London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 09:26

Ik ga de site even onthouden van Sky Garden want je kan maar tot maart boeken en wij gaan pas in November.

Ik heb geen tips voor je RoosG want wij zijn geen luxe mensen wat betreft hotel/hostel.


paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 18:52

Daarom is voor ons easyjet ook niet goedkoop Patricia omdat wij standaard met koffers gaan.

Waar moeten wij anders onze geshopte spullen laten

Wij zouden met de bus gaan maar zitten nu toch te denken om de nachtboot te pakken.

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 09:47

Wij nemen ook weinig van zulke dingen mee en gaan vaak de eerste dag altijd naar
een 99P of poundland shop en nemen niets mee terug kwa shampoo of deo want ik
kom altijd ruimte te kort in mijn koffer :')

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 13:59

Brighton, Hastings. Bexhill, Eastborn zijn allemaal leuke plaatsen om te bezoeken.

*jeugdsentiment* wij verbleven elk jaar vroeger in bexhill op de camping.

Dus vroeger ook elk jaar naar Londen maar gelukkig houden wij deze traditie nog in ere

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 15:28

Als je niet te duur wilt eten en lekker dan zeg ik China Town.

Wij hebben daar nog nooit niet lekker gegeten.

Verder kan ik Angus steakhouse aanraden maar die is wel prijzig maar die hebben meerdere filialen in Londen.

Of s avonds bij Camden town / market een hapje eten daar heb je tal van eten zaakjes zitten met heel veel keus aan wereld gerechten.

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 18:55

Dat hadden wij ook bij Garfunkels .. ik had hier eens gelezen dat prima restaurant zou zijn maar wij vonden het zelf niet echt geweldig.

Maar wij hebben wel eens naar de referenties gezocht over Jamie's restaurants maar las vooral
dat de porties klein waren en ik ben nogal een grote eter en vooral na een dag slenteren in Londen :D

Wij hebben ook wel eens bij TGI Friday's gegeten en dat was ook goed te doen.

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 06:31

Wij hebben ons vervoer voor naar Londen gisteren vast gelegd en het wordt de (nacht) boot naar harwich via Stenaline.

Het leuke eraan is dat ik mee doe aan hun spaar punten systeem (was ik even vergeten)en een flinke korting kreeg op het totaal bedrag.

Daarbij kost het ons helemaal niks aangezien we nog steeds het doel hebben om gratis naar Londen te gaan.

En nu het Hostel en travelkaarten bij elkaar gaan verdienen met verkoop van spullen op Marktplaats.

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 15:38

Daar ben ik jaren geleden eens geweest en vond het heel gaaf om te zien.
Maar het was toen zo ontzettend druk en ik ben op een gegeven moment gillend
naar de uitgang gerent en die was ook nog moeilijk te vinden :') (bij de bagage depot)

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:49

Ik was idd in het hoog zomer seizoen :')

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 21:09

Ik ben daar heel vroeger eens geweest maar wordt geloof ik oud en kan me niet meer van herinneren
maar mijn zus weet het nog wel. (is 3 jaar ouder)

Wat ik ook deels indrukwekkend vond is het war museum .. vooral het gedeelte van de holocaust.

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 10:06

Wij eten zo wie zo altijd 1x in China Town .. lekker veel eten voor 1 prijs :')
Meestal ook wel een x in Camden town of in de city zelf.

Maar wij gaan ook vaak net buiten de toeristische gebied eten waar de prijs
ook vaker lager ligt.

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 07:24

Wij gaan zelf per dag uit van €50,- aan eten p.p dat is omgerekend nu 33 pond.
Daar zit bij ons lunch en diner in want ontbijten doen wij altijd in het hotel.

Meestal halen we voor de lunch sandwiches bij de supermarkt ipv bij van die dure koffiehuizen.
Ook onze flesjes drinken halen we daar of bij de poundland of 99p shop.

En avond eten kan je idd zo duur maken als je zelf wilt.. voor 12 pond incl 1 blikje drinken eet je al onbeperkt in China Town (al wordt dat met de jaar duurder daar)

In Camden Town/market eet je ook al behoorlijk voor een pond of 10 en de keuze daar is erg groot
en divers.

