Curacao!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
annika_s

Berichten: 2513
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 15:07

Maar ik heb al geen 7 dagen meer ;) Hihi maar heb net gebeld morgen afspraak om alles te ondertekenen en daarna gaan ze hem als spoedje behandelen dus dan hopen ze dat hij maandag of dinsdag er is :)

Vesceron

Berichten: 1427
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: R'dam

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:03

Wij hadden geen creditcard nodig voor de auto hoor :n
Nergens voor trouwens, ze accepteren het wel op sommige plekken, maar wij hebben het nergens nodig gehad!

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 19:55

Wij hadden het wel nodig voor de auto.
Ik weet niet of het scheelt als je vooraf boekt...?

Maar ik vind sowieso voor een vakantiebestemming naar verre landen dat een credicard een must is :)

Pebblesther

Berichten: 2663
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: Prov. Groningen

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 12:06

Wij hebben voor de auto huur (die we via het reisbureau hebben geboekt) ook een creditcard nodig.
Daar maken ze dan een kopie van en daar wordt geld van afgetrokken als je de auto niet inleverd of beschadigd inleverd (een soort borg).

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 12:49

Ja klopt, zo werkt het bij ons ook :j
Yoehooooeeee net heeft mijn vriend officeel de tickets opgehaald op het reisbureau :D

Vesceron

Berichten: 1427
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:16

Fifteen schreef:
Wij hadden het wel nodig voor de auto.
Ik weet niet of het scheelt als je vooraf boekt...?

Maar ik vind sowieso voor een vakantiebestemming naar verre landen dat een credicard een must is :)


Wij hebben het daar ter plekke geboekt, scheelde paar honderd euro!! Wij hebben 400 gulden borg contact moeten betalen en terug gekregen bij inleveren... misschien dat we daarom geen creditcard hoefde te laten zien :?

Tja creditcard een must... ook die kan blokkeren of er gewoon mee kappen, net als je pinpas, hebben we in Oostenrijk gehad, terwijl er echt geen crediet overschrijding was!
Dus wij hadden 3 pinpassen met genoeg geld erop alle 3 :)

Vesceron

Berichten: 1427
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:17

Fifteen schreef:
Ja klopt, zo werkt het bij ons ook :j
Yoehooooeeee net heeft mijn vriend officeel de tickets opgehaald op het reisbureau :D


Ohhh leukk!!!
En wat zijn de vluchttijden geworden???

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:23

Onze familie huurt altijd bij hetzelfde bedrijf auto's.. Een klein bedrijfje, fijne service, ongelooflijke grappige man (nederlander) en het belangrijkste: een stuk goedkoper. Wij waren voor 6 dagen auto huren 150 euro kwijt voor een auto met airco.

Vesceron

Berichten: 1427
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: R'dam

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:23

Auto zonder airco hebben ze bijna niet bij de verhuurbedrijven gelukkig! Zou ook niet te doen zijn :n

Wij betaalde 230 voor 9 dagen, dus was jou verhuurbedrijf 55 cent per dag goedkoper Tulandro! Niet heel veel dus :=

Vesceron

Berichten: 1427
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: R'dam

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:24

Wij hadden overigens wel een Kia picanto met 55 km op de teller, echt een leuk autotje!

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:59

Ja die Picanto doet op curaçao goed zijn werk, die zie je veel rijden. Ik heb er een paar jaar geleden ook in gereden, fijne auto.

Jij hebt dan waarschijnlijk ook een goedkope autoverhuur gehad. Mijn vader heeft wat bedrijven vergeleken (met name met het eigen risico gedeelte) en toen kwam onze autoverhuur zeker 40 euro goedkoper uit dan andere bedrijven.

Pebblesther

Berichten: 2663
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: Prov. Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 15:24

Vesceron schreef:
Auto zonder airco hebben ze bijna niet bij de verhuurbedrijven gelukkig! Zou ook niet te doen zijn :n

Wij betaalde 230 voor 9 dagen, dus was jou verhuurbedrijf 55 cent per dag goedkoper Tulandro! Niet heel veel dus :=
Nee idd, meestal zit er in die auto's zelfs geen verwarming maar alleen een blower voor koele lucht en arico :P
En ik heb even uitgerekend dat wij €6 per dag meer betalen dan Tulandro.
Nouja dat zij dan zo, we hebben in ieder geval nog een soort verzekering dat we tot 1 dag voor de huurdatum zonder opgaaf van reden kunnen annuleren. Dus als we toch nog goedkoper willen dan kunnen we deze altijd nog annuleren :P

Vesceron

Berichten: 1427
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: R'dam

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 16:30

Die verzekering hadden wij natuurlijk niet omdat we het ter plekke hebben geregeld, dus dat zal ook een stukkie verschillen... Wij hadden bij 2 verhuurbedrijven gekeken, naast elkaar zaten ze bij het vliegveld :') we hebben deze gekozen, was wel 30 euro duurder voor 9 dagen, maar leuker autootje :j
Maar behalve die 2 weet ik niet of andere duur waren natuurlijk, deze waren iig allebei wel goedkoop!

