London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nagini
Berichten: 11279
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 15:41

Ik weet ook niet of ik het kan. :P

Ik zal je even 'n PB-tje sturen.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz


Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:39

Wat leuk Nagini! Spannend maar heel leuk! :)

She believed
She could
So she did

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:41

Supertof Nagini, gefeliciteerd! Jouw nanny-ervaring en daardoor Engelse kennis zal zeker ook flink geholpen hebben :j

Ik ga in september weer een weekendje naar Londen, Australische vriend is daar een weekendje dus dan spreken we daar maar af :D

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Nagini
Berichten: 11279
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:46

Zeker spannend! :D

Thanks Yasmine. Hihi jou kom ik ook overal tegen. :D

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

_Luce
Berichten: 502
Geregistreerd: 08-06-11
Woonplaats: Katwijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 09:07

Ik ga morgen vliegen, mega veel zin! Heb een koffertje vol met rookworsten en paprika chips voor m'n vriend lol. Moet proppen om m'n eigen kleding erin te krijgen ^^

All that we see or seem, is but a dream within a dream - Edgar Allan Poe (1809 - 1849)

Less is more: -38kg

Nagini
Berichten: 11279
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 16:40

Ohh lekker. Haha dat lust ik ook wel. :D

Veel plezier!

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 18:14

Haha. Wie haalt het in z'n hoofd om over paprikachipa te beginnen? :/ ;)

She believed
She could
So she did

x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 06:33

Nagini schreef:
Hallo!

Het is alweer een tijdje dat ik in dit topic ben geweest.. maar leuk nieuws voor mij vandaag.
Vanaf eind september verhuis ik naar Londen!
Ik heb een baan in het basisonderwijs gevonden!

Als er hier meiden zijn die permanent in Londen wonen en tips voor mij hebben m.b.t. verhuizen/papierwerk/woning hoor ik het graag. Dit mag uiteraard ook via PB.

Heb er zin in. :D (Zit nu nog in de USA :') )

Bokker Annash is net naar Engeland geëmigreerd: [STW] Mijn avontuur: emigreren naar Engeland
Ze heeft ook een website gemaakt met een hoop informatie en een blog met haar ervaringen: http://www.emigrerennaarengeland.nl/


Nagini
Berichten: 11279
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 13:58

Ja, die had ik al bekeken. :)
De info die ik zoek staat daar echter niet op.
En het vinden van een woning/kamer in London is weer anders dan haar regio i.v.m. de grote vraag daar. )

Wel bedankt. :)

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

TessaVB
Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 19:53

Oh ik ga last minute van zaterdag tot woensdag naar Londen. Had een 3 sterren hotel + vliegticket voor €236 pp dus dat kon ik niet laten! :D
We landen op Luton, nu nog even uitzoeken hoe we vanaf daar het makkelijkst/goedkoopst naar het centrum komen. :')

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 06:49

Geeeezellig ;)

Dribbel
Berichten: 13637
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Cambridge (UK)

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:33


You just want to tag along so you can go all Jane Goodall on me at my high-school reunion because you got imprisoned in an all-girls school
DFTBA! Shiny! The game is on!
Instagram Twitter Tumblr Youtube Goodreads

Elja
Berichten: 1482
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:06

Nagini schreef:
Ja, die had ik al bekeken. :)
De info die ik zoek staat daar echter niet op.
En het vinden van een woning/kamer in London is weer anders dan haar regio i.v.m. de grote vraag daar. )

Wel bedankt. :)

De huizenmarkt gaat heel snel dus daar hoef je je nu nog niet in te verdiepen omdat dat simpelweg geen zin heeft.

Ik raad je aan om twee weken voordat je permanent gaat verhuizen, een paar dagen naar Londen komt en afspraken maakt met letting agents om wat huizen te bekijken. Wat je wel kunt doen is je verdiepen in welke buurt je wilt wonen. Op http://www.zoopla.co.uk is een goed overzicht qua wijken, prijzen, woonoppervlakte etc.

Wat je moet doen wanneer je aankomt is een national isurance number aanvragen en een bankrekening aanmaken. National insurance number aanvragen stelt echt niets voor. Je belt naar een bepaald nummer of gaat naar een job centre plus locatie om een afspraak te maken (duurt ongeveer twee weken voordat de afspraak is). Daar geven ze je een formulier van wat je nodig heb en dat neem je dan mee naar de afspraak. Een week of twee later ontvang je het nummer en dat geef je aan je werkgever (ivm belasting betalen).

