London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Ier
Berichten: 8307
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: home is where the heart is <3

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 07:26

Bedankt voor jullie duidelijke antwoorden! :D


12/01/2015 - 20/45


paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 13:45

Wij hebben het ook over wogen om met de auto te gaan een aantal jaar geleden maar mijn ouders
die vroeger maandelijks de overtocht (Calais/Dover) maakte en vlak bij Londen hun voorraad voor hun eigen zaak haalden raadde het mij af.

Idd puur vanwege de kosten en aangezien wij wel in het centrum willen verblijven.
Wij gaan ook altijd in de middag terug naar het Hotel om even te relaxen of om op te frissen en onze
gekochte spullen te droppen.

_Kellyy
Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:51

Over iets meer dan twee weekjes zitten wij er ook!
Nu al zin in!

Ga denk ik toch maar een boekje kopen; ben al twee keer naar Londen geweest, maar wie weet staat er nog wat leuks/nieuws in. :)

Celiien
Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:20


A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

_Kellyy
Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:46

Ik zat inderdaad naar dat boekje te kijken! Ben in januari 2015 naar Boedapest geweest, en had daar ook zo'n boekje voor gekocht. Vond er toch erg leuke dingen in staan.

Wil hem in Londen vooral gebruiken voor leuke restaurantjes e.d. De wandelroutes hebben wij eigenlijk niet gedaan. Wij hebben meer de leuke dingen van de wandelroute uitgezocht.

Ier
Berichten: 8307
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: home is where the heart is <3

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:52

Heb je tripadvisor ook op je telefoon geïnstalleerd? In Lissabon hebben wij daar ontzettend veel gebruik van gemaakt! Dacht ik ook zonder internet te gebruiken. Hele fijne app en we hadden hele leuke restaurantjes getroffen. <3


12/01/2015 - 20/45

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 12:01

Die 100% boekjes, daar ben ik ook grote fan van! Heb er hier een stuk of 12 liggen.

Met de auto heb ik al een paar keren gedaan, maar ik denk dat het qua reistijd dan ook beter te doen is vanuit België dan vanuit NL. Wij gaan altijd met de auto op de trein in Calais/Folkestone (op een halfuurtje ben je door de tunnel heen). Qua tijd, als wij om 8u thuis vertrekken (centrum België) staan we rond 12u in Londen. Vind ik wel prima te doen :) Maar aan de auto heb je in Londen zelf zoals gezegd idd niet veel én parking kan aardig duur zijn. Wij gaan altijd met de auto als we onderweg van/naar Londen nog een stop willen maken in Canterbury oid, anders heeft het niet veel toegevoegde waarde en neem ik liever lekker relaxed de Eurostar.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

_Kellyy
Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 14:29

Ier schreef:
Heb je tripadvisor ook op je telefoon geïnstalleerd? In Lissabon hebben wij daar ontzettend veel gebruik van gemaakt! Dacht ik ook zonder internet te gebruiken. Hele fijne app en we hadden hele leuke restaurantjes getroffen. <3


Zag inderdaad dat je ook wat kon installeren. Heb ik in Boedapest niet gedaan. Wil het nu wel gaan proberen! :D

GeraldineVD
Berichten: 1024
Geregistreerd: 10-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:18

Hier ook een enorme Londen fan. Omdat jullie waarschijnlijk experts zijn: wij willen graag naar een stad (misschien iets anders dan Londen :o ) waarvanuit we dagtrips kunnen maken (liefst per trein). Zo gingen we vanuit Londen naar Bath, Oxford etc.
Zoiets dus, maar bij voorkeur een andere stad? Ben benieuwd naar suggesties :D

Oeska
Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:27

Ik ben regelmatig met de auto op de trein gegaan, dat is qua prijs goed te doen want je betaalt per auto ipv per persoon (ligt er dus eigenlijk aan met hoe veel mensen je gaat dan of het voordeliger is...).
Vroeg boeken scheelt bij de trein heel veel; daarnaast zijn er dal- en spitsprijzen en wij hebben altijd precies zo gepland dat we nog in de dalprijzen vielen.

Qua afstand is het voor ons goed te doen; wij wonen vlakbij Antwerpen maar ik kan me voorstellen dat het vanaf Groningen toch een stukkie verder is :+

Voordeel wat wij wel hadden was dat ik in Cambridge woonde dus we (of meestal; mijn vrienden :D ) daar de auto wegzetten en dan verder de trein naar Londen namen.

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent. It is the one that is the most adaptable to change."
~Charles Darwin~

_Kellyy
Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:59

InekeN schreef:
Hier ook een enorme Londen fan. Omdat jullie waarschijnlijk experts zijn: wij willen graag naar een stad (misschien iets anders dan Londen :o ) waarvanuit we dagtrips kunnen maken (liefst per trein). Zo gingen we vanuit Londen naar Bath, Oxford etc.
Zoiets dus, maar bij voorkeur een andere stad? Ben benieuwd naar suggesties :D

Eventueel Boedapest? Madrid? :)

Ik heb ook nog een vraagje. In 2011 waren de travelcards 7.30 pond. Klopt het dat het nu 12.00 pond is voor een dagkaart? Ik las ook dat je een Oyster card kan kopen en dan daarmee onbeperkt kan reizen voor 6.40 pond per dag in zonde 1-2. Nu komen wij aan (en vertrekken ook) via Heathrow. Ik denk zelf dat het het gunstigst is om 2x een enkeltje te nemen vanaf Heathrow naar het hotel (wel met een Oyster card, dat is goedkoper natuurlijk).

