Curacao!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Plaatje1990
Berichten: 3946
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 09:13

colette_007 schreef:
Nee hoor je moet gewoon de plekjes weten.

Feit blijft dat een slimme/nieuwsgierige Nederlander deze ook vindt ;).

Mama van EVA-LUNA, 15-11-2012 en LEVI, 11-01-2012


Grobegni
Berichten: 1757
Geregistreerd: 18-08-06

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 09:53

Wij hebben in Feb gesnorkeld in het directeursbaaitje. Schitterend rif ligt daar, vooral als je richting het tugboatje zwemt. Geen hond te zien daar, alleen een strandje van dood koraal ligt niet bepaald lekker.... Het is daar niet zo heel erg veilig, dus met een groepjes gaan is wel wat wijzer.

TigerBD
Berichten: 847
Geregistreerd: 17-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 21:09

Zo onze vakantie is geboekt vanavond, het in nu officieel, we gaan naar Curacao jeeej *\o/* Nu nog half jaar uitkijken...

We gaan naar het Bon Bini beach resort, leuke bungalow huisjes, en heel dichtbij Mambo beach :)

Het park zelf heeft weinig faciliteiten, maar dit vinden wij niet belangrijk, aangezien we de drukte wel op kunnen zoeken.

We gaan 13 dagen, dit vinden wij wel voldoende, hoeft van ons niet 3 weken en is al duur zat hihi.

Barbulet
Berichten: 2149
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:49

Aah leuk een Curacao topic :):)

Geweldig eiland! Ben er nu 2x geweest. 2x in Chogogo (Jan Thiel) beviel ons super! Zo goed, dat we gaan emigreren. _/-\o_
Maar goed, voor jou:
De struisvogelfarm is superleuk om te bezoeken. Echt heel mooi. Verder ook zeker naar Seequarium gaan! Al is het alleen al om al die leuke shows en dieren te zien! Met dolfijnen zwemmen is ook echt een (prijzige) aanrader! Ik geloof 160 euro p.p. en dan een half uurtje. Maar wauw, wat een ervaring! Het is het geld helemaal waard hoor!
Wil je ook gaan paardrijden? Dan moet je even op www.manege-shc.com kijken. Er zijn meerdere ranches hoor, maar dit is een echte manege zoals we hier kennen. (ookal is het natuurlijk heel anders)
Ze hebben er gewoon een AH en geweldige stranden. Echt super.

Heeeeel veel plezier ! +:)+

"words are, in my not-so-humble opinion, the most inexhaustible source of magic"

TigerBD
Berichten: 847
Geregistreerd: 17-01-07

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 09:39

Leukleuk!

Weet iemand trouwens of je op zondag ook boodschappen kunt doen? wij komen op een zaterdag aan rond 18 u, en om dan nog boodschappen te doen...

Lijkt me wel leuk om een ritje te maken daar, zien de paarden er goed uit?

Grobegni
Berichten: 1757
Geregistreerd: 18-08-06

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 10:18

Zondagochtend is Vreugdenhil iig open!

Barbulet
Berichten: 2149
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 12:00

De AH is iedere dag open behalve op feestdagen. Van 8 tot 8 zijn ze open :D
http://www.ah.an

Ik ben zelf nog niet op de manege geweest (ik weet het, erg he :+ ) maar de meningen zijn verschilt. De een vind de paarden er wat mager bij staan, de ander niet. Het feit blijft dat ze gewoon slank zijn, en hierdoor ook beter tegen de warmte kunnen. Ze hebben het iig veeeel beter als de meeste paarden op Curacao. Antilianen hebben vaak echt graatmagere paardjes aan een stok op in hun tuin staan. Dus de manege lijkt me daarbij super +:)+

"words are, in my not-so-humble opinion, the most inexhaustible source of magic"

Barbulet
Berichten: 2149
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 14:03

Wanneer ga je eigenlijk als ik vragen mag? Want je moet vanaf september tot ongeveer februari rekening houden met het regenseizoen. (Niet dat het al die maandenlang stortregent hoor, maar in September kán het best flink gieten, dus echt straten onder water ed) Dus dan kan je volgens mij gene buitenritten maken op de manege. Maar ik weet natuurlijk niet wanneer je gaat. :)

"words are, in my not-so-humble opinion, the most inexhaustible source of magic"

Barbulet
Berichten: 2149
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 14:05

TigerBD schreef:
Lijkt me wel even lastig rekening zo met antilliaans ipv euro's maar dat zal wel gaan als je daar zit denk ik.

Is Juni een goede maand om heen te gaan? qua weer enzo? Zit er aan te denken volgend jaar in Juni te gaan.


Oh sorry, ik lees dit nu. Ben je dat nog steeds van plan? Dan is het weer iig toppie *D 8-)

"words are, in my not-so-humble opinion, the most inexhaustible source of magic"

TigerBD
Berichten: 847
Geregistreerd: 17-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:47

We gaan in Maart :D Leek me wel een mooie tijd 8-)

Weet iemand of je op Mambo beach ook kunt ontbijten/lunchen? lunchen wel denk ik, maar ontbijten...

