London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 18:16

Ik heb het eindelijk voor elkaar, ik ga Shakespeare zien in Londen *\%/* Het duurt nog even, we gaan in januari 2014 :+ Maar de combinatie van Londen, Shakespeare in een piepklein theater, mijn allerfavorietste acteur en een lang weekend op stap met een goede vriendin = een héle blije ik :D

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."


Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 18:37

Heb je overal de verplichte vinkjes gezet? Ook die verstopt zijn? := Ryanair vind ik echt 's werelds meest gruwelijke site om iets te moeten boeken, bizar onklantvriendelijk.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 18:47

En als je weer helemaal opnieuw begint?

Mijn favo acteur is Tom Hiddleston. Hij heeft ook The Hollow Crown (Henry IV en V) gespeeld, ook van Shakespeare. Dat was zó indrukwekkend dat toen ik de kans kreeg om hem Shakespeare live in het te theater te zien, ik die aan heb gegrepen. Was niet makkelijk, het stuk wat 2 maanden draait was binnen een kwartier uitverkocht :oo

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 19:03

Joh wist je het niet?! Echt niet? :oo

Ja we hadden zo'n mazzel. Waren tien stressvolle minuten, dinsdag om 10 uur 's ochtends := Maar het is gelukt *\%/* Zo enorm veel zin in :D Shakespeare+Donmar+Tom+Londen = <3

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 19:28

Wat is voor jullie goedkoop? :)

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 19:33

Nee dan zou ik zo niks voor je weten :)

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:27

Kaarten kun je op alle grote treinstations halen. Kosten iets van 5 pond. Er zit een maximaal bedrag op wat je aan reizen per dag kwijt bent, max 9 pond ofzo. Wij hadden er voor 4 dagen 40 pond op gezet. Opladen gaat heel makkelijk en kan ook op elk station.

Via internet kan maar ben je wel verzendkosten etc kwijt. Als je aankomt in Londen kom je vaak wel over de grote treinstations en daar kun je ze direct halen.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:56

Victoria vond ik een hele fijne buurt, wij sliepen er ook in januari. En vanaf Victoria Station kom je overal :))

Ik ga nooit in de zomer naar grote steden :P In januari weer naar Londen, dat wordt dan de derde keer in januari. Tuurlijk moet je mazzel hebben met het weer en Londen is en blijft altijd wel druk maar het is zoveel beter te doen :D

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:58

Ja hoor wil best :j Geloof niet dat het ooit écht leeg is in de metro. Ja, op zondagochtend om half 7, dan kom je niet heul veel mensen tegen.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 11:43

*schrijft Blues Kitchen op voor januari*

Ik vind ook de binnenstad van Londen juist een fijne sfeer hebben :j Heel anders dan andere grote steden waar ik ben geweest.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 18:14

Elja schreef:
Berdien, de spinach dip is heerlijk als share dish! Burgers zijn aan te raden maar de chicken wings schijnen het beste van de kaart te zijn :)


Ik ga met een mede-vegetariër dus burgers en nuggets slaan we over :D Maar de rest klinkt echt goed!

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 20:00

Yasmine, de Astor Hostels staan goed aangeschreven :j Ik heb volgens mij destijds is Astor Victoria gelogeerd, was prima te doen :j

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 18:20

Ze rijden links :D :D

Verder geen gekke dingen die ik zo kan bedenken...

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 19:13

Ja héérlijk, mensen zijn daar zo fijn en beleefd :D Ik heb elke keer weer een cultuurshock als ik terug kom in NL, stelletje horken hier.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 19:30

Sowieso het feit dat je gegroet wordt, dat is hier nog wel eens anders. Hier in het noorden valt het wel mee maar als ik in het westen kom.. Djeez. En inderdaad het wachten op elkaar bij het OV. Of bij de lift. Meestal laat je mensen eerst uitstappen voordat je zelf in stapt, maar dat schijnt hier echt heel lastig te zijn.

Michelle, er zijn zoooooooveel pubs en restaurants in Londen, waar je ook bent. Meestal wandel ik gewoon ergens naar binnen. Kijken of er veel of weinig mensen zitten, wat er op de kaart staat en wat ze aan prijzen hanteren en dan weet je al snel genoeg.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 19:33

Ik eet zelf altijd in pubs. Pint erbij, lekker babbelen met locals en gewoon simpel maar goed eten weg werken :))

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 11:14

Je kunt vanaf Stansted ook met de bus, dat is stukken goedkoper. Duurt ook langer. Stansted Express heeft ook eigenlijk altijd wel een online deal dat je met z'n tweetjes een retourtje voor in totaal 48 pond hebt. Ben je met drie kwartier in het centrum, trein gaat ook supervaak. Ik doe niet anders :))

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 16:49

Ter plekke is het... wel duurder ja. Weet zo niet precies wat het dan kost, als je even zoekt op Stansted Express en je hebt zo de prijzen :)

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:02

Als je schoon wilt kan ik je echt Best Western Victoria's Palace aanraden. In januari geslapen, ga er in januari weer heen. Heb nog nooit in zo'n schoon hotel geslapen. Ligt fijn centraal want dicht bij Victoria Station maar ook weer net ver genoeg van alle hubhub vandaan dat je heel fijn en stil kunt slapen. En het ontbijt.... <<) :9 :9

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:38

Vanaf Stansted pak ik inderdaad de trein. Betaal je wat meer, maar je hebt zoveel meer comfort én een snellere reis, dat is mij wel waard.

Wij vliegen over anderhalve maand ( *\%/* ) niet om half 10 maar om 10 over acht. Oftewel, we zijn om facking acht uur 's ochtends gewoon in Engeland. Why Ryanair, why?! :')

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:42

Nou := :D Ach, paar liter koffie erin en ik stuiter wel door hoor. Ben wel érg blij dat we het toneelstuk waar we heen gaan pas op vrijdag hebben, anders was het echt heel vervelend geworden. Zo vroeg op en dan nog naar een toneelstuk moeten 's avonds is niet ideaal.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:24

Suus, Lush is gewoon in NL te krijgen hoor :D Verhoudingsgewijs wel goedkoper maarr je zit wel weer eventueel met handbagage en restricties daarop.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:09

Maximale per dag is iets van 8 pond wat je oystercard afschrijft. Afhankelijk van hoe vaak je gaat zou je genoeg kunnen hebben aan 20 pond, voor 3 dagen ben je max 24 pond + een beetje voor de 4e ochtend kwijt.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 20:04

Je kunt er in ieder geval gewoon geld uit de muur trekken. Pinnen in de winkel moet als het goed is ook gewoon werken.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:59

Vanuit Groningen naar Londen met de trein is niet te doen. Dan ben ik zo'n 8 uur onderweg, en dus een volledige reisdag kwijt. Nou vlieg ik om 08.10 en land ik om 08.00 in Stansted. Uur later sta ik in het centrum van Londen en dan heb ik nog de hele dag. Daar heb ik graag mijn enorme afkeer voor vliegen voor over :))

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dyphusion en 79 bezoekers