London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Sani
Berichten: 27356
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:21

Zo, we zitten heerlijk in een pub te wachten op ons eten. :)
Vandaag op de towerbridge geweest, geshopt op Oxford street en in de dlr gezeten. :D
Het weer is super!! *\o/*

Morgen HPtour en eromheen plannen. :D
Laatst bijgewerkt door Sani op 29-04-13 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt


Lori
Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:25

Oke nu ga maandag of woensdag gewoon eens binnen gaan bij stadhuis en vragen, beter een formulier te veel dan een te weinig.

Stefaaah
Berichten: 1915
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 21:53

Yasmine schreef:
Stefaaah schreef:
Heeft er iemand ervaring met het Cranbrook Hotel? Ik kwam dat tegen op hostelworld.com, en omdat het redelijk goedkoop is sprak het mij wel aan.
Nu heb ik de officiële site opgezocht van dat hotel en als je boekt via die site, is het bijna dubbel zo duur... Gek toch?

Websites en reisbureaus hebben vaak deals met hotels om aan een voordeliger tarief kamers aan te bieden, dus het kan wel. En Hostelworld is sowieso erg betrouwbaar :)

Dankjewel voor de informatie Yasmine! Dan gaan we dus waarschijnlijk boeken via Hostelworld, scheelt toch wel wat... :)

hetlevenwint, best wel ja :) Beter te veel dan te weinig of je mag niet vertrekken, zou zonde zijn! :)

And I don't think you could ever forget someone that once was the reason you smiled...

Lori
Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 18:44

Zo onze kamer is geboekt, we gaan 24ste juni tot 26ste juni :D .

Suzanne F.
Berichten: 48950
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 19:13

hetlevenwint schreef:
Zo onze kamer is geboekt, we gaan 24ste juni tot 26ste juni :D .


Waar heb je geboekt? :)
Ik wil een maandje later.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Lori
Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 19:16

Vriendin heeft geboekt(weet dus niet precies meer wat tot zo ver mijn onthoud vermogen :') ) is buiten het stad zelf even met de metro nog :) .

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:51


Martine
Berichten: 10266
Geregistreerd: 14-03-07

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 14:19

The white lion zijn we geweest :j

Ony Ony (Fontaine TN x Spielberg x Ferro) L1
E.T. (Spielberg x Ferro x Lector) ZZL + 1
Travers (Freestyle x Ferro x Lector) Z2 + 4

Lori
Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:05

Tickets reserveren bij den eurostar is echt zenuw slopend. Ik ga als enige vanuit Rijsel omdat het een pak goedkoper uitkomt en zij hebben nu al gereserveerd maar ik moet nu nog, mag er u net geen ouder in huis zijn die kan bevestigen dat ik in het station raak die dag om dat uur (ik moet een begeleider hebben tot de trein vertrekt..) .. Aargh

Sani
Berichten: 27356
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:12

Mweh weer in Nederland.. -O-

Ik wil terug _O-

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!

Courses
Berichten: 9933
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:47

Ik heb even wat hulp nodig nu :')

Een vriendin van mij heeft nog een bon voor een aantal hotel overnachtingen (zo'n city trip bon) en we willen nu graag naar London. Nu zit ik even te kijken qua vliegtickets enzo gezien veel alleen naar Luton of Stansted vliegt en KLM vanaf 130 euro begint naar Heathrow en dan kan je wel je tijd van vertek en aankomst zelf kiezen (9 augustus - 07:15 vliegen en terug 12 augustus 21:00 vliegen). Maar, om vanaf Heathrow naar hotel / London zelf te komen, hoe is dat het beste te doen? Toen ik met m'n familie ging hadden we een metro pas voor een paar dagen, is hier iets handigs voor te regelen of wat raden jullie precies aan hiervoor? Eventueel een andere airport of?

Sorry, ben een beetje een nib :P

Sani
Berichten: 27356
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:57

Ik zat in Royal National en wij konden opstappen in Russel Square en uitstappen bij alle terminals van Heathrow. Heenweg hadden we een bus die tot Victoria ging waar we met de metro verder gingen, vanaf Gatwick

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 05:38

Heathrow is de enigste vliegveld waar je eventueel met de metro naar hartje Londen kan reizen.
De travelkaart kan je op Heathrow aanschaffen. (6 zones)
Maar ze hebben ook een snelle trein verbinding of een bus verbinding.

De rest van de vliegvelden is het met de bus of trein en dit kan niet met de travelkaart.

Deze site vind ik altijd handig om vooraf eventueel vervoer te regelen
http://www.visitbritainshop.com/Nederla ... sfers.html

Misschien iets duurder dan in Londen zelf maar ik vind het prettiger reizen als ik op voorhand
de meeste dingen al heb geregeld. ;)

Zo´n travel kaart is idd aan te raden en kan online gekocht worden of makkelijk in Londen zelf.

