London II

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
paddington
Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 07:46

Lara schreef:
Waarschijnlijk willen we met de trein gaan, iemand hier daar ervaring mee?


Bedoel je met de trein naar Londen of van Londen naar Brighton?


Lara
Berichten: 7459
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 08:16

Naar Londen :)



"The more you use the reins, the less they use their brains."

Sani
Berichten: 27357
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 11:11

Is hier al eens iemand in de O2 Arena geweest van Londen?

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!

Martine
Berichten: 10266
Geregistreerd: 14-03-07

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:30

Ik.

Ony Ony (Fontaine TN x Spielberg x Ferro) L1
E.T. (Spielberg x Ferro x Lector) ZZL + 1
Travers (Freestyle x Ferro x Lector) Z2 + 4

zns
Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:50

Zo te lezen zitten hier ervaren Londen kenners dus hoop dat jullie me kunnen helpen ;) Heb al een beetje het topic doorgespit maar nog niet gevonden wat ik zocht..

In april willen mijn vriend en ik naar Londen. We willen vrijdagochtend vertrekken en maandag weer naar huis. We zijn nog niet eerder naar Londen geweest en willen het liefst langer maar gaat helaas niet ivm vrije dagen. We willen een beetje de toerist uithangen en shoppen.

Omdat we niet veel tijd hebben in Londen zoeken we een hotel wat goed gelegen ligt waarbij we niet lang moeten reizen om bij de leuke bezienswaardigheden en winkels te komen. En we zoeken een hotel voor een leuke prijs. Willen wel een eigen kamer en douche hebben en het moet er schoon zijn. Hebben jullie tips voor een hotel/ wijk?

We willen waarschijnlijk met het vliegtuig maar zag dat er verschillende luchthavens zijn, welke luchthaven moeten we hebben? Verschilt ook nogal qua prijs zag ik bij easyjet.

Wat een vragenvuur :D

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:05

paddington schreef:
Lara schreef:
Waarschijnlijk willen we met de trein gaan, iemand hier daar ervaring mee?


Bedoel je met de trein naar Londen of van Londen naar Brighton?

Ik neem altijd de Eurostar in Brussel en dan kom je uit in St. Pancras. Het is 2u rijden. Gisteren ook gedaan, is ideaal. King's Cross is aan de overkant van de straat dus je bent zo in het centrum. Maar voor mij is dat wellicht makkelijker omdat ik vlakbij Brussel woon, weet ook niet of je die trein bedoelt :+ Maar Eurostar heeft wel vaak leuke, goedkope aanbiedingen dus die moet je zeker in de gaten houden. Gisteren ben ik voor 70 euro op en af gegaan ('s ochtends om 8u heen en 's avonds om 20u terug).

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Apple
Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:13

Zns, je kunt ook met de stenaline gaan, donderdagavond vertrekken vanaf Hoek van Holland, dan sta je vrijdagochtend om kwart voor 9 in london. Als je dan op zondagavond weer vertrekt vanaf Harwich ben je maandagochtend weer in Holland :-)

Moet je alleen nog 2 avonden hotel regelen :-)

Lara
Berichten: 7459
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:24

Yasmine schreef:
paddington schreef:

Bedoel je met de trein naar Londen of van Londen naar Brighton?

Ik neem altijd de Eurostar in Brussel en dan kom je uit in St. Pancras. Het is 2u rijden. Gisteren ook gedaan, is ideaal. King's Cross is aan de overkant van de straat dus je bent zo in het centrum. Maar voor mij is dat wellicht makkelijker omdat ik vlakbij Brussel woon, weet ook niet of je die trein bedoelt :+ Maar Eurostar heeft wel vaak leuke, goedkope aanbiedingen dus die moet je zeker in de gaten houden. Gisteren ben ik voor 70 euro op en af gegaan ('s ochtends om 8u heen en 's avonds om 20u terug).

Dat klinkt erg goed!!
Dan kunnen we gewoon apart een reis naar Brussel regelen :)
Onze keuze voor trein is inderdaad ook omdat je dan meteen in t centrum bent en alleen nog een stukje underground zou moeten :)
Wij hadden zelf al reizen gezien waar in totaal of 6 of 12 uur over doet(woon in de buurt van Amsterdam) Via NS



"The more you use the reins, the less they use their brains."

x_spekkie_x
Berichten: 4354
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:07

Las net in een ander topic iets over http://www.megabus.com
Even gekeken en je kunt voor 30-40 euro heen en weer naar Londen met de bus vanaf Amsterdam. Nadeel is wel dat je dan 10 uur in de bus moet zitten :D Soms zijn er acties, dan kun je voor 2,50 heen en weer!


Lara
Berichten: 7459
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:21

2,50 :oo

Wij zijn namelijk wel een stel knierten dus 2,5 is heeeel mooi, 30-40 is ook al mooi !



"The more you use the reins, the less they use their brains."

Sani
Berichten: 27357
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:23

Ik ben 1 keer van Amsterdam naar Parijs gegaan met een bus.
Nooit meer. :=
Dit was met een Spaans sprekende chauffeur en overduidelijk toeristen die Amsterdam errug leuk vonden (en wieterig....)

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!

