London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
F_Orumster
Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:17

Tickets geboekt! Ik ga volgende week al (4.5 dag, ik hoop dat dat niet te lang is :+ ).
De eerste 2 nachten heb ik een 2pers dorm via een vriend. De andere 2 nachten ga ik denk ik voor Wombat's. Ik zag jullie berichten over safestay, maar de kingston holland park is me wat te ver weg en de andere is al volgeboekt.

De tickets van Southend naar londen, koop je die op het traject (en mag je een latere nemen) of echt die trein? Want wat als je de trein dan niet haalt? Mag je dan gewoon de volgende pakken?

Ik probeer ook sky garden te boeken maandag (maandag 14e opent maandag 21e).


Foaly
Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:26

Ik ben in januari een volle week geweest, en ik had nog tijd te kort :') dus 4,5 dag is zeker niet te lang!

Ik vond Kensington SafeStay op zich wel redelijk centraal, maar het feit dat het midden in een fiets donker park ligt vond ik toch wat minder prettig toen ik 's avonds laat in mn eentje terug moest lopen vanaf het metrostation. Dus ik snap dat je daar niet voor gaat :+

Hoe het met de trein vanaf Southend zit, weet ik niet precies. Ik ga er eigenlijk wel van uit dat je ter plekke tickets kunt kopen, en dat je dan gewoon de eerstvolgende trein kunt nemen. Lijkt me een beetje stug als je per se een bepaalde trein moet nemen, er hebben zo vaak vluchten vertraging, en Southend is nou ook weer niet zo groot dat alles zo strak geregeld moet worden :+

Veel plezier!

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

F_Orumster
Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:52

Ik denk dat het niet te lang is inderdaad! Ik ga alleen omdat ik nogal wat fotografieplannen heb (typische straatjes/wijken), de klassiekers fotograferen en musea bezoeken. En dan woont er ook een vriend van me waarmee ik af kan spreken.

De eerste 2 nachten verblijf ik in een Indian student house (2pers dorm) niet ver van Oxford street. Dit is via mijn Indiase kennis en volgens mij niet open voor iedereen. Dan kan ik mooi midden en westen van het centrum nemen, de andere 2 nachten zit ik iets oostelijker en ook dichter bij een station naar southend.

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:04

Ik heb in Londen de laatste keer in het Gallery Hyde Park hostel geslapen en ben er niet helemaal over uit wat ik er nou van vond :+ Fijne keuken maar om de prijs wat te drukken heb ik in een kamer met 10 (of 12?) personen geslapen en dat was echt een slechte keuze. Sliep met wat nogal luidruchtige mensen, geen stopcontacten bij de bedden waardoor ik mijn telefoon niet op kon laden en geen kluisjes beschikbaar. Was prima voor die paar nachten maar in combinatie met de enigszins smerige douches/wc's en het feit dat er maar heel weinig beschikbaar waren (een badkamer per verdieping en geen aparte wc) was ook niet echt top.

Ik ben zelf fan van wat modernere hostels, die relatief nieuw zijn. Daar heb je meestal fijne kamers en het fijnste vind ik als ze bedden hebben met gordijntjes waardoor je iets meer privacy hebt. En een stopcontact + lampje per bed is ook niet echt een overbodige luxe. Die hostels hoeven echt niet per se duurder te zijn maar zijn wel vaak iets comfortabeler om in te verblijven.

F_Orumster
Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:10

Wombat staat heel schoon aangeschreven en is vrij nieuw. Ik heb daar nu een 6pers vrouwen dorm (liever geen mannen ivm potentie tot snurken).

Safestay heeft inderdaad gordijntjes en oplaadpunten op je bed en goede kluisjes.

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:11

Ik ben fan van Safestay! Ideale locatie en heel modern, nieuw en schoon.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Lien_
Berichten: 2487
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:52

Volgens mij is trein vanaf Southend naar Londen gewoon een flat fare en kun je prima bij aankomst kopen. Je kunt sowieso altijd ter plekke wel tickets kopen maar op sommige lijnen is het veel goedkoper het van tevoren te doen of op specifieke treinen te boeken omdat er enorm veel prijsverschil kan zijn. Maar dat is meer voor langere afstanden of populaire routes (Southampton enzo)

:9k
By convention sweet, by convention bitter,
by convention hot, by convention cold,
by convention colour: but in reality atoms and void

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:58

Klopt, bij aankomst op Southend kun je gewoon daar je tickets kopen. Je loopt het vliegtuig af en het station(netje :P ) op. Als je een open return koopt zit je op de terugreis ook niet aan een tijd vast, wel moet je aangeven of je binnen of buiten de spits reist. Is echt heel simpel :j

Wij hebben afgelopen jaar in een hostel geslapen. Was echt heel relaxt en leuk, ware het niet dat de wc heeeeelemaal aan het einde van het gebouw zat. En het was een GROOT gebouw. Was het Generator Hostel: https://generatorhostels.com/destinations/london
Ik ben zelf niet zo van de hostels :o maar dit was wel echt een hele leuke.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

F_Orumster
Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 10:07

Weten jullie of er redelijk wifi signaal is door se straten? Anders moet ik mijn planning in een andere app gaan zetten.

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 10:32

Als wij gaan wil ik toch weer in de buurt van Russell Square een hotel of wederom het Guoman the Tower. Ik ben geen type voor een Hostel, ik betaal liever wat (een hoop :+ ) meer voor een luxe hotel _O-

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:45

Guoman The Tower heb ik ook eens gezeten, met een personeelsuitje. Mooi hotel! En het uitzicht op the Tower Bridge was super!

