London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 08:48

Voor ons weekendje Londen ben ik alvast wat voorbereidingen aan het doen. Weet iemand misschien op welke terminal van Heathrow toestellen van British Airways landen? Want ik zie dat je eenvoudig met de metro richting het centrum kunt reizen.
En hoe ver zou het lopen zijn van metrostation South Kensington naar Gloucester Road?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 09:05

Zal waarschijnlijk Terminal 5 zijn Fitzroy.

South Kensington naar Gloucester Road.. Ongeveer 10-15-20 min lopen gok ik, afhankelijk van waar op Gloucester Road je moet wezen..

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:13

Ik bedoelde naar metrostation Gloucester Road. Daar vlakbij zit ons hotel en ik vroeg me dus af of het zonder overstappen kon vanaf Heathrow naar ons hotel maar uitstappen op South Kensington.
Pfff.. Ik vind het best lastig om een programma samen te stellen, dus als er nog tips zijn, houd ik me aanbevolen. Is Camden Market de moeite waard?
Waar zouden jullie gaan high tea-en? Van vorige keren weet ik dat het in Harrods wel heel stijlvol was, maar ik heb geen idee meer in welk restaurant in Harrods dat was.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:35

Het is 10 minuten lopen van South Kensington naar Gloucester road tube station, dus dat is prima te doen.
Maar je kan ook eenvoudig bij Earl's court overstappen en het laatste stukje met de District line doen.

Camden Market vind ik zelf nog steeds erg leuk om rond te neuzen alleen wel heeeel druk met name op zaterdag en zondag.

Qua afternoon tea, ik ben met een vriendin naar Fenwick in Bondstreet geweest (http://www.cafe21fenwick.co.uk/eat-with ... rnoon-tea/). Was heerlijk en niet zo belachelijk duur :j

She believed
She could
So she did

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:05

Dank je voor de tip! Hoe is de inrichting van dat café? Ik hou wel van een beetje oubolligheid.
Heb je ook nog tips voor leuke eettentjes of pubs?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 15:07

Voor de musical liefhebbers hier, waar kopen jullie de tickets? Gewoon in Londen of vooraf via internet? Wat is het handigst?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:48

Hangt er vanaf wat je wil, ik koop mijn musicaltickets met dayseats. Dat betekent dat je op de dag zelf in de rij gaat staan voor tickets met korting. Je betaalt tussen de 25 & 35 pond. Je moet je er wel vroeg bij zijn maar dit zijn vaak mooie plaatsen op rij 1.

Het makkelijkste is om via Google de naam van de musical in te typen met daarbij 'official website'. Daarop staat of ze dayseats hebben en onder welke voorwaarden.

Mocht je tickets van te voren willen bestellen kan je ook het beste via de officiële website kaarten bestellen. Dan weet je precies waar je zit en wat je kwijt bent. Ik weet niet of je op Twitter zit maar het account van @theatremonkey1 die geeft altijd updates van acties.

Ook zijn er musicals die met een lottery werken. Dat is vooral leuk als je het niet gepland heb om te gaan en moet je vooral geluk hebben. Je kan gewoon gratis meedoen en als jouw naam getrokken wordt dan kan je mooie plaatsen met korting kopen. Ongeveer tussen de 25 & 35 pond per kaart. Dit staat ook altijd op de officiële website vermeld.

MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:58

Verder zit er een TKTS booth op Leicester square, waar musical tickets voor (sterk) gereduceerde prijs gehaald kunnen worden. Er kan hier soms wel een rij staan.

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:59

Ik ga meestal ook naar de TKTS booth op Leicester Square. Heb ook wel eens op http://www.ticketmaster.com besteld als ik echt op een specifieke dag naar een bepaalde voorstelling wil gaan.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:10

Maar dat op Leicester Square is dus wel betrouwbaar? Want de vorige keer dat ik daar stond twijfelde ik ZO erg maar was bang dat ik opgelicht zou worden haha.

Bedank in elk geval!

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:12

Ja maar alleen bij de TKTS, rondom Leicester Square zijn veel ticket bureautjes maar daar zou ik niet heen gaan.

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:15

Oke, dat is dus wel een goede om te onthouden. Thanks!

Nagini
Berichten: 11279
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 17:28

Ik ben op Leicester Square en ik denk zelfs rond Covent Garden wel eens naar zoiets geweest en gaf geen problemen.

Ik woon nu sinds woensdag in London! Wuhhuu. Tot nu toe erg naar mijn zin, gelukkig een leuke flatgenoot, en nu natuurlijk proberen zoveel mogelijk contacten te maken zodat ik wat leuks kan doen met andere mensen.

