London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Urbanus
Berichten: 44929
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 10:02

Naath86 schreef:
Aan die transactiekosten zat ik idd ook te denken. Volgens mij komt dit er gewoon elke keer overheen bij de Rabobank.

Ik denk dat wij maar gewoon de Oyster card kopen op Gatwick, net zo makkelijk.

Ik heb er zin in! Heb al even naar de Winter Wonderland gekeken, ziet er leuk uit!!


Ik heb het even uitgezocht, transactiekosten worden 1 keer per dag gerekend.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.


Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 10:41

lieveli schreef:
Naath86 schreef:
Aan die transactiekosten zat ik idd ook te denken. Volgens mij komt dit er gewoon elke keer overheen bij de Rabobank.

Ik denk dat wij maar gewoon de Oyster card kopen op Gatwick, net zo makkelijk.

Ik heb er zin in! Heb al even naar de Winter Wonderland gekeken, ziet er leuk uit!!


Ik heb het even uitgezocht, transactiekosten worden 1 keer per dag gerekend.


Toch is dit wat ik lees op de Rabobank site

Citaat:
Kosten betalen in het buitenland
Je betaalt geen extra kosten bij een betaling met je bankpas in euro’s in het buitenland. Betaal je met je betaalpas in vreemde valuta? Dan rekenen we per betaling een koersopslag van 1,1%.

Urbanus
Berichten: 44929
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 10:53

Citaat:
Overseas transaction fees or charges may apply for non-UK cards. This will be one charge per day, not each time you travel. Please check with your card issuer.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Eulogy
Berichten: 5733
Geregistreerd: 21-04-09

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 11:12

Er wordt namelijk niet elke keer dat je je pinpas gebruikt afgeschreven, maar 1x per dag, omdat pas aan het eind van de dag duidelijk is hoeveel je moet betalen (geloof dat je namelijk nooit meer betaalt dan een dagpas). Dus dat is 1 transactie.

BrankaZ
Berichten: 3827
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 11:44

Mijn ervaring is dat het in Londen door de transactiekosten en wisselkoers met pinnen goedkoper is om met je creditcard te betalen of geld op te nemen. Dus ook het opladen van de Oystercard deed ik met mijn creditcard.

Ik denk altijd eerst goed na voordat ik iets stoms zeg (Loesje)

sureido
Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 11:52

Nou, ik had geld gewisseld en kreeg voor 180€ maar 120 pond |( en als ik ging pinnen moest ik voor 40 pond 60€ bijna betalen. Vond pinnen wel goedkoper lijken..

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 08:04

Nooit geld omwisselen want dan word je idd flink in het ooitje genomen.
Ik pin tegenwoordig altijd in de UK en ben daar voordeliger uit dan geld omwisselen.

Mijn zoon woont/studeerd tegenwoordig in de UK en pint ook 1 in de week met zijn rabopas en is
dan iets voordeliger uit dan steeds pinnen in de winkel.

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 09:55

Wisselkantoren nemen inderdaad flinke marge dus daar blijf je beter ver weg van.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Apple
Berichten: 76180
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 10:11

Geld omwisselen doe ik ook nooit. Als het dan moet dan bij een postkantoor, die zijn vaak het goedkoopste.

Gewoon pinnen of met je pinpas contant geld opnemen. Ik pin het meeste, maar ik heb bij sommige winkels dat mijn Nederlandse bankpas niet werkt, dus ik neem ook altijd een deel contant mee.

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 11:06

Als het echt moet, bestel ik gewoon ponden bij de bank. Dat is voor ons het voordeligste. Maar eigenlijk doe ik dat nooit meer en betaal ik alles met mijn bankkaart.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 13:09

Eulogy schreef:
Er wordt namelijk niet elke keer dat je je pinpas gebruikt afgeschreven, maar 1x per dag, omdat pas aan het eind van de dag duidelijk is hoeveel je moet betalen (geloof dat je namelijk nooit meer betaalt dan een dagpas). Dus dat is 1 transactie.


Ah dat maakt het duidelijk idd! Nou misschien dat contactloos dan net zo handig is idd!

manzano
Berichten: 23786
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 19:58

sureido schreef:
Nou, ik had geld gewisseld en kreeg voor 180€ maar 120 pond |( en als ik ging pinnen moest ik voor 40 pond 60€ bijna betalen. Vond pinnen wel goedkoper lijken..

Dat is dan toch even duur of ben ik nou gek....

