London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 14:14

Andersom, maar ik wacht inderdaad momenteel wel even af met vluchten etc naar Europa boeken. Het is waarschijnlijk niet nodig maar better safe than sorry, helaas.


paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 16:01

Ik heb gewoon geboekt voor mijn zoon vanuit de UK.
Hij reist de aankomende maanden heen en weer tussen Bristol, Londen en Amsterdam.
Ik ga zelf de laatste week in April richting de UK met de auto.

_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 17:57

Foaly schreef:
Hoe doen jullie dat nu trouwens met city trips boeken naar het VK? Wachten jullie af tot na de Brexit of niet? :p

Andersom hier, maar wij moeten half april naar Nederland ivm een bruiloft. Nu maakt het voor de boot niet uit of ik nu boek of een dag van te voren dus ik wacht nog.

Galja
Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 23:46

Stille meelezer meld zich...

Ok, ben nu, as we speak, in Londen ( nouja, ben met de auto dus een hotel net buiten Londen)
Ff een weekendje er tussenuit in mn eentje. Nou is dit niet de eerste keer dat ik er ben, weet in Londen beter de weg dan in een gemiddelde Nederlandse stad en heb eigenlijk alles door de jaren heen wel gezien...
Laatste keer dat ik hier was, was in 2014. Was toen samen met manlief, we hadden toen ook Londen passes en echt zwaar de toerist uitgehangen en heel veel toeristische dingen gedaan 8-)
Nu wil ik vooral de dingen doen die ik met manlief niet gedaan hebt, of niet snel meer ga doen omdat hij er niks aan vind.
Zo ben ik vandaag al ‘even’ wezen kijken op Covent Garden, Piccadilly Circus, Oxford Circus ( en de tussenliggende winkelstraten :D flink geshopt bij de Primark 8-) ) Harrods,Selfridge en Hamleys én the Natural History museum en het V&A museum bezocht...
En nu doen mn voetjes pijn -O- haha

Maar, heb morgen nog een dag...iemand nog tips? Musea zijn dus niks voor mn man dus die zou ik nog wel willen bezoeken. Dacht zelf aan The British Museum en Museum of Londen.
Wil ook nog naar Bakerstreet ( Sherlock fan) maar heb gelezen dat het museum niet echt de moeite waard is? Iemand van jullie die al eens bezocht?

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij :+:

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 06:56

Tate britain, camden market, notting hill markt?

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 09:33

Ben je ook fan van de Sherlock serie met Benedict Cumberbatch? Dan kan je ook naar Speedy's cafe gaan op 187 North gower street. Dat is het café uit de serie naast het huis (de voordeur) waar alles is opgenomen.

Galja
Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 10:27

Thanks!
Tate valt af, dat trekt me niet zo :o

Camden kan ik nog ff kijken, ben er gister wel langs gelopen maar het was zo ongelooflijk druk dat ik doorgelopen ben.

Volgens de website is Nothinghill Market niet open op zondag?

Klopt Lau :j hmm, toch die kant nog maar even op denk ik :D

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij :+:

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 11:07

British Museum is erg gaaf!

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 17:31

Wat is het uiteindelijk geworden? Ik zit in de trein terug van een weekendje Londen (mijn vriend woont in Essex dus dit is voor ons in het midden), vrijdagavond naar The Mouse Trap geweest, was erg leuk! Gister in Richmond geweest en daar ook rugby gekeken, vandaag eigenlijk alleen in St James's Park gelegen <3 Vond Richmond erg leuk!

Appartement/hotel was ook een aanrader, Muse Haus in Hammersmith, hadden gewoon een hele keuken ipv een kitchenette oid :)

Galja
Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 23:40

Geweldig dat je in de UK woont Eulogy ( ooit...als ik later groot ben... :o )

