Zuid Afrika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
manzano
Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-13 23:13

Ik ga het zeker onthouden!!! Ik ben alleen totaal anti-georganiseerde dingen haha. Dus vandaar....... Heb net een 3delige dvd gekeken over de geschiedenis van Z-A. Ook heel deel over district six.


horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 09:55

Bedankt voor de goede tip om Robbeneiland 's ochtends te doen! Hopon Hopoff bustours gaan we ook zeker doen, dat is toch wel dé manier om op korte tijd veel te zien en te horen, in Johannesburg is het nu ook dus daar gaan we ook een dagje gebruik van maken.

Helemaal mee eens dat Kaapstad wel dé stad is van Zuid Afrika, ben in bijna alle grote steden geweest maar Kaapstad is echt verreweg de fijnste, gezelligste, vriendelijkste, mooiste en veiligste stad van allemaal.

MY BFF IS MY FFF: Friesian Friend Forever!

mijn site

Marleen_
Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 09:55

Ook ik ben op Robbeneiland geweest, had het zeker niet willen missen hoewel het heel commercieel is. We hadden ook de bustour gedaan op het eiland, dat raad ik je af. Propvolle bus, zonder airco en bloedheet, en heel interessant is het niet. De tour in de gevangenis moet je gezien hebben vind ik dan, is een onderdeel van de Afrikaanse geschiedenis en het is wel echt indrukwekkend.

Black Boy is mijn nieuwe vriendje en liefde <3

manzano
Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-13 09:59

Volgens mij kan je alleen de 3 uurs tour doen toch?? Of heb ik verkeerd gekeken op de site van robbeneiland??

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 10:00

Dan ben je er ook korter als je die bustour niet doet? Is misschien ook wel een idee dan, dat klinkt idd niet als "ons ding".

MY BFF IS MY FFF: Friesian Friend Forever!

mijn site

manzano
Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-13 10:00

Wanneer waren jullie er dat het zo heet was??

Loesss
Berichten: 4186
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 11:14

manzano schreef:
Ik ga het zeker onthouden!!! Ik ben alleen totaal anti-georganiseerde dingen haha. Dus vandaar....... Heb net een 3delige dvd gekeken over de geschiedenis van Z-A. Ook heel deel over district six.


Is verder niks aan georganiseerd hoor. Je stapt in en je stapt uit waar je wilt. Meer een streekbus idee, maar dan met wat extra informatie :). Wij vonden ook weinig toeristen er in zitten :P! Auto is echt veeeel lastiger, zeker met parkeren. En taxi wordt toch wel duur grapje.

Je hebt geen keuze voor die bustour wel of niet te doen Horsey. Want je gaat van de boot rechtstreeks daarheen en zo wordt je ook naar de prison geleid. Je moet je voorstellen dat het echt nog een groot eiland is. Het is dus ook volledig georganiseerd en je mag voor zover ik weet niet eens 'vrij rondlopen'. Dat vond ik ook het grote nadeel. Tegelijkertijd had ik het echt niet willen missen en heb ik me even over dat toeristische heengezet.

Wel is het zo dat Kaapstad het meest toeristische is van alles wat ik gezien heb in Zuid-Afrika. Maar dan is het nog niks in vergelijking met bijvoorbeeld Venetie ofzo.

Ik was er trouwens in Januari en dat was errug heet, +- 30 graden. Maar ook wel weer lekker!

Marit
Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:03

Weten jullie trouwens hoe het met spinnen zit in Zuid Afrika? :o Ik heb namelijk een gigantische spinnenfobie en maak me nu al een beetje druk dat ik ze overal op de kamers enzo ga vinden..

We gaan overigens in juni/juli.



Loesss
Berichten: 4186
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:16

Marit schreef:
Weten jullie trouwens hoe het met spinnen zit in Zuid Afrika? :o Ik heb namelijk een gigantische spinnenfobie en maak me nu al een beetje druk dat ik ze overal op de kamers enzo ga vinden..

We gaan overigens in juni/juli.


Ik heb geen bijzondere spinnen gezien hoor. Maar dat kan ook zijn omdat ik er ook niet bang voor ben. Wel kakkerlakken :)!

Maargoed juist daarom is het goed te gaan, kom je er misschien overheen. Ik heb een vleermuizenfobie en ga naar Indonesie, naar een plek waar behoorlijk veel vliegende honden zijn (aka dus reuzevleermuizen).

Marleen_
Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:52

manzano schreef:
Volgens mij kan je alleen de 3 uurs tour doen toch?? Of heb ik verkeerd gekeken op de site van robbeneiland??


Ik heb de tour tijdens mijn eerste visit aan Kaapstad gedaan, dit was in 2003. Daarna ben ik vaker terug gegaan maar niet meer naar Robben Island geweest, we konden toen nog kiezen wel of geen bustour, het zou kunnen dat dat inmiddels veranderd is, dat weet ik niet.

Wij waren er toen in februari, dus volop zomer en rond de 30 graden, flink warm en zonder airco echt kleine hel haha.

Black Boy is mijn nieuwe vriendje en liefde <3

Marleen_
Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:53

Marit schreef:
Weten jullie trouwens hoe het met spinnen zit in Zuid Afrika? :o Ik heb namelijk een gigantische spinnenfobie en maak me nu al een beetje druk dat ik ze overal op de kamers enzo ga vinden..

We gaan overigens in juni/juli.


Dat valt reuze mee, hooguit wat krekels of gekko's... maar enge spinnen heb ik nog nooit gezien!

Black Boy is mijn nieuwe vriendje en liefde <3

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:57

Marit schreef:
Weten jullie trouwens hoe het met spinnen zit in Zuid Afrika? :o Ik heb namelijk een gigantische spinnenfobie en maak me nu al een beetje druk dat ik ze overal op de kamers enzo ga vinden..

We gaan overigens in juni/juli.


Geen zorgen, dat is daar eigenlijk nooit het geval. Hooguit een salamandertje in de badkamer ;)

Dan zou ik je wel afraden naar Australie te gaan, daar is het een ander verhaal! :D

MY BFF IS MY FFF: Friesian Friend Forever!

mijn site

Marit
Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:07

Oké dat lucht me op haha. In Amerika waar ik was hadden ze ze wel maar godzijdank nooit gezien.



horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 15:08

In Amerika ook nooit geen last gehad hoor, is dat ook niet meer in Zuid Amerika? Heb het grootste deel van Noord Amerika gezien maar ook geen last gehad van spinnen.

MY BFF IS MY FFF: Friesian Friend Forever!

mijn site

manzano
Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-13 15:23

Ach dat is ook een kwestie van geluk/pech. Wij hadden ze wel in Amerika, maar ook in Frankrijk........ eigenlijk kan je nergens heen haha. Overal zitten wel spinnen.

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 15:27

Ja ok, hier zitten ook spinnen, maar je hebt natuurlijk spinnen en SPINNEN!!! In Australië waren ze zo groot als mijn hand, als dat boven mijn hoofd op het plafond zat was dat toch een iets andere gewaarwording hoor!

MY BFF IS MY FFF: Friesian Friend Forever!

mijn site

manzano
Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-13 15:28

horseyfries schreef:
Ja ok, hier zitten ook spinnen, maar je hebt natuurlijk spinnen en SPINNEN!!! In Australië waren ze zo groot als mijn hand, als dat boven mijn hoofd op het plafond zat was dat toch een iets andere gewaarwording hoor!


Die heb ik in Amerika ook gehad........ en in NL ook wel zo groot als een vuist overigens.

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 15:31

Ja maar dat is geen dagelijkse kost in Nederland gelukkig, anders was ik nog veel eerder weggeweest, hahaha.
Waar in Amerika heb jij zulke grote spinnen tegengekomen dan? (Dan weet ik waar ik zeker niet naartoe moet ;) )

MY BFF IS MY FFF: Friesian Friend Forever!

mijn site

manzano
Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-13 15:36

Hmmm ik had ze in NL regelmatig (leuk, buitengebied)

In Amerika was in Florida........ had ook schorpioen in m'n schoen zitten. Gelukkig deed ik hem niet aan zonder te checken :')

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 15:40

Ben in Miami Beach op vakantie geweest, gelukkig geen spin of schorpioen gezien!

MY BFF IS MY FFF: Friesian Friend Forever!

mijn site

manzano
Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-13 15:45

Dat bedoel ik met pech of geluk. Dat je ze niet ziet betekent niet dat ze er niet zijn ;)

Mijn buren komen uit Zuid Afrika (geboren en getogen) en die hebben al mooie verhalen verteld haha. Maar het scheelt natuurlijk wel in wat voor accomodatie je zit. In hotels ed worden de webben ed. verwijderd dus zul je ze veel minder tegen komen.

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 15:51

Ik kom al drie jaar lang in Zuid Afrika voor clinics en logeer altijd bij mensen thuis en ben op paardenevenementen en maneges, dus niet bepaald de meest cleane omgeving, maar toch nog nooit een hele grote spin tegengekomen, terwijl ik naar alle kanten ga, van Kaapstad tot Durban, Johannesburg, Pretoria, noem maar op.

Ook in Nederland heb ik altijd op het platteland gewoond en spinnen genoeg, maar niet van die hele grote. Die zie ik hier meer voorbijkomen nu ik in een bosrijke omgeving in België woon, maar nog altijd niet in de verste verte zo groot als die in Australië, en gelukkig ook niet zo giftig!

MY BFF IS MY FFF: Friesian Friend Forever!

mijn site

manzano
Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-13 16:01

Tja, je kan het toch niet voorspellen of je ze tegen komt. Onze buren begonnen er meteen over.

Volgens mij is de grootste spin ter wereld ontdekt in ZA. Maar dat is hetzelfde met slangen ed. Mijn zusje heeft maanden in Australie rondgereisd en die is geen grote spinnen, wel kleine, maar helemaal geen slangen tegen gekomen. Terwijl het er van die beesten stikt.

Wij hadden in NL een nest met van die enorme spinnen. Die kregen we dus niet eens in een jampot zo groot :')

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:42

G*tverd*amme! Volgens mij gaat Marit nu gelijk emigreren!

Volgens de lijst met rottige beestjes is Australië toch echt verreweg het land met de meeste giftige spinnen en slangen, en dat is ook mijn ervaring moet ik zeggen.

MY BFF IS MY FFF: Friesian Friend Forever!

mijn site

Marit
Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: Zuid Afrika 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 23:24

OMG spinnen zo groot als jampotjes.. Dan ben ik ergens heel ver weg en niet meer bij zinnen :o+




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 161 bezoekers