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 13:55

Wij zouden vanochtend gaan vliegen naar London Gatwick, helaas vanwege de drones die er vliegen is onze vlucht gecanceld en vliegen we pas vanavond om 20.00.. Gelukkig waren we nog thuis en hadden we al bericht van British Airways, anders hadden we al op Schiphol gezeten! Maar wel een middag en avond weg van ons weekend, maar gelukkig is het niet helemaal gecanceld!

Bambelien
Berichten: 294
Geregistreerd: 30-07-18

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 14:31

Wat zonde van je dag Naath86! Heb ik iets gemist mbt die drones?

sureido
Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 14:50

manzano schreef:
sureido schreef:
Nou, ik had geld gewisseld en kreeg voor 180€ maar 120 pond |( en als ik ging pinnen moest ik voor 40 pond 60€ bijna betalen. Vond pinnen wel goedkoper lijken..

Dat is dan toch even duur of ben ik nou gek....

Bedoel pinnen als ik iets moest kopen haha. Dus niet cash pinnen uit de automaat.

Urbanus
Berichten: 44929
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 19:18

Naath86 schreef:
Wij zouden vanochtend gaan vliegen naar London Gatwick, helaas vanwege de drones die er vliegen is onze vlucht gecanceld en vliegen we pas vanavond om 20.00.. Gelukkig waren we nog thuis en hadden we al bericht van British Airways, anders hadden we al op Schiphol gezeten! Maar wel een middag en avond weg van ons weekend, maar gelukkig is het niet helemaal gecanceld!


Lees dat het nu weer gecanceld is :( Ships.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 19:44

lieveli schreef:
Naath86 schreef:
Wij zouden vanochtend gaan vliegen naar London Gatwick, helaas vanwege de drones die er vliegen is onze vlucht gecanceld en vliegen we pas vanavond om 20.00.. Gelukkig waren we nog thuis en hadden we al bericht van British Airways, anders hadden we al op Schiphol gezeten! Maar wel een middag en avond weg van ons weekend, maar gelukkig is het niet helemaal gecanceld!


Lees dat het nu weer gecanceld is :( Ships.


We vliegen nu naar London city dus nu gelukkig geen last van! Wel nog wat extra vertraging door het weer bij Schiphol...
Maandag als we terug gaan maar afwachten of we dan wel vanaf gatwick kunnen..

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 10:55

Apple schreef:
maar ik heb bij sommige winkels dat mijn Nederlandse bankpas niet werkt, dus ik neem ook altijd een deel contant mee.


Das ook apart, ik heb dat gelukkig nog niet meegemaakt in het afgelopen jaar in de UK.

We waren op Schiphol toen er niet vanaf Gatwick gevlogen kon worden aangezien mijn zoon ook
vanuit de UK (Bristol) kwam vliegen maar er stonden genoeg gestrande passensiers die lang moesten wachten.

Bellex
Berichten: 9293
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 17:10

Mag ik jullie advies vragen?
Ik ga een weekeind naar Londen, vlieg op zaterdagochtend vroeg in op Luton, zondagavond laat terug (ook vanaf Luton). De activiteiten die ik wil doen liggen in zone 1 en 2 en ik zal veel gebruik maken van de metro. Wat raden jullie aan, een Oyster met 15 pond tegoed, of 2 losse dagkaarten? (Contactloos met bankpas geen optie)

Bambelien
Berichten: 294
Geregistreerd: 30-07-18

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 07:54

Persoonlijk vind ik een Oyster dan wel handig. Weet niet of je later nog eens terug wilt naar Londen? Dan kun je de kaart namelijk gewoon weer opladen

Bellex
Berichten: 9293
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:05

Ik wil zeker nog terug ja, had mijn vorige Oyster ook gehouden, maar die heb ik uitgeleend en is toen kwijt geraakt vandaar even opnieuw overwegen. Dank je wel :)

linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 11:22

Hoi!

Is er toevallig op dit moment iemand in Londen? :)

Hee nieuwsgierig aagje!

Bambelien
Berichten: 294
Geregistreerd: 30-07-18

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 12:09

Nee, was het maar zo. Wil wel!

_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 12:47

linnnh schreef:
Hoi!

Is er toevallig op dit moment iemand in Londen? :)

Ik woon er.

Foaly
Berichten: 4741
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 13:47

Hoe doen jullie dat nu trouwens met city trips boeken naar het VK? Wachten jullie af tot na de Brexit of niet? :p

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dust, Eva1975, GoogleAdsense en 11 bezoekers