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 08:05

City is ook de metro :) en die is het snelste in het centrum. Ik vlieg zeer graag op city :) en anders op stansted (40 min trein)

Courses
Berichten: 9933
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 11:32

Ik wil graag een travelkaart voor 3 dagen en dan 6 zones, maar die zie ik er niet bijstaan?

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 13:38

De 3 dagen kaart verkopen ze niet meer online.. ik weet ook niet of ze die in Londen nog verkopen
aangezien wij al jaren met de Oysterkaart reizen binnen Londen..

Of je kan 3x een dagkaart kopen en misschien de eerste dag en de laatste dag 6 zones nemen en
als je de 2e dag alleen centrum doet heb je aan een 2 zone kaart voldoende.

Ik vlieg altijd of op Heathrow of Gatwick.. maar de laatste jaren gaan wij altijd met de trein of boot..
Bijna net zo duur en soms goedkoper als vliegen voor ons en ik kan bagage meenemen..
Dat heb ik wel nodig als ik uit Londen terug kom :')

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:36

Ik ga 14-16 juni weer naar London :D Organiseer een studiereis dus moet zorgen dat 60 studenten het leuk gaan hebben haha.

Heeft iemand enig idee hoeveel tijd je ongeveer voor het Natural History Museum moet uittrekken?
En iemand ervaring met stappen in London? Where to go?

She believed
She could
So she did

Stefaaah
Berichten: 1915
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: België

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 08:40

Ik ga dan ook Eefske :D Maar kan je niet helpen met je vragen...

And I don't think you could ever forget someone that once was the reason you smiled...

_Luce
Berichten: 502
Geregistreerd: 08-06-11
Woonplaats: Katwijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:00

Ik vlieg zelf ook altijd op Gatwick, ligt voor mij het gunstigst voor waar ik altijd heen moet (vriendlief woont 20 minuutjes met de trein er vandaan). Zit net te bedenken dat ik volgende maand wel een surprise visit kan inplannen ^^ mits werk het toelaat.

National History Museum ben je een hoop tijd aan kwijt. De laatste keer dat wij zijn geweest hebben we er een uurtje of 3 gelopen en nog maar een fractie gezien, dus je bent er zeker de hele middag aan kwijt..

All that we see or seem, is but a dream within a dream - Edgar Allan Poe (1809 - 1849)

Less is more: -38kg

x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:23

_Luce schreef:
National History Museum ben je een hoop tijd aan kwijt. De laatste keer dat wij zijn geweest hebben we er een uurtje of 3 gelopen en nog maar een fractie gezien, dus je bent er zeker de hele middag aan kwijt..

Ja, je kunt je er wel een hele dag zoet houden :) Maar ik weet niet wat de samenstelling van de groep is van Eefske en wat voor opleiding ze doen. Studenten van een dier/natuur opleiding zou je daar bijvoorbeeld langer rond kunnen laten lopen dan van een niet gerelateerde opleiding.
Ik denk dat je ongeveer met een uur of 3 wel mooi uit komt. Ik vind dat persoonlijk al vrij lang, en zo zal iedereen er anders tegenaan kijken ;)


Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:41

NHM is waanzinnig en kun je inderdaad rustig een dag in doorbrengen. Maar dat red je niet, ik tenminste niet. Je ziet zoveel en je leest zoveel en je loopt zoveel, na een paar uur ben ik gesloopt. Ze hebben vaak hele toffe exposities, die zijn meestal wel betaald maar zeker de moeite waard.

Qua stappen geen idee, wij hingen meestal in een pub ergens rond. Na het rondkijken daar een biertje doen, vaak ook eten en daarna nog wat drinken. Rondom Covent Garden en Leicester Square is wel een uitgaansgebied, daar zit van alles.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:28

Wij zitten volgende week weer in het Tavistock Hotel :D

Naast het Royal National, maar net iets minder 'fabriek' met een mooie lobby en een fijn ontbijtbuffet :-)

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:28

Ik vond stappen erg tegenvallen op een zaterdagavond, je hebt van die clubs waar je op invite in moet, maar echt alle barretjes sloten rond 1 uur :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:29

Apple schreef:
Wij zitten volgende week weer in het Tavistock Hotel :D

Naast het Royal National, maar net iets minder 'fabriek' met een mooie lobby en een fijn ontbijtbuffet :-)


Ik geloof dat Tavistock toch wel van dezelfde eigenaar is als het RN?

Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:33

Zelfde keten inderdaad, maar een stuk minder massaal. De busladingen Russen en Japanners heb je daar iig niet.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, annikavolder, Ashleytjuhh, fohadie, Gaby, LV19952, minouesmee, NadjaNadja, Nanu, purny, Sannens, Sure_lee, TamaraFloor en 61 bezoekers