London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nagini
Berichten: 11277
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:41

@Loesje88, couchsurfing of airbnb al eens bekeken?

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz


ivda
Berichten: 1014
Geregistreerd: 08-11-08
Woonplaats: Zaandam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:43

Ik kom net terug van een lang weekendje Londen.
Was weer geweldig. Lekker geshopt, en verder vooral sightseeing.

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:46

@Nagini, ja (airbnb), maar vond het aanbod/prijs wat tegenvallen eigenlijk!

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 19:39

Iemand, help..
Vanmiddag zat ik te zoeken naar tickets en hotelletjes in londen. En besloten via Southend te vliegen, mede omdat mijn collega zei dat het vanaf daar met de trein niet zo prijzig zou zijn. Dus ik dat opgezocht en ik kwam op een prachtige deal van 32 pond voor 2 personen retour. nou helemaal top. Tevreden dacht ik nog, vanavond overleggen en dan maar boeken.

Kan ik nu toch nergens meer die site van die treintickets vinden! Ik zou zweren dat het the southend express heette en dat hij tussen Southend Airport en London Liverpool Street reed.
Ik kan wel een trein vinden die dat traject rijdt, maar dat is dan voor de dubbele prijs.., word ik gek, of weet 1 van jullie wat ik bedoel?

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 19:45

Ik heb het gewoon via de site van Greater Anglia ( http://www.abelliogreateranglia.co.uk/ ) gedaan. Dan ben je idd 16 pond pp kwijt voor een enkeltje.
Je kan dan met de creditcard waar je de betaling mee hebt gedaan en je reserveringscode, op het station je kaartje uit de automaat halen.

Edit: sorry, lees nu pas dat jij het over 16 pond retour hebt. Dan weet ik ook niet waar je dat zou moeten vinden, sorry.

She believed
She could
So she did

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 19:50

Ik zie mijn fout al.. ik heb vanmiddag gekeken naar vluchten op Stansted.. van daaruit is de trein goedkoop :)

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:19

Klopt hoor Loesje88.

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:36

Aah vandaar! Ik vond het al stom dat ik 16 pond had betaald voor enkeltje :Y)

She believed
She could
So she did

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 20:41

Yayyyy, ik heb een kaartje voor Book of Mormon :D Eindelijk! 11 oktober pas, maar ik heb er al zin in :):)

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:47

Eefske schreef:
Aah vandaar! Ik vond het al stom dat ik 16 pond had betaald voor enkeltje :Y)


Kan je nagaan hoe ik me voelde.. en maar zoeken.. en overtuigd zijn dat ik het écht had gezien :')
Iets te enthousiast geweest. Maar ach, vanaf Southend is Londen ook goed aan te reizen toch?

@Yasmin, gaaf!

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:45

Wie is er wel eens met de trein naar Londen gegaan? Is dat praktischer dan vliegen? Ik vind het idee van 'tunnel onder de zee' een beetje eng :o

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:54

Ik ben tot nu toe alleen nog maar met de trein gegaan. Maar dat is ook omdat ik dan vanuit mijn ouders' huis in België kan vertrekken dus dat is praktisch.

Toen ik 4 maanden in Londen ging wonen was de Eurostar zeer handig, aangezien je twee stuks bagage mag meenemen en het gewicht helemaal niets uitmaakt, zolang je het zelf maar kan tillen. Daar heb ik dus handig gebruik van gemaakt :-)

Daarnaast is het grote pluspunt dat je aankomt op King's Cross en dus gewoon meteen in het centrum bent.

Meestal ben ik boekje aan het lezen of slaap ik wat tijdens het stuk in de tunnel, heb de tunnel al een aantal keer volledig gemist, dus het valt allemaal mee.

MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:58

Ik ben een keer vanuit Amsterdam met de trein naar Londen gegaan en vond het net even te ver, ben sindsdien alleen nog maar gaan vliegen..

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:21

Het 'probleem' met vliegen vind ik dat je dan minimaal 2u van te voren aanwezig moet zijn, 40 min naar Schiphol rijden en dan al dat gewacht bij de incheckbalie en bij de gate... En dan als je geland bent moet je ook nog in het centrum zien te komen. Al met al ben je ook zo 6u onderweg, net zo lang als met de trein. Verschil is alleen dat je in de trein je boek pakt en 6u kunt lezen. Daarom klinkt het wel aantrekkelijk om met de trein te gaan... Boot is sowieso geen optie voor mij, ik ben altijd zeeziek, zelfs op de boot naar Londen. :+ Ik denk nog even na over mn tunnelvrees :D

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:27

Ik ben altijd maar 1 uur van te voren aanwezig en dan zit ik nog steeds een half uur te wachten. Vlieg altijd easyjet en de sluitingstijd die zij aangeven is in de praktijk de tijd dat de gate pas bekend gemaakt wordt.