Super dat de Ah op zondag ook open is, kunnen we evengoed boodschapjes doen!

Barbulet
Berichten: 2149
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 18:38

Ja da's echt een luxe, dat hij op zondag mooi open is.

Ehmm.... Dat zou ik echt niet weten. Lunchen kan inderdaad, maar een uitgebreid ontbijt, geen idee.

"words are, in my not-so-humble opinion, the most inexhaustible source of magic"

janne
Berichten: 1729
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: hoevelaken

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 11:50

wij gaan 5 septembr naar curacao we gaan 9 dagen en zitten in het livingstaon resort (iemand toevallig ervaring met dit resort.
verder zijn alle leuke to do en not to do dinegn erg welkom.
we gaan iniedergeval naar klein curacao en met dolfijnen zwemmen

Barbulet
Berichten: 2149
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:02

Ahhh, wat leuk ! Ken dat resort verder niet, sorry.

Hier wat leuke dingen:
zoals je zelf al zegt, dolfijnen zwemmen en idd klein curacao.
Christoffelpark.
Manege SHC
Struisvogelfarm
Porto Mari (baai)
Boca Table
De grotten van Hato
Shoppen in Willemstad
Uitgaan @mambo beach.

Reken er wel op dat het in september nog wel eens kan regenen. Maaar, het schijnt tegelijkertijd ook de warmste maand te zijn van het jaar, met een gemiddelde van 29,1 graden ! :D

"words are, in my not-so-humble opinion, the most inexhaustible source of magic"

Hackie
Berichten: 4453
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Bonaire

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:24

September raadt ik altijd af als er kennissen vrienden van mijn komen is echt bloedheet, wind gaat weg.
Maar je overleefd het wel hoor, heel veel mensen gaan dan juist naar NL omdat het hier zo bloedgeslagen heet is.

Valar Morghulis...

MamboBeach
Berichten: 12626
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Weiland en stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:00

Grobegni schreef:
Wij hebben in Feb gesnorkeld in het directeursbaaitje. Schitterend rif ligt daar, vooral als je richting het tugboatje zwemt. Geen hond te zien daar, alleen een strandje van dood koraal ligt niet bepaald lekker.... Het is daar niet zo heel erg veilig, dus met een groepjes gaan is wel wat wijzer.

Tugboat is leuk! Heb daar ook gesnorkeld en gedoken, erg mooi!

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Barbulet
Berichten: 2149
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:20

Tugboat is zeker mooi ! Je moet alleen wel oppassen, dat als er weer eens een Cruise in die baai ligt, dat het water opwarmt, en daardoor een soort 'prikbeesjes' in het water komen. Dat is dus alleen als er een Cruise ligt voor onderhoud. En die beestjes prikken best hard :( Je kunt het vergelijken met een kwallenbeet, alleen dan íets pijnlijker. Je kunt ze ook verder heel slecht zien.... Maar als er geen Cruise ligt, dan kun je erin ! :D

"words are, in my not-so-humble opinion, the most inexhaustible source of magic"

Barbulet
Berichten: 2149
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:23

Hackie schreef:
September raadt ik altijd af als er kennissen vrienden van mijn komen is echt bloedheet, wind gaat weg.
Maar je overleefd het wel hoor, heel veel mensen gaan dan juist naar NL omdat het hier zo bloedgeslagen heet is.


Klopt, het is er dan wel erg heet ja. Maar gelukkig is er overal de zee om de hoek :D

"words are, in my not-so-humble opinion, the most inexhaustible source of magic"

xsimone
Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-10-06
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 16:13

TigerBD schreef:
We gaan in Maart :D Leek me wel een mooie tijd 8-)

Weet iemand of je op Mambo beach ook kunt ontbijten/lunchen? lunchen wel denk ik, maar ontbijten...

Super dat de Ah op zondag ook open is, kunnen we evengoed boodschapjes doen!


Dat je op Mambo kunt ontbijten weet ik voor 99% zeker, op Zanzibar kan het sowieso en is het erg lekker! :))

joykel
Berichten: 336
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Limburg

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 07:56

wat heerlijk al die verhalen en prachtfoto's.
Wij willen in november gaan, maar twijfelen tussen curacao en aruba (het wordt helaas maar 9 dagen dus een combi is niet mogelijk)
Wat ik niet echt kan terugvinden, hoe zijn de prijzen voor drinken daar? Als je op een terras gaat zitten, wat kost een cola, een wijntje en een biertje bijvoorbeeld?
We twijfelen namelijk erg tussen appartement of all inclusive. Iemand nog tips voor eens schitterend resort? (het is omdat we 12,5 jaar getrouwd zijn, dus mag lekker luxe!)

