Curacao!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 21:51

Er zit ook nog een oud-stalgenootje van me in dat programma, dus ik moet echt even gaan kijken :+ :+ :+

Maurent
Berichten: 407
Geregistreerd: 24-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 21:57

tinkert_tje schreef:
ooohhh gaaf zeg ik ben vorig jaar op Curacao geweest (in september) ik heb de mooiste vakantie gehad ik me kan bedenken
super lieve mensen ik heb uren gesnorkelt
wij vertoefde op breezer's resort
de topper van de vakantie was zwemmen met de dolfijnen :D
we vlogen op de heenreis om 1 uur s'middags met tussenlanding op aruba is best lang 11 uur maar je bent dan niet moe en je bent in vakantiestemming ik heb heerlijk zitten kletsen met mensen en een film gekeken ik vond het wel meevallen
en terug vlogen we om half 8 s'avonds zonder tussenlanding dat was heerlijk ik heb 6 uur liggen slapen :Z
al met al een top vakantie zou zo weer terug willen *D

Haha wat grappig:+
Toen ik naar Curacau ging zat ik ook in het breezers resort en nog in een appartement..
Ik heb daar encouter gedaan met dolfijn tela, dit omdat mijn zusje te jong was om ermee te zwemmen... Mijn halve familie woont op curacau dus al je leuke plekjes wilt weten ts.. Je kan me dan altijd pb'en
we zaten vlak bij een strandje bij het huis van de moeder van Joran vd sloot en toen zagen we baby zee schildpadden uit het ei komen echt lief haha.
Mijn tante werkt trouwens in de bekendste winkels van curacau penja het is een parfumzaak en daar boven kan je kleding kopen het zit naast die mooie grote brug met al die lichtjes en het is geel haha

Maurent
Berichten: 407
Geregistreerd: 24-06-10

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:03

Ove dat orkaan seizoen ik was er 3 weken juli-augustus het is wel 3 jaar geleden maar we hadden geen of misschien 1x in de middag regen. Het is trouwens zondag ochtend overal lekker rustig want dan zit iedereen in de kerk:D

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 08:32

Oke lekker wonen op curacao, zwijmelt weg :+:

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 08:18

Yeaaah we hebben onze stoelen kunnen reserveren !
De tickets zijn onderweg *\o/*

Nog 11 daagjes werken en dan begint mijn vakantie :D

Hackie

Berichten: 4453
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 02:52

_SyLLiE_ schreef:
Ik wil in de eerste 3 weken van augustus naar curacao, maar dan zit je schijnbaar midden in het orkaanseizoen. Is dat een reden om in een andere periode naar curacao te gaan of valt het allemaal wel mee?


In augustus is het bloedje heet, en is het orkaan seizoen nog niet echt begonnen dat begint meestal pas september/october.
We hebben hier bijna geen orkanen maar af en toe komt er een tropische storm voorbij :)

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 08:07

Oef wij hebben gisteren zitten kijken naar de weersverwachtingen.
De voorspelling is allemaal dikke bewolking |o

Pebblesther

Berichten: 2663
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: Prov. Groningen

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 10:10

Fifteen: ojee, balen ja! Maar mijn vriend zegt dat als hij nu steeds bij de weersvoorspellingen kijkt op internet dat er dan staat dat het bewolkt is maar als hij dan iedere keer op de webcam kijkt is het gewoon zonnig, blauwe hemel met een paar wolkjes.
En misschien is het juist wel lekker als het ietsje bewolkt is, in de volle zon is het vast bloedje heet.

Er is trouwens ook olie aangespoeld op Cuacao omdat het daar nu vrijwel windstil is. De stranden zijn een paar dagen gesloten maar als het goed is zouden die vandaag weer open gaan.

Vesceron

Berichten: 1427
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:20

@fifteen, dat stond bij onze voorspelling ook constant maar wees niet bang, doordat het zo'n klein eiland is, is het ook vaak bewolkt, maar de wolken trekken zo snel over dat je 80 procent toch in de zon zit en je blij bent dat die wolken af en toe voor de zon zitten!

Dus wat Pebblesther d'r vriend zegt klopt :j

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 13:54

FF offtopic:
Vesceron, ik heb net die foto's van de Tango meeting zitten kijken.
Wat gaaf zeg !

Laten we het hopen, als het echt K weer zou zijn dan zou ik zo erg balen :=

Vesceron

Berichten: 1427
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: R'dam

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:59

Haha thanks, was ook errug gaaf!!

Het wordt echt geen K weer, zeker niet in deze maanden, beloof ik je!
Een regenbui duurt een half uurtje joh, als je die al hebt... don't worry het wordt echt super lekker!!

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 14:18

Haha laten we het maar hopen dan, ben nu echt aan het aftellen.
Nog 10 daagjes en dan heb ik 3 weken vakantie :)

We hebben een suzuki Jimmy met open dag gehuurd trouwens, hele zoektocht om een autoverhuurder te zoeken die verhuurd aan mensen jonger als 26 :=

Pebblesther

Berichten: 2663
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: Prov. Groningen

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 22:13

Fifteen: wij hebben gewoon via het reisbureau een auto gehuurd en dat was geen probleem (we zijn beide 23).
Je moest wel 2 jaar je rijbewijs hebben maar dat hebben we.

Sissavi

Berichten: 657
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 22:53

Hackie schreef:
_SyLLiE_ schreef:
Ik wil in de eerste 3 weken van augustus naar curacao, maar dan zit je schijnbaar midden in het orkaanseizoen. Is dat een reden om in een andere periode naar curacao te gaan of valt het allemaal wel mee?


In augustus is het bloedje heet, en is het orkaan seizoen nog niet echt begonnen dat begint meestal pas september/october.
We hebben hier bijna geen orkanen maar af en toe komt er een tropische storm voorbij :)


Bedankt voor je reactie!

Vesceron

Berichten: 1427
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: R'dam

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 08:12

@fifteen, bij ons werd ook alleen moeilijk gedaan onder de 23, ik ben nog 22. Maar mijn vriend is wel ouder dus gewoon op zijn naam gedaan :) Dat ze moeilijk doen tot 26 jaar hebben wij nergens gezien! Maar je hebt een leuke auto dus is goed gekomen :j

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 08:14

Wij hebben dat niet bij het reisbureau gedaan omdat dat zoooo duur was :=
Maar we hebben er een gevonden, wel geen gloedjenieuwe auto maar goed zat voor ons!

Onze boarding passen zijn al binnen en de stoelen staan vast :D
Maar wat een afzetterij van arke zeg := Wil je je stoel online reserveren komt er per persoon per vlucht nog eens een €11 bij. Dan boek je al comfort seat kun je nog bij lappen wil je op een specifieke plek zitten.
Er zaten gewoon stoelen bij zonder raam, en niet een paar neer echt gewoon een stuk of 15 rijen 8)7

Ik ben 21 wordt 22 als ik op vakantie ben *\o/* en vriendlief is 23 dus dat werkte niet in ons geval :')

Heb me trouwens wel vergist in onze vluchttijden!
We moeten boarden op 9 uur sochtens, en komen ergens rond 5 uur lokale tijd aan.....
Terugweg vliegen we om 5 uur savonds....

Pebblesther

Berichten: 2663
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: Prov. Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 12:21

Fifteen schreef:
Wij hebben dat niet bij het reisbureau gedaan omdat dat zoooo duur was :=
Maar we hebben er een gevonden, wel geen gloedjenieuwe auto maar goed zat voor ons!

Onze boarding passen zijn al binnen en de stoelen staan vast :D
Maar wat een afzetterij van arke zeg := Wil je je stoel online reserveren komt er per persoon per vlucht nog eens een €11 bij. Dan boek je al comfort seat kun je nog bij lappen wil je op een specifieke plek zitten.
Er zaten gewoon stoelen bij zonder raam, en niet een paar neer echt gewoon een stuk of 15 rijen 8)7

Ik ben 21 wordt 22 als ik op vakantie ben *\o/* en vriendlief is 23 dus dat werkte niet in ons geval :')

Heb me trouwens wel vergist in onze vluchttijden!
We moeten boarden op 9 uur sochtens, en komen ergens rond 5 uur lokale tijd aan.....
Terugweg vliegen we om 5 uur savonds....
Mag ik vragen wat jullie nu kwijt waren voor de autohuur? Wij betalen €222 voor 1 week. En dat is incl. alle verzekeringen en ook een annuleringsverzekerking dat je tot 1 dag voor de huur nog kostenloos en zonder reden kunt annuleren. We hebben een VW Fox.

Ja stom he dat je nog bij moet betalen om je stoel te reserveren bij Arke. Ze vertelden ons bij het reisbureau dat dat €5 pp kost maar jij hebt dus €11 pp betaald?
Is het ook zo dat als je online incheckt en online je stoelen reserveerd dat je dan maar 2 uur ipv 3 uur van tevoren op de luchthaven aanwezig hoeft te zijn?

En je vriend is toch 23 dus dan moet het toch geen probleem zijn om een auto te huren op zijn naam? Alleen als jullie beide jonger zijn dan 23 en minder dan 2 jaar je rijbewijs hebben wordt het lastig.

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 13:12

Wij hebben bij verschillende bedrijven op curacao offertes gevraagd en alles is 26 jaar of ouder....

