London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:59

2 uur enkele reis zou ik wel doen op een dag. Vroeg vertrekken, boekje mee in de trein. Tentoonstelling bekijken lekker op tijd op de dag en dan terug, heb je de avond in londen nog :D


_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:15

Wel op tijd je trein boeken, want op de dag zelf betaal je zo 3 dubbel!

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:11

Hoi! Mag ik hier iets vragen? :D Misschien zitten er hier kenners...


De situatie: Mijn man heeft een Turks paspoort, en woont in Nederland met een verblijfsvergunning van 5 jaar. Deze is geldig in het Schengengebied. Voor Engeland heeft hij dus een visum nodig.

Zijn werkgever wilt dat hij met een aantal collega's naar Engeland (Londen) gaat voor een project ( 1 week ). Ik heb hier en daar al rond gevraagd maar iedereen geeft een ander antwoord. Wat ik tot nu toe het meeste gehoord heb is: Hij heeft alleen een toeristenvisum nodig, geen werkvisum. Hij krijgt namelijk gewoon in NL door zijn werkgever uitbetaald. En niet in Engeland. Daarbij is het maar 1 week.
Moet de werkgever zijn visum aanvragen of mijn man zelf?

Ik probeer de hele tijd al de Engelse ambassade/consulaat te bereiken maar krijg geen contact, schiet ik dus weinig mee op... Ook al gemaild vorige week, krijg een automatisch antwoord terug waar ik dus niks aan heb.

miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:38

Lijkt me niet dat hij een werkvisum nodig heeft, het is niet dat hij daar een baan krijgt of betaalt krijgt. Hij werkt gewoon vanuit Nederland.

Jammer dat ik dit topic nu pas zie, net terug uit Londen haha.

MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:16

@Booooo - ben bang dat je voor een definitief antwoord toch bij het consulaat moet zijn.. Ik heb enige ervaring met toeristen/werkvisa naar de VS en daar hoef je voor dit soort gevallen geen werkvisum aan te vragen (mits je die week geen vergoeding vanuit de VS ontvangt). Je kunt dus rustig op werkbezoek/congres op een ESTA. Grote kans dat het in de UK hetzelfde is, maar dit soort dingen doe je liever niet op de gok :D

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Nottinghill
Berichten: 856
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 20:45

Hoihoi! Ik ben de komende dagen in London en wilde graag een keertje uit, hebben jullie toevallig tips?

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 11:05

Hallo allen, ik wil met mijn beste vriendin ook dit jaar de kerstsferen proeven, wat was vorig jaar geweldig, alleen wat ergenissen met mn reisgenootje gehad, maar dat mocht de pret niet drukken. Nu komt het voor ons 22 t/m 25 november het beste uit. Ik vroeg me alleen af is er dan ook al rondom kerst genoeg te zien en te beleven in de winkels? Alvast bedankt!

MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 11:37

Jazeker, halvewege november gaat de kerstverlichting aan! (volgens mij dit jaar rond de 17e, maken ze altijd een heel event van).

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 12:41

MacavityL schreef:
Jazeker, halvewege november gaat de kerstverlichting aan! (volgens mij dit jaar rond de 17e, maken ze altijd een heel event van).


O super, bedankt!

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:52

Booooo schreef:
Hoi! Mag ik hier iets vragen? :D Misschien zitten er hier kenners...


De situatie: Mijn man heeft een Turks paspoort, en woont in Nederland met een verblijfsvergunning van 5 jaar. Deze is geldig in het Schengengebied. Voor Engeland heeft hij dus een visum nodig.

Zijn werkgever wilt dat hij met een aantal collega's naar Engeland (Londen) gaat voor een project ( 1 week ). Ik heb hier en daar al rond gevraagd maar iedereen geeft een ander antwoord. Wat ik tot nu toe het meeste gehoord heb is: Hij heeft alleen een toeristenvisum nodig, geen werkvisum. Hij krijgt namelijk gewoon in NL door zijn werkgever uitbetaald. En niet in Engeland. Daarbij is het maar 1 week.
Moet de werkgever zijn visum aanvragen of mijn man zelf?

