London II

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 06:52

Wij waren 2 weken geleden in Londen en toen was het ook 30 graden +..

Ik bereken altijd 8 pond per dag voor een oysterkaart en wij hebben voor 5 dagen
40 pond er op gezet en niet eens alles verbruikt.. Ik moet er wel bij vermelden dat wij wel in zone 1 en 2 blijven...

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:24

Ook al is het topic wat ouder, ik kan denk ik beter verder gaan in dit topic dan een nieuwe te openen. :)

Wij hebben ook plannen om eind oktober een lang weekend naar Londen te gaan, wordt helemaal enthousiast als ik dit topic lees!
Wat zijn jullie favorieten buurten in het centrum, ook qua hotels? We komen met de trein aan op Londen Victoria. :)
Is Victoria een leuke buurt? En rond Hyde Park? Ben echt nog een Londen-noob, moet me nog flink in gaan lezen. O:)

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:26

Nog een weekje, dan eindelijk weer naar Londen! *\o/*

espiga1984
Berichten: 533
Geregistreerd: 10-07-09

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:21

Ik vertrek volgende week donderdag in mn uppie naar Londen. Ben er nog nooit geweest. Heb enkel donderdag en vrijdag voor sightseeing want op zaterdag vertrek ik verder zuidwaarts naar Exeter.
Ik logeer in een University Hall, niet veel luxe, maar heb ik ook niet nodig.

harriehoef

Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:41

MacavityL schreef:
Nog een weekje, dan eindelijk weer naar Londen! *\o/*


Super leuk! Ben bijna jarloers, zou willen dat ik ook volgende week weer ging :')

Heel veel plezier! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:34

MarrieLeen schreef:
Ook al is het topic wat ouder, ik kan denk ik beter verder gaan in dit topic dan een nieuwe te openen. :)

Wij hebben ook plannen om eind oktober een lang weekend naar Londen te gaan, wordt helemaal enthousiast als ik dit topic lees!
Wat zijn jullie favorieten buurten in het centrum, ook qua hotels? We komen met de trein aan op Londen Victoria. :)
Is Victoria een leuke buurt? En rond Hyde Park? Ben echt nog een Londen-noob, moet me nog flink in gaan lezen. O:)

Rond Victoria vind ik wel een fijne buurt om te overnachten. De keren dat ik geweest ben sliep ik in EasyHotel Victoria. Dat is op loopafstand van Victoria Station en is goedkoop maar netjes.

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:46

Dankjewel! :)

Ik ben inmiddels ergens rond pagina 50 met het topic doorlezen, krijg je al veel zin van. :D

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:51

Leuk dat je naar Londen gaat! Ben op dit moment in Londen en heb het echt ontzettend naar m'n zin, ik heb wel een ding geleerd sinds ik in Londen ben en dat is dat ik nooit meer in het hoogseizoen hier naar toe ga. Heb me namelijk erg verkeken op de drukte die er op dit moment is hahaha.

harriehoef

Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:57

spOttiee schreef:
Leuk dat je naar Londen gaat! Ben op dit moment in Londen en heb het echt ontzettend naar m'n zin, ik heb wel een ding geleerd sinds ik in Londen ben en dat is dat ik nooit meer in het hoogseizoen hier naar toe ga. Heb me namelijk erg verkeken op de drukte die er op dit moment is hahaha.


Haha! Dat geloof ik direct. Ik was 14 juli, toen was het ook gigantisch druk. En bloedheet. Ik hoorde mensen zeggen dat het met name de zaterdag ( was een weekend) het de warmste dag in 7 jaar was. Echt niet normaal haha.

Maar ik wens je nog heel erg veel plezier! Maar dat moet lukken *\o/*

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 17:56

Victoria vond ik een hele fijne buurt, wij sliepen er ook in januari. En vanaf Victoria Station kom je overal :))

Ik ga nooit in de zomer naar grote steden :P In januari weer naar Londen, dat wordt dan de derde keer in januari. Tuurlijk moet je mazzel hebben met het weer en Londen is en blijft altijd wel druk maar het is zoveel beter te doen :D

Stefaaah

Berichten: 1915
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:05

Oooh, jullie maken me jaloers ;) Ik wil terug gaan naar Londen!

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 16:52

Over anderhalve week ga ik 10 weken naar Engeland waarvan de laatste week naar Londen. Vind het zo spannend! :oo

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:44

Wat gaaf Martine! waarvoor ga je?

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 19:35

Ik ben bezig met een opleiding om docent Engels te worden, vandaar :)
Ik ga eerst 9 weken naar the Lake District, met Friese paarden werken. Daarna ga ik dus het weekje naar Londen met mijn zusje. Goed voor mijn Engels, zit de hele dag tussen de Engelsen. Helaas ga ik mijn paardjes en honden en moeder wel missen.. :(

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 19:44

Martine_R schreef:
Ik ben bezig met een opleiding om docent Engels te worden, vandaar :)
Ik ga eerst 9 weken naar the Lake District, met Friese paarden werken. Daarna ga ik dus het weekje naar Londen met mijn zusje. Goed voor mijn Engels, zit de hele dag tussen de Engelsen. Helaas ga ik mijn paardjes en honden en moeder wel missen.. :(

Wat gaaf zeg! Ik ben deze zomer een week in het Lake District geweest, echt ontzettend mooi :) Heel veel plezier!