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:57

Als ik met iemand anders ga betaal ik ook liever extra voor een fijn hotel, maar als ik in mn eentje een paar dagen ga voor musea of om een vriendin op te zoeken slaap ik liever in een hostel. Dan heb ik toch niet echt luxe nodig want ben de hele dag de hort op en in m'n eentje hoef ik ook niet echt die privacy.

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:59

Je kunt altijd nog voor een 2-persoonskamer kiezen in een hostel, hebben wij ook gedaan. Ik ga echt _niet_ in een groepszaal slapen :=

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

F_Orumster
Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:18

Berdien schreef:
Je kunt altijd nog voor een 2-persoonskamer kiezen in een hostel, hebben wij ook gedaan. Ik ga echt _niet_ in een groepszaal slapen :=

Die zijn wel snel vol, ik kon ze bijna niet meer vinden. Maar verder eens! Ik heb 2 nachten 2 pers dorm (vrouwen) en 2 nachten 6 pers (vrouwen)

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:12

Als ik dan toch voor een tweepersoonskamer in een hostel ga boek ik liever gewoon een hotel eigenlijk. Die tweepersoonskamer zijn zo weg en ook nog eens duur, als je iets bijlegt kan je echt luxe tukken in een fijn hotel. Ik heb geen problemen met groepszalen als ik in m'n eentje ben dus dat is dan echt de betere optie.

F_Orumster
Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:23

Emmaa_ schreef:
Als ik dan toch voor een tweepersoonskamer in een hostel ga boek ik liever gewoon een hotel eigenlijk. Die tweepersoonskamer zijn zo weg en ook nog eens duur, als je iets bijlegt kan je echt luxe tukken in een fijn hotel. Ik heb geen problemen met groepszalen als ik in m'n eentje ben dus dat is dan echt de betere optie.

Ik weet niet wat normaal de prijzen van een 2 pers dorm zijn. Ik heb via een kennis een 2pers dorm gevonden die even duur is als een 6pers dorm, maar volgens mij is dat hostel binnen de indiase community en zag ik m niet online.

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:38

Het wisselt sowieso heel erg per hostel en per aanbod. Als er op de dag dat je aankomt nog een twee persoonkamer vrij is zal die goedkoper uitvallen dan als je hem drie maanden van tevoren boekt. Maar ik vind het over het algemeen het prijsverschil met een hotel niet waard.

F_Orumster
Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:51

Het kost me £31 pppn incl ontbijt. Dus vrij scherp, denk ik?

Trui
Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:54

Oee leuk dit topic. Ik ben twee weken terug drie dagen geweest. Ik wil iedereen waarschuwen voor het hostel ‘via lewisham’ vies, slecht, geen privacy, en erg moeilijk het centrum te bereiken.

Wij hadden helaas slecht weer maar het hoogtepunt voor mij was toch wel Wicked, hele mooie musical. En de Jack the ripper tour was ook erg interessant!

Een koude trui, is geen goede trui.

Quebelle
Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 21:16

F_Orumster: ik heb al gelogeerd bij Wombat en zit daar volgend weekend weer. Vond ik heel netjes en vriendelijke staf, niet echt iets op aan te merken. Misschien dat het ontbijt wat mager was.

Ik kan trouwens wat tips gebruiken; zelf heb ik London al meerdere malen gedaan en ga nu dit weekend met 2 vriendinnen die nog nooit geweest zijn. Ik zal ze natuurlijk de Tower en Tower Bridge tonen, London bridge, Parliament, London Eye en Big Ben tonen, Buckingham Palace en Hyde Park en Camden. Verder misschien ook British Museum. Helaas ga ik al een hele tijd niet meer als toerist, dus ik ben echt vergeten wat er nog allemaal te zien valt voor first timers :+ We gaan 4 dagen, waarbij we ook een musical gaan zien. Als iemand nog wat aanraders heeft, graag! Ik ga ondeetuwsen dit topic eens doorspitten :j

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

F_Orumster
Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 21:20

Fijn dat je dat hostel kent! Toevallig dat je ook komend weekend gaat. Ik ben van 18-22, waarvan ik 20-22 in wombat slaap.

Quebelle
Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 21:25

Ik heb het hostel gekozen nadat ik er al eens met school verbleven ben. Zowieozo zijn hostels wel duur in London, maar vind deze wel meevallen qua prijs ivm met locatie en accomodatie. Tower Hill is echt dichtbj, dus redelikjk centraal en goed bereikbaar met metro. Wij slapen trouwens in een mixed dorm :j

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

F_Orumster
Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 21:37

Hoe fietst het in de stad? Ik zie dat ook Londen zo'n 30min gratis fietssysteem heeft.

Quebelle
Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 21:38

Geen idee, ben momenteel herstellende van een knieoperatie dus bij mij zal het vooral let de mtro te doen zijn. Maar ik vind het metrosysteem van London zowiezo erg goed, zeker mijn favo manier van reizen daar.

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 21:53

Fietsen in zone 1-2 raad ik niet aan, misschien als je Amsterdam centrum gewend bent, maar dan met verkeersdeelnemers die fietsers minder gewend zijn en dus minder rekening met je houden (deur gewoon open zwaaien, gewoon afslaan zonder in dode hoek te kijken, etc).

Quebelle - Greenwich? Overdekte markt, Painted Hall, Maritime museum, Cutty Sark, Royal Observatory, park, etc..

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Abiola, Amado, Ashleytjuhh, Firebug, Isab123, lizy29, Luna2013, marjan19, moeshie, mvdende, PotjeMayo, Syzygy en 74 bezoekers