Curacao!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 09:57

ClauH schreef:
Citaat:
Wellicht kan je trouwens ook nog kijken naar een huis of appartement via AirBnb bijvoorbeeld?


Ik denk inderdaad dat dat beter bij ons past. De genoemde resorts vind ik toch wat massaal...

Coral estate! Wij komen er al jaren, bevalt super goed. Als je een auto gaat huren is er een supermarkt dichtbij.

En bij rooftop en karakter kan je meer dan prima eten :)


Josien_
Berichten: 8962
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 14:04

Via micazu kun je ook leuke huizen huren.

Ik vond het ressort waar wij geweest waren niet massaal. Maar wij zijn wel telkens buiten vakantie geweest.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:01

Citaat:
Coral estate! Wij komen er al jaren, bevalt super goed. Als je een auto gaat huren is er een supermarkt dichtbij.


Voor dat geld ga ik liever 2x op vakantie O:)

~Turbohoof Solutions ~

stijntilla
Berichten: 600
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Vaassen

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 19:05

Heerlijk om de verhalen te volgen! Aantal jaar geleden naar Curaçao geweest (coral estate Villa gehuurd) en zojuist een vakantie geboekt naar Acoya Curaçao Resort, Villas & Spa, voor over 19 dagen! Heel veel zin in. Maar eens op zoek naar de leuke strandjes! We hebben voor 4 dagen een auto gehuurd, dus kunnen een aantal dagen op pad.

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 22:31

stijntilla schreef:
Heerlijk om de verhalen te volgen! Aantal jaar geleden naar Curaçao geweest (coral estate Villa gehuurd) en zojuist een vakantie geboekt naar Acoya Curaçao Resort, Villas & Spa, voor over 19 dagen! Heel veel zin in. Maar eens op zoek naar de leuke strandjes! We hebben voor 4 dagen een auto gehuurd, dus kunnen een aantal dagen op pad.

Leuk! Welke villa hadden jullie destijds?

Klaasje
Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 22:56

stijntilla schreef:
Heerlijk om de verhalen te volgen! Aantal jaar geleden naar Curaçao geweest (coral estate Villa gehuurd) en zojuist een vakantie geboekt naar Acoya Curaçao Resort, Villas & Spa, voor over 19 dagen! Heel veel zin in. Maar eens op zoek naar de leuke strandjes! We hebben voor 4 dagen een auto gehuurd, dus kunnen een aantal dagen op pad.

Wat heerlijk, snel ook al! Hoelang gaan jullie? Auto is inderdaad wel heel fijn! Veel plezier met de voorpret!

Ik heb gisteren m'n eerste sollicitatie gehad via Skype en werd net uitgenodigd voor een tweede gesprek *\o/* . Zó leuk...Gek idee ook wel, haha

stijntilla
Berichten: 600
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Vaassen

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 06:57

Oeh, welke villa, geen idee meer. Wel heerlijk ruim met 3 slaapkamers en een eigen zwembad. Hadden we gehuurd van Nederlanders.

Ja, lekker snel. Ik heb een nieuwe baan en wil tussendoor echt even weg naar de zon! We gaan 10 dagen.

Spannend een sollicitatiegesprek! Succes!

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 07:37

Ik heb er al zoveel zin in *\o/* :D dinsdag al vertrekken. Ff de kou verlaten en naar de warmte. Net nu het koud wordt in Nederland :)) ik ga weg met 1/2 graden en kom terug met 2/3 graden of kouder. Dus zal wel even een klap zijn, van 30 graden naar zo'n 27 graden kouder. Heb m'n backpack al ingepakt.

Relaxed
Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 07:54

Jaloers, wil ook weer heen :')

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 12:11

Ik hoop dat de vliegtuigen wel vliegen dinsdag, het gaat sneeuwen!

saabineex
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 15:28

Ik kom even binnenvallen, dit topic komt goed van pas. Ik vlieg zaterdag met drie vrienden naar Curaçao. We verblijven 8 nachten in Livingstone Jan Thiel. Zijn er dingen waarvan jullie zeggen: Dat MOET je doen of zien? We hebben (natuurlijk) al rond gekeken op het internet, maar er is zoveel te doen _/-\o_

Whizz
Berichten: 1033
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 16:26

Lekker eten bij fishalicious! En natuurlijk snorkelen en naar klein curacao. Ik vond de drijvende markt ook leuk en bij locale tentjes eten. Als ik vrij kan krijgen ga ik in oktober dus als je met goeie tips thuiskomt deel je ze dan hier?

Pantykous
Berichten: 10476
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 16:28

Ik meld mij hier ook! Ik ben nog nooit geweest en ga met mijn vriend in juni naar Curacao. We zitten in het Kontiki beach resort, als ik de reviews mag geloven is het daar heerlijk :D

Relaxed
Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 16:29

saabineex schreef:
Ik kom even binnenvallen, dit topic komt goed van pas. Ik vlieg zaterdag met drie vrienden naar Curaçao. We verblijven 8 nachten in Livingstone Jan Thiel. Zijn er dingen waarvan jullie zeggen: Dat MOET je doen of zien? We hebben (natuurlijk) al rond gekeken op het internet, maar er is zoveel te doen _/-\o_


Klein curaçao, rondje westpunt en eten bij tinto (argentijn zit aan het strand)

saabineex
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-04-14

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 16:51

Bedankt voor de tips!

