Zuid Afrika

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
CK88
Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 06:39

Mocht iemand benieuwd zijn naar mijn reis (incl paardrijden!) kijk even op Facebook Claudia Averesch, staat openbaar :D is hier top!


laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 16:08

De afgelopen avonden zijn we overspoeld met magische momenten. Er is bioluminescence...onder een universe vol met sterren <3 <3

Eergister zijn m'n vriend en ik onder de sterren gaan liggen in de duinen. Matrasje mee, dekentje, kussens... kijkend naar de lichtgevende golven, zo fel! WAUW wat een ervaring. Dat is nog eens een date haha, en ook nog daar in slaap gevallen en zeker 1,5u daar geslapen :') Heb het vorig jaar ook eens gezien maar nog niet zo 'heftig' als nu.

Dus gisteravond terug gegaan met m'n camera <3
[ img ]
Laatst bijgewerkt door laughterline op 26-02-19 16:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 16:29

Oh wauw <3 :+:

Denise_Storm
Berichten: 2368
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 17:31

Wauw <3!

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 18:04

WoW! Prachtig.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 19:17

Wauw wat mooi!!! En wat een prachtige foto ! _/-\o_

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Relaxed
Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 20:21

Wauw, magisch!

Suuszels
Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 08:23

laughterline schreef:
De afgelopen avonden zijn we overspoeld met magische momenten. Er is bioluminescence...onder een universe vol met sterren <3 <3

Eergister zijn m'n vriend en ik onder de sterren gaan liggen in de duinen. Matrasje mee, dekentje, kussens... kijkend naar de lichtgevende golven, zo fel! WAUW wat een ervaring. Dat is nog eens een date haha, en ook nog daar in slaap gevallen en zeker 1,5u daar geslapen :') Heb het vorig jaar ook eens gezien maar nog niet zo 'heftig' als nu.

Dus gisteravond terug gegaan met m'n camera <3
[ [url=m/Kl8ahN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wow! Wat mooi <3 hoe lang houdt zoiets aan :)?

Op zoek naar een fotograaf voor... je bruiloft, newborn, gezin of dier?

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 09:12

Thanks! Ik denk dat het nu 4 avonden is geweest, weet niet of dat het er nog steeds is. De zee heeft nu een beetje een gloedje dus zou zomaar kunnen dat je het nog steeds kunt zien :j

kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 13:13

CK88 schreef:
Mocht iemand benieuwd zijn naar mijn reis (incl paardrijden!) kijk even op Facebook Claudia Averesch, staat openbaar :D is hier top!


Ziet er echt super gaaf uit. Het ziet er uit als het rondje wat wij ook zo ongeveer voor ogen hebben. Zou je jullie reisschema willen delen, incl overnachtingen? :o

http://Www.boerderijcoaching.nl ik help jou de rust en ontspanning in jezelf terug te vinden, zodat je weer in verbinding komt met jezelf.

CK88
Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 14:57

Zeker stuur maar even pb

Denise_Storm
Berichten: 2368
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 15:07

CK88 schreef:
Mocht iemand benieuwd zijn naar mijn reis (incl paardrijden!) kijk even op Facebook Claudia Averesch, staat openbaar :D is hier top!


Ooooh, ik krijgen helemaal kriebels als ik jouw verslagen en foto’s zie! Wij moeten nog wachten tot eind september! We hebben er zoveel zin in. Ben wel benieuwd of je nog goede tips hebt! :D

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 22:45

Ik ben eindelijk beginnen boeken. We starten vanaf Jo-burg, rustig naar Hoedspruit. Daar slapen we (weer) 2 nachten in de heerlijke raptors lodge. We ontmoeten een vriend die ons een dag meeneemt in balule game reserve waar hij opgegeroeid is. 's Avonds gaan we hopelijk braaien en drinken in onze heerlijke lodge :) En 's middags al lekker inzetten met drankjes op het reservaat na de drive haha.

Vervolgens gaan we Kruger in, 3 nachten: Letaba, Satara en Lower Sabie. Daarna naar Nelspruit voor een overnachting/inkopen/lekker eten (nog te boeken: tips? max 50 euro pn graag).

