London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 13:59

Brighton, Hastings. Bexhill, Eastborn zijn allemaal leuke plaatsen om te bezoeken.

*jeugdsentiment* wij verbleven elk jaar vroeger in bexhill op de camping.

Dus vroeger ook elk jaar naar Londen maar gelukkig houden wij deze traditie nog in ere


MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 14:11

Kingston (upon Thames), valt nog onder London (zone 6), maar eigenlijk stadje op zich. Inclusief iconische omvallende telephone booths;

[ img ]

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Celestial
Berichten: 721
Geregistreerd: 11-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 14:23

Hoi hoi! :)

Ik ga aankomende zaterdag met mijn vriend naar Londen. We zouden graag naar een matinee musical gaan. In het verleden ben ik vaker naar een musical geweest en heb mijn kaartjes altijd voor goedkope prijzen bij TKTS op Leicester Squate gekocht. Ideaal, maar we zijn er zaterdag van half 9 tot 9 en de box office gaat pas om 10 uur open. Beetje jammer als we daarop zouden moeten wachten, in dat uurtje ervoor kan je ook weinig doen... Ik vroeg me dus af of iemand weet of de kaartjes op de ochtend zelf op de site van TKTS ongeveer net zo goedkoop zijn? :)

* EDIT: laat maar, ik zie dat alleen de prijzen op de site staan, maar ze de tickets niet via de site verkopen...

Daarnaast ben ik voor de avond op zoek naar een leuk, gezellig en goed, maar niet al te duur restaurantje. Heeft iemand misschien tips voor ons?

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 15:28

Als je niet te duur wilt eten en lekker dan zeg ik China Town.

Wij hebben daar nog nooit niet lekker gegeten.

Verder kan ik Angus steakhouse aanraden maar die is wel prijzig maar die hebben meerdere filialen in Londen.

Of s avonds bij Camden town / market een hapje eten daar heb je tal van eten zaakjes zitten met heel veel keus aan wereld gerechten.

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 06:39

Jamie's Italian restaurants zijn ontzettend gezellig, lekker en goedkoop. Je kan best wel op voorhand even bellen om een reservatie te maken.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 09:10

Oh ik vind Jamie's Italian echt ontzettend slecht :o
Ik zou persoonlijk eerder voor Zizzi oid gaan als je een Italiaan zoekt. Of Carluccio's.

GeraldineVD
Berichten: 1024
Geregistreerd: 10-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:51

Bedankt voor de leuke suggesties!

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 18:55

Dat hadden wij ook bij Garfunkels .. ik had hier eens gelezen dat prima restaurant zou zijn maar wij vonden het zelf niet echt geweldig.

Maar wij hebben wel eens naar de referenties gezocht over Jamie's restaurants maar las vooral
dat de porties klein waren en ik ben nogal een grote eter en vooral na een dag slenteren in Londen :D

Wij hebben ook wel eens bij TGI Friday's gegeten en dat was ook goed te doen.

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:42

Ik heb vooral slechte recensies gelezen over Jamie's Italian. Het ziet er erg leuk uit maar het eten was niet bijzonder, flauw en zelfs koud. Ben er in Londen en in Bristol geweest. Is misschien ook persoonlijk :)

TGI's ben ik ook niet zo'n onwijze fan van maar daar ben ik volgens mij de enige in :+
Strada vind ik ook altijd goed en voor Las Iguanas doe ik echt een moord! Of Byron <3

_Patriciaa
Berichten: 4415
Geregistreerd: 25-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 23:04

Ik ben weer thuis! Echt genoten ^^

Ook gegeten bij Jamies Italian, vond het prima eten en gezellig :)

Ons uitzicht vanuit de Londen Eye
[ img ]

Remy

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 06:31

Wij hebben ons vervoer voor naar Londen gisteren vast gelegd en het wordt de (nacht) boot naar harwich via Stenaline.

Het leuke eraan is dat ik mee doe aan hun spaar punten systeem (was ik even vergeten)en een flinke korting kreeg op het totaal bedrag.

Daarbij kost het ons helemaal niks aangezien we nog steeds het doel hebben om gratis naar Londen te gaan.

En nu het Hostel en travelkaarten bij elkaar gaan verdienen met verkoop van spullen op Marktplaats.

Dribbel
Berichten: 13637
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Cambridge (UK)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 06:32


You just want to tag along so you can go all Jane Goodall on me at my high-school reunion because you got imprisoned in an all-girls school
DFTBA! Shiny! The game is on!
Instagram Twitter Tumblr Youtube Goodreads

arans
Berichten: 9585
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Nijmegen en Hoorn

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:53

Ik ga binnenkort ook weer met een vriendin :)

Dit wordt mijn vierde keer, iemand nog dingen die we echt moeten doen?

You give me hope
When all my dreams
Seem like they're out of reach

arans @ [ITP] Shoralie(2) met 'haar' paardjes!

Dribbel
Berichten: 13637
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Cambridge (UK)

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 00:33

Iemand toevallig in London morgen? Ik ga een dagje Natural History Museum doen.

