Curacao!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Djilna
Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 19:38

Oh en ben na nog geen 12uur op Curaçao ook al stuk of 6 muggenbulten rijker. Thuis word ik bijna nooit gestoken maar hier :roll:

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)


picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 21:20

Ik zit op Bandabou, tussen Barber en Soto ongeveer.

@Fading: gatsie :+ (vegetarier)

Djilna
Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 21:34

Vast stomme vraag maar wat is stoba?

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:04

@ Djilna: dat is gestoofd vlees. (Had ook even gegoogeld)

Djilna
Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:23

Lang leve Google ;)
Nu je het zegt denk ik dat ik dat hier ook al heb gegeten :))

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Anoniem

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 21:50

Hahaha, ik eet het ook niet hoor. Wordt nog wat als ik moet proeven _O-

Dinsdag opnames :P

linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 13:11

Fading schreef:
Leuk dat je hier stage komt lopen!

Het is allemaal een stuk minder crimineel dan je in Nederland hoort hoor...


Om hier even op terug te komen, ik denk dat je het niet moet onderschatten! :n

In de maand dat ik er was, zijn er voor m'n neus 4 mensen doodgeschoten en is er 3x een van de 'huisgenoten' overvallen. Nog niet te spreken over de inbraken zowel in de auto's als in ons huis. (ons huis was dan ook Berg Altena (Cornet) dus dat is ook zeker niet een ideale plek, maar wél hoge hekken om het terrein, voor de deuren/ramen tralies en 24/7 beveiliging)

Het is zeker niet onveilig om gewoon over straat te lopen, maar je moet wel goed uitkijken waar je komt..

Hee nieuwsgierig aagje!

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 16:48

Klopt, juist bij mensen die het onderschatten, ontstaan er problemen. Maar bij iedereen kan t gebeuren. Bij ons was er ook op het vakantiepark in onze bungalow ingebroken zelfs, terwijl we een half uurtje naar het zwembad waren op het park. Gelukkig geen schietpartijen of overvallen zelf meegemaakt, maar heb er wel veel over gehoord in de maanden dat ik op Curaçao heb gewoond.

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 18:19

Bij ons in de wijk is een paar weken geleden nog iemand op klaarlichte dag overvallen door 2 mannen met machetes. Op zaterdagmiddag. Ben ik bang? Nee, maar wel waakzaam...

VinandoW
Berichten: 522
Geregistreerd: 09-08-07

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 10:14

Ik vind het juist belangrijk dat ik het weet, dan verwacht je tenminste niet dat je op een paradijsje terecht komt. Als het de realiteit is, is het belangrijk om te weten.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:22

Ja klopt. Het is niet iets wat je ervan moet weerhouden om naar Curaçao te gaan, maar wel iets waar je je bewust van moet zijn.

Anoniem

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 21:07

Tuurlijk moet je het niet onderschatten en er rekening mee houden, maar het moet je er absoluut niet van weerhouden om hier heen te komen inderdaad, want het valt voorbij wat je in Nederland hoort 10000x mee.

Je moet je gewoon verdiepen in de wijken, waar je absoluut wel en niet moet komen. Toen ik hierheen zou komen was ik er enorm bang voor om snachts naar werk te rijden, Maar dat valt me dus ook heel erg mee.Hier thuis is nu 2 keer ingebroken, Tjollers (zwervers) die de volledige koelkastinhoud hebben meegenomen en de gasfles. Schud je wel weer even wakker, is wel eng natuurlijk maar ach. je doet er niets aan, Gewoon alles goed op slot en savonds autodeuren op slot..

Als je iets niet vertrouwt als je naar huis rijd, gewoon op de hoofdwegen rijden etc. etc.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 22:06

Ja autodeuren deed ik sowieso altijd op slot als k autoreed in Curaçao :P gewoon extra gevoel van veiligheid. Ging idd veel via hoofdwegen in het donker. Had wel eens dat k 's avonds verkeerd was gereden, reed daardoor ineens door kleine, smalle en donkere straatjes, in het donker, dat was niet zo'n fijn gevoel :') Ook wel eens met de auto in de wijk Amerikanenkamp (volgens mij) me niet prettig gevoeld. Er gebeurde niets, maar er hing een sfeer die mij zei dat ik zo snel mogelijk rechtsomkeert moest maken. (was ook daar verkeerd gereden)

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 22:31

Wij kennen veel bewoners en het is gewoon echt niet heel veilig. Ook al denk je dat als toerist vaak wel. Als je die verhalen hoort..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 16:12

Tulandro schreef:
Wij kennen veel bewoners en het is gewoon echt niet heel veilig. Ook al denk je dat als toerist vaak wel. Als je die verhalen hoort..