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 23:05

Wij hebben een suzuki Jimmy, met airco en verzekering :)

vluchttijden wisten wij al een tijdje :D
Vliegen Amsterdam Curacao 09:00
Curacao Amsterdam 17:00

sophieanne17

Berichten: 151
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:22

Haha, wij hadden ook een Picanto afgelopen vakantie in maart :D Na 1 keer in van die heerlijke kuilen (die alle curacaose wegen heel goed kennen) te hebben gereden moesten we hem alweer omruilen voor een andere omdat hij kadoek was :D . Verder wel een leuk auto'tje, maar dus niet bestand tegen de gatenkaas-wegdekken daar :+
Wij zaten in de Waterside Appartments, een echte aanrader! prachtig plekje aan zee! !
mijn eerste indrukken over Curacao waren ook niet te best (ontzettende vuilnisbelt zoals al eerder is omschreven) en de lokale bevolking was ontzettend bot tegen ons.. (omdat we Nederlanders zijn, en dat is nog steeds "pijnlijk", volgens onze appartementenbaas).
Maar Willemstad is heel gezellig (vooral 's avonds met live muziek!) en er zijn talloze mooie snorkelplekjes.
Oh ja, en met dolfijnen zwemmen is echt een aanrader! (even de prijs wegdenken, het is het waard!)
Voor de gene in dit topic die er nog heen gaan; Hele fijne vakantie! :)

Vesceron

Berichten: 1427
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: R'dam

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 08:10

Oh wij hebben toch flink gescheurd, gevlogen en gedoken met de picanto maar ging helemaal goed!!

@Fifteen, oja had je al verteld :o

Malima

Berichten: 5268
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Assen

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 09:11

hallo meiden.

mag ik hier misschien mijn vraag stellen?
Mijn ouders zijn straks 25 jaar getrouwd en nu gaan ze een paar dagen daarna naar curacao.
Nu ga ik hun dus als cadeau zwemmen met dolfijnen geven bij de dolphin academy.
Hebben jullie het ter plaatse geboekt of al online zoals aan wordt gegeven?
en ik las hier iets over foto's en dvd's, kan iemand mij daar de kosten van vertellen?

Vesceron

Berichten: 1427
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: R'dam

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 09:17

He leandrotje, wat leuk!!!
Of je in nederland moet bestellen of gewoon daar, ligt aan de periode dat ze daarheen gaan...
In de vakantieperiodes kan het behoorlijk druk zijn en kan het een aanrader zijn hier te reserveren, is het buiten die drukke periodes kan het daar ook.
Bellen is het snelste en ze spreken nederlands dus makkelijk zat :) Als je het zeker wilt weten gewoon hier reserveren!

Foto's en DVD zijn errug duur!
de DVD kost 65 dollar, ongeveer 50 euro en een foto is 4 dollar per stuk of 40 dollar voor de hele cd-rom met alle foto's, dan heb je er ongeveer 20 van je ouders maar ook 60 van de andere 3 groepjes ( je gaat namelijk altijd met 6 personen bij 2 dolfijnen).
Hoop dat je er wat aan hebt!

Malima

Berichten: 5268
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Assen

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 09:22

@vesceron: bedankt voor je antwoord :D

Mijn ouders gaan 25 juni weg en zouden dan graag 28 juni willen zwemmen met de dolfijnen.
en dat is volgens mij niet in de vakantie.

Ik denk dat ik ze dan de keuze laat uit de foto's op de dvd.

Ze doen het maar 1x en ik vind dat ze het dan gelijk maar goed moeten doen ;)

Vesceron

Berichten: 1427
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: R'dam

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 09:27

Foto's is wel heeel leuk om te hebben! Zelf kan je ze niet maken natuurlijk, wij hebben gewoon de foto's op cd genomen hoor, doe je maar 1x in je leven toch! DVD vonden we wel zonde, je kijkt hem één keer, misschien 2x en dan ook nooit meer, foto's wel :j
Zou voor de zekerheid toch hier reserveren, vakanties van Amerika vallen vroeger en er gaan heeeeel veel amerikanen naar Curacao :j

Malima

Berichten: 5268
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Assen

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:05

oke, dan ga ik gewoon vooraf reserveren :D

in prijs maakt het toch niet uit, kan ik ze ook de reservering geven als cadeau op hun feest, is ook wel leuk natuurlijk :D

Liep vandaag in de stad met mijn vader en hij begon erover dat hij dat zo graag wou doen, maar dat hij bang was dat mijn moeder niet wou en dat hij dan alleen moest omdat het zo duur was. Had echt veel moeite om mijn mond dicht te houden, hahahaha :P

annika_s

Berichten: 2513
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:10

leandrotje : Leuk idee!

Wij gaan ook met dolfijnen zwemmen hihi dat was toch wel iets wat ik heeel erg graag wou! Oww voor mij nog 5 nachtjes slapen :D!

Pebblesther

Berichten: 2663
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: Prov. Groningen

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:43

Leandrotje: dat is echt een leuk kado joh voor je ouders!!

Misschien dan ook maar verstandig dat wij even reserveren voor de dolfijnen want wij gaan van 19 juni t/m 3 juli naar Curacao en in die periode willen wij dus met de dolfijnen zwemmen.

Annika heb jij ook gereserveerd?

annika_s

Berichten: 2513
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:01

Nee, vriendinnetje zou reserveren maar had ze niet gedaan, zei zegt dat als wij gaan we gewoon terecht kunnen, dus ja daar hopen we maar op

Vesceron

Berichten: 1427
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: R'dam

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:12

Hoop dat jij dan geluk hebt annika, maar zou wel bij aankomst via je touroperator gelijk reserveren!!

Ik ben 1 tm/ 13 april geweest en wij hebben direct bij aankomst geboekt via Arke, toen zat de dag die wij wilde al zo goed als vol... en dat was 5 dagen na aankomst. Daar hele rijen bij de kassa toen we aankwamen, wij konden gelijk doorlopen omdat we gereserveerd hadden gelukkig!
Zijn ook maar een aantal dolfijnen die maar een paar uur per dag "werken" natuurlijk... zijn er veel hoor stuk of 12, maar is geen lopende band werk zeg maar, ze hebben ook steeds pauze en shows dus zit sneller vol dan je denkt!

dus Pebblesther, zou zeker even reserveren als ik jou was!