Dan een lange rit: naar Drakensberg. We willen heel graag de sentinel trail doen maar helaas zit amphitheatre backpackers vol. Karma backpackers krijgt goede reviews maar lijkt heel afgelegen en ze hebben geen bar/eten zoals de andere... We willen hier graag ergens overnachten waar we volgende dingen kunnen doen:
* sentinel trail
* lesotho day trip
* eventueel dagje fietsen door township of zo, maar zeker geen must
* maar ook wat levendigheid, mogelijkheid om lekker (eigen) drankje te doen, leuke ambiance of sfeer of plek om te zitten. Restaurants zeer dichtbij of kunnen ter plaatse eten zijn een grote plus.
tips daarvoor? Is clarens een optie?

En dan begint het. De lange trip naar beneden... We willen zo graag naar drakensberg dat we liever niet vliegen tussendoor (nelspruit-joburg-port elizabeth) maar het is zo een eind.

We hebben nu 2 opties:

* Drakensberg - Hogsback - Addo
* Drakensberg - Pietermariensburg/kokstadt/warner beach/? - Coffe bay - addo

De tweede optie duurt in dagen en km langer, maar valt beter op te splitsen.
De eerste optie lijkt ons best maar heeft een rit van 8u erin zitten. Dan mag er gewoon niets gebeuren.

Vanaf daar is het addo- tsitsikamma-gardenroute-wijnplekken-kaapstad.

We twijfelen heel erg wat best is. We vinden beide hiken erg leuk en Drakesnberg erg mooi. Maar wat een einden om te rijden zeg... Hebben mensen ervaring met deze routes? Tips? Of juist redenen om gewoon wel te vliegen?
Qua budget is het eender trouwens, 2 auto's en een vlucht of 1 auto komt op hetzelfde neer.

Nog tips voor de wijnregio of garden route?

Nog een vraag: hoe doen jullie dat met zelf braaien? Welke spullen pakken jullie mee (als je vliegt vanaf europa)? Ik ben vega en dus is 'een stuk vlees en patatten in folie' niet zo :D Ik kan wel pattatten en groenten in folie doen en mais maar het beperkt wel. Pakken jullie bordjes mee of iets?
Zijn er ook mensen die tent meepakken of iets en dan kamperen? Hoe hou je eten koud?

Edit: we zijn er vorig jaar geweest en hebben toen vanaf Kaapstad naar Jo-burg gereisd langs Drakensberg en zo, dus veel toeristische dingen hebben we al gedaan.

Dank je!!!!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

CK88
Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 22:56

Wauw wat klinkt je reis gaaf! Ik vond zelf Swaziland mooier als Drakensbergen, die vond ik daarna echt niet bijzonder meer. Heel veel plezier!!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 23:01

Swazi hebben we vorig jaar gedaan en vonden we juist minder qua uitzicht (qua sfeer en menntaliteit was het wel even op adem komen). We willen dit nu niet meer doen omdat de opties qua activiteiten er beperkter zijn en je verliest veel tijd (en geld) aan de grens.

Edit: waar zat je in Swazi? Wij vonden Drakensberg al zo indrukwekkend en Swazi qua uitzicht net niet, dus mss heb je een gouden tip?

En we gaan idd voor een gave reis haha. Het was echt niet het plan om er zo snel weer heen te gaan, dus we willen graag enkele nieuwe dingen doen naast enkele topper sherhalen (kruger, addo, tsitsikamma). Hluhluwe en st Lucia slaan we over, meer voor de afstanden, want ik vond hluhluwe echt super.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

CK88
Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 23:22

poes schreef:
Swazi hebben we vorig jaar gedaan en vonden we juist minder qua uitzicht (qua sfeer en menntaliteit was het wel even op adem komen). We willen dit nu niet meer doen omdat de opties qua activiteiten er beperkter zijn en je verliest veel tijd (en geld) aan de grens.

Edit: waar zat je in Swazi? Wij vonden Drakensberg al zo indrukwekkend en Swazi qua uitzicht net niet, dus mss heb je een gouden tip?

