London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 16:10

Welk hotel zit je dan? Ik heb een vriendin die werkt in het premier inn in Watford.

Vrijdag is het inderdaad black friday, voor gewone dingetjes hoef je je geen zorgen te maken, t zijn voornamelijk de tv's en andere electronica die de winkel uitvliegen (soms letterlijk als ze weer eens vechten) Asda heeft dit jaar geen black friday. Ik zou wel wegblijven bij Tesco Watford (de grote dan) want die hebben vorig jaar het nieuws gehaald en it wasnt pretty!


Shiawase
Berichten: 1261
Geregistreerd: 21-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:34

Toevallig in Premier Inn. :)

Oh het was de bedoeling om naar de grote Tesco te gaan. Die zit mooi tegenover het hotel. Maar laten we dat dan maar een dagje uitstellen.

The best view comes after the hardest climb.

_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:38

Doe maar niet, hoewel het later op de vrijdag wel okay zal zijn, de grootste drukte is om middernacht tot een uur of 10 's ochtends.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 09:12

Nou wij zijn weer veilig thuis. We hebben het heel leuk geha. Wel veel te weinig gezien door te weinig tijd, dus we moeten nog een keer terug. De Harry Potter Studio's waren geweldig!

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 09:22

Zo wij zijn ook weer terug on Nederlandse bodem..
4 dagen in Londen geweest en echt heel veel gelopen en geshopt :+

Maar Winter wonderland is grappig om een x te zien maar ik had er meer verwacht dan een overkapte
kermis en wat kraampjes.

En black Friday in Londen viel best mee .. was nou niet echt drukker dan normaal.

Shiawase
Berichten: 1261
Geregistreerd: 21-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:24

Ik ben vandaag ook terug gekomen uit Londen. Was een enge vlucht met die wind.
Maar black Friday viel inderdaad ontzettend mee. :j
Ik heb mij ook heel veilig gevoeld. Bij de HP studio's was veel beveiliging, tassen werden ook onderzocht.
En ben gister naar de Tower Bridge en de Tower of London geweest, en ook dat verliep soepeltjes. :j

The best view comes after the hardest climb.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 00:27

Zal inderdaad wel een "pittige" vluchtngeweest zijn.
Vorige week was er nog helemaal geen bewaking bij de Studio's.

Cinderella
Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:50

Ik ga vrijdagavond met de bus naar Londen :#.
Nog nooit geweest dus ben erg benieuwd. Zaterdagochtend komen we aan, zaterdagavond gaan we weer. Wat is echt een must see en, vooral, haalbaar qua tijd? :D
Wij gaan geloof ik met de bus naar Calais en daar met de boot (?) Via citytijger. Ik maak me niet zo druk eigenlijk, een aanslag kan overal gebeuren. Ik wil nog wel normaal kunnen leven.

Nottinghill
Berichten: 856
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:44

Ik ben uiteindelijk niet gegaan, maar dit kwam omdat twee dagen van te voren ziek werd. _-:(
Cinderella, jij doet dan denk ik het tripje dat ik vorige week zou maken, leuk!

Wat ik een aanrader vind is natuurlijk even Big Ben en The London Eye bekijken. In The London Eye zou ik persoonlijk niet doen, duurt vrij lang en je hebt het na 5 minuten wel gezien.
Wat ik verder heel leuk vond was gewoon even door St. James' Park wandelen naar Buckingham Palace. Primrose Hill vond ik persoonlijk ook heel leuk, alleen dit is wel een stukje verder met de metro en nog een klein eindje lopen, dus misschien niet handig om op zo'n dag te doen. Als je verder alles met de metro reist kan je vrij veel zien in zo'n dag.

ivda
Berichten: 1014
Geregistreerd: 08-11-08
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:40

Wat is nou echt een must-see met kerst?
Ik wil naar Winter Wonderland, en natuurlijk shoppen :D

Nikeyy
Berichten: 760
Geregistreerd: 12-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 19:29

Ik ben geweest! Afgelopen dinsdag teruggekomen. Was behoorlijk druk in London, maar superleuk!
Veel met de metro gedaan, ideaal. Daarnaast natuurlijk nog wel veel gelopen.
Buckingham Palace, Kensington Palace, Big Ben, Theems, Tower Bridge, Harrods; heb alles wel gezien.
Winter Wonderland viel me tegen, gewoon een veredelde mega-kermis met hard lawaai/muziek. Niet echt leuk om rond te struinen vond ik.
Heb alle winkelstraten wel gehad, leukste vond ik zelf Regent Street.
In Regent Street staan 2 punten waar je je shoppingbags kunt afgeven en dat ze het naar je hotel brengen. Dag 1 hadden we echt de handen vol, dus maar geprobeerd. Werkte perfect! Om 12.00 uur afgegeven, we kwamen terug om 18.00 uur en toen stond het al bij de receptie in het hotel. En kost nu nog niets, ze zijn het aan het promoten. Dag 3 nog maar een keer gebruik van gemaakt ;-).
Primark vroeg op de ochtend gehad (zaterdag), was prima te doen. Pashokjes waren genoeg vrij.
Selfridges viel me wel wat tegen, pfff wat een doolhof! Was er na een kwartier al helemaal klaar mee.
Harrods was leuk om een keer gezien te hebben, maar zelfs een sleutelhanger was nog belachelijk duur... na 2 verdiepingen en een warme chocolademelk van 5 pond had ik het wel gezien! haha.
Wat me wel opviel is dat uit eten gaan echt zo belachelijk duur is. Pfff € 45,- p.p is nog heilig. Dus m'n moeder en ik hebben ook wel een keer bij de Mac gegeten :o .

Nagini
Berichten: 11279
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 20:16

Dan vraag ik me af waar jij bent gaan uit eten. :')

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Celiien
Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 20:23

Nou idd :') regelmatig in een pub gegeten waar ik 20-30 pond incl drank kwijt was pp :+ en t eten ook gewoon goed was!

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Nikeyy
Berichten: 760
Geregistreerd: 12-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:21

Nou, zo speciaal aten we niet eigenlijk... Ook niet bij Jamie Oliver en dergelijke..
Celiien, de pond is tussen de € 1,40 en € 1,50. Dus dat tikt ook behoorlijk aan dan als je het omrekent (wat ik had gedaan :-))...

Nikeyy
Berichten: 760
Geregistreerd: 12-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:24

Heb ff een bonnetje opgezocht die nog in m'n portemonnee zat;
- soepje vooraf á 5,25 pond
- hoofdgerecht á 15 pond
- nagerecht á 6 pond
- drinken á 5,70 pond

Is ruim 30 pond samen, is € 45,- :')

MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:44

De pond staat inderdaad wel heel ongunstig :D

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Sabini
Berichten: 3209
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 00:11

Nou inderdaad.. Hopelijk staat die in maart gunstiger O:)


Vraag aan jullie (ervaren London-gangers ;) ) :
Via waar kan ik het beste vliegtickets boeken?

Ik kijk nu op Easyjet. Die prijzen zijn al super chill op zich.. Maar wellicht hebben jullie nog betere tips :o

Daar heb je een punt
--> .

xMercury
Berichten: 3408
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Somewhere in time and space

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 10:16

Goh, meiden :D Ik heb even jullie hulp nodig. Wij willen over 2 weken naar de HP studios, maar is het aan te raden om zo'n Complete Tour Package te nemen?

Aren't ordinary people adorable? ♥

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 10:27

Ik heb die package nog nooit gedaan maar het lijkt me supertof! Sowieso is een audiotour aan te raden, kost niet veel (5 pond of zo) en anders mis je echt héél veel info. Je kan dat ter plaatse aanschaffen.

Koop wel je tickets zo lang mogelijk op voorhand. De tours zijn heel snel volgeboekt, zeker met drukke tijden als nu.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 10:28

Wat houdt dat package in dan?

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 10:30

De audiotour hebben wij trouwens niet gedaan. Had ik wel willen doen, maar wij waren nogal vroeg en zaten nog aan een drankje toen er omgeroepen werd dat je, ook al had je kaarten voor een latere ronde, gewoon al naar binnen mocht. Dus wij zijn gelijk in de rij gaan staan en niet meer aan die audiotour gedacht.
Voor de volgende keer maar.

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 10:41

Sabini schreef:
Nou inderdaad.. Hopelijk staat die in maart gunstiger O:)


Vraag aan jullie (ervaren London-gangers ;) ) :
Via waar kan ik het beste vliegtickets boeken?

Ik kijk nu op Easyjet. Die prijzen zijn al super chill op zich.. Maar wellicht hebben jullie nog betere tips :o

Skyscanner :j Zie je zo wat de goedkoopste opties zijn. Van waar naar waar wil je vliegen?

Ik verbaas me niet over de prijzen die Nikeyyy noemt inderdaad, dat zijn redellijk normale prijzen hier, het ligt denk ik vooral aan de stand van de euro op het moment. Voor mij is het juist heel chill om nu in Nederland te gaan shoppen :D

Nottinghill
Berichten: 856
Geregistreerd: 03-08-12

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 14:10

@Sabini, ik vlieg altijd met ryanair. Alleen je vliegt dan wel naar London Stansted, dus moet je de bus of de trein ook mee boeken, al is dat ook niet heel duur. Ik vind er vaak wel gunstige prijzen.

Nagini
Berichten: 11279
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 17:18

Prijzen vind ik ook niet gek. Maar goed, ook ik reken niet om.

Als je in Nederland 3 gangen eet en drinkt lijkt me dat je bijna hetzelfde kwijt zal zijn.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Shiawase
Berichten: 1261
Geregistreerd: 21-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 17:25

xMercury schreef:
Goh, meiden :D Ik heb even jullie hulp nodig. Wij willen over 2 weken naar de HP studios, maar is het aan te raden om zo'n Complete Tour Package te nemen?

Ik ben er nu 5x geweest en alleen de eerste keer deden we de audiotour.
Mijn tante had alles betaald, en bij haar ging het alarm van dat ding de hele tijd af toen we in het café, voordat je tour begint, zaten.
Zij had het toen maar weer ingeleverd.
Omdat mijn moeder en ik het sneu vonden, aangezien mijn tante alles had betaald, hadden wij onze audiotour toen ook maar ingeleverd.
De keren daarna de audiotour niet meer gedaan, ook niet meer aan gedacht.
Het is alleen niet in het Nederlands, dus moet je Engels goed kunnen verstaan. En dat terwijl er al zoveel te zien en te lezen is.
Toch lijkt het mij wel leuk om nog eens de tour te doen maar dan met audio.
Geen idee trouwens of je echt veel mist als je de audiotour niet doet, en wel alles leest en de filmpjes bekijkt.

The best view comes after the hardest climb.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Abiola, Fiero6, Firebug, lizy29, Luna2013, marjan19, moeshie, mvdende, nathe, PotjeMayo, Sasqiua, Sure_lee en 63 bezoekers