Waar is het wel heel veilig? _O-

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:58

Alles is relatief.... ik denk dat de kans op een terroristische aanslag hier 0,0 is, dus ja dan is het weer veiliger dan bijvoorbeeld Amsterdam ;)

Ja er is veel criminaliteit en helaas krijgen soms ook toeristen er mee te maken. Maar over het algemeen kun je nog steeds hardstikke veilig hier op vakantie komen.

texelse
Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 17:17

Twee jaar geleden waren wij daar op vakantie, en hebben ons alleen een beetje onprettig gevoeld toen we verkeerd gereden waren en door de buurt reden die het dichst bij de gevangenis ligt. Dat we ons veilig voelden blijkt wel uit het feit dat wen een keer 's nachts de buitendeur vergeten waren af te sluiten en de sleutel zelfs nog aan de buitenkant van de deur zat 8)7

ik heb liever spijt van iets dat ik gedaan heb, dan spijt omdat ik iets niet gedaan heb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 19:31

texelse schreef:
Twee jaar geleden waren wij daar op vakantie, en hebben ons alleen een beetje onprettig gevoeld toen we verkeerd gereden waren en door de buurt reden die het dichst bij de gevangenis ligt. Dat we ons veilig voelden blijkt wel uit het feit dat wen een keer 's nachts de buitendeur vergeten waren af te sluiten en de sleutel zelfs nog aan de buitenkant van de deur zat 8)7



Ja koraal specht, Moet je snachts zeker niet komen. Overdag eigenlijk ook niet. Ik woon er naast. Ben eens uit mijn werk verkeerd gereden (in het begin) en in die wijk terecht gekomen. Toen reed ik nog met mijn ramen open. Toen ik het zag toch maar even raampjes dicht gedraaid haha.


Gelukkig was dat overdag :D Voelde me niet eens zo onveilig toen in het nog niet door had. Toen ik het door had ineens wel :')

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 19:37

Ik kom vaker in wijken zoals Koraal Specht, Seru Fortuna, Souax. In mijn uppie. Kom bij de mensen thuis om hulp te bieden vanuit de dierenbescherming. En wat wordt ik doorgaans hartelijk ontvangen! Natuurlijk ga ik daar 's nachts ook niet rondlopen maar over het algemeen voel ik me niet onveilig. Maar je moet ook geen domme dingen doen, niet met dure spullen rondlopen etc..

Josien_
Berichten: 8962
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 09:46

Dat is niet heel anders dan in andere landen toch :P . In sommige buurten rijd je liever ook niet rond :D .

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:22

Nee, maar dat bewoners in de rijkere wijken extra rondjes rijden om te kijken of ze niet gevolgd worden o.a. Is toch wel iets extremer dan in de westerse landen. Als toerist en stagiaire heb je dat niet zo door hoor, maar als je er al heel je leven woont merk je het wel. De huizen zien er niet voor niets uit als gevangenissen.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 16:31

Ja bij een huis waar ik een tijdje heb gewoond op Curacao, voor een stage, daar leerde de vrouw bij wie k toen in huis woonde, mij aan om op een bepaalde manier de oprit op/af te rijden met de auto, zodat ik in geval van nood zo weg zou kunnen scheuren. En idd kijken of je niet gevolgd wordt oid. Dat is hier in Nederland echt niet nodig.

Amber_
Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 17:47

Wij hadden ook altijd een grote hond :j

Fjunicorn Meadow en FjorYou: Fjorden kleur fokkerij.
Volg onze Rod, Gra en Gull dames op Facebook!
Insta: http://www.instagram.com/amber__1989

Djilna
Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 01:35

Ja je wordt hier af en toe wel gek van al die blaffende honden in de tuinen! Echt nooit stil.

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 10:34

Afgelopen jaar was mijn eerste keer curacao en wat een geweldig eiland.

Nu heb ik een vraagje heeft iemand van jullie ervaring met het kontiki beach resort??

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Ladyson en 63 bezoekers