Curacao!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 08:57

Ik vond de paden naar kokomo en cas abou sowieso wel spannend met de huurauto :P .


manzano
Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 09:06

Je kan vanaf 2 kanten naar Kokomo. Vanuit de kant van Sint Michiel is het bijna helemaal geasfalteerd.

Anoniem

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 09:15

Shete Boka was ook een uitdaging met de huurauto :P

Daphx93
Berichten: 2595
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 10:02

Fading schreef:
Shete Boka was ook een uitdaging met de huurauto :P


Jup :')

Gelukkig had ik een Suzuki Jimny, anders was ik ook in mijn periode meerdere keren vast komen te zitten gok ik...

Max, Ufana, Yellow <3
Max: B+11 L1+10 L2+12 M1+0

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 10:18

manzano schreef:
Je kan vanaf 2 kanten naar Kokomo. Vanuit de kant van Sint Michiel is het bijna helemaal geasfalteerd.


Klopt! Wij hadden een x die andere kant gedaan en dat was echt dus die rot weg.

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 10:24

manzano schreef:
Je kan vanaf 2 kanten naar Kokomo. Vanuit de kant van Sint Michiel is het bijna helemaal geasfalteerd.


Ik bedoelde ook het laatste stukje denk ik. Vanaf dat huisje waar je de kaartjes koopt bv.
Maar misschien hebben wij iets gemist :Y) . Wij hebben gewoon rondgereden met de navigatie van de app maps.me.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 13:04

XmissdaphX schreef:
Fading schreef:
Shete Boka was ook een uitdaging met de huurauto :P


Jup :')

Gelukkig had ik een Suzuki Jimny, anders was ik ook in mijn periode meerdere keren vast komen te zitten gok ik...



Wij hadden een renault logan! Haha! Was toch wel blij dat we geen automaat kia picanto hadden :P

V_eraa
Berichten: 1102
Geregistreerd: 26-02-08
Woonplaats: Zeeland

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:18

Hahah Shete Boka ging prima hoor met onze Kia Picanto automaat ! :)

Dat pad naar Kokomo hebben wij ook weleens perongeluk genomen omdat we verkeerd waren gereden, het was toen helemaal donker want we gingen naar een fullmoon party.

manzano
Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 18:52

Hahaha jullie zijn gewoon niks gewend :))

xkimmx
Berichten: 3406
Geregistreerd: 07-05-08
Woonplaats: Westland

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 13:20

Oh Kokomo nooit problemen mee, kom vanaf Punda en vanaf die kant is het gewoon geasfalteerd! Pad richting de Christoffelberg na de slagboom was wel drama :+ Auto van onze groep zag een bordje P en reed van de geasfalteerde weg af zo dat stenen kleine parkeerplaatsje op tussen de bosjes, daarwas in een hoek een paadje van allemaal stenen tussen de bosjes en zij dacht heel snugger dat je daar met de auto in kon. Bleek een wandelaarspad te zijn. Kon ook nog eens niet rijden dus reed iedere keer achteruit de bosjes in. :Y)

Na het klimmen van de berg ook drama. Mijn auto zat vast met stenen op de parkeerplaats en kreeg hem er nauwelijks uit. 't was erg steil en gleed iedere keer meer achter bijna tegen een auto aan :7 Gelukkig hielp een man me en kon ik er uit komen. Tja en dan nog de stijle weg terug naar de grote weg. Ik reed achter een andere auto van onze groep (met afstand), kwam een steile bocht om omhoog staan hun midden in die bocht stil.. Auto trok het niet en kwam de berg niet op. Zij uitstappen en met z'n alle de auto de berg op geduwd.. Sta ik dan, met een super trillend been van moeheid door het klimmen een zieke hellingproef doen. Zo steil dat ik alleen maar deskbord zag, niet eens asfalt meer. Man man man wat een drama. :+

~ Rust zacht lieve Joytje, bedankt voor de 8 mooie jaren! Y;(
[IM] Rust zacht kanjer...

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 15:12

Nou zeg, jullie beledigen onze mooie wegen wel zeg :+

Momenteel wordt er op veel plaatsen aan de wegen gewerkt, het lastige is dat het weer enorme invloed heeft op de houdbaarheid van asfalt. En dat er soms gewoon geen asfalt beschikbaar is….

De binnendoor weg vanaf Willibrordus naar Kokomo is wel echt heel erg. Als ik met mijn oude autootje daarover moet ben ik altijd bang onderdelen te verliezen….

Gina
Berichten: 1794
Geregistreerd: 02-01-09

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 21:25

Hoi allemaal!
Ik ga vanaf maart 5 maanden stage lopen in Curacao. Ik heb er onwijs veel zin in!
Nu begint al het regelen. Zijn er mensen die het zelf geregeld hebben of raden jullie het aan om het via wereldstage te doen? Het gaat bij mij om de huisvesting, vergunning, verzekering en evt. huurauto. Ticket regelt mijn stage, dat is wel heel fijn.

Ik hoor graag jullie ervaringen :)

If you can dream it, you can do it!

xkimmx
Berichten: 3406
Geregistreerd: 07-05-08
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 21:54

Gina schreef:
Hoi allemaal!
Ik ga vanaf maart 5 maanden stage lopen in Curacao. Ik heb er onwijs veel zin in!
Nu begint al het regelen. Zijn er mensen die het zelf geregeld hebben of raden jullie het aan om het via wereldstage te doen? Het gaat bij mij om de huisvesting, vergunning, verzekering en evt. huurauto. Ticket regelt mijn stage, dat is wel heel fijn.

Ik hoor graag jullie ervaringen :)


Wat leuk! Ik wilde het in eerste instantie zelf regelen, maar toch via Wereldstage gedaan. En heb er geen seconde spijt van! De gene die het zelf geregeld hebben zitten vaak afgelegen en hebben niet echt huisgenoten (met uitzonderingen erbuiten gelaten). Ik zit nu in een studentenhuis met allemaal mede-stagiaires, Wereldstage regelt enorm veel. Ook als ik een probleem heb kan je altijd bij ze terecht, wat erg fijn is als je 9000 km verderop zit van je huis. Huurauto zou ik bij BAMBAM huren, niet bij stageautoverhuur.nl, die zijn duurder. BAMBAM heeft een onwijs goede service en is 200 gulden goedkoper dan stageautoverhuur!

~ Rust zacht lieve Joytje, bedankt voor de 8 mooie jaren! Y;(
[IM] Rust zacht kanjer...

Daphx93
Berichten: 2595
Geregistreerd: 08-01-10

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 22:39

Ik heb alles zelf geregeld! Kan je hele leuke dingen aanraden :)

Moet je me even pben!

Max, Ufana, Yellow <3
Max: B+11 L1+10 L2+12 M1+0

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 23:27

Ik heb het allemaal zelf geregeld. Niet via een instantie.
Was prima te doen. Huisvesting had ik samen met mijn twee studiegenoten geregeld. Bungalowtje op een vakantiepark. Alleen wel wat verder van alles vandaan dan de mensen die rondom het centrum zitten (nouja 15/20 minuten naar dichtst bijzijnde strand (mambo) rijden). Maar vond het helemaal geen enkel probleem eigenlijk!

Anoniem

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:10

Jongens ik heb maandag mijn sollicitatiegesprek ! :oo SPANNEND!

Gina
Berichten: 1794
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:54

Bedankt voor de reacties, ik ga me er nog even verder in verdiepen. :)

Missdaph, ik stuur je een pbtje!

Fading, veel succes +:)+

If you can dream it, you can do it!

V_eraa
Berichten: 1102
Geregistreerd: 26-02-08
Woonplaats: Zeeland

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:26

Ik heb ook alles zelf geregeld! Je kan me pb'en !!

xkimmx
Berichten: 3406
Geregistreerd: 07-05-08
Woonplaats: Westland

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 15:02

Spannend Fading! Waar?

~ Rust zacht lieve Joytje, bedankt voor de 8 mooie jaren! Y;(
[IM] Rust zacht kanjer...

Mandyy
Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 23:22

Vandaag naar Shete Boka, Grote knip, Kleine Knip en Playa Lagun geweest.
Niets mis met de wegen, ze zijn prima te rijden als je je snelheid aanpast. Lagen alleen wel dode leguanen. Zag er sneu uit! Schijnen dus traag re worden als het regent.

Anoniem

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:01

Ik ben echt heel zenuwachtig voor morgen... Benieuwd wat ik moet verwachten enzo!

Mandyy
Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 23:37

Veel succes!

Vandaag naar Klein Curacao geweest. Zo leuk! Behalve de heenreis met de boot. :+

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 23:37

Succes, Fading!! Komt vast goed. Gewoon goed voor ogen houden waarom je daar zou willen werken en wat voor ervaring je zelf al hebt.

Haha Mandyy was je misselijk? Met welke organisatie was je gegaan?
Maar is inderdaad erg leuk daar! Zou zo weer willen :P

Mandyy
Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 23:44

Ja. :')
Miss Ann Boattrips.

Mandyy
Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 00:08



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ChanelR, dazzy, Esplen, janneke_S, JPitty, LV19952, moonsparkle, Muronia, mvdende, Schuur_, sinnekinne, Tazzey, Unicorn79, unofficial79, Varekaj, Varenka, veerledec, xxxmh, YaraNls en 73 bezoekers