Maar kan je die "dagkaart" van 6.40 pond op je Oyster card zetten? En kan iemand mij vertellen hoe ik dat enkeltje moet regelen op de Oyster card?

Of wellicht dat er een andere (goedkope) oplossing is?

Sorry voor de vele vragen, maar ik heb altijd met een Travelcard gereisd in Londen.

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 18:23

Als je een enkeltje wil kopen zal je een travelkaart zone 6 moeten kopen kost volgens deze site
www.visitbritainshop.com €8,50.

Op een Oysterkaart gaat gewoon het reis te goed er af en kan je niet instellen op een enkele reis.

Prijs van de vervoer is ook afhankelijk of je peak of off peak reist met de metro door de weeks.

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 19:20

De laatste keer dat ik in Londen was, vorig najaar, was een day card geloof ik net geen £10. Dat het nu plots £12 zou zijn lijkt me sterk, zo snel slagen die prijzen niet op denk ik.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

_Kellyy
Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 02:00


GeraldineVD
Berichten: 1024
Geregistreerd: 10-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 08:39

Dank je Kellyy, maar we willen graag in Engeland blijven :D

Nagini
Berichten: 11279
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:11

Met een oystercard zit er een plafond op bij wijze van (capping noemen ze dat). Je zet bijv. 10 pond op je kaart en je reist totdat je daglimiet is verbruikt.
Dat is nu voor zone 1-4 (het zou me verbazen als je uit zone 4 gaat) 9.20 pond (per 2 januari omhoog gegaan). Je kan daarmee in elke tube, DLR, trein en bus. :)

Hoe meer zones je hebt hoe hoger het bedrag is dat ze je cappen. Als je eronder blijft, nouja prima.. als je meer reist dan 9.20 dan betaal je dit dus niet. :)

Het papieren kaartje is nu inderdaad 12 pond (godsamme zeg! Toen ik 6 jaar voor het eerst naar London ging was dat 5.60!)

Als je langer dan een week blijft (of een week) zou ik een week-kaart voor je zones aanvragen. (Ik betaal 32 pond per week voor zone 1-2. ) :)

Extra info: https://www.tfl.gov.uk/cdn/static/cms/d ... -fares.pdf

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Nagini
Berichten: 11279
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:11

Kellyy: Brighton :)

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

_Kellyy
Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 23:35

@Nagini, denk je dat zone 1-2 genoeg is? Of zal je ook snel in zone 3/4 reizen? We gaan niet naar Wembley/Wimbledon oid..

Weet je toevallig ook hoe ik die max (van bijv 9.20) erop zet? Moet dat bij een machine?

Kan je me ook vertellen hoe het zit als ik dat "plafond" erop heb staan, maar met die Oyster card vanaf Heathrow wil reizen? Gaat dit dan ook van je saldo af? Want ik denk dat je dat "plafond" moet activeren bij een automaat?

We blijven trouwens 4 volle dagen.

Denk dat je laatste bericht niet voor mij is. :)

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 19:13

IK denk dat je dan dagelijks geld op je oysterkaart moet zetten als je aan een bepaalde
bedrag niet wil overschrijven.

Ik zou persoonlijk dan een enkele reis kopen op het vliegveld en de rest met je oysterkaart reizen
binnen Londen als je de eerste dag en de laatste dag onder de 9.20 wil blijven.

We reken altijd 10 pond per dag om te reizen en dit jaar gaan wij ook weer 4 dagen dus 40 pond
gaat erop en dan redden wij het vaak net aangezien wij ook in de piekuren reizen en dan kan de
reis net iets duurder uit vallen.

Nagini
Berichten: 11279
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:27

Ik kwam als toerist nooit buiten zone 1-2.

Je doet dat gewoon bij de oplaadmachines. :) Dat 'plafond' gaat automatisch. Dus of je dat nu wel of niet wilt.. als je reist met oystercard zal die dat automatisch doen.

Ik weet zo 123 niet waar Heathrow is in de zones (piccadilly of jubilee line denk ik?) maar dat zou je kunnen doen met oystercard. Je plafond wordt dan alleen omhoog berekend (dus stel dat is in zone 5.. dan is het plafond het zone 5 bedrag.)

Haha dat laatste bericht was inderdaad voor Ineke haha :D

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

_Kellyy
Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 00:21

Hm, dus dan kan ik beter een enkeltje kopen vanaf Heathrow (zone 6) naar het hotel, en dan bij het metrostation daar zo'n kaart? Anders betaal ik gelijk voor zone 6, terwijl ik verder de hele dag in zone 1-2 reis. :)

Celiien
Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 00:32

Of de Heathrow express? Weet niet waar je hotel precies ligt?

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

_Kellyy
Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 00:40

Mijn hotel ligt vlakbij metrostation south kensington :)

edit: zie dat ik dan 25 euro ongeveer kwijt ben, denk dat ik dan beter met de metro kan. :)

MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 06:41

_Kellyy schreef:
Hm, dus dan kan ik beter een enkeltje kopen vanaf Heathrow (zone 6) naar het hotel, en dan bij het metrostation daar zo'n kaart? Anders betaal ik gelijk voor zone 6, terwijl ik verder de hele dag in zone 1-2 reis. :)


Dit inderdaad :j

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 07:50

Wat wel een voordeel is _kellyy de metro (richting Cockfosters) vanuit het vliegveld komt bij south keningston zonder overstap.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, henshem, Roosch en 84 bezoekers