Grobegni
Berichten: 1757
Geregistreerd: 18-08-06

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 10:19

Wij dronken bij het Boathouse (erg luxe eten!) een Caipirinha voor 8 Naf, da's minder dan 4 euro. Wat een Bright of een wijntje kostte, weet ik zo echt niet meer, alleen dat de cocktails erg cheap waren :D Het eten en drinken vond ik nergens duur! Op Aruba ook een dag geweest ivm vertraging vliegtuig, daar werden we door de airline in het Holiday Inn gezet, daar hebben we de eerste avond voor 70 euro twee rondjes gedronken :D Hoe het verder op Aruba is, weet ik natuurlijk niet!

Barbulet
Berichten: 2149
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 13:20

joykel schreef:
wat heerlijk al die verhalen en prachtfoto's.
Wij willen in november gaan, maar twijfelen tussen curacao en aruba (het wordt helaas maar 9 dagen dus een combi is niet mogelijk)
Wat ik niet echt kan terugvinden, hoe zijn de prijzen voor drinken daar? Als je op een terras gaat zitten, wat kost een cola, een wijntje en een biertje bijvoorbeeld?
We twijfelen namelijk erg tussen appartement of all inclusive. Iemand nog tips voor eens schitterend resort? (het is omdat we 12,5 jaar getrouwd zijn, dus mag lekker luxe!)


Voor drinken even de post van Grobegni lezen, boven mij.

Chogogo Resort bij Jan Thiel is echt geweldig. Hele mooie leuke huisjes en wij hadden ook nog eens zeezicht. <3
Je hebt er 3 zwembaden, en nog 2 hot tubs + koud badje. Erg leuk allemaal! En het is 5 minuutjes lopen naar het strand van Jan Thiel, waar het overigens altijd super gezellig is!

"words are, in my not-so-humble opinion, the most inexhaustible source of magic"

janne
Berichten: 1729
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: hoevelaken

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:28

wij zijn helaas weer terug.
maar we hebben het heerlijk gehad we zaten in het livingstone resort,fijne huisjes lekkere bedden fijn zwembad en een winkeltje waar je smorgens je ontbijtje kunt halen.
we zaten op 5 min van het jan thiel strand af.
wat echt een super gezellig stand is,savonds kun je er erg goed eten bij zanzibar zest of papagoyo.
we hebben een halve dag regen gehad en verder de gehele week 32 graden wat lekker uit te houden was omdat we wind hadden.
een dagje naar klein curacao geweest wat na mijn meneing te lang was we ging om 7 uur weg en kwamen om 6 uur terug,maar klein curacao is wel mooi en je kunt er super dnorkelen nog zeeschilpadden gespot ook dat was helemaal super.
verder nog gezwommem met de dolfijnen erg duur maar helemaal super de super.
we hadden een auto gehuurd voor 2 dagen en daarmee het eiland over gecrost wat goed te doen is.
willemstad is ook erg gezellig en leuk.
ja ik kan nu echt snappen waarom mensen hier gaan wonen wat een heerlijk eiland echt helmaal top

Esther28
Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:47

ElineB schreef:
Aah leuk een Curacao topic :):)

Geweldig eiland! Ben er nu 2x geweest. 2x in Chogogo (Jan Thiel) beviel ons super! Zo goed, dat we gaan emigreren. _/-\o_


Nou wij zijn er ook 2x geweest en idd zo goed bevallen dat wij er ook wel een beetje over na aan het denken zijn om over een paar jaartjes daar naar toe te te emigreren voor een aantal jaar.
Dit jaar Tunesie geweest, maar dat is zo slecht bevallen, dat onze plannen voor volgend jaar Cura alweer vast staan :D

ellieellende
Berichten: 298
Geregistreerd: 12-02-09

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 09:52

Hey wat leuk! Een curacao topic!!
Ik ga in Januari 2012, heb geboekt bij de werelddeal weken van KLM, dan kost een ticket maar 499.00!
Kun je overigens nu nog 2 weken doen.
Ik verblijf bij een kennis van me, dus ik ga goedkoop naar Curacao! Ben heel benieuwd, ook spannend, want ik ga in mijn eentje.

verrek! volgens mij is het lente!

Barbulet
Berichten: 2149
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 17:46

ellieellende schreef:
Hey wat leuk! Een curacao topic!!
Ik ga in Januari 2012, heb geboekt bij de werelddeal weken van KLM, dan kost een ticket maar 499.00!
Kun je overigens nu nog 2 weken doen.
Ik verblijf bij een kennis van me, dus ik ga goedkoop naar Curacao! Ben heel benieuwd, ook spannend, want ik ga in mijn eentje.


Heei wat leuk zeg! Veel plezier alvast. Ga je ook langs de manege? En ben je van plan te gaan zwemmen met dolfijnen?
iig heeeel veel plezier!

"words are, in my not-so-humble opinion, the most inexhaustible source of magic"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981 en 65 bezoekers