Zuid Afrika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nyaleti

Berichten: 6111
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 11:51

Ohhh met safari erbij en dan in een lodge is het een schappelijke prijs :D
Ik heb nog nooit rond Kruger zelf een safari of luxere overnachting geboekt dus geen idee van de prijzen hoor, denk dat als ik daar eens voor ga zoeken ik wel schrik :+

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 17:17

casperzazoe schreef:
Ohhh met safari erbij en dan in een lodge is het een schappelijke prijs :D
Ik heb nog nooit rond Kruger zelf een safari of luxere overnachting geboekt dus geen idee van de prijzen hoor, denk dat als ik daar eens voor ga zoeken ik wel schrik :+


Die prijzen gaan best hoog ja. Buiten die paardensafari die we graag in juli wilden maken, keer ik in februari/maart ook terug naar Zuid-Afrika voor 3 weken met mijn vriend. Hij is nog nooit in ZA geweest, maar wilt die reis er wel iets mooi van maken. Veel zien en afwisselend luxe met wat meer basic. Wij staan op het punt om te boeken bij een lodge gelegen naast het krugerpark, soort van privaat park, maar waarbij de grenzen zijn opengemaakt en alles overloopt in het kruger. Daar is ook 2x safari inbegrepen, ontbijt, lunch en avondeten, incl verblijf in de mooiste kamer: 1100€ voor 2 nachten en 2 personen. Verschrikkelijk veel als je erover nadenkt, maar langs de andere kant, alles incl. + mooi uitzicht... Die foto's van de lodge doen me helemaal wegdromen.En als je 2 losse privé safari's boekt ben je ook al verschrikkelijk veel geld kwijt.

Nyaleti

Berichten: 6111
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 17:39

Ach je vliegt wel naar de andere kant van de wereld, dan mag je ook uitpakken toch? :D
Als ik het goed begrijp ga je komend jaar 2x? Goed bekeken zeg! In welk reservaat ga je wat boeken ?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 17:56

Ik snap je hoor. In botswana echter is het me tegengevallen. Zelf met de huurauto zie je ook echt ontzettend veel en de gamedrives in kruger zelf zijn een pak goedkoper en net zo goed. En qua slapen ook prachtige uitzichten gehad vanuit hostels en goedkope slaapplekken. Het is niet het land waar ik veel geld zou uitgeven alleszins.

Nyaleti

Berichten: 6111
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 21:01

Wat is er in Botswana tegen gevallen?
Ik heb alleen hostels gehad of goedkope B&B's maar daar ook erg vaak de mooiste uitzichten. In Kruger dan in de lodge op het project gezeten en één keer op Hoedspruit Wildlife estate, super luxe, voor 30 euro geloof ik. Toen ook kudu's en weetikhetwat in de tuin gehad.
Maar als ik een keer die kant op ga met m'n ouders en de safari's zelf moet boeken, zou ik absoluut veel geld neerleggen om eens in een veel te luxe lodge te slapen waar je je zwembad deelt met olifanten zegmaar :+
Verder juist in Hostels omdat het hilarisch lijkt om met m'n oldskool ouders te doen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 03:29

In botswana zat ik super luxe. Vond het niets aan. Vond het veel fijner reizen met eigen auto, hostels, nationale parken, huisjes (rivier aan je achterdeur delen met olifanten telt ook toch :D ).

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 10:24

De mooiste nachten van ons zijn toch echt in een daktent. Einde van de dag de waanzinnige luchten met prachtige kleuren. In de avond de braai aan, alles opruimen en genieten van de sterrenhemel. Het geluid van de dieren om je heen en af en toe met de zaklamp even kijken welke dieren je beloeren.

In april echt off the grid voor twee weken, met één luxe lodge voor twee nachten. Dan hebben we ook vijf dagen geen douche gezien, dus dat zal wel echt genieten zijn :D

De mooiste game drives die ik mij kan herinneren zijn ook de kleinere parken en dan met eigen auto. Ik moet wel zeggen dat we niet obsessief zoeken naar de grote katten, maar juist onwijs genieten van honderden springbokken die de weg oversteken. Of familie zebra waar twee mannetjes aan het vechten zijn bij de waterplas. Gewoon de auto stil zetten en kijken wat er gebeurt.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 11:00

Idem. Er is altijd zoveel te zien!

En wij hebben in goedkope huisjes vaak erg luxe gezeten met idd de beesten ook gewoon op je terras :D

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 11:53

Wij zaten ooit eens luxe met een zacht bed en per persoon de oppervlakte in bed die we samen deelden in de daktent. Nou mooi niet dat ik kon slapen de eerste nacht _/-\o_

Nyaleti

Berichten: 6111
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:04

Oeh ja met een daktent zou ik ook graag eens willen! Alleen het gebrek aan ruimte zou niet zo goed zijn voor mijn humeur :+

Zo sliepen wij regelmatig in een private reserve. kamp stond al maanden op dezelfde plek dus de hyena's wisten het goed te vinden. De wc is dus niet zo praktisch gemaakt want de opening was richting de bosjes, regelmatig gehoord dat er een hyena het hoekje omkeek.. zit je daar met je broek op je enkels :))
Afbeelding

Afbeelding

Moet eigenlijk nog steeds een topic maken om m'n mooie fotos te delen, ook al ben ik al een jaar weg daar :')

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:32

O of als er bavianen in de wc binnenkomen. Brrrr!

Nyaleti

Berichten: 6111
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:37

Heel weinig bavianen gezien gelukkig, die vind ik echt zooooo eng en zijn echt nachtmerrie-materiaal %)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:40

Afbeelding
Uhu :j

Enge beesten!

