Zuid Afrika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Supervixen
Berichten: 12814
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:05

Vandaag overleg gehad met mijn zusje, die in Maputo woont.
Plan is dat we in juli/augustus bijna een maand die kant op gaan. We gaan dan vanuit Nelspruit eerst een week naar het Kruger, dan een week richting Swaziland en Santa Lucia in Zuid-Afrika. Daarna nog richting Tofo in Mozambique om nog een keer met een walvishaai te kunnen zwemmen. Verder zien we nog wel even waar we heen gaan.
Ik heb er zin in!

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa


Loesss
Berichten: 4186
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:14

Kelan schreef:
Tussen Port Elizabeth en Knysna heb je ook Tsitsikamma National Park. http://www.nature-reserve.co.za/tsitsik ... -park.html

Wat mij betreft een echte aanrader. We hebben daar in een Oceanette geslapen: vanaf het terras de dolfijnen langs zien komen. Dat is nog altijd een van mijn mooiste vakantieherinneringen.

Verder nog de tip om de accomodatie in het Kruger park (en eigenlijk alle accomodaties in de nationale parken) op tijd (lees nu) te boeken. Dat is nl. erg snel vol. In het Kruger park vind ik Olifants Rest Camp een echte aanrader, wel zorgen dat je een huisje/accomdatie hebt die op de rivier uit kijk.


Oooh hier moet ik even op reageren.

Ik heb hier ook gezeten in een Oceanette, kost relatief weinig en inderdaad mijn mooiste ervaring en locatie in Zuid-Afrika!

Verder hebben wij in Addo Elephant ook op de locatie van SAN parks (South African National) geslapen. Deze moet je ook zeker even checken, was zo geweldig. Keken 's ochtends uit over de drinkplaats. Woooow! Addo mag je sowieso niet overslaan (vlakbij Port Elizabeth). Wat een geweldige ervaring om daar opeens tussen honderden olifanten te staan.

Tafelberg bij zonsondergang is tevens een geweldige ervaring :D!

Voor mij zijn dit de 3 mooiste herinneringen aan mijn trip door SA (los van mijn vrijwilligerswerk, want daar heb ik sowieso prachtige herinneringen aan). Maar eigenlijk was alles top (behalve Oudshoorn, dat zou ik overslaan, vergane glorie).

Ooooh ja nog 1 tip: de Prince Alfred pass nemen van Knysna naar Plettenberg Bay of andersom. Prachtige route door de Klein Karoo (neem er wel de tijd voor), maar je ziet prachtige dieren en natuur. Mooie ervaring! http://www.uniondale.co.za/index.php?pa ... &menu_id=3

manzano
Berichten: 23904
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-13 11:11

Addo slaan we over. Tnx voor de overige tips!!!

manzano
Berichten: 23904
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-13 20:39

Is de Prince Alfred pass trouwens goed met een gewone personenauto te doen??

Loesss
Berichten: 4186
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 21:10

manzano schreef:
Is de Prince Alfred pass trouwens goed met een gewone personenauto te doen??


Jep, wij hadden gewoon een normale auto. Soms is het wel wat rocky. Maar is primaaa te doen. Kijk trouwens niet raar op als de inwoners van Knysna je kei hard uitlachen als je zegt dat je de Alfred Pass gaat doen, zij snappen daar niks van.

Ik had het niet willen missen. Kei veel aapjes gezien ook onderweg :). (Dat is overigens wel weer lastig als je onderweg moet plassen haha).

Edit: deze auto hadden we: https://lh6.googleusercontent.com/-uAJF ... 210246.JPG

En een foto van op de pass: https://lh6.googleusercontent.com/-kOsM ... 220261.JPG

WHOOPY
Berichten: 919
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Lilayi, Zambia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 23:39

manzano schreef:
Oh nee ik zoek dan wel een organisatie waar je alles zelf aan kan passen hoor.

Tot nu toe spreekt deze me erg aan: http://www.ihlositravel.com/index.php/r ... si-special
Maar heb dan nog wel weer wat uitzonderingswensen, maar dat kan allemaal :D :D


Ja vriendin had ook alles gedaan, maar dat heeft haar echt heel veel tijd gekost. Lijkt me aan de ene kant super leuk, maar aan de andere kant heb ik daar ook weer weinig tijd voor :o Moet het nog ff bedenken wat mijn voorkeur heeft (en gewoon eens prijsinfo opvragen om te kijken of het verschil nou heel groot is of niet).


*\o/* *\o/* *\o/*

The greatest threat to wildlife is assuming someone else will save it.

manzano
Berichten: 23904
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-13 08:23

Haha!!! Vooralsnog is het dus toch zelf boeken geworden :))
Vind het veeeeel te leuk. Het levert alleen war slaaptekort en overuren achter de laptop op :D

Maar..... De vlucht is geboekt *\o/* *\o/*

WHOOPY
Berichten: 919
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Lilayi, Zambia

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 10:26

Wanneer gaan jullie? Ben heel benieuwd!!!

The greatest threat to wildlife is assuming someone else will save it.

manzano
Berichten: 23904
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-13 12:56

We gaan 33 dagen in september/oktober. Pffff duurt nog lang :)) :D

Marit
Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:11

Wij zijn ook aan het kijken voor Zuid-Afrika. Welke route etc we gaan nemen :D



_hill_
Berichten: 315
Geregistreerd: 06-01-06

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 10:41

Zijn er nog mensen die de garden route hebben gedaan een goeie tips hebben? Tsitsikamma National Park staat genoteerd.

Loesss
Berichten: 4186
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 10:44

Zie mijn tips een aantal posts hierboven.