Ik probeer de hele tijd al de Engelse ambassade/consulaat te bereiken maar krijg geen contact, schiet ik dus weinig mee op... Ook al gemaild vorige week, krijg een automatisch antwoord terug waar ik dus niks aan heb.

Zijn jullie hier al uit?

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:58

Eind november is idd al genoeg in kerstsferen. Wij zijn 2 jaar geleden eind november geweest maar ik vond de zijstraten van Oxfort en regent street leuker en mooier versierd dan de die 2.

Wij gaan zelf Vrijdag 20 t/m 24 Oktober weer naar Londen om te shoppen en voor de NFL wedstrijd op Zondag en daar de feesten ook van want het is altijd en grote happening.

We zoeken nog een smaakvolle steakhouse in zone 1 of 2 dus heeft iemand nog een tip?
De bekende steakhouses zoals Angus en TGI fridays zijn ons al bekend maar daar is
het altijd druk en vind daar de prijs/ kwaliteit verhouding niet echt super en je word mede
omdat het zo druk is altijd zo opgejaagd met eten.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:35

Ja daar ben ik toen de vorige keer niet eens aan toegekomen. Dat staat ook zeker op mijn lijstje. Kan echt niet wachten.. nu nog even een goed hotel vinden. Vorige keer zat ik in het Grosvenor Hotel bij Victoria station, nu even kijken waar anders heb ook bij hyde park een paar leuke en interessant geprijsde hotels gezien inclusief vlucht.

Wilde eerst tickets via Ryanair maar die is de afgelopen twee welen zo slecht in het nieuws met gecancelde vluchten etc.. de vorige keer was ik met easyJet dat beviel me prima.

Denken jullie eigenlijk nog veel na over eventuele aanslagen in Londen?

Foaly
Berichten: 4762
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:42

Ik zou ook absoluut niet meer met Ryanair durven vliegen nu. Zou banger zijn dat m'n vlucht geschrapt wordt dan dat er een aanslag plaatsvindt :') Denk nl. dat daar meer kans op is :')

Maar serieus, ik denk er niet zo over na. Ik ben met Oud en Nieuw in Londen en moeder zat me al angstig aan te kijken toen ik dat vertelde, maar ik kan me er echt niet druk om maken :n

Heeft iemand nog West End tips, trouwen? Ik heb al tickets voor Hamilton :D maar zijn er nog andere leuke shows/aanraders? De classics (Wicked, PotO, Les Mis) heb ik al gezien :)

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

rockey
Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:04

Ik ga hier nu weer even mee lezen! tijd terug gemeld en toen ben ik met mijn nichtje naar londen geweest, zoals het er nu naar uit ziet ga ik met mijn moeder in oktober een aantal dagen.

super veel zin in weer <3

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:11

Foaly schreef:
Ik zou ook absoluut niet meer met Ryanair durven vliegen nu. Zou banger zijn dat m'n vlucht geschrapt wordt dan dat er een aanslag plaatsvindt :') Denk nl. dat daar meer kans op is :')

Maar serieus, ik denk er niet zo over na. Ik ben met Oud en Nieuw in Londen en moeder zat me al angstig aan te kijken toen ik dat vertelde, maar ik kan me er echt niet druk om maken :n

Heeft iemand nog West End tips, trouwen? Ik heb al tickets voor Hamilton :D maar zijn er nog andere leuke shows/aanraders? De classics (Wicked, PotO, Les Mis) heb ik al gezien :)


Hahaha ja dat is zo :’) ja ik ga ook gewoon, ben er vorig jaar geweest en de stad heeft echt mijn hart gestolen ook in mijn tijd op de Havo al. Misschien the Lion King als die kog draait? Ik heb die gezien in Londen vond het echt prachtig!

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:29

jeuh! 15 december vertrek ik samen met een vriendin naar londen. Wij verblijven bij een air-bnb locatie. we vliegen met easyjet van schiphol en landen op luton. Vanaf daar de bus naar centraal londen en dan met bus of metro naar ons verblijf.
hebben voor de zaterdag een fietstocht gereserveerd via bajabikes

...