Misschien dat ik morgen ook naar een musical ga. Als ik verder geen plannen zou hebben vind ik dat wel leuk. :D

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Rosie
Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:37

Hi dames, even een kort vraagje;
De underground station Earls Court valt net op het randje tussen zone 1 en 2. Hangt het er dan net vanaf welke zone je ingaat als je bijv. een dagkaartje wil? De plekken waar ik heen wil vallen allemaal in zone 1 dus ik wil dan niet voor zone 1 & 2 betalen want da's gelijk een stuk duurder. Of is Earls Court een pokkeneind naar het centrum? :') Maakt me niet zoveel uit hoor, zit iig dichter bij Knightsbridge.. liefst zit ik rond King's Cross though, maar kan daar even niets leuks vinden qua goedkoop hotelletje :/

Nagini
Berichten: 11279
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:54

Zover ik nu weet zijn de dagkaartjes rond de 8 pond voor zone 1-6, dus dan zou het niet uitmaken. :)
*edit: niet ver van het centrum hoor. :) Goed te doen.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

cursebreaker
Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 20:38

Wij zaten in kensington in een hotel, vlakbij gloucester road station. Vanaf daar was t goed te doen naar centrum en vanuit earls court sluiten veel lijnen aan richting alle kanten. Je hoeft zo goed als nauwelijks te wachten overal, de aansluitingen van alle lijnen zijn echt heel goed. Wij waren met de oystercard voor 3 dagen 20 pond kwijt en we zijn alle drie de dagen heel veel gereisd binnen zone 1-6

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Rosie
Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 22:43

Oh echt? Dan maakt het indd niet uit.. thanks!

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 05:11

In welk hotel zaten jullie, Helmerg? Wij zitten ook die kant op.

Ik heb al enkele leuke dagprogramma's gezien. Gewoon te weinig tijd om alles te doen, dus ik moet keuzes maken. Borough Market lees ik ook meerdere keren, is dat idd de moeite waard? Of is Camden toch leuker?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 08:49

Ik ben ook net terug, heerlijk een weekendje Londen gehad met prachtig weer :) Was met een Australische vriend die er nog nooit geweest was en maar twee dagen had, dus het was een spoedcursus Londen. Pfoe, nog nooit zoveel op één dag gewandeld :+ Ook nog een keer in Camden geweest, jeeee wat is het daar druk op zondag! Maar echt geweldig lekker gegeten aan de standjes daar.

Fitzroy, Borough Market vind ik niet zo bijzonder. Camden Locks en de Stables Market daar is veeeeel leuker (en groter)!

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 08:58

Ik ga in december een lang weekend naar Londen :)
Is voor ons beide de eerste keer dus ben benieuwd!

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

cursebreaker
Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:26

@ Fitzroy,

Wij zaten in Lexham Gardens hotel.
Lag net om het hoekje van de grote straat.
Was geen al te grote kamer, maar wel heel schoon en netjes en da's ook wat waard! :)
Was dikke 5min lopen naar t Gloucester Road station en n klein kwartiertje lopen naar national history museum en Science museum. En wat erg leuk is, is dat de museums gratis zijn daar in tegenstelling tot hier in nederland haha.. history museum was echt de moeite waard vond ik. Science museum was ik ook nog graag naartoe gewild, maar werd te veel op ons laatste dagje jammer genoeg.

Waar zitten jullie ongeveer?

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 16:07

Wij zitten in NH Harrington Hall aan Harrington Gardens. Ziet er wel mooi uit
http://www.harringtonhallhotel.co.uk
Heb je nog tips voor leuke en lekkere eettentjes daar in de buurt?
Science museum staat bij ons op het programma, maar history museum dan weer niet.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Es_ther
Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 16:10

Mag ik mij ook melden?
Ik wil volgend jaar stage lopen in Londen voor 20 weken.
Maar naast stage lopen wil ik ook graag wat leuke dingen doen.

Iemand tips :).

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 12:14

Eefske schreef:
Qua afternoon tea, ik ben met een vriendin naar Fenwick in Bondstreet geweest (http://www.cafe21fenwick.co.uk/eat-with ... rnoon-tea/). Was heerlijk en niet zo belachelijk duur :j


Deze wil ik graag uitproberen in december, maar als ik fenwick op bondstreet opzoek kom ik uit bij een kleding winkel? zit het daarbij in?

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 17:19

Loesje88 schreef:
Eefske schreef:
Qua afternoon tea, ik ben met een vriendin naar Fenwick in Bondstreet geweest (http://www.cafe21fenwick.co.uk/eat-with ... rnoon-tea/). Was heerlijk en niet zo belachelijk duur :j


Deze wil ik graag uitproberen in december, maar als ik fenwick op bondstreet opzoek kom ik uit bij een kleding winkel? zit het daarbij in?


Klopt :) Volgens mij is het op de eerste of tweede verdieping.

She believed
She could
So she did


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Nancy, Fnanne, IASCrawler, Paloma_Janet, perdjes, turtlelito en 76 bezoekers