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:28

Oeh dit topic moet ik ff onthouden, ga morgen naar Londen, met de auto door de eurotunnel

Niets is onmogelijk, soms wel een zoektocht

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 05:58

ik neem ook alleen de trein naar Londen, maar ik woon een kwartiertje van Brussel af (van waar de Eurostar vertrekt) dus dat is prima te doen. Meestal neem ik de eerste trein van 8u en dan ben je om 9u plaatselijke tijd in Londen. Je moet wel een halfuur op voorhand aanwezig zijn omdat je door Britse security en douane moet.

Moet er niet aan denken dat ik het vliegtuig moet nemen, met de Eurostar ben ik op 2u in het hartje van Londen. Met 2u sta ik in St. Pancras/King's Cross.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 07:22

Als je dicht bij Brussel woont is de Eurostar echt ideaal inderdaad. Helaas heb ik die luxe niet.

Nagini
Berichten: 11277
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:06

Ik ben ook alleen nog met de trein geweest. Ik woon zo'n dik uur van Brussel af met de auto geloof ik. Misschien anderhalf.
Vind het altijd ideaal dat je gewoon gaat zitten en dan poef @Kingscross bent.

Onder de tunnel merk je niets van, behalve dat je oren even 'ploppen'. Oh en het donker is.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Elja
Berichten: 1482
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:13

Nadir schreef:
Wie is er wel eens met de trein naar Londen gegaan? Is dat praktischer dan vliegen? Ik vind het idee van 'tunnel onder de zee' een beetje eng :o

Ik ben twee keer met de trein gegaan. De eerste keer voelde erg snel dus boekte het voor een tweede keer, maar dat viel tegen. Ik moest overstappen in Brussel en nog voor Rotterdam ergens. Ik had twee minuten om van trein te wisselen en het was de laatste trein naar Amsterdam - rennen geblazen dus. Niet erg fijn als je tassen bij je hebt. De overstap in Brussel duurde ook veel te lang.

Maar ergens was de haast ook mijn fout - ik had zelf de tickets geboekt en ben altijd erg krap met tijd omdat ik een druk leven leidt. Ik was hungover van de avond uit. Ik kan mezelf dus niet de beste planner qua tijd noemen :')

Maar het fijne van de trein is dat je geen extra tickets hoeft te regelen van het vliegveld naar je bestemming. De trein is comfortabel, vooral als er niemand naast je zit.

Van de tunnel merk je echt helemaal niets. Het is donker maar met een boek of laptop bij je wordt je er niet door afgeleid. Bovendien is er totaal geen reden om bang te zijn, de tunnel duurt helemaal niet zo lang! :)

De trein kan overigens wel een stuk duurder uitvallen dus boek ver van te voren of met een actie. Ik ben beide keren voor tussen de 100 en 120 euro retour gegaan en dat kan voordeliger uitvallen dan trein naar vliegveld - vliegtickets - en trein/busticket naar je bestemming in Londen.


Klikoo
Berichten: 1392
Geregistreerd: 25-10-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 11:08

Wat een heerlijk topic, maar misschien is 126 pagina's wat te veel om door te struinen. Ik ben momenteel in Londen, in totaal 4 weken en ben op de helft. Ik ben Engels aan het leren hier, dus heb door de week veel college. Nou had ik voor mezelf een lijst gemaakt met dingen die ik wilde doen en zien hier in Londen. Aan die lijst begint al redelijk een einde te komen. Hier staan voornamelijk de echte toeristische dingen op. Nou vroeg ik me af of jullie nog tips hadden voor leuke activiteiten of bezienswaardigheden?

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 13:38

Ik ga vanavond naar Shakespeare Globe Theater. Ben daar nog nooit geweest, Ik weet niet of je van toneel houdt maar volgens mij is het echt een gave venue. Zit op de South Bank.

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 00:46

Weer thuis en verliefd op Londen!

Niets is onmogelijk, soms wel een zoektocht

Dribbel
Berichten: 13637
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Cambridge (UK)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 01:17

DromenLies schreef:
Ik ga vanavond naar Shakespeare Globe Theater. Ben daar nog nooit geweest, Ik weet niet of je van toneel houdt maar volgens mij is het echt een gave venue. Zit op de South Bank.

De globe stond voor 3 dagen terug op het programma (je moet wat als je in Cambridge woont en vakantie hebt :+ ), maar er was een optreden, dus we gaan over enkele dagen nog een keer.

Greenwich park is trouwens een aanrader.

[ img ]

[ img ]

You just want to tag along so you can go all Jane Goodall on me at my high-school reunion because you got imprisoned in an all-girls school
DFTBA! Shiny! The game is on!
Instagram Twitter Tumblr Youtube Goodreads

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 08:26

Ik woon echt op loopafstand van Greenwich dus als ik in Londen ben ga ik daar vaak wel even een rondje lopen. Heel mooi daar.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, ellen05, karinmanon, Relaxed en 67 bezoekers