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:30

Ik zou vanaf Luton eerder met de trein gaan dan met de bus eigenlijk.. Scheelt je een hele hoop tijd. Het is best een stukje namelijk.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:44

benangelique schreef:
jeuh! 15 december vertrek ik samen met een vriendin naar londen. Wij verblijven bij een air-bnb locatie. we vliegen met easyjet van schiphol en landen op luton. Vanaf daar de bus naar centraal londen en dan met bus of metro naar ons verblijf.
hebben voor de zaterdag een fietstocht gereserveerd via bajabikes


O gaaf dat is ook een mooie periode. Die periode ging ik vorig jaar. Viel me reuze mee met de drukte. Het was druk maar niet drukker dan Amsterdam vond ik. Had nu ook deze periode wel gewild alleen mijn moeder wordt 17 december 50 en ga die week er na afstuderen dus dat was wat minder praktisch. Fietstocht klinkt ook heel erg leuk!

_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:16

benangelique schreef:
jeuh! 15 december vertrek ik samen met een vriendin naar londen. Wij verblijven bij een air-bnb locatie. we vliegen met easyjet van schiphol en landen op luton. Vanaf daar de bus naar centraal londen en dan met bus of metro naar ons verblijf.
hebben voor de zaterdag een fietstocht gereserveerd via bajabikes

Ik zou de trein nemen.. De bus doet er heel lang over en t scheelt verhoudingsgewijs echt niet zoveel in kosten.
Als wij gasten over krijgen vliegen ze ook altijd op Luton, en dan nemen ze de trein naar King's Cross.

rockey
Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:16

Wij zitten nu te kijken om vanaf Eindhoven te vliegen en dan op londen stansted. Ik hoor weinig mensen hier over dat vliegveld hier.


het makkelijkste is dan om een trein te pakken toch? naar het centrum

wij zullen op Mayfair slapen.
Laatst bijgewerkt door rockey op 28-09-17 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:18

Stansted heeft de Stansted Express trein (naar Liverpool street) of verschillende bussen (national express en nog wat andere maatschappijen). Geen metro, het is echt een heel stuk buiten London.
Vanaf Eindhoven is Ryanair toch? Ik zou het niet doen, liever wat meer betalen dat je ook daadwerkelijk in London komt zeg maar.

rockey
Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:19

_Nadia_ schreef:
Stansted heeft de Stansted Express trein (naar Liverpool street) of verschillende bussen (national express en nog wat andere maatschappijen). Geen metro, het is echt een heel stuk buiten London.
Vanaf Eindhoven is Ryanair toch? Ik zou het niet doen, liever wat meer betalen dat je ook daadwerkelijk in London komt zeg maar.


ja klopt, maar Eindhoven is hier zeg maar 15 minuten vandaan. dus dat zou wel het meest ideale zijn.

rockey
Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:20

_Nadia_ schreef:
Stansted heeft de Stansted Express trein (naar Liverpool street) of verschillende bussen (national express en nog wat andere maatschappijen). Geen metro, het is echt een heel stuk buiten London.
Vanaf Eindhoven is Ryanair toch? Ik zou het niet doen, liever wat meer betalen dat je ook daadwerkelijk in London komt zeg maar.


Raden jullie liever een ander vliegveld aan dan? Nu kwam idd alleen stansted naar voren als ik vanaf eindhoven wil vertrekken. Ik ben vorige keer ook op stansted gevlogen en toen inderdaad die express trein gepakt. Maar ik dacht misschien is er nog een andere mogelijkheid..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:20

Ik zou met Ryanair bang zijn dat je er nooit komt met al die afgelastingen :=

Ik vlieg graag op City, vanaf Rotterdam of Schiphol :+

rockey
Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:23

Jans schreef:
Ik zou met Ryanair bang zijn dat je er nooit komt met al die afgelastingen :=

Ik vlieg graag op City, vanaf Rotterdam of Schiphol :+


Thanks voor de tip, Ik ga nog eens verder kijken naar andere vluchten eventueel vanaf Rotterdam.
Jammer is, dat het maar een goed uur vliegen is en we naar Amsterdam al een uur onderweg zijn.

Ik zie hier veel mensen die rond November of kerst gaan, heerlijk!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Desireeeee, Googlebot, jojoleinee, kosseh, senna21 en 66 bezoekers