Curacao!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daisyree

Berichten: 2873
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Grou

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 06:50

Ja wij hebben ook $70 betaald. Mijn vriend zit bij de marine, dus toen kregen we ook korting.

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 07:36

Ik vind het toch een behoorlijke bedrag voor een boottochje en een lunch :=

Vesceron

Berichten: 1427
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:21

Fifteen schreef:
We zitten in de Blauwe baai, bleu bea resort :)

Zat even te kijken maar die bootprijzen anar klein curacao zijn niet mis := $90,- per persoon!


Je gaat het zoooooo naar je zin hebben op het resort!!
Het is echt zo mooi, netjes en groot :j
We zijn op meerdere resorts en stranden gaan kijken en (zonder iemand te willen beledigen) dit was toch wel één van de mooiste!
Het strand is ook echt één van de mooiste, de meeste palmbomen en veel zand ipv rotsen en snorkelen is bizar daar, honderden vissen zwemmen op nog geen 10 cm afstand om je heen (wel naar de rotsen zwemmen, vooral links)
De bar is gezellig en het restaurant is heeeerlijk eten, maar heel curacao kan super eten maken :)
Raad je zeker aan om in Willemstad bij de Gouverneur te gaan eten, zit aan het water aan de kant van Otrabanda, veel nederlands personeel en het beste eten en locatie van Willemstad!!
Valt mee hoor 90 DOLLAR, dat is 50 euro (koers is 1,80) en daar zit de reis, ontbijt, drankjes en bbq bij inbegrepen.
Dolfijnen zwemmen ook zeker doen, echt een onvergetelijke ervaring!!!
Ook een aanrader om zondagmiddag vanaf 5 uur naar Mambo beach te gaan, echt heeeel gezellig, vraag maar aan het barpersoneel bij Blue bay resort!!
Auto huren zeker doen, maar is niet al te goedkoop, maar je kan niet zonder en is altijd nog goedkoper dan taxi nemen steeds, tenzij je maar 1 keer van je resort komt natuurlijk ;-)
Guldenkoers is trouwens 2,50 fl voor 1 euro, dus het klinkt allemaal heel duur, maar omgerekend valt het alles mee!
Wil je nog meer weten ;)

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 12:09

We hebben ook gekozen voor de appartementen met het directe zeezicht en de het grote balkon. ( is ook het nieuwe gedeelte)
Zijn door de verhuizing 2 jaar niet op vakantie geweest dus hebben er dit jaar goed tegen aan geknald voor wat betreft geld uitgeven.

Kreeg een hartverzakking toen ik de rekening van het reisbureau zag :o

Heb al diverse filmpjes gekeken en kijk er echt naar uit !

Mambo beach dat is toch dat strand waar ze ook met die BBQ staan en waar je voor een paar FL aan mag sluiten en mee mag eten.
We kregen namelijk de tip om dit ook te gaan doen.

Voor een auto zijn we nu een beetje aan het rondkijken, we hadden eerst een scooter gehuurd maart het blijkt dat die krengen nogal
diefstal gevoelig zijn daar. Als hij dus gestolen word, kun je mooi opdraaien voor de kosten :+

Rond welke tijd ben jij daar geweest en welk jaar, welk appartement ?

Vriendlief gaat actief snorkelen, ik ga actief zonnen. En we willen een aantal dagen rond gaan toeren :)

Vesceron

Berichten: 1427
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: R'dam

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 13:20

Haha ik was ook 5 jaar niet op zomervakantie geweest. Wij zaten ook in zo'n appartement idd, echt heel ruim, mooi en modern. 2 tv's met nederland 1,2 en 3 wel leuk voor het slapengaan enzo :)
Scooters zijn op zich niet heel diefstal gevoelig, zitten goede Sloten bij, maar geloof me, er valt niet te rijden met een scooter op curacao!! Wegenonderhoud kennen ze niet dus zijn niet overal even goed en zeker na de storm vorige november zitten er zulke grote gaten in de weg, dat er al meerdere doden zijn gevallen, niet doen dus! Overigens is er ook geen auto die rekening met scooters houdt (als je ze al ziet) ze houden er daar niet zo van ;)
De maximale snelheid is overigens 60km per uur in heel curacao, maar op de meeste plekken 40 := Ze rijden over het algemeen wel ietsje harder, maar is allemaal vaak op het gemakkie :)
Snorkelen moet je toch een keertje doen hoor!! Is echt bijzonder :j
Ik ben net 2 weekjes terug dus de informatie is behoorlijk up to date :)

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 13:24

1 advies: houd de happy hour route in de gaten. Als een restaurant/bar etc de ene avond gezellig is, is ie dat niet automatisch ook de volgende avond. Vraag er naar bij locals.
Verder is het een heerlijk eiland. Neem vooral alleen korte broeken, blote truitjes en jurkjes en zwemkleding mee. Iets anders draag je niet. Zelfs niet s avonds.

Rufus2

Berichten: 87
Geregistreerd: 24-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 13:27

Ik ben er een paar keer geweest , een auto huren is wel aan te raden , mooie stranden waar je alleen met een auto komen kan, Lions dive is heel goed en Chogogo ook.

Vesceron

Berichten: 1427
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: R'dam

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 13:36

Helemaal waar wat babootje zegt, dat bedoelde ik trouwens zondag met Mambo, dan is er happy hour en heel gezellig daar. Curacao hangt aan elkaar van de happy hours :)
En idd, vestjes, hoe dun dan ook, draag je echt niet!! Ik had ook vestjes en lange mouwen shirts meegenomen maar zonde van de koffer ruimte!! Lange broeken zijn handig s avonds voor de muggen maar wel linnen/dunnen broeken dan!

MamboBeach

Berichten: 12626
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Weiland en stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 13:41

Zelf ben ik ook op Curacao geweest en vond het duiken en snorkelen echt enorm gaaf! :j
Mooi om er geweest te zijn en Curacao te ervaren!

xsimone
Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-10-06
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:34

Over 3 weken zit ik er ook weer!

Vorig jaar ook geweest, was echt super! Mambo beach vond ik super leuk. Vorig jaar was er in Cinco ook een Beatloverzfeest dat was ook top! Als strand vind ik Zanzibar echt het leukste, super aardig personeel en heerlijk snorkelen. Ook leuk was er bij ons dat we aan het begin van de zomerstop van de voetbal gingen en dat er dus super veel bekende voetballers waren!

Dit jaar willen we langs zo'n struisvogelfarm gaan en zwemmen met de dolfijnen, dat is er vorig jaar ook niet van gekomen.
Ohja en een bezoekje aan de knip vond ik ook de moeite waard! :)

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:36

Ik vlieg zondag :D . Ik heb vorige week pas geboekt, maar het was echt een geweldig aanbieding.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:03

Romeo2007 schreef:
Iemand ook ervaringen met het Kontiki beach dive resort?

`
Ja, was echt super!
Ons appartement zat ook bijna helemaal aan de kant van het strand. Er was nog wel eea in aanbouw maar daar hebben wij helemaal geen last van gehad.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:04

Ik logeer ook in Kontiki, ik zal als ik terug ben wel laten weten hoe ik het vond.

Pebblesther

Berichten: 2663
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: Prov. Groningen

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 18:47

Ik meld me hier ook even!

Mijn vriend en ik hebben vorige week via een erg mooie aanbieding een reis naar Curacao geboekt!

We gaan van 19 juni t/m 4 juli naar Chogogo resort :)

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 19:24

xsimone schreef:
Over 3 weken zit ik er ook weer!

Vorig jaar ook geweest, was echt super! Mambo beach vond ik super leuk. Vorig jaar was er in Cinco ook een Beatloverzfeest dat was ook top! Als strand vind ik Zanzibar echt het leukste, super aardig personeel en heerlijk snorkelen. Ook leuk was er bij ons dat we aan het begin van de zomerstop van de voetbal gingen en dat er dus super veel bekende voetballers waren!

Dit jaar willen we langs zo'n struisvogelfarm gaan en zwemmen met de dolfijnen, dat is er vorig jaar ook niet van gekomen.
Ohja en een bezoekje aan de knip vond ik ook de moeite waard! :)


Dan gaan wij bijna tegelijk, wij gaan namelijk de 8ste een weekje later dus.
Heb er echt zin in :)

josewoos

Berichten: 4809
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 22:22

Ik ga ook over 3 weken!! Heeeeerlijk zo'n vooruitzicht :D

Vesceron

Berichten: 1427
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: R'dam

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 22:53

@tulandro en pebblesther, mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat jullie kwijt waren?
Als het veel scheelt ga ik volgend jaar ook zo last minute boeken ;) Wij hebben in december 2010 voor afgelopen april 2011 geboekt namelijk!

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 08:49

Daar ben ik ook benieuwd, naar.
Ik was afgelopen week bij het reisbureau, gelukkig werd mij bevestigd dat de prijzen voor ons appartement nog niet zo ver waren gezakt :=

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 13:43

Ik heb nu 630 betaald, voor 9 dagen.

Vesceron

Berichten: 1427
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 14:34

Oh ja 9 dagen scheelt veel geld.., is wel te kort ga je merken ;) Ik vond 12 dagen al veeeeeel te kort!
Je bent er zoiezo 2 dgn kwijt aan het vliegen en je jetlag gooit het ook een beetje om allemaal :)

xsimone
Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-10-06
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:52

Fifteen schreef:
xsimone schreef:
Over 3 weken zit ik er ook weer!

Vorig jaar ook geweest, was echt super! Mambo beach vond ik super leuk. Vorig jaar was er in Cinco ook een Beatloverzfeest dat was ook top! Als strand vind ik Zanzibar echt het leukste, super aardig personeel en heerlijk snorkelen. Ook leuk was er bij ons dat we aan het begin van de zomerstop van de voetbal gingen en dat er dus super veel bekende voetballers waren!

Dit jaar willen we langs zo'n struisvogelfarm gaan en zwemmen met de dolfijnen, dat is er vorig jaar ook niet van gekomen.
Ohja en een bezoekje aan de knip vond ik ook de moeite waard! :)


Dan gaan wij bijna tegelijk, wij gaan namelijk de 8ste een weekje later dus.
Heb er echt zin in :)


Wat leuk! WIe weet komen we elkaar zonder dat we het weten wel tegen!
Wij vliegen 12 juni pas weer terug, pas om 20.00 uur, heerlijke tijd!

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 18:46

xsimone ; Haha misschien wel ! heb stiekem even in je profiel gespiekd naar een foto :) ga je nu weer naar Mambo beach?

Wij gaan 11 dagen, hoop dat we niet al te veel last hebben dan de jetlag. We komen daar s'avonds aan dat scheelt waarschijnlijk al veel aangezien we direct te bed kunnen. We vliegen dan ook weer op curacao s'avonds terug :)

Vesceron

Berichten: 1427
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: R'dam

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:06

hahaha fifteen, 's avonds aankomen is veel erger!! Maar verschilt per persoon of je er last van hebt, dus wie weet! 's avonds terug is wel te doen, dat went sneller ;)

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 19:11

Ooh ik had juist verwacht dat savonds aankomen juist veel beter was, aangezien je dan meteen kan gaan slapen -:)

Anders moet je zowat 48 uur wakker blijven.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:03

Vesceron schreef:
Oh ja 9 dagen scheelt veel geld.., is wel te kort ga je merken ;) Ik vond 12 dagen al veeeeeel te kort!
Je bent er zoiezo 2 dgn kwijt aan het vliegen en je jetlag gooit het ook een beetje om allemaal :)

Ja, meer zat er financieel niet in. Maar ben vaker negen dagen geweest naar curacao en dat was best ok hoor.
:+
Als je al 20 jaar op het eiland komt hoef je niet alles meer te zien :+ ik ga gewoon naar mijn favoriet plekjes en alle toeristische dingen doe ik al jaren niet meer.