@Wizz, ga ik doen :)

DeniiSee
Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: s'-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 21:23

Pantykous schreef:
Ik meld mij hier ook! Ik ben nog nooit geweest en ga met mijn vriend in juni naar Curacao. We zitten in het Kontiki beach resort, als ik de reviews mag geloven is het daar heerlijk :D



Owwww jaloers <3 wij zijn afgelopen september/ oktober geweest. Ik heb nog nooit zo graag naar iets terug gewild!!

Uit het oog, maar nooit uit het hart
Jax, Apache x Jazz, L1+10 PR: 218
Aram, Arabische volbloed ZZ-Licht+10 PR: 240, ZZ-Zwaar gestart, geen winst.

Nessie
Berichten: 8564
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 21:30

Ik vond de kust bij Sheta Boka heel indrukwekkend om te zien.

[ img ]

In Willemstad vonden we de Scharlooweg erg leuk met de historische panden :)

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 03:27

Zo fijn om weer terug te zijn :D en ook super blij met de keuze van het hostel, gezien ik hier alleen naartoe ging nu :D Hostel is echt de dikke 9,4 waard die hij krijgt bij de boeking sites. Alles top. :D nog nooit in m'n eentje naar een hostel geweest, maar had nu al iemand met wie k vanavond uit eten kan en morgen naar een strand bij westpunt. (weten nog niet welke) super chill.

Wel al verbrand na paar uurtjes mambo beach :o kan smeren wat k wil maar dat gebeurt toch :)) morgen 3 dubbel insmeren ipv dubbel wat ik vandaag al gedaan had.

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 07:06

1234 schreef:
Zo fijn om weer terug te zijn :D en ook super blij met de keuze van het hostel, gezien ik hier alleen naartoe ging nu :D Hostel is echt de dikke 9,4 waard die hij krijgt bij de boeking sites. Alles top. :D nog nooit in m'n eentje naar een hostel geweest, maar had nu al iemand met wie k vanavond uit eten kan en morgen naar een strand bij westpunt. (weten nog niet welke) super chill.

Wel al verbrand na paar uurtjes mambo beach :o kan smeren wat k wil maar dat gebeurt toch :)) morgen 3 dubbel insmeren ipv dubbel wat ik vandaag al gedaan had.

Klinkt heerlijk! Je moet gewoon niet in de zon gaan liggen. En in het water een uv shirt. Dan pak je al genoeg zon mee en dan word je langzaam bruin wat er ook niet meer zo maar afgaat. Als je verbrand is het én super slecht voor je, én je vervelt weer heel snel.

Wij maakten er vroeger nog wel eens een sport van, dan zag je mensen van in het vliegtuig de volgende dag volop in de zon liggen {:)-:( . En tja die liepen dan de volgende dag met een paars lijf rond.

Relaxed
Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 07:17

Ik heb de 1e week idd ook nauwelijks in de zon gezeten en was toch poepbruin..
[ img ]

Flowq
Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 07:25

Inderdaad smeren voor het leven!
Ik heb een lichte huid dus niet in de zon gezeten verder en zwemmen met een uv shirt. Maar zelfs toen waren mijn billen verbrand door het snorkelen. Op klein Curacao sowieso niet in de zon gaan liggen. Daarbij was het die week veel bewolkt en ik ben echt nog nooit zo bruin geweest. Maar kijk echt uit met de zon!

De drijvende markt is niet meer ivm de toestanden met Venezuela.

Tinto is zeker een aanrader! Een avondje hemmingway op Mambo vond ik ook leuk. Westpunt en sheta Boka ook zeker de moeite.

De Christoffelberg beklimmen vond ik er ook zeker bij horen. Het is even een klim en het meest sportieve wat ik ooit op een vakantie gedaan heb maar het is wel gaaf om te doen!
(Ook daar geen zon gezien, ingesmeerd, petje op en verbrand :o )

Relaxed
Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 07:34

Drijvende markt was er wel toen wij er in december waren :j

Josien_
Berichten: 8962
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 08:17

Ik werd op Curaçao niet echt bruin. Lag wel vooral in de schaduw en ben idd wel een keer verbrand tijdens een wandeling of snorkelen ofzo.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 11:08

Ja zo extreem was het niet hoor, gelukkig! Paar rode plekken net op de grens van de bikini (terwijl ik daar juist extra had gesmeerd omdat ik daar altijd verbrand) en paar plekken op m'n buik, maar ik voel het niet. En m'n voeten, die voel ik wel wat meer. Maar wel meteen after sun gebruikt na een douche.
Ik lag bewust half onder een palmboom, maar de zon draaide natuurlijk ook. En was soms bewolkt. Maar ik ga gewoon heel goed insmeren en dan komt het goed! En ik ga factor 50 kopen ipv 30. Ik herinner me weer dat ik hier altijd 50 gebruikte.
Toen ik maanden in Curaçao was voor stage was ik echt niet normaal bruin geworden. Maar toen had het de tijd om rustig op te bouwen. Bleef ook nog lang zitten na terugkomst.

Ik ga vanochtend ook langs bij m'n stage van paar jaar terug, met de paardentherapie :D super leuk! Daarna door naar westpunt ergens.

Heb gisteren ook al een ochtendje duiken gereserveerd voor dinsdag. Schijnen op de plekken waar we dan heen gaan de laatste tijd veel schildpadden te zitten. Wil eigenlijk ook in het weekend nog een duiktrip doen. Maar verder nog niets gepland, heerlijk! Hangt ook af van de plannen van de andere hostelgenoten.

linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 11:43

Snorkelen bij Playa Grandi, veel schildpadden! :))

Hee nieuwsgierig aagje!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: F_inley, juval, kimmetje26, Patriesje, pluklief, RuNi, ryukapple, xU_Blinghx, XxMariellexX en 76 bezoekers