Leuke onafhankelijke vakantieparken (NL)?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Foaly
Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Leuke onafhankelijke vakantieparken (NL)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-24 16:29

Hoi allemaal :D

Ik ben een beetje aan het speuren naar een huisje voor mijn jaarlijkse schrijfretraite in November. Nu kom je natuurlijk om in de Landal en Centerparcs parken, maar die eenheidsworst staat me een beetje tegen en ik ben op zoek naar wat 'authentiekers'. Twee jaar geleden ben ik bijvoorbeeld naar het Lorkenbos op de Veluwe geweest, en het jaar daarvoor in een appartement op Schiermonnikoog. En omdat Bokt alles weet, dacht ik, waarom vraag ik hier niet gewoon naar onontdekte parels? :D

Dan mijn eisen, ik ben niet super veeleisend maar heb er wel een paar:

- huisje voor 2 of 4 personen
- 2-2,5 uur vanaf Den Haag. Iets verder mag natuurlijk, maar Schiermonnikoog vond ik bv echt te ver en doe ik niet nog een keer
- goed bereikbaar met het OV, want ik heb geen auto! Een eindje lopen vanaf een bushalte is geen probleem
- wel in/bij natuurgebied maar niet helemaal in de wildernis (en dan niet pal achter de snelweg)
- een dorpje met supermarkt binnen loopafstand/met bus bereikbaar is ook fijn
- GROTE pre: een vaatwasser!
- budget: is rekbaar, maar liefst ca. 350 euro voor een verblijf van maandag-vrijdag

Wie biedt? :D

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage


danamuts
Berichten: 1476
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Leuke onafhankelijke vakantieparken (NL)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 16:37

Toppershoedje in Ouddorp.
Camping met verschillende bungalows of chalets, net achter de duinen. Qua budget past dat vermoedelijk ook wel. Supermarkt zit om de hoek bij een andere camping op het terrein of evt in het dorp.

*pum*

ievie
Berichten: 2190
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 16:37

Ken je natuurhuisje.nl al?

mika11
Berichten: 11091
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 16:45


Alja
Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 16:46

Wij zijn met kerst in een huisje geweest op de Veluwe
As meivakantie gaan we weer erheen, het is een 4 persoonshuisje en het kost 200 euro per week
Het zit gelijk aan het Kootwijkerzand en de huisjes hadden een vaatwasser :)

ONDERSCHRIFTLOOS

Foaly
Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Leuke onafhankelijke vakantieparken (NL)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-24 17:30

Haha, ik ben vorig jaar naar Landal Ouddorp geweest, dat ligt volgens mij naast Toppershoedje. Wel een heel mooie en rustige omgeving inderdaad!

Natuurhuisje ken ik, maar mijn voorkeur gaat echt uit naar een park.

Die in Nunspeet ga ik bekijken!

Alja, heb je ook een naam of website van waar je geweest bent?

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

mika11
Berichten: 11091
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 17:39


Alja
Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Leuke onafhankelijke vakantieparken (NL)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:14

Het is op de berkenhorst :)

Als je berkenhorst Kootwijk boekt vind je het gelijk

ONDERSCHRIFTLOOS

Muurp
Fotograaf
Berichten: 15086
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 10:44

Elburg is wel erg mooi :j
En omgeving van de Hoge Veluwe? Otterlo/Hoenderloo. Is met de bus bereikbaar vanaf Apeldoorn of Ede station, het is vanaf de bushalte soms wel een eindje lopen naar de parken, maar ze voldoen denk ik verder wel aan jouw wensen. En voor de supermarkt kun je een fiets huren om even boodschappen te kunnen doen (sommige parken hebben wel een minishop of zijn wel op loopafstand).
Kan wel een paar parken opnoemen, maar het zijn er nogal wat in die twee dorpen :))

Er zijn ook een aantal hele mooie Airbnb's in die omgeving, maar dat voldoet niet helemaal aan je eis m.b.t. echt op een park.

        ''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd

x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Leuke onafhankelijke vakantieparken (NL)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 07:41

Ik kreeg ooit via Bokt het Bungalowpark Kastelenhof in Ermelo (eigenlijk Garderen) getipt. Letterlijk aan de rand van het bos (Veluwe) en op 1 kilometer afstand van Garderen (voor boodschappen, ijsje of restaurant). Ik vond het er fijn, knus en vooral betaalbaar :)


Foaly
Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Leuke onafhankelijke vakantieparken (NL)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-24 09:09

Hoenderloo en Otterlo miegelt idd van de vakantieparken ja, daar ben ik wel achtergekomen :+

De kastelenhof ziet er leuk uit zeg, die ga ik even opslaan!

Ik kreeg ook nog per PB de tip van de Brunssumerheide, dat zag er heel mooi uit maar dat is bijna vier uur met het OV en dat duurt me echt te lang helaas :+

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

_AB_
Berichten: 3954
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Leuke onafhankelijke vakantieparken (NL)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 09:37


<3

Fly_high
Berichten: 3271
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 09:48

Foaly schreef:
Dan mijn eisen, ik ben niet super veeleisend maar heb er wel een paar:

- huisje voor 2 of 4 personen
- 2-2,5 uur vanaf Den Haag. Iets verder mag natuurlijk, maar Schiermonnikoog vond ik bv echt te ver en doe ik niet nog een keer
- goed bereikbaar met het OV, want ik heb geen auto! Een eindje lopen vanaf een bushalte is geen probleem
- wel in/bij natuurgebied maar niet helemaal in de wildernis (en dan niet pal achter de snelweg)
- een dorpje met supermarkt binnen loopafstand/met bus bereikbaar is ook fijn
- GROTE pre: een vaatwasser!
- budget: is rekbaar, maar liefst ca. 350 euro voor een verblijf van maandag-vrijdag

Wie biedt? :D


Ik kan deze van harte aanraden, Zonnetij in Dwingeloo https://vakantie-naar-drenthe.nl/

Aangrenzend aan een natuurgebied, geen snelwegen oid in de buurt en je loopt zo de heide op maar tegelijk goed bereikbaar met OV (nog geen kwartiertje lopen bij een bushalte vandaan) en dorpje met meerdere supermarkten en al op 25min loopafstand, ook met de bus bereikbaar. Vaatwasser aanwezig :)) en slechts 310 euro voor ma-vrij verblijf.

Is wel 3 - 3,5u met OV vanaf Den Haag zie ik nu :') maar ik vond het iig een heerlijk plekje om tot rust te komen.

...a w Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie

Foaly
Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-24 09:57

Fly_high schreef:
Ik kan deze van harte aanraden, Zonnetij in Dwingeloo https://vakantie-naar-drenthe.nl/

Aangrenzend aan een natuurgebied, geen snelwegen oid in de buurt en je loopt zo de heide op maar tegelijk goed bereikbaar met OV (nog geen kwartiertje lopen bij een bushalte vandaan) en dorpje met meerdere supermarkten en al op 25min loopafstand, ook met de bus bereikbaar. Vaatwasser aanwezig :)) en slechts 310 euro voor ma-vrij verblijf.

Is wel 3 - 3,5u met OV vanaf Den Haag zie ik nu :') maar ik vond het iig een heerlijk plekje om tot rust te komen.


Oh die is wel heel mooi, maar ook wel heel ver inderdaad :')

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

Fly_high
Berichten: 3271
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Leuke onafhankelijke vakantieparken (NL)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 09:59

Ja ik dacht eerst dat die 2-2,5u autoreistijd moest zijn vandaar :')

...a w Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie

Foaly
Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Leuke onafhankelijke vakantieparken (NL)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-24 10:02

Ja meestal mis ik het niet dat ik geen auto heb, behalve op dit soort momenten :+

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

MarliesV
Berichten: 15148
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Leuke onafhankelijke vakantieparken (NL)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 10:34

Op de grens van je tijd:
https://www.vakantieparkhellendoorn.nl/ ... UWEALw_wcB

Met de trein naar Nijverdal en daar gaat 1x per uur een buurtbus naar Hellendoorn.
Diezelfde buurtbus heeft ook een halte bij de supermarkt in het dorp. Maar een fiets huren van het vakantiepark is misschien nog wel een fijnere optie. En het restaurant (tante Stoof) is echt super lekker!

Life is short....SMILE while you still have teeth!

moeshie
Berichten: 1143
Geregistreerd: 17-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 11:15

Foaly schreef:
Fly_high schreef:
Ik kan deze van harte aanraden, Zonnetij in Dwingeloo https://vakantie-naar-drenthe.nl/

Aangrenzend aan een natuurgebied, geen snelwegen oid in de buurt en je loopt zo de heide op maar tegelijk goed bereikbaar met OV (nog geen kwartiertje lopen bij een bushalte vandaan) en dorpje met meerdere supermarkten en al op 25min loopafstand, ook met de bus bereikbaar. Vaatwasser aanwezig :)) en slechts 310 euro voor ma-vrij verblijf.

Is wel 3 - 3,5u met OV vanaf Den Haag zie ik nu :') maar ik vond het iig een heerlijk plekje om tot rust te komen.


Oh die is wel heel mooi, maar ook wel heel ver inderdaad :')


Dit park is de extra reistijd echt dubbel en dwars waard! Prachtig gelegen, heerlijke huisjes en wat mij betreft de perfecte plek voor een schrijf retraite. (Ik heb geen aandelen, het is gewoon een park dat er met kop en schouders bovenuit steekt.)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 12:06

Landal Overberg? Wel Landal, maar heel kleinschalig en rustig parkje, op loopafstand van station Veenendaal West (winkelcentrum met AH, Kruidvat ed). Evt ook met de buurtbus bereikbaar en aan het bos.

Edit o zie nu dat het Amerongse berg heet: https://www.landal.nl/parken/amerongse-berg

Echwel
Berichten: 12439
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Leuke onafhankelijke vakantieparken (NL)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 12:27


De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

Ibbel
Berichten: 48932
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Leuke onafhankelijke vakantieparken (NL)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 12:38

Heb je wel een rijbewijs? Want dan is een auto huren natuurlijk ook een optie. En dat hoeft je ook de kop niet te kosten.

PascalB
Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 12:47


Foaly
Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Leuke onafhankelijke vakantieparken (NL)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-24 13:49

Ibbel: nee, ook geen rijbewijs helaas, anders had ik daar zeker naar gekeken :+

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Leuke onafhankelijke vakantieparken (NL)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 14:01


Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Leuke onafhankelijke vakantieparken (NL)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 14:30

De Jutberg in Laag Soeren is echt een mooie locatie in het bos. Maar wel op loopafstand van het dorp Dieren.
Ze hebben diverse chalets en huisjes: https://jutberg.ardoer.com/nl/aanbod/huren
Valt net binnen de 2,5 uur met OV.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carola, DexterM, L_Flo, leonie1988, MagicBullet, TinusB en 77 bezoekers