Bij de duurdere ketens eet je vaak ook prima maar dat doen wij meestal als er geld overblijft van onze budget.

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 07:51

Bij de GWK als je online je ponden besteld kost het je niks aan ze aan te schaffen en je kan een
pakket kopen voor ( dacht ik ) €5,00 dat je ze ook weer gratis terug kan wisselen.

Wij moeten nog nog 12 dagen wachten en dan zitten wij weer in Londen voor 4 volle dagen *\o/*
Gisteren tickets voor de Sky garden geboekt en uit geprint en lijkt ons idd gaaf om mee te maken.

Eten doen wij standaard een keer in China Town maar ook bij Camden Town waar een grote en diverse aanbod aan avond eten wordt aangeboden is prima te eten.

Maar ook idd in diverse pubs kan je voor een niet al te dure prijs erg goed eten.

Wij verblijven voor het eerst in een Hostel (in een privékamer) dit jaar en ben erg benieuwd of dat ons gaat bevallen.

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 09:42

Wij verblijven in het Smart Russell Square .. referenties lopen uit 1 maar de prijs gaf ons de doorslag.

Wij betalen normaal voor 3 nachten en 2 personen in het hotel waar we normaal altijd verblijven rond de £185 maar nu £77,97 voor het Hostel voor het aantal zelfde nachten dus ruim €150,- verschil.

Maar voor ons is een schoon bed voldoende en op een locatie waar wij altijd wel in de buurt zitten.
We hebben nu zelfs een badkamer op onze kamer terwijl wij in het andere hotel nooit hadden en voor ons geen enkel probleem is want daar betaal je alleen maar extra voor.

En ik shop en eet liever van het geld wat ik moet betalen voor die faciliteiten :+

Wij hebben ook wel eens gegeten bij de grotere zaken zoals Angus Steakhouse etc maar daar betaal je een hoop geld voor en je krijgt niet echt waar voor je geld.

We wouden idd ook eens bij Jamie Oliver eten maar las vaak in de referenties dat de eten op het bord vrij weinig voorstelde voor de prijs wat je betaalde en ik ben na een dag slenteren in Londen altijd vrij hongerig.

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:35

Daarom eten wij ook vaak idd in een gezellige pub of eten we buiten het centrum gedeelte.
Daar heb je vaak van die familie restaurants waar je voor een leuke prijs een smaakvolle maaltijd krijgt.

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:28

Wanneer en hoe lang ga jij mbkaatje?

Camden town is ook erg leuk om heen te gaan en eigenlijk een must do.
Alleen in het weekenden is het stervend druk net als bijvoorbeeld Oxford street.

En vergeet de winterwonderland in Hyde park niet want als ik alle berichten moet geloven is dat
ook een groot iets maar wij gaan dit jaar ook voor het eerst heen.

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:48

Heb net even gekeken bij Nobu.. 1 avondje daar eten en ik ben door mijn eten budget voor 4 dagen heen
ben ik bang.. :D

Ja wij gaan speciaal in deze periode voor de winterwonder land en kerst sfeer proeven.
Normaal kies ik toch een periode waar ik geen jas nodig heb :+

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 08:37

Dan doen wij ook .. lopen we ergens en zien we een leuk restaurantje dan gaan we daar zitten.
Alleen ik moet een keer eten bij een all you can eat restaurant in China Town :+

Angus en Garfunkels etc zijn gewoon fabrieken.. bij Angus heb na je bestelling 5 minuten later je eten op tafel.

Wij halen voor lunch vaak onze sandwich bij Tesco of een andere supermarkt want ik ben denk ik al 25 jaar verslaafd aan een bepaalde sandwich en die zijn daar het lekkerst.
Drinken halen wij vaak bij een Pound land of de 99P shop.

Maar ik ga even googlen op die Breakfast club want het simpele ontbijtje wat wij onze hostel krijgen zal mijn eisen niet voldoen ben ik bang.

