London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:32

Wat naar dat je zoiets is overkomen! Ik zou me ook kapot schrikken. Zeker als het bij daglicht gebeurt.

Ik ben altijd wel heel voorzichtig met mijn spullen op vakantie, dus ik let er wel heel erg op.

Wij gaan vrijdag weer! 2 nachtjes en eindelijk naar Book of Mormon, zo'n zin in *\o/*

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”


F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:41

Ik let er ook op, en kies ook mijn straten uit op hun 'vibe'. Maar ik zou net een foto van de straat maken. De strap wel om de schouders (altijd!)

Lien_
Berichten: 2483
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 09:23

Er zijn ook mensen op fietsen die telefoons e.d. uit je handen grissen. Goed opletten dus. Wel heel erg dat dit je overkomen is :(

:9k
By convention sweet, by convention bitter,
by convention hot, by convention cold,
by convention colour: but in reality atoms and void

linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:28

:wave:

Londen-maagd meld zich. Morgenochtend vliegen we naar Londen voor 4 dagen. We vliegen op Stansted, nou raad Ryanair aan om transfer te booeken (wat natuurlijk logisch is). We logeren in Shepherd's Bush. Ik dacht dat dt ook prima te doen is met het openbaarvervoer/de transferbussen die er allemaal staan waar je ter plekke een kaartje voor kan kopen. Klopt mijn inschatting? :)

Hee nieuwsgierig aagje!

cursebreaker
Berichten: 11343
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:31

linnnh schreef:
:wave:

Londen-maagd meld zich. Morgenochtend vliegen we naar Londen voor 4 dagen. We vliegen op Stansted, nou raad Ryanair aan om transfer te booeken (wat natuurlijk logisch is). We logeren in Shepherd's Bush. Ik dacht dat dt ook prima te doen is met het openbaarvervoer/de transferbussen die er allemaal staan waar je ter plekke een kaartje voor kan kopen. Klopt mijn inschatting? :)


Wij vliegen ook altijd naar Stansted en we kopen bij aankomst op het vliegveld een trein-retourticket op het vliegveld zelf. Dat kan bij de automaten die er staan, maar er staan ook service balies waar je het met hulp van een medewerker kunt kopen. Wij nemen altijd de trein - die elke 15min vertrekt - naar Liverpool station bv., ruwweg 40minuutjes. Vanaf liverpool station gaan we verder met de underground met behulp van de Oystercard - deze kaart kun je ook bij de servicebalies krijgen op het vliegveld waar dan al geld opstaat, echt ideaal - Geen idee waar shepherd's bush precies ligt, maar in mijn ervaring is het OV in en rondom London erg goed, dus zeker een optie voor jullie.

Alvast heeeeel veel plezier gewenst in het magische London *\o/* <3 <3
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 23-05-18 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:47

Op de stations kun je wel de boekjes vinden van eht metronetwerk en je weg naar je hotel vinden.
Veel plezier!

linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:56

Thanks voor de tips :)

Ik had inderdaad al een app gedownload met het metronetwerk, lijkt aardig op dat van Berlijn, dus dat moet wel goedkomen :j

Ik heb er zin in :):) :):)

Hee nieuwsgierig aagje!

Quebelle
Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:00

Vind London's metro een van de beste ter wereld, komt wel goed. Je kan dagpassen van 12 pond kopen, en er zijn ook weekpassen dacht ik, maar die kan je niet in london zelf kopen maar moet je thuis laten bezorgen. Oyster card is 5 pond en laad je een bedrag op. Was voor mij de goedkoopste manier omdat we de metro noet genoeg gebeuikten voor een dagpas van 12 pond.

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

cursebreaker
Berichten: 11343
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:02

Wij gebruiken ook altijd de Oystercard als we daar zijn. We maken eigenlijk ook nooit gebruik van de bussen, alleen de underground.
Nu laad ik ze dan zelf op, maar het eerste jaar kochten we eentje voor 23 pond op het vliegveld en stond er 21 pond op om te gebruiken,
waar we bijna 3 dagen heel actief mee gereisd hebben toen dus dat was ideaal.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Cowboy55
Berichten: 8420
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:05

linnnh schreef:
Thanks voor de tips :)

Ik had inderdaad al een app gedownload met het metronetwerk, lijkt aardig op dat van Berlijn, dus dat moet wel goedkomen :j

Ik heb er zin in :):) :):)


Heerlijk.....om 08:30 uur op het McDonald's terras in Liverpool Station kijken naar de 'suits' die allemaal naar hun werk moeten...... _O- :evaw:

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:13

Oystercards had een collega van me nog liggen, dus die heb ik ook al geregeld :)

Cowboy55; sounds like a plan :))

Hee nieuwsgierig aagje!

cursebreaker
Berichten: 11343
Geregistreerd: 10-12-06

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:55

Linnnh, oh da's ideaal. Dan hoef je die nog maar even te opwaarderen.