You just want to tag along so you can go all Jane Goodall on me at my high-school reunion because you got imprisoned in an all-girls school
DFTBA! Shiny! The game is on!
Instagram Twitter Tumblr Youtube Goodreads

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 15:38

Daar ben ik jaren geleden eens geweest en vond het heel gaaf om te zien.
Maar het was toen zo ontzettend druk en ik ben op een gegeven moment gillend
naar de uitgang gerent en die was ook nog moeilijk te vinden :') (bij de bagage depot)

Dribbel
Berichten: 13637
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Cambridge (UK)

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 18:53

Je moet een beetje handig zijn in het natural history museum en vooral niet willen dino-kijken in de zomer of andere touristische weken :D

You just want to tag along so you can go all Jane Goodall on me at my high-school reunion because you got imprisoned in an all-girls school
DFTBA! Shiny! The game is on!
Instagram Twitter Tumblr Youtube Goodreads

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:49

Ik was idd in het hoog zomer seizoen :')

Dribbel
Berichten: 13637
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Cambridge (UK)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:51

paddington schreef:
Ik was idd in het hoog zomer seizoen :')

Been there, done that. Dan moet je echt geen dino's willen kijken :D
Heb besloten morgen te gaan en ipv natural history museum naar het british museum te gaan. Ben daar nog nooit geweest en de antropologie afdeling met bieb is open voor publiek <3 Natuurlijk ga ik ook gewoon het museum bekijken.

You just want to tag along so you can go all Jane Goodall on me at my high-school reunion because you got imprisoned in an all-girls school
DFTBA! Shiny! The game is on!
Instagram Twitter Tumblr Youtube Goodreads

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 21:09

Ik ben daar heel vroeger eens geweest maar wordt geloof ik oud en kan me niet meer van herinneren
maar mijn zus weet het nog wel. (is 3 jaar ouder)

Wat ik ook deels indrukwekkend vond is het war museum .. vooral het gedeelte van de holocaust.

Dribbel
Berichten: 13637
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Cambridge (UK)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 21:11

paddington schreef:
Ik ben daar heel vroeger eens geweest maar wordt geloof ik oud en kan me niet meer van herinneren
maar mijn zus weet het nog wel. (is 3 jaar ouder)

Wat ik ook deels indrukwekkend vond is het war museum .. vooral het gedeelte van de holocaust.

Staat op mijn lijstje. Op trafalgar square staat een nieuw beeld (volgens mij als vervanging van de 'blue cock') van een paardenskelet: [VN] Nieuw kunstwerk op Trafalgar Square in Londen: Gift Horse

You just want to tag along so you can go all Jane Goodall on me at my high-school reunion because you got imprisoned in an all-girls school
DFTBA! Shiny! The game is on!
Instagram Twitter Tumblr Youtube Goodreads

Nagini
Berichten: 11277
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 22:27

Grappig, is me niet opgevallen vandaag.

British Museum en NHM allebei erg mooi. Al is Museum of London ook wel een van m'n favorieten. :)

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

LOLLYYwood
Berichten: 2831
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Aalst (Oost-Vl, België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 09:50

Hallo iedereen! :D

Ik ga in de paasvakantie voor het eerst naar Londen met mijn vriend (hij is al eerder geweest) we gaan 3 dagen met 2 overnachtingen (17-19/04). We gaan met de thalys omdat ik niet overzee of door de lucht durf _O- En stiekem krijg ik er de kriebels van dat we nu dóórzee gaan
We overnachten in het Hilton Hotel Waterloo, via booking.com hebben we met serieuze korting kunnen boeken :))


Ik ben begonnen met het topic door te lezen, maar er kwam maar geen einde aan, dus sorry als mijn vraag hier al gesteld is _O- Hebben jullie al een lijstje gemaakt waar je kan gaan eten? :D

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 10:06

Wij eten zo wie zo altijd 1x in China Town .. lekker veel eten voor 1 prijs :')
Meestal ook wel een x in Camden town of in de city zelf.

Maar wij gaan ook vaak net buiten de toeristische gebied eten waar de prijs
ook vaker lager ligt.

Nagini
Berichten: 11277
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 14:39

Je kan overal gaan eten. Ik zou juist iets meer authentiekers gaan eten i.p.v. de standaard Bella Italia, Garfunkels of whatever.

Loop gewoon ergens naar binnen wat je aanspreekt.. ga voor pubfood ofzo. :) Er is zoveel te vinden overal van koreaans tot vietnamees tot braziliaans en peruaans. Weet ik wat allemaal.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Jorinda
Berichten: 13455
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 16:55

Ola! Ik ga in september met mijn broertje 5 dagen (4 nachten) naar Londen. Datum weten we nog niet precies, maar we zitten een beetje te discussiëren over hoeveel geld we mee moeten nemen voor maaltijden (ontbijt en diner in ieder geval). En toen bedacht ik me dat er vast mensen op Bokt zijn die dat weten :')

Dus onze vraag: hoeveel geld moeten we meenemen voor maaltijden voor twee personen voor 5 dagen/4 nachten?

En hebben jullie nog aanraders verder? Broertje heeft hoogtevrees, dus de London Eye wordt hij nu al zenuwachtig van :') En is het NHM te doen in september?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Amber_, CharleyT, Larissa123, Lian, Luna2013, meintje, mvdende, stefanie33 en 71 bezoekers