London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Lien_
Berichten: 2487
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 10:28

Mijn Oyster card is van 2011 en doet het ook zeker weten gewoon nog :j vorige week nog gebruikt.

:9k
By convention sweet, by convention bitter,
by convention hot, by convention cold,
by convention colour: but in reality atoms and void


SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:32

Ik volg dit topic even omdat ik binnenkort naar Londen ga. :)

rockey
Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 08:29

Wij vliegen vrijdag ochtend via Rotterdam op city en vliegen maandag avond terug *\o/* zoveel zin in! Heb gereserveerd bij novikov italian, sexy fish en zondag brunch bij sketch <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 09:43

Klinkt goed Rockey!

Wanneer ga je, SDaphneS?

Ik ben eind februari geweest, toen het zo sneeuwde!
[ img ]

Op het Tower complex, met in de verte de Tower Bridge

cursebreaker
Berichten: 11368
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 11:07

Andersom schreef:
Klinkt goed Rockey!

Wanneer ga je, SDaphneS?

Ik ben eind februari geweest, toen het zo sneeuwde!
[ [url=m/RJDmDO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op het Tower complex, met in de verte de Tower Bridge


ohh prachtig plaatje zo van m'n favoriete stad <3
Ik ga in September weer, dit keer samen met mijn zusje. Wordt voor haar de eerste keer dus dat wordt veel sightseeing doen en een trip naar de Harry Potter studios. Kan niet wachten om terug te gaan naar zowel de stad als de studio's.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 11:09

Mooi he! Al enig idee wat voor sightseeing? Laatste keer ben ik, behalve naar de Tower, onder andere ook naar Windsor Castle geweest. Ook in de sneeuw, zo mooi!

cursebreaker
Berichten: 11368
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 11:14

Andersom schreef:
Mooi he! Al enig idee wat voor sightseeing? Laatste keer ben ik, behalve naar de Tower, onder andere ook naar Windsor Castle geweest. Ook in de sneeuw, zo mooi!


Ohh windsor castle lijkt me prachtig, die ga ik even op het lijstje zetten want die heb ik zelf nog niet gezien!! Ik heb met manlief een paar jaar terug de tour gedaan in buckingham palace, dat was zo onwijs gaaf! En voor de rest, moet ik nog even kijken wat m'n zusje zelf heel graag wil zien. Het enige wat ik zelf skip om te doen is the London Eye omdat ik echt doodsangsten uitsta in zulke dingen, zo hoog haha. Maar we zullen er wel gaan kijken aangezien big ben en whitechapel ook daar zijn. the Tower wil ik idd ook wel weer doen en we zullen ook nog wel wat willen shoppen hier en daar - ik wil haar harrods iig ook nog laten zien, dat zal ze geweldig vinden denk ik haha - dus we moeten een beetje selectief zijn aangezien we niet heel lang gaan. En met de HP studios ben je ook best wat uurtjes kwijt al op een dag. Ik ben ook echt gek van museums, maar ik weet niet of m'n zusje dat wat gaat vinden, anders wil ik daar ook wel weer een paar van zien. Het voornaamste was voor haar iig om de Studios te doen haha en de rest moeten we nog even kijken hoe en wat :) En mij kennende zijn we ook wel wat tijd kwijt in de boekenwinkels die we tegenkomen, lol. Vooral Waterstones @ piccadilly.. da's echt mijn nummer 1 favo boekenwinkel <3 Kan daar echt uuuren doorbrengen - da's ook echt altijd een hel voor mijn man als we naar London gaan en hij weet dat we naar Waterstones gaan hahaha.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 11:20

Vanaf Waterloo station heb je een trein direct naar Windsor. Op een paar minuten lopen heb je ook naar Eton College, ook gaaf om te zien!

Buckingham Palace ben ik zelf nog nooit in geweest, wil ik ook heel graag nog eens doen.

Leuk! Klinkt als een mooie trip

cursebreaker
Berichten: 11368
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 11:24

Andersom schreef:
Vanaf Waterloo station heb je een trein direct naar Windsor. Op een paar minuten lopen heb je ook naar Eton College, ook gaaf om te zien!

Buckingham Palace ben ik zelf nog nooit in geweest, wil ik ook heel graag nog eens doen.

Leuk! Klinkt als een mooie trip


ohh handig om de verbindingen te weten, dat ga ik gelijk even opschrijven xD

Ik geloof dat het ook iets eenmaligs was, die BP tour, vanwege een of ander jubileum, dus geen idee of het nu nog is? Het was in ieder geval echt prachtig ja. Mochten ze het ooit nog een keer doen, zou ik er zo voor terug gaan! Ik houd echt van de Engelse geschiedenis en de Engelse Royals dus het was echt gaaf om daarbinnen rond te lopen.

Er is te veel te zien en te doen in de stad haha dus wordt echt zoveel mogelijk tripjes proppen in die paar dagen haha. Ik houd er ook heel erg van om juist buiten de 'bekende' dingen te kijken en gewoon echt zo een random wijk of café in de buitenwijken te bezoeken, maar voor m'n zusjes eerste trip is het wel leuk als ze een paar van de 'grote' dingen gezien heeft ook. Zoveel geschiedenis in de stad te vinden, het is echt onmogelijk om alles op zo'n korte tijd te zien haha.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 22:03

Ik ga met de boot vanaf hoek van Holland. In april. Heb er super veel zin in.
We willen lekker de toeristische dingen pakken, zoals Londen eye. Net ff de prijzen opgezocht. Hallelujah. :oo

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 05:39

Ik zou Londen Eye overslaan en gratis naar de Skygardens gaan ... die geeft ook een prachtig
uitzicht over Londen. Daar moet je van te voren wel boeken via hun site.