Ik heb bij Lloyds een rekening geopend omdat zij geen lange wachttijden (bij grote banken kon het wel twee weken duren voordat ze een gaatje vrij zouden hebben) hadden en ze niet veel documenten vereisen. Ik kan me niet meer herinneren wat voor documenten je nodig hebt. Mijn huisgenoot die samen met mij hier naartoe verhuisde moest een hoop papieren mee en bij mij was alleen een paspoort en contract van werk genoeg.

Als je dieren meeneemt, check even de inentingen en zorg ervoor dat ze een chip hebben.

In Nederland schrijf je je uit bij de gemeente zodat je in Londen ergens kunt inschrijven bij de council van de betreffende wijk waar je gaat wonen. Iets wat ook verstandig is om rekening mee te houden is dat de council tax in elk deel van de stad verschilt. Ik woon in Tower Hamlets en wij betalen iets van 100 pond per maand. Verder buiten het centrum is het vaak goedkoper maar dat hoeft niet per se zo te zijn.

Bedenk je ook dat wanneer je een huis kiest dat verder weg is van werk, bijvoorbeeld dat je werkt in zone 1, maar woont in zone 4, de reiskosten ook hoger worden. Ik woon in zone 2 en kom nooit buiten zone 2 dus met mijn monthly travelcard (120,60 pond) kan ik onbeperkt reizen. Verdiep je dus even in het prijsverschil tussen woningen die je interessant vindt en de reiskosten die daarbij komen. Londen is goed te doen met de fiets zolang je niet over drukke wegen hoeft zoals Oxford St. In Oost-Londen zijn er veel fietspaden wat fietsen super makkelijk maakt.

Laat maar weten als je meer vragen hebt!


Nagini
Berichten: 11279
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:13

Oh wow! Dankje voor je post!

De woningmarkt had ik inderdaad al in de gaten. Wel ben ik nu met een meid in gesprek die interesse had in mij als huisgenote dus wie weet heb ik geluk. Dat is in Tooting. Ik ben er echter nog niet helemaal over uit of ik dat nu ideaal vind of niet. Het is me eigenlijk iets te zuidelijk, zeker aangezien ik veel in het Westen ga werken. Nouja, even afwachten. Er is genoeg te huren dus hoe meer het tegen augustus/september gaat, hoe beter. :) Mijn voorkeur heeft Shepherds Bush.

Bedankt voor de andere tips. Ik ga kijken of ik een paar dingen al eerder kan regelen. (Bellen voor de bank/NIN.) Probleem is dat ik niet echt veel tijd heb. Ik kom terug uit USA op 27 augustus na een jaar.
Op 22 september heb ik mijn eerste werkdag al. :')

*edit: Oja, de zones. Ik ga eerst vervangen in mijn baan, dus dat kan een beetje overal zijn. Dus m.b.t. reizen moet ik dat even uitvogelen. Een zone 1-4 kaart zou wellicht wel handig zijn. :')

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 06:23


Moon_light94
Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 13:38

Lees al een tijdje mee hier, maar nu even een vraagje.

Ik vlieg op Southend, en daar vandaan kan je makkelijk met de trein, maar die treinkaartjes, kan je die makkelijk op het station kopen? Of vooraf? Ik las namelijk ergens dat het op internet veel goedkoper is? Maar weet niet of dat ook vanuit Nederland kan..

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 14:56

Wij hebben onze tickets van London Luton naar King's Cross toen in het vliegtuig gekocht :) meestal bieden ze dat wel aan. Weet alleen niet of dat nou duurder of goedkoper was dan uit een automaat halen, weet alleen dat wij het veel praktischer vonden

Celiien
Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 15:07

Wel rekening mee houden dat je in een vliegtuig niet kan pinnen :+
Wij hadden vanuit gatwick een aanbieding , 3 halen 2 betalen oid :+

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Moon_light94
Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 15:16

O dat is wel een goede tip dan! :) Inderdaad wel makkelijk. Dankjulliewel!

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 15:31

Ja inderdaad, vergeten erbij te zetten! Wel cash of creditcard meenemen als je een treinkaartje wilt kopen in het vliegtuig :)

Moon_light94
Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 15:46

Ga ik doen :) Was ik toch al van plan, dus dat komt mooi uit.

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 07:47

Bij EasyJet konden we gewoon pinnen in het vliegtuig :)

Je kan kaartjes ook vooraf kopen via de site van Greater Anglia. Hoef je ze alleen nog maar uit de automaat te halen.

She believed
She could
So she did

Celiien
Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 09:45

Ik kon bij easyjet niet pinnen :oo

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:43

Celiien schreef:
Ik kon bij easyjet niet pinnen :oo


Sorry: Ryanair! Kan ook niet meer bijhouden waar ik mee vlieg :+

She believed
She could
So she did

Celiien
Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:12

:')

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Charlies en 70 bezoekers