Cowboy55, hahaha JA dat! Doen wij ook elke keer, lol.
Elke keer ook strontgeluk gehad met het weer so far, aangezien we altijd in Sept/Okt gaan.
Maar altijd warm genoeg met zon/bewolking dat we zonder jas konden lopen.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

tesseke
Berichten: 2325
Geregistreerd: 24-02-10
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:36

Shepherds bush is aan het metro station. Deze nemen wij ook vaal, wij logeren op Hollands road.

Gisterenavond de lion king musical gezien. Deze was echt prachtig! <3

Tessa Meynen Fotografie

There's a silver lining behind every cloud,
and a rainbow after every storm.

Martine
Berichten: 10258
Geregistreerd: 14-03-07

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 21:06

Bij Shepherds Bush zit een shopping mall <<)

Ony Ony (Fontaine TN x Spielberg x Ferro) L1
E.T. (Spielberg x Ferro x Lector) ZZL + 1
Travers (Freestyle x Ferro x Lector) Z2 + 4

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 22:57


Lien_
Berichten: 2483
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 06:22

Quebelle schreef:
Vind London's metro een van de beste ter wereld, komt wel goed. Je kan dagpassen van 12 pond kopen, en er zijn ook weekpassen dacht ik, maar die kan je niet in london zelf kopen maar moet je thuis laten bezorgen. Oyster card is 5 pond en laad je een bedrag op. Was voor mij de goedkoopste manier omdat we de metro noet genoeg gebeuikten voor een dagpas van 12 pond.

De daily cap op een oyster card is lager dan de prijs voor een dagpas, zie bijv https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/o ... ce-capping maar voor bijv 7 dagen kan een Travelcard goedkoper zijn :)

Shepherds bush is makkelijk te bereiken hoor :j

:9k
By convention sweet, by convention bitter,
by convention hot, by convention cold,
by convention colour: but in reality atoms and void

cursebreaker
Berichten: 11343
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 06:26

F_Orumster schreef:
Ik wil er niet te lang in blijven hangen, maar toch deze info delen aangezien russel square hier wordt genoemd in het topic maar ook hoog in de crime list staat.
https://www.standard.co.uk/news/crime/h ... 6.html?amp


Het is zeker iets wat je in je achterhoofd moet houden, maar ik zou er inderdaad ook proberen niet te veel in te blijven hangen.
In principe is de kans op overvallen e.d. in alle grote steden wel Heel erg Groot - ook in Amsterdam of New York of weet ik waar.

Gewoon proberen te genieten en voorzorgsmaatregelen treffen voor zover dat kan.
Ik ga al jaren op rij naar London en kom op zowel drukke plekken als minder drukke plekken en heb het gelukkig nog nooit meegemaakt of zelfs gezien bij iemand op straat dat het gebeurde.
Ik bedoel dan niet te zeggen dat het niks voorstelt natuurlijk en een gewaarschuwd mens telt voor twee,
maar dat het vast wel mee gaat vallen als je gewoon oplet en zorgt dat je ze geen kans geeft om je te overvallen, voor zover dat dat mogelijk is.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 06:32

Inderdaad, je moet uiteraard goed opletten, maar dat moet je imo overal doen, ook in je thuisstad of als ke niet op vakantie bent. Ik zou niet weten hoe vaak ik in Londen geweest ben, zeker meer dan 12 keer, en ik heb zoiets nog nooit meegemaakt. Ik denk dat het vooral een kwestie is van pech hebben en wrong place, wrong time. Maar zo’n artikels over crime rates kan je even goed vinden over steden in België of Nederland. Ik heb in Brussel al veel ergere dingen meegemaakt dan in buitenlandse steden...

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 06:54

Het is meer dat ik jullie van info wil voorzien. Mijn doel is awareness, want imo zorgt dat ervoor dat ze minder succes hebben. Ik ben namelijk erg boos dat ze succes hebben.

Het js niet dat ik bang ben, niet erg gecharmeerd van londen ben en er niet meer heen wil. In tegendeel, ik wil mijn fotografiedoel afmaken (herhalen). Hopelijk krijg ik een stukje vergoed van mijn €3000 camera die ze van mn hoofd en handen hebben getrokken.

Overigens ben ik niet gewoon verrast, maar ben gevlucht en ben door hen achterna gerend. Niet wetend dst het om de camera ging mqar meer aan een terreurdaad dacht (ivm de vermomming). Omdat ik niet wist dat er moped gangs bestonden. En had gewild dat jk het wist, ook al had me dan hetzelfde overkomen. En het is exponentioneel toegenomen dit jaar, dus dat je van niks weet is niet zo gek. Gewoon telefoon niet te bloot stellen en camera vaker terug in de tas stoppen lijken me prima maatregelen.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 24-05-18 07:07, in het totaal 2 keer bewerkt

risje
Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 06:59

Volgende week weer dagje london, dan door naar Edinburgh. Kort maar ben eind van de maand toch weer terug. Dan voor 4 dagen en twee Queen concerten. Heerlijke stad:-)

Is this the real life,

is this just Fantasy?

