London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Hilde_q
Berichten: 7947
Geregistreerd: 28-04-06

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:53

Daar ben ik weer! Ik heb een vraagje.
Wij vliegen naar stansted. Hoe is het vanuit daar het makkelijkste om naar westminster bridge te gaan. Ons hotel ligt tegen over de london eye.


Kitsolu
Berichten: 2631
Geregistreerd: 03-08-07

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:04

www.nationalexpress.co.uk boek een coach naar Victoria Station en vanaf daar is het een paar stops (met de metro) naar Waterloo Station (London Eye)

Hilde_q
Berichten: 7947
Geregistreerd: 28-04-06

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:14

Ah heel fijn! Ik las ergens anders dat je vanuit stansted de trein naar liverpool street kunt pakken. En vanuit daar de metro. Is dat ook een optie ?
Ik heb namelijk geen idee wat een coach is ? :=

x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:19

Hilde_q schreef:
Ah heel fijn! Ik las ergens anders dat je vanuit stansted de trein naar liverpool street kunt pakken. En vanuit daar de metro. Is dat ook een optie ?
Ik heb namelijk geen idee wat een coach is ? :=

Ja, je kunt ook met de trein, maar dat is een stuk duurder. Ik geloof 20-30 pond, terwijl je voor 9 pond met de bus kan. 'Coach' is een bus, maar dan een luxere uitvoering (geen stadsbus, maar zo'n hoge met luxere stoelen).


Hilde_q
Berichten: 7947
Geregistreerd: 28-04-06

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:25

De site die hierboven staat geeft aan als we via Stansted Airport naar London Westminster gaan dan kost het 21 pond. En dat is een enkeltje geloof ik. Als ik het goed begrijp.
Of doe ik nu iets goeds verkeerd ?

x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:30

Hilde_q schreef:
De site die hierboven staat geeft aan als we via Stansted Airport naar London Westminster gaan dan kost het 21 pond. En dat is een enkeltje geloof ik. Als ik het goed begrijp.
Of doe ik nu iets goeds verkeerd ?

Je kunt via http://www.nationalrail.co.uk de treintarieven bekijken. Op de website van Stansted Airport staan alle mogelijkheden om in het centrum van Londen te komen. Qua trein heb je de The Stansted Express en de reguliere dienstregeling. En qua bussen kun je kiezen uit easyBus (naar Baker Street), National Express (naar London Victoria en/of London Liverpool Street) en Terravision (naar London Victoria en/of London Liverpool Street).


Kitsolu
Berichten: 2631
Geregistreerd: 03-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 20:15


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:41

Shahazai schreef:
Heb even gekeken, maar ik kom op een enkeltje (voor dezelfde reis) uit op 11,50 :+
http://coach.nationalexpress.com/times- ... 8c6f5ba342

Het hangt van de route en de maatschappij af :) Als je met Easybus van te voren boekt kun je zelfs voor 2 pond klaar zijn :+


Hilde_q
Berichten: 7947
Geregistreerd: 28-04-06

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 10:43

Bedankt allemaal !
We pakken een coach naar victoriarail en vanuit daar of de metro of we lopen het! :) Misschien dat ik dan wel mijn benen wil strekken onderhand! :)

En volgens mij is een retour met de coach 12 pond goedkoper per persoon vergeleken met de trein.
En we mogen ook pas om 14 uur inchecken in het hotel.

Is het slim om nu al kaartjes te kopen ? Of kunnen we dat ook doen als we daar in Londen zijn ?

Kitsolu
Berichten: 2631
Geregistreerd: 03-08-07

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 11:48

Zou ik nu al doen, de kaartjes zijn 2 pond duurder als je ze ter plekke moet komen. Je krijgt dan een E-ticket.

x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 12:01

Shahazai schreef:
Zou ik nu al doen, de kaartjes zijn 2 pond duurder als je ze ter plekke moet komen. Je krijgt dan een E-ticket.

Ik ga pas mijn buskaartje kopen als ik op het vliegveld in Londen ben. Als je vertraging hebt of iets, dan kun je je busticket weggooien en moet je weer een nieuwe kopen. Bovendien gaan er drie verschillende maatschappijen naar het centrum van Londen, dus je kunt ter plekke de beste optie en tijd uitzoeken :)


Kitsolu
Berichten: 2631
Geregistreerd: 03-08-07

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 12:10

Ik ben vaak te vroeg of te laat geweest en ik heb altijd gewoon mee gekund, maar als het je een beter gevoel geeft kan het natuurlijk altijd.

Hilde_q
Berichten: 7947
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 12:11

Dat dacht ik dus ook Spekkie. Toevallig dat er gisteren twee vluchten naar Londen vertraging hadden en dan kun je inderdaad je kaartje weggooien.

dreamer1987
Berichten: 1727
Geregistreerd: 19-05-05
Woonplaats: Venlo

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 17:37

Wij hebben 1 keer een treinticket in het vliegtuig gekocht en toen we op Stansted aankwamen bleek dat er helemaal geen treinen reden omdat er aan het spoor gewerkt werd... en mooi niet dat we geld terug kregen...
Ik neem normaal altijd de Terravision bus naar Liverpoolstreet en dan een stadsbus en vorige week heb ik de Easybus naar Bakerstreet genomen en toen de stadsbus.

Steun de Dr. Reijntjes dovenschool in Sri Lanka! https://www.facebook.com/media/set/?set ... 2948ee6e58
Friendship is a single soul, living in two bodies.

TigerBD
Berichten: 847
Geregistreerd: 17-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 22:23

Ik ga voor het eerst naar London, sowieso voor het eerst naar Engeland *D

Samen met een vriendin van vrijdag tot zondag waarschijnlijk. We gaan vliegen want zij heeft nog nooit gevlogen, dus dat is wel zo leuk. Zijn nu aan het uitzoeken hoe of wat :)

Handig al die tips hier :j

xannemijn
Berichten: 1444
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Leusden

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 11:12

ik ga zo naar schiphol en dan naar Londen heb er zo'n zin in !! :D

Martine
Berichten: 10266
Geregistreerd: 14-03-07

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 14:13

Ik ben eruit, ik neem een busticket van Terravision (vanaf Liverpoolstreet naar Stansted). Heen en terug is 14 pond.

Ik ben gister naar Stonehenge geweest! We zouden ook nog naar Bath maar de bus kwam 2,5 uur te laat... Dat hebben we dus helaas niet meer gered...

Ony Ony (Fontaine TN x Spielberg x Ferro) L1
E.T. (Spielberg x Ferro x Lector) ZZL + 1
Travers (Freestyle x Ferro x Lector) Z2 + 4

Samy
Berichten: 11074
Geregistreerd: 16-07-02

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 10:32

Ik had ook terravision, heen 1 stop, bij Liverpoolstreet en terug rechtstreeks.
Wij hadden helaas geen wisseling van de wacht, was afgelopen zaterdag en toen regende het ... dus dan maar niet ... ;)

● /3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl

Monchou
Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 10:36

Hebben jullie ervaringen met tours? Mijn zusje en ik willen graag een Jack the Ripper-tour doen, maar daar zijn zoveel tours van. Ik las ergens dat een tour van Yeomen aan te raden was? Maar die kan ik niet echt vinden.

Marion_
Berichten: 1283
Geregistreerd: 16-05-07
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 16:47

Mag ik me hier ook komen melden? :D
Ik heb besloten om deze zomer met een vriendin naar Londen te gaan; zij is er nog nooit geweest, ik 2 keer.
De eerste keer met school
De tweede keer met mijn ouders en zus. We kwamen er later achter dat Trooping the Colour midden in ons reisje viel, dus ook nog naar Prins William, Harry en de koningin staan zwaaien :D

Nu wilden we zo goedkoop mogelijk, half juli (I know, de duurste maand. Maargoed, een andere keus hadden we niet). We vliegen met Ryanair en slapen in een hostel. Na heel lang prijs, plaats en beoordeling vergelijken hebben we "The Walrus Waterloo" gekozen. Iemand hier die dit hostel kent?

@Martine_R, Ik heb tijdens het reisje met school een Jack the Rippertour gedaan, was erg leuk! Ik heb alleen geen idee meer welke dat was.. Maar onze gids was in ieder geval heel grappig :'). Misschien dat het nog in het boekje staat, maar dat ligt bij mijn ouders, dus kan nu niet kijken :+

Maak kennis met de ijslander op Vlieland! http://staledda.nl/
https://youtu.be/Dosnslbo6lY

xannemijn
Berichten: 1444
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Leusden

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 10:50

Ik ben gisteravond terug gekomen! Was super gaaf :):) heb de tower bekeken en in de Londen Eye en in Victoria & Albert hal ofzo :P.
En Westfield shopping centre is echt een aanrader!!

Monchou
Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:36

Zou fijn zijn Marion :D

Jaaa ik wil ook heel graag naar het Westfield Shopping Centre :D

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 13:57

Hoi bokkers!

Heb topic al beetje gelezen maar heb eigelijk nog wat vragen.
Kwa dingen doen weet ik het ongeveer wel..

Maar ik wil voor weekendje? midweekje met mn vriend naar londen.
Heb alleen nog nooit zelf een reis geboekt etc etc.
Graag zou ik wat leuke hotels op een rijtje hebben (eventueel met ongeveer richtprijzen)
En voor vluchten.

Op welke site's kun je het beste zoeken...
Of zegt iemand ik zou via deze site vlucht boeken en dan dit hotel aanraden ...

Hoor het graag van jullie! Best lastig haha.

Party like there is no tomorrow!
Dance like there's nobody watching!

Blue_Eyes
Berichten: 20349
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 14:16

HVU, jij woont in Brabant dus zou proberen van Eindhoven-Stansted te vliegen met Ryanair. Kun je gewoon op internet opzoeken. Leuke hotels zijn er zat in Londen, wat zoek je ongeveer?


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

xannemijn
Berichten: 1444
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Leusden

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 14:24

ik heb via DReizen geboekt met hotel en vlucht!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, kosseh, Monique1963 en 80 bezoekers