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 14:13

Wij hebben gisteren geboekt voor 25-27 mei. Eigenlijk vooral omdat we eindelijk naar Book of Mormon gaan <3 *\o/*

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

billionache
Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 22:14

Zo, wij hebben ook geboekt! :D

Ivm tickets voor een musical, vooraf bestellen of niet? Weet dat we vorige keer gewoon 1 dag ervoor onze tickets ter plaatse hadden gekocht bij een box office. Maar heb ook verhalen gehoord van mensen die dan dus geen tickets meer vonden (of heel slechte plaatsen) := maar vind de prijzen die ik nu online zie nogal tegenvallen, klopt dat? Geen idee meer wat we vorige keer hadden betaald.

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 07:47

Als je echt een show hebt welke je graag wil zien dan zou ik deze zeker van te voren en via de officiele site van de show boeken. Ik ga zelf alleen nog maar naar Londen om shows te kijken en dan koop ik mijn kaarten altijd op de dag zelf. Veel shows hebben dayseats of een loterij, online of in persoon bij de boxoffice. Dan betaal je meestal tussen de 15 en 30 pond voor een kaart. Op de website van de show staat vaak bij de tickets of ze een dayseat of lotterij hebben en hoe dit werkt. Is even uitpluizen maar dan kan je voor een leuke prijs naar een West End show :-)

billionache
Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 16:15

Val ik weer binnen :D

Ben volop ons reisje Londen aan het plannen. We blijven 3 dagen. De eerste avond gaan we dus al naar een musical, maar we zoeken nog een leuke avondactiviteit voor de tweede avond. Iemand suggesties? Zat al te kijken naar The Comedy Store maar mijn vriend vindt die typisch Engelse humor niet heel grappig :')

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 21:33

Ik wil dit najaar of ergens volgend jaar voor het eerst sinds tijden weer terug. Veel andere landen gezien maar mn hart wil terug naar Londen :D (2012 voor het laatst geweest). Wil heel graag een tour langs verlaten Tube stations maken.

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 22:24

Jans, volgens mij is het niet makkelijk om ana zulke tickets te komen. Ik heb er ook eens naar gekeken.

Billionache, jammer dat je vriend niet daarvan houdt. Ik vind het wel een leuk idee, wat is het voor voorstelling?

Ik hoop binnenkort naar Londen te gaan, wordt mijn eerste keer. Heb al superveel locaties die ik wil fotograferen dus heb er zin in. Ik zal dit topic nog eens doorspitten voor Ho(s)teltips!

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 06:41


cursebreaker
Berichten: 11368
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 11:12

billionache schreef:
Val ik weer binnen :D

Ben volop ons reisje Londen aan het plannen. We blijven 3 dagen. De eerste avond gaan we dus al naar een musical, maar we zoeken nog een leuke avondactiviteit voor de tweede avond. Iemand suggesties? Zat al te kijken naar The Comedy Store maar mijn vriend vindt die typisch Engelse humor niet heel grappig :')


En gewoon een gezellig cafétje pakken? Maar dat moet je dan ook net trekken. Ik heb zelf het Hard Rock café op het lijstje staan voor dit jaar, daar ben ik nog niet geweest en wil ik graag naartoe. Maar ik vind het juist heel leuk om zo een random cafétje binnen te lopen 's avonds en gezellig wat te drinken.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 13:43

Hard Rock Café zou ik net niet doen. Zo'n grote keten die je overal terugvindt, daar is niets typisch Londens aan. Je kan beter gewoon in een leuke buurt naar een lokale kroeg gaan om echt de sfeer op te snuiven.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

cursebreaker
Berichten: 11368
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:09

Yasmine schreef:
Hard Rock Café zou ik net niet doen. Zo'n grote keten die je overal terugvindt, daar is niets typisch Londens aan. Je kan beter gewoon in een leuke buurt naar een lokale kroeg gaan om echt de sfeer op te snuiven.


Ik heb hard rock café ook niet op de lijst staan omdat ik een typisch londonse kroeg wil zien maar omdat ik Juist gewoon het hard rock café een keer gezien wil hebben. Ik heb al eerder lokale kroegjes bezocht, maar ik wil het HRC gewoon een keer bezocht hebben, gewoon eens kijken wat het is XD. Ik moet ook rekening houden met m'n zusje dit keer omdat het haar eerste keer London is en de tijd al beperkt is die we hebben omdat we al andere dingen ook gepland hebben. Maar het is inderdaad niet te vergelijken met een lokale kroeg wat ik ook echt geweldig vind om te bezoeken daar - is een vaste traditie van manlief en mij als we daar zijn. Ik houd van de Engelse lokale mensen en de sfeer in zulke kroegjes. Ik ga ook juist daarom graag naar de wijken buiten het centrum.

Ik zie overigens dat het overkomt alsof ik het advies geef om HRC te bezoeken terwijl ik dus bedoelde dat het leuk was om een lokaal café te zoeken haha. Het was gewoon ter vermelding dat ik er zelf naartoe wilde, niet het advies wat ik wilde geven. Het staat er dus een beetje ongelukkig haha. Dikke Fail dus :')

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 21:54

Als ik een keertje naar zone 3 wil, kan dat op de oyster of beter een dagticket?

MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 22:13

Kan gewoon met je Oyster :j

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Lien_
Berichten: 2487
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 22:24

Volgens mij is Oyster met daily cap heel vaak goedkoper dan een dagkaart :) dat kun je op o.a. de TfL website vinden- volgens mij is de cap voor zone 1-3 £8 ofzo. Maar het kan dus sowieso :j

:9k
By convention sweet, by convention bitter,
by convention hot, by convention cold,
by convention colour: but in reality atoms and void

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 22:37

Thanks!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, amand0, Chibi2, moonsparkle en 68 bezoekers