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:12

Wij vertrekken die Maandag als jij terug komt avonds met de nacht boot naar de UK.
We zijn dan dinsdagochtend vroeg om 9 uur in Londen en dan blijven wij tot Vrijdag avond.

De HP studio´s heb ik zelf nog nooit gezien maar ik ben ook geen HP fan en heb dan ook geen
enkele film ervan gezien. Maar bij het Kings cross station kan je ook op de foto in HP sfeer want
daar was toch dat perron van de film :o

Zo´n bus heb ik ook nooit gedaan omdat we altijd met de gewone bussen vaak reizen en als we iets
leuks zien stappen we dan uit. Maar ik hoef dan ook niet de standaard toeristische dingen meer te zien want die kan ik wel dromen hihihi

Ik ben al 2 dagen op zoek naar mijn Oysterkaart maar die is op aparte manier verdwenen uit mijn laatje dus zo maar even langs mijn ouders gaan om hun kaart te lenen.

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:06

Ja begrijpelijk dat je de stad wil zien want je hebt genoeg tijd om dingen te bezichtigen want met zulke grote afstanden liggen ze niet uit elkaar.

Wij zijn 2 jaar geleden met een Londen pass alle grote toeristische dingen afgelopen en ben blij dat ik zo´n pasje had voor meerdere dagen want om alles contant aan de deur te betalen zou ik er niet voor over hebben :+

Maar ik ben erg benieuwd naar de winterwonderland in Hyde park en de Sky garden.

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 07:57

Wij gaan idd door de weeks omdat het iets rustiger is en voor mij persoonlijk prettiger.
Maar we aan het mee maken of Winter wonderland een must see is want we gaan speciaal
voor de kerst sfeer naar Londen.

Iemand bekend met het winkel centrum bij Wembley stadion?
Laatste keer dat ik in het Wembley was, was deze er nog niet maar is dat een bezoek waard?

Wij zijn vorig jaar wel naar Westfield geweest maar dat vond ik niet je van het zeg maar.

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 08:17

Pinnen bij een automaat en in winkels is goed te doen zolang je maar Maestro afbeelding op
je kaart heb staan maar let wel op dat bij pinnen in de UK kan het extra geld kosten.

Als je bij Lancaster gate zit dan ben je idd heel dichtbij bij Oxfort Street want dan kan je via de rand van Hyde Park zo naar Mable Arch lopen en dan ben je er al.

Londen is een culinaire hoofdstad met talloze restaurants en voor ieder wat wils.
Wij eten altijd waar we op dat moment zijn en hebben in China Town na nooit echt een restaurant
waar we voor een 2e keer gaan eten omdat er talloze aanbod is.

Voor winkels met een goede prijs/ kwaliteit verhouding moet je niet bij mij zijn want ik bezoek altijd maar de standaard winkels en ik ben niet echt mode bewust alleen prijs bewust :D

Maar alle grote en bekende merken zitten wel op Oxfort Street en in de weekenden zijn er wel leuke markten waar je naar toe kan gaan.

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:15

Mijn credit kaart gaat alleen puur mee voor nood.. voor shoppen is hij mij te duur voor :+

Ik ga ook gewoon volgende week naar Londen al zullen we de metro grotendeels toch wel vermijden.

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 09:22

Zo wij zijn ook weer terug on Nederlandse bodem..
4 dagen in Londen geweest en echt heel veel gelopen en geshopt :+

Maar Winter wonderland is grappig om een x te zien maar ik had er meer verwacht dan een overkapte
kermis en wat kraampjes.

En black Friday in Londen viel best mee .. was nou niet echt drukker dan normaal.

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 20:16

Ik heb een aantal jaren geleden een Londen pass gehad voor een aantal dagen en wij hadden de
kosten er makkelijk uit.

Wij hadden van te voren een lijst gemaakt wat we wouden zien en het scheelde voor
ons echt een hoop.

Ik vond de Royal Mews echt iets om mee te maken en mijn kids vonden de paarden niets maar wel
de bolides die er stonden op de binnen plaats :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, moonsparkle, purny, Room_Soesje, xJurdyWonanx en 69 bezoekers