Silkaay

Berichten: 2460
Geregistreerd: 25-07-10
Woonplaats: West-Vlaanderen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 19:46

Martine_R schreef:
Ik ben bezig met een opleiding om docent Engels te worden, vandaar :)
Ik ga eerst 9 weken naar the Lake District, met Friese paarden werken. Daarna ga ik dus het weekje naar Londen met mijn zusje. Goed voor mijn Engels, zit de hele dag tussen de Engelsen. Helaas ga ik mijn paardjes en honden en moeder wel missen.. :(

Oooh Lake District is zo mooi! Veel plezier aan iedereen die gaat naar Londen, ik ga volgend jaar naar Mexico, maar zit ook alweer volop te plannen om een weekeindje, misschien langer naar London te gaan :+:

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:31

Dankjullie :D
Heb er ook heel veel zin in, maar zie er ook toch wel een beetje tegenop..
Maar ik ga gewoon mooie foto's maken en de omgeving vanaf de rug van een paard verkennen, dus ik heb helemaal niets te klagen :+

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:48

Als je er eenmaal zit, vind je het vast heerlijk! :D En een geweldige kans om aan je Engels te werken. :j

Er waren hier meerdere mensen die goede ervaringen hadden met het Tavistock hotel toch? :)
Echt, ik zie door de bomen soms het bos niet meer. :Y) Volgens mij moet ik er gewoon 1 prikken en gaan. :=

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 21:03

MarrieLeen schreef:
Als je er eenmaal zit, vind je het vast heerlijk! :D En een geweldige kans om aan je Engels te werken. :j

Er waren hier meerdere mensen die goede ervaringen hadden met het Tavistock hotel toch? :)
Echt, ik zie door de bomen soms het bos niet meer. :Y) Volgens mij moet ik er gewoon 1 prikken en gaan. :=


Wij willen misschien naar easyHotel victoria gaan. In dit topic zijn toch al mensen geweest die daar goede ervaringen hadden? Aan deze mensen: is die prijs per persoon of per kamer/nacht? Ik wordt echt horendol van al die prijzen, soms is het per nacht en soms per persoon -O-

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 00:02

Willen jullie mij eens helpen? Ik ga binnenkort een aantal van mijn studenten Londen door begeleiden.
Nou ben ik er al zo vaak geweest dat ik zelf eigenlijk niet meer zo goed weet wat nou het leukste zou zijn om te bekijken.

Het gaat om 6 personen, waarvan er 4 in de leeftijd van 50-65 zijn. Ze zijn allemaal prima ter been enzo, dat is het probleem niet. We hebben twee dagen (do. ~10.00 - vr ~15.30) en we slapen in een hotel op 5 min van King's Cross.

Kunnen jullie mij helpen met een must see-lijstje? Zoals gezegd: ik ken Londen goed, maar ik heb niet meer echt een beeld van wat nou het leukste zou zijn om te laten zien aan 'newbies'.
Ik wil in ieder geval Covent Garden, Big Ben, the Tower Bridge en the Tower en de Changing of the Guards laten zien (want dat willen ze zelf) maar wat nog meer? Dan kan ik een route gaan uitstippelen en een plan...

Silkaay

Berichten: 2460
Geregistreerd: 25-07-10
Woonplaats: West-Vlaanderen (BE)

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 00:21

St Paul's Cathedral, The Globe, British Museum, Camden town, Madame Tussauds, Trafalgar Square, piccadilly, die grote boekenwinkel ( Waterstones?)

Die dingen heb ik ook nog bezocht toen ik in Londen was. Ik kan niet zo 123 meer bedenken wat ik nog meer bezocht heb.

espiga1984
Berichten: 533
Geregistreerd: 10-07-09

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:52

Hoi, ik plaats dit even in het London topic omdat ik eerst een paar dagen naar Londen ga. Ik vertrek zaterdag met de bus (trein is nogal duur) van Londen naar Exeter. Is iemand daar al geweest? Ik ga daar waarschijnlijk tot en met de zondagochtend blijven en dan op zondag een dagje strand. Of ergens anders? Ik moet in ieder geval op maandag om 18 terug in Londen mijn trein huiswaarts hebben.

Iemand tips?

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:18

verkopen ze in Londen Reese's chocolade? :Y)

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 17:41

En kan je 's avonds laat (ong. 11/half 12) op de avond nog een beetje fatsoenlijk met de metro of beter niet?
Gaat om een zondagavond, van Camden naar Kensington.. Kom je over Leicester. Ervaringen mee? :)

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:34

Ja hoor, dat kan prima, nog genoeg mensen die met de metro gaan rond die tijd.