En we gaan idd voor een gave reis haha. Het was echt niet het plan om er zo snel weer heen te gaan, dus we willen graag enkele nieuwe dingen doen naast enkele topper sherhalen (kruger, addo, tsitsikamma). Hluhluwe en st Lucia slaan we over, meer voor de afstanden, want ik vond hluhluwe echt super.


Kijk even op mijn Facebook Claudia Averesch daar staat de hele reis incl foto’s. Wij zaten in/bij een natuur reservaat kan zo even niet op de naam komen kan je de hele reis sturen als je wil, zal je erg bekend klinken :D ik wil ook terug en dan bij Kaapstad nog een rondje doen :j

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 23:26

Hey,

ik heb je even toegevoegd :) vind je foto's supergaaf!!! maar swazi wat jij toont overtreft voor mij net niet Drakensberg en Golden gate, al is het wel prachtig hoor! Maar ik denk gewoon dat we dit deze keer willen overslaan.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

CK88
Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 23:39

poes schreef:
Hey,

ik heb je even toegevoegd :) vind je foto's supergaaf!!! maar swazi wat jij toont overtreft voor mij net niet Drakensberg en Golden gate, al is het wel prachtig hoor! Maar ik denk gewoon dat we dit deze keer willen overslaan.

Ik ben ook niet bij de golden gate geweest :n dat moet ik dus nog maar even doen in een vervolg bezoekje :D #besmet

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 23:54

Oh golden gate was idd fenomenaal :D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:56

Plan je route naar Coffee Bay goed! Wij zouden wel even van Durban naar Coffee Bay rijden. Hele weg mist en hagel en wegwerkzaamheden. Was 6 uur rijden volgens Google, we reden om 9 uur weg en zijn onderweg niet gestopt tenzij voor benzine. We zijn uiteindelijk in het pikdonker om half 2 's nachts in Umtata gestopt om te overnachten maar dat raad ik je keihard af. Umtata is ERG onveilig, daar wil je eigenlijk overdag al niet stoppen. Als het moet tanken ja, meer zou ik er niet doen.

Coffee Bay hebben we uiteindelijk nooit gezien. Maar je bent er ook begin winter dus het zal er vooral koud en nat zijn ben ik bang.

Google is uiteraard erg onbetrouwbaar qua tijden in Afrika, dat lesje heb ik toen wel geleerd. Was mijn eerste echte reis in Afrika, had ik toen graag geweten :P

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 13:29

Ja er zit zoveel verschil op... vanaf knysna richting Kaapstad rijdt het zo vlot. Dan miss toch bovenlangs Lesotho. Daar waren de wegen ook wel goed. Dan zouden we rijden van bergville naar hogsback ongeveer. Das echt een end... maar er ligt precies ook niets tussen. Als we daar geen oplossing vinden gaan we vliegen vrees ik.

Edit: we lopen een beetje vast wat we willen nu haha. Is het al erg koud in de garden route in juni? Dan hangen we anders wat langer rond in het oosten.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

sureido
Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:15

Wij hebben in augustus in Port Elizabeth aan het strand gelegen, maar ‘s nachts was het wel koud!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 16:32

Dan heb je geluk gehad, het is lang niet altijd zo in augustus! Wij reden in oktober en hebben behalve in het Kruger en wat zon in Kaapstad, overal ertussen in (Kruger, Durban, Garden Route, Kaapstad was onze route) regen en vrij veel kou gehad.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Nyaleti
Berichten: 5993
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 16:45

Garden route kan echt wel fris zijn. 2x in Juni / Juli geweest en had dan wel 15+ graden maar erg veel regen en wind :=

Denise_Storm
Berichten: 2368
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 16:54

Nu jullie het over temperaturen en regen enzo hebben, haak ik daar even op in. Wij gaan 27 september tot en met 18 oktober. Blijven in het noord-oosten, zie route foto. Hoe is het daar dan qua weer? En wat raden jullie aan qua kleding? Lange/korten broeken? Vest? Jas? Haha :=

[ img ]
[ img ]

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cinniz123, Cowgirl83, Laibadji, Mitch_Beauty, NinaCharlie, tumtummie en 83 bezoekers