Was weer een intensief dagje maar wat een prachtig weer was het! 8-)
Ben begonnen bij The Tower, gelopen naar St Pauls, toen met de tube naar Bakerstreet. Wel het winkeltje in geweest maar besloten na de reacties op internet en de filmpjes die ik op YouTube heb gezien geen 15 pond uit te geven aan entree aan het museum :o
Naar Kings Cross station, gewoon omdat ik daar vroeger al met mn ouders kwam en ik was stiekem ook benieuwd naar platform 9 3/4 :D ( yep, ook Harry Potter fan)
Daarna naar The British museum ( idd erg gaaf en erg indrukwekkend maar vond niet alles even boeiend maar das natuurlijk persoonlijk)
Daarna gelopen naar Museum of London ( kwam er te laat achter dat ik smorgens al in de buurt was geweest maar wilde perse eerst naar Bakerstreet omdat dat het verste weg was)
Die vond ik persoonlijk leuker dan The British.
Toen de tube gepakt naar Leicester Square, altijd leuk. Begon al donker te worden dus al die lichtjes <3 Nog even M&M world ingeweest en door China town gelopen.
Toen naar Piccadilly Circus gelopen en daarna weer naar Covent Garden, gewoon om het allemaal eens int donker te zien...
Tube gepakt naar Westminster om de verlichte, maar ingepakte BigBen te zien, House of Parlaiment, Westminster Abby en het verlichte London Eye. En toen weer tube en trein terug naar mn hotel...
Morgen weer naar huis, heb nog de hele dag ( boot vertrekt om 20.00u uit Dover) maar morgen sowieso wat boodschapjes oppikken en waarschijnlijk Canterbury ofzo, ook altijd leuk ;)

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij :+:

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 06:35

Ik ben aankomend weekend weer even een paar uur in Londen aangezien we even snel heen en weer
gaan naar Bristol vanwege een wedstrijd van mijn zoon. (als verassing want hij weet van niets)
Wij zouden ook gaan vliegen maar lang leve cheaptickets.nl moeten we nu met de bus.
Tickets geboekt aldaar en door hun fout zijn onze tickets weer geannuleerd en mogen we 5 a 10 dagen wachten tot we het geld terug krijgen.

Hopelijk hebben we een paar uur speling maar mijn zoon ging gister terug richting de UK vanuit Nederland en heeft uren stil gestaan bij de Tunnel door een defecte trein. Hij heeft gelukkig nog net zijn aansluiting naar Bristol kunnen halen.

Hopelijk hebben wij wel meer tijd in Londen dan hij.

Gummybear123
Berichten: 90
Geregistreerd: 31-08-17

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:10

Ik ga binnenkort een weekend naar Londen, hebben jullie aanraders voor goede maar goedkope(niet ruim thuis) restaurants? We overnachten in het H10 Waterloo Hotel, vlakbij het Oorlogsmuseum.

Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 12:08

Carluccio's is een hele keten door London heen. Italiaans :-) Erg lekker en niet al te duur.

Lolacabana
Berichten: 3355
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:08

Italiaans is altijd goedkoop, net zoals fish and chips.

http://thefirestationwaterloo.com/ vond ik ook heel leuk & lekker om te eten en niet te duur.

Die bhaji burger was zo lekker <3 <3 <3

Nee

Urbanus
Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 18:44

Op Bricklane kun je afdingen op je Indische eten. Zo lekker daar!!

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Uums
Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:23

Bedankt voor alle tips in dit topic, ik vertrek komende nacht met mijn bestie weer naar mijn lievelingsstad :D

Eulogy schreef:
vrijdagavond naar The Mouse Trap geweest, was erg leuk!

O ja, die is prachtig! En ik zag de twist destijds niet aankomen!

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 22:04

Zo, na jaren naar Londen gewild te hebben om te Kerst shoppen gaat het dit jaar dan echt gebeuren... *\o/* Elk jaar was er wel iets, voornamelijk geen oppas voor de kinderen. Maar ik heb het kunnen regelen en gisteren via Booking het hotel geregeld. Nu nog de tickets. Ik heb er nu al zin in :D

Ik zal het topic eens doorlezen voor tips.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

harriehoef
Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 12:17

Zijn er in dit topic ook mensen die buiten London zijn geweest? Ik ga in augustus een weekendje naar Engeland. We landen op London Standsted en moeten richting Ipswich. Tussen deze locaties is een treinverbinding maar vroeg mijn af, heeft een van jullie ervaring met het OV in andere Britse steden?

When you've reached a certain point in your live, there are people out there waiting to see you fall. But rather than let gravity take you down, sometimes you have to take matters into your own hands and fly.