Daarbij komt nog dat je een walvistour moet boeken in Port Elizabeth of in Hermanus als je in het goede seizoen zit. Is echt zooooo mooi om mee te maken. Continu adrenaline door je lijf, ze zijn zo groot en waanzinnig mooi!

Marit
Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 10:45

Ja wij zijn een beetje bang dat we iets te vroeg zijn. We zijn daar begin juli. Maar zijn ze er dan al?
Een baai verder scheen ook nog wat te zitten en in False Bay natuurlijk de witte haaien.



Loesss
Berichten: 4186
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 11:32

Ik was eigenlijk te laat (1 november) en ben dan ook echt meteen eerste dag bijna dat gaan doen. En toch hebben we ze nog gezien. ZOOOOO MOOOI! En suuuper veel dolfijnen. Werden er echt door omringt!

Vanaf de kade heb ik ook nog een aantal keer walvissen gezien in PE in november. Komen echt dicht bij de kust. Maar in december in Hermanus waren er geen walvissen meer.

Maar op zich de dolfijnen alleen al, was echt een prachtige ervaring en die zitten er volgens mij jaar rond. En tevens zijn we ook nog naar een pinguin eiland gevaren, dat was ook echt heel erg leuk. Klein lieve Jackass pinguins, echt leuk!

Marit
Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 11:51

Pinguïn eiland zit ook bij Kaapstad toch? Oh die dolfijnen.. Zijn jullie met een boot gegaan dat ze om juie heen zwommen? Of mocht je ook het water in? <<)

Ik heb er zo'n zin in, alles wat ik hoor is zó geweldig!



Loesss
Berichten: 4186
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 12:05

Dat pinguin eiland wat jij bedoelt is Boulders Beach, daar ben ik inderdaad ook geweest. Maar dat is gewoon een strand waar een kolonie leeft (toeristische trekpleister). Maar dit was een eilandje midden in de zee, voor de kust, waar ook een pinguin kolonie leefde. Erg grappig detail dat er 2 biologen hele periodes op dat eilandje tussen alle pinguis hebben geleefd. Zij deden onderzoek en werden wekelijks boodschappen enzo daar afgezet. De pinguins waren zo aan hen gewend dat ze gewoon op ze gingen zitten enzo.

Het water mochten en konden we daar niet in hoor. Dat was echt te gevaarlijk. Hoge golven en het was ook behoorlijk koud. Bovendien kun je met beetje pech ineens tegen een walvis met kind aanzwemmen en uh dat overleef je niet.

Maar honderden dolfijnen om je boot heen is echt maaaachtig mooi! Waren ook veel kleintjes bij en de sprongen die ze maken, wooow!

Ik zou zo weer gaan hoor als ik de kans kreeg, dus terecht dat je er super veel zin in hebt!

gabyfedde
Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:17

Ik ga in oktober en kan niet wachten!!! Ik ga eerst een week of 10 stage lopen in Kaapstad en dan reizen. Aangezien ik nog geen data heb kan ik nog niets boeken, maar ben ondertussen al wel aan het oriënteren. Kan de tv niet aanzetten zonder iets van (Zuid-)Afrika te zien.
Leuk om jullie ervaringen te lezen!

Don't dream your life, live your dreams!

Marleen_
Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:18

Even terug komend op Prince Alfred Pass, wij hebben hem ook met een personenauto gereden en wij hadden dus pech onderweg... klapbandje, gelukkig een theehuis aan einde van de pass tegen gekomen waar we zijn gestopt en die mensen daar hebben ons verder geholpen. Een belevenis om niet te vergeten, maar in principe is te doen met personenauto, absoluut een aanrader, tis er prachtig.

Black Boy is mijn nieuwe vriendje en liefde <3

_hill_
Berichten: 315
Geregistreerd: 06-01-06

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:46

Wat is het seizoen van de walvissen? Ik ga april weg en ben daar tot en met juli. Wilde ook graag haaien bekijken vanaf de boot. De verhalen van jullie maakt dat ik er nog meer zin in heb :)

Marit
Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 11:02

Wij gaan eind juni weg dus we hopen dat wij ook op tijd zijn voor de walvissen. Ik heb er zó veel zin in, kan echt niet wachten :):)

Zoals het er nu uit ziet gaan wij vanaf kaapstad de tuinenroute volgen, dan een binnenlandse vlucht van st. lucia naar Durban, en dan via drakensbergen, Blyde River, Kruger, en nog wat private parks naar johannesburg. Zo even beknopt opgeschreven dan :D



manzano
Berichten: 23904
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-13 17:41

Juni tot november is walvissentijd. Wij zijn daar eind september, dus dat moet goedkomen :D

manzano
Berichten: 23904
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-13 18:04

Marit schreef:
Wij gaan eind juni weg dus we hopen dat wij ook op tijd zijn voor de walvissen. Ik heb er zó veel zin in, kan echt niet wachten :):)

Zoals het er nu uit ziet gaan wij vanaf kaapstad de tuinenroute volgen, dan een binnenlandse vlucht van st. lucia naar Durban, en dan via drakensbergen, Blyde River, Kruger, en nog wat private parks naar johannesburg. Zo even beknopt opgeschreven dan :D


Vanaf st. Lucia??? Of port elisabeth?

Marit
Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:53

Port Elizabeth! Foutje :D



Daaphh
Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:56

Ik ga ook naar Zuid-Afrika! Als vrijwilliger!

gabyfedde
Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 21:18

Daaphh schreef:
Ik ga ook naar Zuid-Afrika! Als vrijwilliger!


Wanneer? En weet je al een locatie?

Don't dream your life, live your dreams!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 123 bezoekers