Nyaleti

Berichten: 6111
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 13:20

|( |( Stop!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 13:46

Doe mij maar basic kamperen.
Afbeelding
Meer luxe dan het afdakje voor wat schaduw was er niet en met een beetje pech liggen daar leeuwen als je met de auto aan komt om je tentje op te zetten... :')

Na een paar dagen is het al luxe als je op een grotere camping met brak water kan douchen :D

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 15:42

Als je elke dag vroeg opstaat dan lig je zo onder zeil in een daktent hoor ;)

En voor de rest leef je buiten in alle ruimte :D

Nog een best luxe wc hoor, het enige wat wij hadden is een schep. Voor nood in de nacht (leeuwen voor de tent) wel een zak mee die je later weg kunt gooien.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 18:12

Zo basic hebben wij het nog niet gedaan haha. Maar wel gekampeerd in Etosha en veel hostels en huisjes.

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 18:44

casperzazoe schreef:
Ach je vliegt wel naar de andere kant van de wereld, dan mag je ook uitpakken toch? :D
Als ik het goed begrijp ga je komend jaar 2x? Goed bekeken zeg! In welk reservaat ga je wat boeken ?

Haha, bwa de portemonnee vindt dat niet altijd even aangenaam! Maar langs de andere kant, een aantal specialletjes mogen er altijd tussen zitten ;)

Ja ik ga 2 keer volgend jaar. De eerste keer hadden mijn vriend en ik al langer afgesproken om te doen. De tweede keer is toevallig op uitnodiging, mijn papa woont dichtbij Kaapstad en viert zijn 60ste verjaardag waarbij mijn zus en ik worden uitgenodigd voor 10 dagen incl. vlucht en verblijf. Hij wilt ook als extraatje naar het kruger gaan en daar paar dagen rondrijden. Daarmee dat mijn vriend en ik het plan hebben gewijzigd en meer safari's willen doen ipv selfdrives.

Plaats waar we naartoe willen is Mjejane river lodge aan het mjejane game reserve. Is blijkbaar een privé reservaat dat samenwerkt met het Kruger en hun grenzen hebben opengemaakt. Dieren lopen vrij tussen Mjejane en het Kruger. Het wild zou ook dicht tegen de lodge aankomen. Ik ben enorme fan van hun foto's, ik hoop dat in werkelijkheid het ook zo fantastisch zal zijn. Moesten er nog mensen zijn met tips van leuke lodges rond het krugerpark? ik ben benieuwd.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 18:51

Ik heb in malelane in een heel leuk huisje aan de rivier geslapen. Verder in kruger zelf. En dan in hoedspruit. Er zitten daar meerdere reserves die idd verbonden zijn met kruger :j timbavati is denk ik bekendst?
Ik heb een vriend wonen op zo’n reserve die opleidingen geeft voor Bush Walks. We hebben toen een leuke game drive gehad met een pride van 21 leeuwen maar niet specialer dan wat we zelf gereden hebben en zeker niet voor dat geld. Wel ontzettend gaaf hoe die jongen leeft. We noemen hem niet voor niets mowgli :’)

avi5987
Berichten: 273
Geregistreerd: 04-07-07
Woonplaats: Aan de Zeeuwse kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 09:28

Wij zaten in manyeleti, ligt ook tegen het Kruger aan met open grenzen! Genieten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 20:43

Hopelijk mag ik hier wat vragen?

vriend moet voor zaken naar Johannesburg en wellicht kan ik hem een weekje opzoeken.
Nu willen we dan niet een week daar zitten natuurlijk.
Mijn droom is echt om een keer naar kruger park te gaan. ( hij is zelf twee jaar terug al in een ander park geweest waarvan ik even niet op de naam kom).

Is het dan makkelijkste maar ook veilig om
Zelf een auto te huren vanaf Johannesburg en dan richting kruger park te gaan?
Eventueel nog andere tips, dus voor die omgeving wat we binnen die week kunnen doen?
Snap dat het kort is, kruger is voor mij al echt iets wat ik al zo lang ooit hoopte te kunnen doen...

( ik ga nog verder lezen en zoeken, heb het net pas ter ore gekregen).

Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 20:49

Ik zou dan vanaf Johannesburg naar Hoedspruit rijden (aanrader: Thornhill Safari Lodge, als je mazzel hebt wakker worden met giraffen voor je neus, aapjes, hertjes etc). Wellicht een klein stukje Panoramaroute meenemen. Vanaf hoedspruit naar Krugerpark (al zou ik persoonlijk eerder naar een gamereserve rijden dat grens aan Kruger en dan gamedrives doen, dan is de kans groter dat je meer (bijzondere) dieren spot, zeker as je weinig tijd hebt!). En dan vanaf kruger weer terug rijden en dan een overnachting in Hazyview (aanrader: Idle & Wild in Hazyview) ofzo. In 1 keer van Johannesburg naar Kruger rijden is wel een lange rit denk ik.

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 20:56

Dank! Ga het morgen allemaal even nazoeken!

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 20:59

Ik vind het wel meevallen, van het zuiden Kruger naar Johannesburg is goed te doen in 1 rit, zeker als je allebei kunt rijden en kunt afwisselen. Hazyview is ook maar een klein stukje van het Kruger, dus je split het niet echt op als je daar stopt. Het is er wel heel erg mooi trouwens. En als je buiten het Kruger slaapt hoef je geen anti malaria pillen te slikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:00

In kruger zelf wel??
De malaria pillen dus?

Edit: pilanus park is
Mijn vriend de vorige keer geweest toen hij er was.
Is kruger veel meer bijzonder?