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 13:14

Ik woon in Engeland, als er een treinverbinding is, is dat over het algemeen gewoon prima :) Of wil je nog ergens anders heen?

harriehoef
Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 19:47

Eulogy schreef:
Ik woon in Engeland, als er een treinverbinding is, is dat over het algemeen gewoon prima :) Of wil je nog ergens anders heen?


Ik stuur je even een pb als je het goed vindt!

When you've reached a certain point in your live, there are people out there waiting to see you fall. But rather than let gravity take you down, sometimes you have to take matters into your own hands and fly.

Dioxide
Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 20:00

Ik word voor mijn verjaardag ontvoerd naar Londen ben ik achter gekomen :D We gaan met de auto, dus alle mogelijkheid om ook de stad uit te gaan!

Nu is mijn vraag; zijn er ook leuke "niet standaard toeristen"-tips? Ik hou van natuur, architectuur, historie en ben erg van de "alternatieve" dingen (bijv. een reis naar Tsjernobyl of Noord Korea, ter indicatie van de alternatiefheid :D ).

Spoiler:
Indien iemand nog Fetlifeminded-friendly plaatsen weet, ook altijd welkom per PB!

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

cursebreaker
Berichten: 11367
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 18:40

Dioxide schreef:
Ik word voor mijn verjaardag ontvoerd naar Londen ben ik achter gekomen :D We gaan met de auto, dus alle mogelijkheid om ook de stad uit te gaan!

Nu is mijn vraag; zijn er ook leuke "niet standaard toeristen"-tips? Ik hou van natuur, architectuur, historie en ben erg van de "alternatieve" dingen (bijv. een reis naar Tsjernobyl of Noord Korea, ter indicatie van de alternatiefheid :D ).

Spoiler:
Indien iemand nog Fetlifeminded-friendly plaatsen weet, ook altijd welkom per PB!



Hihi nou ja, het is zeker leuk om niet standaard toeristen plekjes te bezoeken < Daar heb ik dan niet perse tips voor, maar ik vind het heerlijk om gewoon random ergens uit te stappen in een van de randwijken die wat verder vh centrum afliggen maar nog binnen de Oyster card zones vallen, en lekker te gaan wandelen en dan kom je vaak gewoon bijzondere dingen tegen zonder dat je er specifiek naar op zoek gaat.

Maar... als je in London bent en je wilt graag architectuur en historie zien, zijn juist de toeristen plekjes wel bijzonder naar mijn idee, ook al is het rond die plekken druk met toeristen. Ik vind de geschiedenis en architectuur in de stad echt prachtig en ik krijg ook echt geen genoeg ervan. Blijf me elke keer de ogen uitkijken en het is zo Genieten als je daar loopt en om je heen kijkt want alles is gewoon zo mooi. En een bezoekje brengen aan het welbekende 'Tower of London' bv. mag imo dan echt niet ontbreken. National History Museum is En qua 'inhoud' enorm tof om te zien, maar het gebouw zelf is ook bijzonder indrukwekkend bv. en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dus ik zou toch ook de bekende plekjes een bezoekje brengen tijdens de trip xD

Wel een super tof verjaardag cadeau trouwens! London is echt mijn stad, houd er zo van <3 Je gaat het vast en zeker geweldig vinden. Ik mag in September weer 4 daagjes gaan - ik ga minimaal 1x per jaar wel anders krijg ik afkick verschijnselen :')

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 18:47

Zo we hebben geboekt, vrijdag 13 dec ‘s ochtends vliegen we heen en zondagavond weer terug. Ben heel benieuwd! :):)

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Thats_Me
Berichten: 10926
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 20:44

Bij de toeristische plekken moet je vroeg zijn. Gewoon bij opening. Dan kun je gelijk door en rustig kijken. Bij de Tower waren wij net iets voor opening en konden dus snel naar binnen toen het zover was. Gelijk door naar de kroonjuwelen en vervolgens de rest van de Tower. Een uur later kon je al minstens een uur in de rij staan om de kroonjuwelen te zien. Idm op andere locaties.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

Lolacabana
Berichten: 3355
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 21:24

Bij de shard kan je ook ontbijten, dan mag je gratis een stuk om hoog met mooi uitzicht en het is niet zo duur. Vonden wij erg leuk,

Nee


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers