Zuid Afrika

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Denise_Storm
Berichten: 2368
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 20:25

Sjong schreef:
Ik ga over een maand met mijn gezin naar ZA. Ik heb er echt heel veel zin in maar vindt het ook heel spannend. Wij gaan van Johannesburg naar de Sabie Rivier, dan Privepark vlak bij Kruger, kruger, Swaziland st Lucia, Durban, Drakensberg en dan weer Johannesburg. 3 weken.


Leuk! Nagenoeg hetzelfde rondje als ons. Wij gaan eind september :D

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5


Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:55

Denise_Storm schreef:
Sjong schreef:
Ik ga over een maand met mijn gezin naar ZA. Ik heb er echt heel veel zin in maar vindt het ook heel spannend. Wij gaan van Johannesburg naar de Sabie Rivier, dan Privepark vlak bij Kruger, kruger, Swaziland st Lucia, Durban, Drakensberg en dan weer Johannesburg. 3 weken.


Leuk! Nagenoeg hetzelfde rondje als ons. Wij gaan eind september :D


Volgens míj is het ook écht een bekend rondje. De buren van mijn broer gaan ook ongeveer hetzelfde doen. Zij vertrekken 3 dagen voor ons.

Gek he, we hebben 5 jaar voor deze reis gespaard. Het leek me zo gaaf om dit met de kinderen te doen, maar nu zie ik allemaal beren op de weg.
Gelukkig hebben de kinderen er alleen maar heel veel zin in.

manzano
Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-19 22:58

Je komt vast veel tegen op de weg, maar beren niet.
Komt goed dus :D

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 10:11

Gave foto’s poes !!
Komt helemaal goed Sjong. Altijd spannend zoiets de eerste keer maar als je er bent is vast alleen maar genieten straks.

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Nyaleti
Berichten: 5995
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 10:18

Mooie foto's Poes! Die roofvogels, ontzettend gaaf! <3
Is de cultuur en natuur zo anders in Lesotho?


Edit: ik heb je gevolgd op Instagram, even mezelf weer flink heimwee geven bij het zien van je foto's :')

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 13:03

Lesotho heeft amper elektriciteit. Echt eeuwen terug in de tijd! Maar zal snel veranderen nu.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 06:20

Overigens wat ik wel echt een aanrader vind, zeker als je het spannend vindt: koop op de luchthaven voor minstens 1 telefoon een simkaart met mobiele data én een beetje airtime (belminuten). Wij hebben dat nu voor de tweede keer en geeft zoveel rust. Er is vaak geen WiFi waar we zitten en we kunnen lekker de accomodaties appen of bellen, we rijden alles met waze navigatie, en we streamen ook graag Belgische radio :D want helft van de tijd is er maar 1 radiopost en ontvangst is soms niet zo goed haha. Voor 25 euro heb je al zeker een gig denk zelfs meer.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Anoniem

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 08:46

Ik zou idd zeggen, laad 50 euro aan airtime op zo'n kaartje. Via de app van de meeste providers kan je daarmee idd bellen of mobiel internet downloaden. Scheelt echt heel veel. Langs de garden route heb je nog wel redelijk bereik maar als je er een stukje van afwijkt valt dat al snel weg.

Nyaleti
Berichten: 5995
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 09:09

poes schreef:
Lesotho heeft amper elektriciteit. Echt eeuwen terug in de tijd! Maar zal snel veranderen nu.


Oh echt? Da's wel even wat anders ja! Is daar verder veel te zien / doen? Of vooral veel cultuur snuiven en hiken?
Ik zorg ook dat ik altijd internet heb of in iedergeval airtime. Was ook altijd alleen dus dan pak je toch snel Social media erbij maar ook om je host te kunnen bereiken voor het geval dat.

antje_vip
Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 15:20

oh poes wij zijn ook een paar weken geleden op Sentinel + chainladders en Telugafall geweest!

@Sjong, wij hebben ook zo'n ronde gedaan, man wat was het prachtig!

Wij zijn dus net twee weken terug uit Zafrika en ik wil gewoon weer terug! Ik heb voor het eerst niet eens heimwee gehad! Geen woorden voor, het was zó fantastisch!! <3

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 19:36

Casperzazoe: ik ben met amphitheatre backpackers een dagtrip gaan doen in Lesotho. Zij hebben daar in een dorpje een schoolgebouw neergezet en helpen de community. Wij hebben daar bezocht: de school, lokale bierbrouwer, rotstekeningen, sangoma (soort sjamaan), en iets lokaal gegeten. Alles te voet door het dorpje en de berg zo’n 11 km gewandeld. Hele fijne dag aan gehad! Het zijn hele aardige mensen. Ze hebben gewoon niets. Soms wel al mini zonnepaneeltjes voor een telefoon of muziekinstallatie op te draaien. Er is, net als in zuid Afrika en eSwatani (swazi) enorm veel aids. Je ziet op het blote oog al dat de verhouding kinderen/volwassenen gewoon niet klopt. Laat staan bejaarden. Gemiddelde leeftijd is erg laag, dacht 40.

Ze kweken er veel wiet ook.

Hele bijzondere plek!

@antje: ben je ook langs de gully omhoog geklommen? Ik vond beide (gully en ladders) zó eng! Ladders uiteindelijk wel ca va, zo lang je niet naar beneden kijkt wel makkelijk. Maar die gully! Op een gegeven moment viel mijn man (haantje de voorste dus was hoogste klimmer) en duwde hij een grote steen/rots weg. Die knalde naar beneden. Zo eng!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 19:43

O nieuwe pagina :) maar geen WiFi. Morgen foto’s. Allee eentje dan. Nee twee :D



[ img ]
[ img ]

We zaten niet in een auto :D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 06:03

Klaar voor vertrek in Addo. De huisjes hier zijn echt super leuk én praktisch. Wij hadden een forest cabin en daar heb je: 4 bedden, tafel met microgolf, waterkoker en tooster, alle keukengerei (er is een keukentje wat verderop), een badkamertje met wc en douche en een terrasje met frigo en braai. Top! We konden lekker eten opwarmen en hier ontbijten. Wel zo lekker om niet uit je huisje te moeten. Oja en een airco die de boel ook goed wist te verwarmen gisteren want het vriest snachts :brr:

Beetje uitgeslapen vandaag tot half zes haha. Zo het park in en dan lekker naar storm’s River.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Queelens
Berichten: 8018
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 06:35

Veel plezier nog Poes! En inderdaad een ZA simkaart is ideaal. Had ik toen ook eentje genomen.

Wij proberen nu vakanties te zoeken voor dit jaar. Maar na ZA valt alles eigenlijk tegen.. :+

Peri H.h. B+10, L1+12, L2+20, M1+28 M2+12! 5x 1e 5x 2e - pensioen
Il Bueno Charmeur x United - B+20

Want ZIJ, zij was de betere helft van mij

MarijeR
Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 06:56

Klinkt als een mooie reis Poes!

Ik gebruik tegenwoordig een internationale sim. Lage belkosten en onbeperkt data voor $3 per dag (en gratis whatsapp data) en wereldwijd bruikbaar ipv in ieder land een andere simkaart te moeten kopen.

Relaxed
Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 10:19

MarijeR schreef:
Klinkt als een mooie reis Poes!

Ik gebruik tegenwoordig een internationale sim. Lage belkosten en onbeperkt data voor $3 per dag (en gratis whatsapp data) en wereldwijd bruikbaar ipv in ieder land een andere simkaart te moeten kopen.


Hoe werkt die sim? Heb je linkje?

Justme_Lisaa
Berichten: 2160
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 10:24

Relaxed schreef:
MarijeR schreef:
Klinkt als een mooie reis Poes!

Ik gebruik tegenwoordig een internationale sim. Lage belkosten en onbeperkt data voor $3 per dag (en gratis whatsapp data) en wereldwijd bruikbaar ipv in ieder land een andere simkaart te moeten kopen.


Hoe werkt die sim? Heb je linkje?


Dit klinkt inderdaad wel interessant, ik ben ook wel benieuwd naar een linkje of een naam :).

[o]

MarijeR
Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 12:23


Nyaleti
Berichten: 5995
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 12:50

Poes: je zat niet in de auto? Mag leije dat je een goede zoom op je camera hebt dan? :')
Lijkt me een hele leuke dag zo in Lesotho. Lekker cultuur snuiven! Dan zie je al snel hoe westers Zuid Afrika eigenlijk al is (op sommige plekken dan).
In Swazi wordt ook zoveel wiet geteelt, gek dat in Lesotho ook een ding is. Als iemand een "weekendje Swazi ging om te relaxen" wist je meteen hoelaat het was :+

Relaxed
Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 13:11

MarijeR schreef:
https://www.knowroaming.co/order/sticke ... icker.html
Het is een sticker die je op je bestaande simkaart plakt dus je hoeft geen simkaart te wisselen of 2 telefoons te gebruiken. Zodra ik buiten de EU kom, wissel ik via de app met welke sim ik verbinding maak.


Hmm ziet er vaag uit haha! Ik heb een telefoon waar een 2e sim in kan, dus zoek binnenkort eens een simkaart die zo werkt.

MarijeR
Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 13:15

Relaxed schreef:
MarijeR schreef:
https://www.knowroaming.co/order/sticke ... icker.html
Het is een sticker die je op je bestaande simkaart plakt dus je hoeft geen simkaart te wisselen of 2 telefoons te gebruiken. Zodra ik buiten de EU kom, wissel ik via de app met welke sim ik verbinding maak.


Hmm ziet er vaag uit haha! Ik heb een telefoon waar een 2e sim in kan, dus zoek binnenkort eens een simkaart die zo werkt.

Die hebben ze daar ook. Bij de sticker versie krijg je zelfs gratis een extra losse simkaart erbij.

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 13:56

Veel plezier Poes !!

Wat handig zo’n wereldwijde simkaart !!

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 15:08

Oooooh, wat vet, poes! :wow:

casperzazoe schreef:
Poes: je zat niet in de auto? Mag leije dat je een goede zoom op je camera hebt dan? :')
Lijkt me een hele leuke dag zo in Lesotho. Lekker cultuur snuiven! Dan zie je al snel hoe westers Zuid Afrika eigenlijk al is (op sommige plekken dan).
In Swazi wordt ook zoveel wiet geteelt, gek dat in Lesotho ook een ding is. Als iemand een "weekendje Swazi ging om te relaxen" wist je meteen hoelaat het was :+

Wat bedoel je precies met westers? :+

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 16:26

Casperzazoe: we zaten niet de auto en ik heb maar een iPhone. Stonden er op 5m van :)

Dit was tijdens cheetah tracking in Mountain zebra. Je zoekt met de antenne en de auto tot je in de buurt bent en gaat dan te voet verder. Ze hebben 6 cheetah waarvan 3 met zender. We hebben er 3 gezien: dit mannetje en een vrouwtje met jong.
En twee leeuwen (wel vanuit de auto)! Heel geslaagd dus :)

Vandaag in Addo twee grote leeuwen met buffelkill langs de weg.

Mkango: zuid Afrika is erg westers hoor! Er is heel veel infrastructuur.

Marije: handig die Sim. Dank je voor de tip!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

antje_vip
Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 18:11

poes schreef:
@antje: ben je ook langs de gully omhoog geklommen? Ik vond beide (gully en ladders) zó eng! Ladders uiteindelijk wel ca va, zo lang je niet naar beneden kijkt wel makkelijk. Maar die gully! Op een gegeven moment viel mijn man (haantje de voorste dus was hoogste klimmer) en duwde hij een grote steen/rots weg. Die knalde naar beneden. Zo eng!


Ik heb geen idee wat de gully is :+ We zijn wel op een andere route via "the crack" omhoog geklommen, dat was ook gaaf :D

Ohh die cheeta's! <3 Wij hebben van de katten en honden helaas alleen leeuwen gezien, en in het donker hyena's

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Luna2013, moOby, veerledec en 73 bezoekers