Ehm meen dat wij nu $200(dollar) betalen voor 11 dagen inclusief alles behalve benzine uiteraard.
Als je online inchecked hoef je inderdaad maar 2 uur van te voren aanwezig te zijn.

Ongeacht welke stoel je kiest betaal je €11 per persoon per vlucht.
Hoe gunstiger je stoel staat hoe duurder ze ook worden, wij hebben voor op de heenweg wel heel gunstige stoelen geboekt en ook goed in de buidel moeten tasten, was 123 euro extra.

We hadden al comfort seat en nu hebben we een plek bij de nod uitgang zonder dat er mensen voor ons zitten. Een stuk voor ons begint het sukje businessklas.

Vesceron

Berichten: 1427
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 13:49

Fifteen schreef:
Wij hebben dat niet bij het reisbureau gedaan omdat dat zoooo duur was :=
Maar we hebben er een gevonden, wel geen gloedjenieuwe auto maar goed zat voor ons!

Onze boarding passen zijn al binnen en de stoelen staan vast :D
Maar wat een afzetterij van arke zeg := Wil je je stoel online reserveren komt er per persoon per vlucht nog eens een €11 bij. Dan boek je al comfort seat kun je nog bij lappen wil je op een specifieke plek zitten.
Er zaten gewoon stoelen bij zonder raam, en niet een paar neer echt gewoon een stuk of 15 rijen 8)7

Ik ben 21 wordt 22 als ik op vakantie ben *\o/* en vriendlief is 23 dus dat werkte niet in ons geval :')

Heb me trouwens wel vergist in onze vluchttijden!
We moeten boarden op 9 uur sochtens, en komen ergens rond 5 uur lokale tijd aan.....
Terugweg vliegen we om 5 uur savonds....


Precies dezelfde vluchttijden als ik had :j Hoop voor je dat je beter bestand bent tegen de jetlag en anders lekker aan overgeven en genieten ;)
Wij hebben het ook niet via het reisbureau gedaan hoor, gewoon daar te plekke. Wij betaaldde 600 gulden voor 9 dagen... dat is uhmmm gedeeld door 2,5 in euro's haha dus rond de 230 euro.
Die stoelen hadden wij ook, dat we bij moesten betalen... idd geldklopperij!

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 14:52

Ja inderdaad, voorheen was het m.i., wel gunstig maar dit is echtklote....
Maar goed, de volgende ochtend moet ik meteen al weer vroeg in de plooi zijn want ze komen ons om 10uur ophalen om de auto op te pikken :=

Dat is echt zo belachelijk die stoelen hebben nu al meer als 300 euro extra gekost!

Vesceron

Berichten: 1427
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: R'dam

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 16:59

Pff... zou ook wel weer willen hoor!
Gelukkig wel al de volgende vakantie geboekt...ibiza :D

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 18:03

Oeh Ibiza, dat staat ook nog op mijn lijstje.
Volgend jaar eerst met de camper door euro toeren, en dan willen we naar zuid afrika :P

Pebblesther

Berichten: 2663
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: Prov. Groningen

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 20:01

Fifteen: ik dacht dat als je die €5 (of wat jij echt €11) pp bijbetaald dat je dan gewoon iedere willekeurige stoel mag uitkiezen maar dag is dus niet zo?!
Gewoon 2 stoelen naast elkaar aan de linker of rechterkant bij het raam, hoe duur zijn die?
Wij hebben ook comfort class.

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 07:55

Wij hebben ook comfort class en hebben 11 euro per persoon moeten betalen, twijfel nu even of dat ook per reis was. Vanavond als ik thuis ben zal ik even voor je kijken.

Geloof dat wij €50 euro pp bij moesten betalen voor de stoelen op de heenweg, maar we hebben daar de ruimste stoelen geboekt die er waren.

Even een linkje dan kun je lezen welke keuze aan stoelen je hebt, jij kunt nu ook al inloggen !
Heb je je reserveringsnummer, achternaam op boekingsformulier en vertrekdatum nodig en dan kun je zien hoe het vliegtuig eruit ziet!

http://www.arkefly.nl/chairreservation.aspx

Wij hebben voor de heen weg een stoel gekozen met de blauwe kleur.

Je moet trouwens wel even opletten, er waren bij ons namelijk een heleboel plaatsen zonder raam ! :7

Vesceron

Berichten: 1427
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: R'dam

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 08:14

Wow je hebt nog leuke vakanties op de planning Fifteen!!
Wij hebben ook idd 50 euro pp bij moeten betalen en toen nog eens 11,50 bij het online kiezen!
Je mag niet ter plekke meer kiezen :n Als je niet online kiest, wijzen hun je een stoel, maar dan kan er ook een gangpad tussen jullie zitten dus je wordt een beetje "verplicht" online te kiezen :\