van 6 nachten of meer staat wel ooit op onze bucketlist, (vooral het deel, onder de prachtige sterrenhemel slapen spreekt ons enorm aan) maar dan gaan we nog een aardig stukje mogen doorsparen.

Nyaleti
Berichten: 5999
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 21:05

Ja het is vreselijk duur maar kan me wel voorstellen dat het het absoluut waard is!
Kun je anders niet een (auto)safari boeken met overnachting op een camping? Je zult dan echt de mooiste sterrenhemel ooooit zien <3

Antje pff wat een bizarre prijs zeg.. :=

antje_vip
Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 10:34

Jep, moet zeggen dat het wel ongemakkelijk luxe was, + 2x per dag safari, én midden in het Krugerpark met olifanten voor de deur.. Had het niet willen missen

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EsmeeKKK, Noor17, Paloma_Janet, pluklief, redbutton, savieralover, WithinYuuri en 69 bezoekers