Curacao!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
josewoos
Berichten: 4807
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 11:13

Ik ga er in juni naar Curacao als huwelijksreis. Ik lees nu dus graag mee voor leuke ideeën of waar we echt even moeten gaan kijken.
Wij houden echt niet van zwemmen, dus snorkelen zullen we niet snel gaan doen en ook met dolfijnen zwemmen trekt mij niet :o
Ik wil wel graag wat van het land zien, maar dan vooral de mooie dingen :P


tallechie
Berichten: 2177
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Nieuw Roden

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 11:22

Wij zijn in september 2009 naar cuaracao geweest. Was een geweldige vakantie. Wij zaten in een hotel in het westpunt. Wij moesten dus veel reizen om naar de activiteiten te gaan, maar wij wilden niet in een te toeristische plek zitten. We wilden ook een beetje rust.

We hebben daar een tocht met een quad gemaakt. Ook hebben we gesnorkeld en gezwommen met dolfijnen. Ook zijn we naar klein curacao geweest. Daar kun je snorkelen bij zo'n wrak. Dit viel bij ons wat tegen omdat het ontzettend warm was en er dus bijna geen schaduw was.

Verder hebben we een paar dagen een auto gehuurd zodat we de omgeving konden bekijken

Alwyn welsh, 6 jaar, mennen dr B+12 L+9 / va L+2 / SMW klasse 1 + 1
Yourien welsh, 6 jaar, mennen dr B+4 / va L+ / SMW klasse 1
Dubbelspan Yourien/Alwyn, mennen dr B+5 / va L+ / SMW klasse 1

A_nouk
Berichten: 11624
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-11 14:53

Josewoos: Wanneer ga je, wij gaan namelijk ook in Juni :))

josewoos schreef:
Ik ga er in juni naar Curacao als huwelijksreis. Ik lees nu dus graag mee voor leuke ideeën of waar we echt even moeten gaan kijken.
Wij houden echt niet van zwemmen, dus snorkelen zullen we niet snel gaan doen en ook met dolfijnen zwemmen trekt mij niet :o
Ik wil wel graag wat van het land zien, maar dan vooral de mooie dingen :P

josewoos
Berichten: 4807
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:08

Ik heb de papieren niet bij de hand, maar ik dacht zaterdag 4 juni en anders zondag 5 juni ;)

Luigi
Berichten: 417
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Benschop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 10:31

Jaaa ik ga ook naar Curacao, ik ga 2 februari :D :D. Heb er zooo'n zin in :D.

38/40

A_nouk
Berichten: 11624
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-11 20:53

Ik heb echt behoefte aan vakantie, moet alleen nog 5 maanden wachten voor ik naar curacao mag :7

grietsjuh
Berichten: 461
Geregistreerd: 05-03-08

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 09:06

Wij zijn afgelopen maandag weer in NL aangekomen en ik wil nu al wel weer terug :P! We hebben echt een heerlijke vakantie gehad! Veel gezien, auto gehuurd (dat is wel een aanrader) dolfijnen gezwommen en lekker tot rust gekomen.
Wat is het hier dan weer koud en hectisch in NL..

Typhoon
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: makkum

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:32

wij gaan a.s. maandag voor een week naar Curacau.
Wij hebben een grote villa met prive zwembad :)
Villa Felis

A_nouk
Berichten: 11624
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-11 19:30

Ooh lekker, wij hebben afgelopen week een scooter al gehuurd.
Staat klaar als we aankomen :D

Typhoon
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: makkum

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:43

wij gaan morgen ochtend :)

judith__
Berichten: 1817
Geregistreerd: 13-09-09
Woonplaats: onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:50

wat leuk een vakantie naar curacao!

hoe het daar is geen idee,
wel kan ik je vertellen hoe ik de vliegreis heb ervaren,
want ben namelijk wel op Aruba geweest en dan zit je in het zelfde vliegtuig,

het vliegen valt mij iedere keer weer mee ondanks dat je toch zeker 11 uur in het vliegtuig zit,
je krijgt voldoende te eten en drinken en verder, word er zo nu en dan een film afgespeeld.
hierdoor gaat het vliegen ook snel,

je hebt ook de mogelijkheid een display te huren waar muziek en films opstaan, dit kost dacht ik 12,- euro (in de comfortclass is deze gratis)
het vliegtuig gaat eerst naar aruba, daar worden de mensen voor bestemming aruba eruit gelaten, de mensen voor bestmming Curacao word omgeroepen rustig te blijven zitten en te wachten op verder info, zo ver ik weet duurt het ongeveer een half uurtje voor het vliegtuig door vliegt naar Curacao,
ook komen er waneer de mensen voor bestemming Aruba zijn uitgestapt weer nieuwe mensen het vliegtuig in voor de bestemming Curacao of nederland.

ik hoop dat je hier iets aan hebt

Wees de verandering die je in de wereld wilt zien.

laulau85
Berichten: 4438
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: in het zonnige zuiden van NL

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:26

Bij comfort van arke betaal je een 10tje voor het schermpje en als je het vooraf reserveert is het 15 voor retour. De vlucht wisselt per dag of je eerst naar aruba of curaçao gaat..

Eindelijk mijn website bijna af! http://www.dameszadel.com Trots op!!
Hincapie L1+1 ToyStory L1+10 rust zacht poppie!
Sinds 28 februari 2013 de zeer trotse mama van ons knappe zoontje!!!

A_nouk
Berichten: 11624
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-11 07:51

Die schermpjes willen wij ook hebben in Juni, maar het reisbureau zei inderdaad ook dat je die al heel vroeg moest reserveren... Wij hebben bij Arke wel de comfortseats geboekt, weet iemand hier of dat ook werkelijk zoveel scheelt?

laulau85 schreef:
Bij comfort van arke betaal je een 10tje voor het schermpje en als je het vooraf reserveert is het 15 voor retour. De vlucht wisselt per dag of je eerst naar aruba of curaçao gaat..

Tes82
Berichten: 720
Geregistreerd: 14-03-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 07:59

Ohhhh heerlijk curacao, wij gaan elk jaar, 11 februari a.s. is het weer zover *\o/* . Wij huren altijd een villa bij Dijkstra Holiday's, echt een aanrader!

Hero (Uphill x Jacardo)
Kapteijn (Chippendale x Oscar)

laulau85
Berichten: 4438
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: in het zonnige zuiden van NL

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 08:03

Comfortstoelen zijn niet breder maar wel meer beenruimte. Je hebt ook nog comfortplus of iets in die trant en dan heb je nog net iets meer en volgens mij ook iets breder. En dan starclass en die is een stuk ruimer en luxer met eten etc.

Eindelijk mijn website bijna af! http://www.dameszadel.com Trots op!!
Hincapie L1+1 ToyStory L1+10 rust zacht poppie!
Sinds 28 februari 2013 de zeer trotse mama van ons knappe zoontje!!!

Jasmijn_
Berichten: 1577
Geregistreerd: 05-12-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:03

Jaaa wij hebben ook geboekt!! 12 juli gaan we daar 2 weekjes heen!
Nu heb ik wel even een vraagje...hebben jullie daar aanraders wat er te doen is? We hebben zeer
waarschijnlijk 2 weken een auto tot onze beschikking. Verder heeft mijn vriend daar al zijn familie wonen dus we zullen wel vanalles zien, maar misschien hebben jullie handige tips, leuke excursies en lekkere restaurantjes.. Alles is welkom :D
(Hoop dat het in dit topic kan, maar zoniet open ik er zelf 1)

:¨·.·¨:
`·. Solero :+:

Op zoek naar een goede fotograaf? --> http://www.johnnyvanbergen.nl
Jouw paard op een bekende kalender? --> http://www.bokt.nl/markt/ad/120829/paar ... r-kalender

Luigi
Berichten: 417
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Benschop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 11:33

Yeah morgen ga ik naar Curacao voor 1,5 week :D :D

38/40

nomorebokt
Berichten: 1362
Geregistreerd: 13-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:48

Ben er in januari voor mijn werk geweest, van 16 tot en met 22-01
Zaten in Avilla Beach. Echt een super hotel, maar je moet wel in nieuwe gedeelte zitten (wat ik dus zat).
Voor het werk ook nog ene dag op en neer naar Bonaire.

De laatste 2.5 dag voor mezelf gehad (bleef achter op Curacao terwijl mijn collega´s naar Sint Maarten doorgingen) Auto gehuurd. Zonder eigen vervoer kom je bijna nergens.....daar ben ik 200% van overtuigd.
Ben dag 1 richting westpunt gereden. Ruige omgeving! Ben door het Christoffelpark gereden en heb lekker gegeten bij Jaanchies (een must als je naar westpunt gaat). Op de terugweg paar stranden aangedaan: Cas Aboa (Bon Bini Beach) en Porte Marri (super snorkelplek, heel gaaf!)
Dag 2 gezwommen met dolfijnen (niet goedkoop maar zo vreselijk gaaf!). Een wens ging in vervulling. Je moet het wel van te voren reserveren (kijk maar eens op dolphinacadamy.com). Daarna lekker geshopt in Willemstad. Verder gerelaxed.
Met KLM gevlogen. Door mijn werk was businessclass geregeld. Super relaxed. Op de heenweg wel een tussenstop op Sint Maarten maar dat duurde maar uurtje.


Was mij eerste keer naar de caribes enne....voor herhaling vatbaar!!!

Fred_Kroket
Berichten: 3116
Geregistreerd: 15-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 20:35

Wat leuk!! Zoek kleine strandjes op en ga 's morgens heel vroeg snorkelen. Echt prachtig!! Ik weet niet of het nog bestaat maar in landhuis Brievengat kon je lekker eten en heel mooi zitten op een prachtig verlicht terras. Zowiezo is het leuk (als je er van houdt) om de oude plantages te bezoeken. Zo is Ronde klip erg mooi en Brievengat zijn mooi om te bekijken.

Persoonlijk vind ik de commerciele stranden niet heel erg boeiend, wel weer handig dat je een drankje kunt bestellen!!

Bodan
Berichten: 1220
Geregistreerd: 27-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 21:45

Ik ben met mijn familie 3 keer op curacao geweest, 2 keer op Sint marie een resort richting westpunt en de laatste keer op het resort papagayo bij janthiel baai.
Wat mij het meest bij is gebleven is de AH. Nee grapje, maar die AH is werkelijk het zelfde als in Nederland alleen als je uit de winkel stapt krijg je een klap voor je smoel door de warmte.
Wij hebben een bananenboot en waterskies gehuurd, echt super leuk!! Mijn broer houdt van crossen, wij gingen dus met de auto naar de ruige kust toe. moet je auto wel geschikt voor zijn ;) Quads huren is echt een aanrader! Verder is Willemstad leuk maar heb je toch gauw gezien, wij kwamen vaak terug vanwege het milkshake kraampje :+
Je hebt echt leuke en goede restaurantjes rond en in Willemstad, ik weet de namen niet meer zo uit mijn hoofd.
En je kan er prachtig snorkelen, struisvogelfarm is ook een leuke ervaring.
Als ik dit zo schrijf wil ik terug haha! :D

Daisyree
Berichten: 2872
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Grou

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:09

Zijn er ook mensen die eind 2011 naar Curaçao gaan? Wij gaan namelijk trouwen op Curaçao en hebben in totaal 6 getuigen nodig. Ik kan door ook wel gaan zoeken, maar misschien zijn er bokkers die dit leuk lijkt.
De planning is dat we tussen 24 en 28 nov. willen trouwen. Het is even afhankelijk van welke datum er nog vrij is.

stijntilla
Berichten: 600
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Vaassen

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:17

hoi hoi,,

ohh heerlijk al die verhalen. Wij hebben zojuist ook een optie genomen op een villa op curacao voor 13 dagen, ik en mijn zus komen 11 dagen. Nu is mijn vraag, kennen jullie Coral estate villa's? en zo ja, is dit betrouwbaar? Wij zijn een klein beetje wantrouwend, aangezien dit nergens bij is aangesloten. Tot nu toe wel goed contact met die mensen, maar kent iemand dit toevallig?

Plaatje1990
Berichten: 3946
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:04

Ook ik ben in Curacao geweest en was helemaal verkocht :P. Heerlijk eiland! Als iemand tips nodig heeft dan hoor ik het wel :D.

Ik heb trouwens met dolfijnen gezwommen en ik vond dit leuk maar niet erg spectaculair. Daarnaast ben ik nog naar Klein Curacao geweest en dit was heerlijk, op de bootreis heen na (iedereen doodziek en kotsend aan boord haha :P, was echt een hel)!

Mama van EVA-LUNA, 15-11-2012 en LEVI, 11-01-2012

Vesceron
Berichten: 1427
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 10:16

Jaaa ik ga ook naar Curacao :D
Ik ga 1 april (geen grapje) 12 dagen, toevallig ook naar Blue Bay resort, Fifteen, dus ik kan je vertellen hoe het is geweest ;)

ik wil wel tips hoor Paula :)
hoor idd van veel dat het niet spectaculair is om met dolfijnen te zwemmen, maar wil het toch een keer meegemaakt hebben :j

Ik ga je missen vriendje... 04-10-10

hilleke1980
Berichten: 295
Geregistreerd: 24-03-10
Woonplaats: Breda

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 10:25

Leuk iedereen zo enthousiast te horen vertellen! Wij vertrekken over drie weken op huwelijksreis naar Curacao, chogogo resort, iemand daar ervaringen mee??


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, Earth, IndianSu, mvdende, Roosch, Sannek90, secricible, Sokje_6, turtlelito, Zick_Zack en 66 bezoekers