Lara
Berichten: 7459
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:27

Ja ben persoonlijk niet echt fan van bus nee :=
Maar opzich wel mooi: http://nleu.megabus.com/JourneyResults. ... thReturn=1
Als je dan zo'n nacht-trip kiest heb je er verder bijna geen last van, als in, je kunt gewoon lekker slapen in de bus, en komt gewoon smorgens aan in Londen, zou dan wel moeten kijken of je dan alvast je spullen naar t hostel kunt brengen zonder dat je voor een extra nacht moet betalen :) (dat je ze gewoon daar ergens kunt neerzetten zodat je ze niet de hele dag hoeft mee te slepen)



"The more you use the reins, the less they use their brains."

zns
Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:39

Apple schreef:
Zns, je kunt ook met de stenaline gaan, donderdagavond vertrekken vanaf Hoek van Holland, dan sta je vrijdagochtend om kwart voor 9 in london. Als je dan op zondagavond weer vertrekt vanaf Harwich ben je maandagochtend weer in Holland :-)

Moet je alleen nog 2 avonden hotel regelen :-)


Bedankt voor het meedenken maar vliegen is voor ons toch een betere optie omdat we zo weinig tijd hebben. Kunnen pas echt vrijdagochtend weg.

zns
Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:18

Iemand ervaring met easyhotel?
http://bookings.easyhotel.com/Booking/E ... 0206190958

Als je in de link kijkt naar de verschillende easyhotels welke vinden jullie dan het best gelegen voor de leuke toeristische attracties en winkels?

Als ik bv kijk naar easyhotel paddington dan komt de prijs op £162,- voor 3 nachten. Geen slechte prijs toch?

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:49

Voor wanneer? Ik denk dat het goedkoper kan.

zns
Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:52

12 t/m 15 april :)

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:54

Ik ga even zoeken in de omgeving van het centrum/paddington :)

zns
Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 22:20

Super dankjewel :)

lovelynutia
Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 22:31


I dare you to not think about penguins - Tandheelkunde 2013 ROZE! 2014 BLAUW!

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 22:57

Zns, kijk eens naar Travelodge, dat is ook een erg degelijke en vrij goedkope keten.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

x_spekkie_x
Berichten: 4354
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 07:31

Twee jaar terug sliep ik in Hyde Park Rooms, dat ligt ook vlakbij Paddington. Het is meer een groot B&B dan een hotel. In deze regio zitten echt heel veel hotels, de straat zat er vol mee.

Is de 162 pond die je vertelt voor 3 nachten voor 2 personen? Zo ja, dan is Easyhotel goedkoper (2 personen hier is 195 pond), maar voor 1 persoon kun je goedkoper terecht (1 persoon is 120 pond of 135 pond met eigen badkamer).


paddington
Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 07:35

Wij zijn ook een aantal keren met de Eurostar richting Londen geweest en op
zich een prima manier van reizen. Voor 100 euro p.p zaten wij vanaf mijn woonplaats
tot in hartje Londen met een reis tijd van ongeveer 6 a 7 uur.

Mijn ouders gingen ook jaarlijks met de trein naar Londen omdat 1 slecht ter been is en
de ander slechtziend en dit voor hun de goedkoopste en de makkelijkste manier is.
Tot vorig jaar in Oktober er in België een staking was en mijn ouders vast zaten op
Brussel en niet terug konden komen. Er werd door de NS gezegd neem een Hotel of je
kan met de Thalys maar beide opties zou je makkelijk boven de 200 euro zitten en dat
hadden ze niet. Deze mensen hebben uren op een koud station door gebracht...

Er stonden zoveel mensen daar die niet wisten hoe ze thuis konden komen maar ik ben ze op
gaan halen en richting de NS Hispeed een mail gestuurd want bij hun had ik geboekt en na 1
maand kreeg ik antwoord en 24 euro terug :')

Dus hun gaan dit jaar met de boot want ik krijg ze niet meer de trein in ;)

zns
Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 12:31

Yasmine schreef:
Zns, kijk eens naar Travelodge, dat is ook een erg degelijke en vrij goedkope keten.


Oke bedankt, zal ik eens kijken.

x_spekkie_x schreef:
Twee jaar terug sliep ik in Hyde Park Rooms, dat ligt ook vlakbij Paddington. Het is meer een groot B&B dan een hotel. In deze regio zitten echt heel veel hotels, de straat zat er vol mee.

Is de 162 pond die je vertelt voor 3 nachten voor 2 personen? Zo ja, dan is Easyhotel goedkoper (2 personen hier is 195 pond), maar voor 1 persoon kun je goedkoper terecht (1 persoon is 120 pond of 135 pond met eigen badkamer).


Is de omgeving van Hyde Park of Bayswater een leuke, centrale omgeving om te slapen? Beter dan Paddington?
Bij Hyde Park rooms heb je geen eigen badkamer zeker als je een 2 persoonkamer hebt?

Die 162 pond is inderdaad 3 nachten voor 2 personen. Is voor een kleine kamer met raam :) zonder tv. Dit kun je bijkopen .

Ben ook op zoek naar tickets maar is vrij duur allemaal. Welk vliegveld zouden jullie me aanraden als we in de omgeving van Hyde park/ Baywater zitten?
Laatst bijgewerkt door zns op 07-02-13 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 12:38

Goedkoop vliegen; altijd op Stansted of Luton of Gatwick.

Duur vliegen is City.

Middelmatig (KLM, AirFrance) is Heathrow.

Om afstanden hoef je het niet te doen, city is verreweg het dichtstbij, maar alsnog een half uur tot 3 kwartier vanaf paddington. Net als Heathrow. De rest is ongeveer een uur.

Apple
Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 12:53

Wij zijn wel op Stansted gevlogen. Afstand maakt inderdaad niet zoveel uit, elk vliegveld heeft een goede bus of treinverbinding direct London in.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 bezoekers