Cowboy55
Berichten: 8420
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 07:01

HelmerG schreef:
Het is zeker iets wat je in je achterhoofd moet houden, maar ik zou er inderdaad ook proberen niet te veel in te blijven hangen.
In principe is de kans op overvallen e.d. in alle grote steden wel Heel erg Groot - ook in Amsterdam of New York of weet ik waar.

Gewoon proberen te genieten en voorzorgsmaatregelen treffen voor zover dat kan.
Ik ga al jaren op rij naar London en kom op zowel drukke plekken als minder drukke plekken en heb het gelukkig nog nooit meegemaakt of zelfs gezien bij iemand op straat dat het gebeurde.
Ik bedoel dan niet te zeggen dat het niks voorstelt natuurlijk en een gewaarschuwd mens telt voor twee,
maar dat het vast wel mee gaat vallen als je gewoon oplet en zorgt dat je ze geen kans geeft om je te overvallen, voor zover dat dat mogelijk is.


Als ik mensen zie oversteken bij groen licht, 100% gefixeerd op hun telefoon, afgesloten voor de rest van de planeet dan denk ik: Joh, dat je mobieltje gejat zou kunnen worden lijkt me je minste probleem. Wat als een auto door het rood licht rijdt? Kom je aan de hemelpoort en moeten ze je daar vertellen wat je overkomen is want zelf heb je nog steeds geen enkel idee. Je zo in het verkeer begeven is volstrekt achterlijk.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 07:14

Even de stats van mijn horloge bekeken, ik heb 2 dagen 22km gelopen en 2 dagen 15 en 17km. Mooie en fotogenieke stad!

cursebreaker
Berichten: 11343
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 07:48

Cowboy55 schreef:
HelmerG schreef:
Het is zeker iets wat je in je achterhoofd moet houden, maar ik zou er inderdaad ook proberen niet te veel in te blijven hangen.
In principe is de kans op overvallen e.d. in alle grote steden wel Heel erg Groot - ook in Amsterdam of New York of weet ik waar.

Gewoon proberen te genieten en voorzorgsmaatregelen treffen voor zover dat kan.
Ik ga al jaren op rij naar London en kom op zowel drukke plekken als minder drukke plekken en heb het gelukkig nog nooit meegemaakt of zelfs gezien bij iemand op straat dat het gebeurde.
Ik bedoel dan niet te zeggen dat het niks voorstelt natuurlijk en een gewaarschuwd mens telt voor twee,
maar dat het vast wel mee gaat vallen als je gewoon oplet en zorgt dat je ze geen kans geeft om je te overvallen, voor zover dat dat mogelijk is.


Als ik mensen zie oversteken bij groen licht, 100% gefixeerd op hun telefoon, afgesloten voor de rest van de planeet dan denk ik: Joh, dat je mobieltje gejat zou kunnen worden lijkt me je minste probleem. Wat als een auto door het rood licht rijdt? Kom je aan de hemelpoort en moeten ze je daar vertellen wat je overkomen is want zelf heb je nog steeds geen enkel idee. Je zo in het verkeer begeven is volstrekt achterlijk.


Ja ben ik met je eens hoor!
Ik ga er ook even vanuit dat de mensen in dit topic, die naar London afreizen om de stad te zien, zich dan ook niet heel erg schuldig maken aan dit gedrag haha.
Zeker in Engeland.. Ik moet altijd weer wennen dat ik de andere kant uit moet kijken met oversteken :')
Het is gevaarlijk genoeg als Nederlander met oversteken daar als je instinctief eerst de verkeerde kant uit kijkt, lol.
Laat staan dat je nog op je telefoon aan't kijken bent tijdens het oversteken :') #NietSlim

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Lien_
Berichten: 2483
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 10:13

Het verbaast me echt hoe slecht mensen opletten met oversteken, er zijn er zelfs die gewoon door rood oversteken terwijl ze op hun telefoon kijken. Let ook goed op fietspaden aub, vooral langs de Thames waar het fietspad apart van de weg is. Toen ik daar nog fietste heb ik zo vaak toeristen voor m'n wiel gehad omdat die idd de andere kant op kijken en dan oversteken. Londen heeft veel fietsers! Maar ik gok zomaar dat de mensen die hier meelezen idd niet de 'probleemgevallen' zijn 8-)

:9k
By convention sweet, by convention bitter,
by convention hot, by convention cold,
by convention colour: but in reality atoms and void

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 18:25

Het went wel snel welke kant je op moet kijken, tot het op reflexen aankomt :D

Ik heb mijn fotografiedoelen alsnog bewandeld en gelukkig fotografeert de telefoon ook wel aardig. Zulke mooie straatjes...
[ img ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers