Curacao!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:05

Ik vind 's avond aankomen juist fijner. Zo lang mogelijk opblijven, dan lekker slapen en dan ben ik er klaar voor hoor!


Pebblesther
Berichten: 2663
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: Prov. Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:57

Vesceron schreef:
@tulandro en pebblesther, mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat jullie kwijt waren?
Als het veel scheelt ga ik volgend jaar ook zo last minute boeken ;) Wij hebben in december 2010 voor afgelopen april 2011 geboekt namelijk!


Wij waren €975 pp kwijt voor 16 dagen. En we vliegen dan met Comfort class en we hebben wat luxere huisjes (Superior). Het is logies.
We hebben over de totale reissom €650 korting gekregen zagen we op de boekingsspecificatie dus anders waren we minimaal €325 extra kwijt pp.

Cassandra: M1 + 3
Samuel r.i.p. Eindstand L2 + 5

A_nouk
Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-11 07:59

Dat heb je goed voor elkaar voor 16 dgn !
Naar welk hotel ging jij ook alweer?

Vesceron
Berichten: 1427
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 08:21

Fifteen schreef:
Ooh ik had juist verwacht dat savonds aankomen juist veel beter was, aangezien je dan meteen kan gaan slapen -:)

Anders moet je zowat 48 uur wakker blijven.


Nou laat ik het zo zeggen, dat ben je al als je land :')
Wij kwamen 18.00u curacao-tijd aan, maar in je hoofd (nederlandse tijd) is het 00.00u en je bent echt kapot!! Probeer dan maar eens lang op te blijven op curacao tijd :n Om 20.30 u storten wij in, wat Nederlandse tijd ook half 3 is, dus na zo’n reis op zich niet gek, maar dan wordt je wel 05.00 wakker daar, want dat is in Nederland 11.00u!! Dus misschien als je laat in de avond aankomt dat het wel gaat, maar dit was niet handig :n

Ik ga je missen vriendje... 04-10-10

A_nouk
Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-11 08:35

Wij komen als het goed is om een uur of 10 half 11 aan daar :)

Vandaar dat ik dat dacht, en aangezien ik in een vliegtuig echt niet kan slapen, zal ik wel helemaal gebroken zijn eer ik in ons appartement ben.

Maar dan kan het nog goed wat jij zegd, heb nog geen ervaring met zulke lange vluchten en zo'n groot tijdsverschil. Waarschijnlijk zullen we de eerste dag niet meer doen als een beetje aan het strand liggen en snorkelen kunnen we een beetje bij komen :Y)

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 08:45

@Vesceron je bent dan gewoonweg veel te vroeg gaan slapen. Het is even lastig maar als je het uit kan stellen tot een uur of 10 antilliaanse tijd, dan heb je de dag erna weinig last.

A_nouk
Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-11 08:55

Dat dacht ik persoonlijk ook maar ik heb het nog nooit mee gemaakt, agh we zien wel :)
Eerste dag liggen we zowiezo op het strand te rusten.

Wij hebben overigens een dag van te voren een kamer geboekt in dat iniminie hotelletjeop schiphol zodat we lekker uitgerust op het vliegtuig kunnen stappen :)

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:03

Dat is zeker lekker Fifteen. Dat hebben wij in het verleden ook wel eens gedaan, vooral toen de vluchten naar curaçao nog 's morgen vroeg gingen.

A_nouk
Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-11 09:18

Partner heeft dat allemaal geregeld, ik weet niet hoelaat we op schiphol moeten zijn.
Weet alleen dat we rond 10 uur half 11 op curacao landen.

Als we in curacao landen zou het 4 uur half 5 in Nederland zijn.
en de vlucht duurt 10 uur? Toch?
Zouden we ergens rond 6 uur vliegen, en moeten geloof ik 3 uur van de te voren inchecken.

Vesceron
Berichten: 1427
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:19

Tulandro schreef:
@Vesceron je bent dan gewoonweg veel te vroeg gaan slapen. Het is even lastig maar als je het uit kan stellen tot een uur of 10 antilliaanse tijd, dan heb je de dag erna weinig last.


Haha makkelijker gezegd dan gedaan, je bent dan al bijna 24 uur wakker he, waarvan 10,5 uur in de lucht probeer dan maar eens tot 4 uur 's nachts nog eens wakker te blijven want dat is het wel voor je gevoel! Als je om 10 uur s avonds land zal het makkelijker zijn misschien, maar vergis je niet in je eigen biologische ritme!
Overigens toen we om half 9 allebei als dode op het balkon zaten, hebben we besloten dat het vakantie is en dus geen moment om jezelf vreselijk te gaan pesten, uiteindelijk waren we super blij met de jetlag, we waren elke dag 6 uur op maar wel de hele dag om dingen te doen en te zonnen/zwemmen/snorkelen, toen gingen we steeds rond 9 u / half 10 naar bed, heerlijk hoor, kwamen om te rusten en niet om te feesten dus vond het helemaal prima :)

Ik ga je missen vriendje... 04-10-10

Pebblesther
Berichten: 2663
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: Prov. Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:19

Fifteen: we gaan naar Chogogo resort

Vesceron: precies het zelfde hadden wij toen we naar New york gingen. Toen zijn we ook te vroeg gaan slapen. Maar we waren daar maar een week dus we hebben een beetje de nederlandse tijd aangehouden. Steeds redelijk vroeg op bed, rond 21.00 uur, en vroeg opstaan, rond 7.30 uur.

Vesceron
Berichten: 1427
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:20

heen duurde bij ons 10,5 uur en terug 8,5... meestal heb je heen tegenwind en terug meewind.
Wij moesten gewoon 2 uur van te voren hoor, tegenwoordig gaat het inchecken online en moet je voor lange vluchten 2 uur van te voren je koffer afgeven en verder inchecken, zo was het bij ons tenminste :)

Ik ga je missen vriendje... 04-10-10

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:22

Vesceron schreef:
Tulandro schreef:
@Vesceron je bent dan gewoonweg veel te vroeg gaan slapen. Het is even lastig maar als je het uit kan stellen tot een uur of 10 antilliaanse tijd, dan heb je de dag erna weinig last.


Haha makkelijker gezegd dan gedaan, je bent dan al bijna 24 uur wakker he, waarvan 10,5 uur in de lucht probeer dan maar eens tot 4 uur 's nachts nog eens wakker te blijven want dat is het wel voor je gevoel! Als je om 10 uur s avonds land zal het makkelijker zijn misschien, maar vergis je niet in je eigen biologische ritme!
Overigens toen we om half 9 allebei als dode op het balkon zaten, hebben we besloten dat het vakantie is en dus geen moment om jezelf vreselijk te gaan pesten, uiteindelijk waren we super blij met de jetlag, we waren elke dag 6 uur op maar wel de hele dag om dingen te doen en te zonnen/zwemmen/snorkelen, toen gingen we steeds rond 9 u / half 10 naar bed, heerlijk hoor, kwamen om te rusten en niet om te feesten dus vond het helemaal prima :)


Ik hou daar ook altijd andere tijden aan hoor, dat is veel makkelijker met omschakelen. Rond een uurtje of 10 slapen en rond een uurtje of 8 op.

Maar het neemt niet weg dat als het je lukt om de eerste avond later te gaan slapen, dat de hele jetlag makkelijker is. Ik ga de eerste avond ook altijd uit eten, zodat je in het restaurant zit mét muziek etc.. dan is het makkelijker om langer wakker te blijven.

A_nouk
Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-11 09:35

Ik ben heel benieuwd hoe ik het allemaal ga ervaren :)
Verwachten dat eer wij in het hotel zijn we blij zijn dat we een bed zien, zijn dan inderdaad 48 uur wakker.
Normaal gesproken met vliegen heb ik tijdens het landen zo'n gigantische last van mijn oren, dus ik ben benieuwd hoe dit deze keer gaat.

Chogogo, daar is mijn tante geweest zit je in het hotel of in de appartementen?

Vesceron
Berichten: 1427
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: R'dam

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:45

@Tulandro, we zijn ook uit eten gegaan, om 18.00u kwamen we aan en expres gereserveerd om half 8, maar gezien het rustig was en ze nogal de amerikaanse snelheid van bedienen aanhouden, waren we kwart over 8 klaar... en ach wij hebben besloten onszelf niet te pesten, als we niet zo moe waren geweest had het misschien gelukt, maar heb niks gemist juist heerlijk lange dagen gehad dus op zich geen punt hoor...

Ik ga je missen vriendje... 04-10-10

Pebblesther
Berichten: 2663
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: Prov. Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:14

Vesceron schreef:
heen duurde bij ons 10,5 uur en terug 8,5... meestal heb je heen tegenwind en terug meewind.
Wij moesten gewoon 2 uur van te voren hoor, tegenwoordig gaat het inchecken online en moet je voor lange vluchten 2 uur van te voren je koffer afgeven en verder inchecken, zo was het bij ons tenminste :)
O dat scheelt wel, ik dacht dat je voor lange vluchten nog 3 uur van tevoren aanwezig moest zijn. Dat scheelt weer een uur aangezien we uit Groningen moeten komen en om 12.15 al vliegen!

Fifteen: we zitten in het appartement. Ik wist niet dat Chogogo ook een hotel heeft.

Cassandra: M1 + 3
Samuel r.i.p. Eindstand L2 + 5

A_nouk
Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-11 21:34

Ooh nee ik zoe dat ze helemaal geen hotelkamers hebben ! :o
Het kleinste zijn de studio's.

Sissavi
Berichten: 657
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 12:04

Ik wil in de eerste 3 weken van augustus naar curacao, maar dan zit je schijnbaar midden in het orkaanseizoen. Is dat een reden om in een andere periode naar curacao te gaan of valt het allemaal wel mee?

How wonderful life is, now you're in my world..

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 12:06

Het valt heel erg mee, maar je kunt pech hebben. Sowieso komen de orkanen over de bovenwindse eilanden (st.Maarten etc) en zelden tot nooit over de benedenwindse eilanden (ABC). Maar mochten er orkanen in de regio zijn, heb je in curaçao uiteraard ook slechter weer. Maar al met al is het voor mij geen reden om in dat seizoen niet te gaan.

Sissavi
Berichten: 657
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 12:30

Ja.. Zou zo jammer zijn als ik straks een vakantie vol tropische buien heb..

How wonderful life is, now you're in my world..

Vesceron
Berichten: 1427
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: R'dam

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:39

Tja ik vind de hoogseizoensmaanden toch niet zo...
Je hebt zoiezo wat meer regen, maar ok, die buien zijn te verwaarlozen... het is toch op z'n heetst en drukst... Vind april/mei toch wel de beste maanden, minste regen van het hele jaar, nog niet vol met toeristen en temperatuur is meestal goed uit te houden :)

Ik ga je missen vriendje... 04-10-10

Sissavi
Berichten: 657
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 14:24

Ja druk en heet vind ik niet zo erg, maar regen wel! ;) Ik zit erg te twijfelen, maar had mn zinnen echt op curacao gezet, dus iets leukers bestaat op het moment niet :P

How wonderful life is, now you're in my world..

Vesceron
Berichten: 1427
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: R'dam

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 14:42

Als het echt alleen de regen is moet je gewoon gaan hoor!!!
Een regen bui daar is een half uurtje heeeel hard, dan trekt het binnen een half uur weer open en lig je weer te bakken in 30 graden, in augustus misschien een paar keer per week maar wat is een uurtje nou?
En zit liever op curacao in de regen dan in nederland hoor :j
IK ZEG DOEN!

Ik ga je missen vriendje... 04-10-10

Pebblesther
Berichten: 2663
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: Prov. Groningen

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:42

Hebben jullie gisteren ook het programma de bachelor gezien op RTL 4? Dat speelt zich af op Curacao, best leuk om te zien.
Je zag nog niet heel veel van het eiland maar wel een mooie plek aan de zee waar je bij helder weer Venezuela kan zien!
Ze maakten ook reclame voor Curacao. Op deze website: www.curacao.com staat veel informatie!

Cassandra: M1 + 3
Samuel r.i.p. Eindstand L2 + 5

Karenx
Berichten: 1055
Geregistreerd: 21-02-09

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:46

Wij hebben zo'n speciaal ding de Jetlag fixer wat uit gaat van een aantal drukpunten, door hier een bepaalde tijd op te duwen laat je het gevoel van tijd veel meer los ofzo. Wij geloofden er ook niet veel van want het is een best apart verhaal maar bij dit soort reizen doen wij niet zonder. Ik blijf er nog steeds meer last van hebben als de rest hier maar het is gewoon te doen, en toen we zonder gingen was het echt een ramp :+

Watch out for that girl.
One day she may change the world.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Elitedeux, Firebug, goldith, Kimberly520, ManonGrr, Sarah_Elise en 153 bezoekers