Curacao!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 11:41

Dat zelfde geldt ook voor Mexico. Ik ben in beide landen vaker geweest en voor beide geldt ook dat je rekening moet houden met de criminaliteit. Maar weetje, dit geldt ook voor een stad als Amsterdam, Rotterdam of Groningen.

Je moet je gewoon inlezen en waar nodig aanpassen. Dat heeft 1234 al aangegeven, leg geen waardevolle spullen in het zicht en ga niet met dure sieraden lopen. De kans dat je dan wat overkomt is net zo groot als dat je vandaag of morgen onder een auto komt.

Curaçao en Mexico zijn wel twee totaal verschillende (vakantie)landen. Waar twijfel je tussen?


Blue_flower
Berichten: 1917
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 13:10

Paris_ schreef:
Heb niet het hele topic gelezen, kwam er toevallig bij terecht :+

Is Curacao nou echt zo onveilig als wordt gezegd? Is het onmogelijk om bv. 's avonds op een terrasje wat te drinken? :o
Wij twijfelen tussen Mexico en Curacao. Staan beide natuurlijk niet bekend om de veiligheid, maar lijkt me beide zo mooi!


Willemstad voelde voor mij erg onveilig ‘s avonds. Hebben toen enkel de auto geparkeerd, de brug bekeken en daar bij een restaurant gegeten. Maar voor de avond feestjes moet je bij de stranden zijn. Wil je veel feestjes, dan zou ik een resort vinden wat op loopafstand van Jan thiel of mambo (mambo is volgens mij net wat meer uitgaan). Wil je gewoon gezelligheid is Jan Thiel ook echt een aanrader.

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 16:36

Met een beetje gezond verstand (geen opzichtige dure spullen dragen, geen spullen in auto laten en niet 's avonds alleen op stap) is het niet onveiliger dan Amsterdam hoor!

Sure_lee
Berichten: 10348
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 17:57

Ik heb me echt geen moment onveilig gevoeld in Willemstad.

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:17

Blue_flower schreef:
Paris_ schreef:
Heb niet het hele topic gelezen, kwam er toevallig bij terecht :+

Is Curacao nou echt zo onveilig als wordt gezegd? Is het onmogelijk om bv. 's avonds op een terrasje wat te drinken? :o
Wij twijfelen tussen Mexico en Curacao. Staan beide natuurlijk niet bekend om de veiligheid, maar lijkt me beide zo mooi!


Willemstad voelde voor mij erg onveilig ‘s avonds. Hebben toen enkel de auto geparkeerd, de brug bekeken en daar bij een restaurant gegeten. Maar voor de avond feestjes moet je bij de stranden zijn. Wil je veel feestjes, dan zou ik een resort vinden wat op loopafstand van Jan thiel of mambo (mambo is volgens mij net wat meer uitgaan). Wil je gewoon gezelligheid is Jan Thiel ook echt een aanrader.


Heb je al veel reiservaring? Waarom voelde jij je onveilig. Wat was de reden?

Blue_flower
Berichten: 1917
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:27

Wat is veel? En wat is de vergelijking? Denk dat dit voor mij geen verschil had gemaakt.

‘S avonds is het vroeg donker, onduidelijk waar welke “plek” (restaurant, bezienswaardigheden). Overdag ook nog steeds onduidelijk, het is rondlopen tot je wat vind. (Tenzij je met kaart gaat lopen natuurlijk maar dat vind ik persoonlijk waardeloos). Waardoor wij in straten kwamen waar meerdere mensen (met name mannen) alleen liepen, ons aankeken met een bepaalde blik, wat niet veilig voelde. Vreemde steegjes waarvan je niet weet waar ze op uit komen. Maar als je op zoek bent naar bijv. Muurschilderingen zul je toch moeten rondlopen.

Relaxed
Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:47

Tja dat heeft toch met je eigen voorbereiding te maken als je dan ook niet met kaart wil lopen. Als je bij de massa in de buurt blijft kan het niet missen eigenlijk.

Zoals eigenlijk in iedere wereldstad.. :+

Blue_flower
Berichten: 1917
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 08:46

Relaxed schreef:
Tja dat heeft toch met je eigen voorbereiding te maken als je dan ook niet met kaart wil lopen. Als je bij de massa in de buurt blijft kan het niet missen eigenlijk.

Zoals eigenlijk in iedere wereldstad.. :+


Massa is er niet begin oktober :+

Relaxed
Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 09:33

Er is daar jaarrond veel toerisme, dus als je onder de mensen blijf, kom je ook niet zomaar in verlaten straatjes ;)

Blue_flower
Berichten: 1917
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 10:26

Zucht, was je erbij? Nee. Ik beschrijf mijn gevoel.

Relaxed
Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 10:30

Tja, jij wil niet met een kaart lopen en gaat dan piepen dat je in straatjes komt waar het eng is. Dan vraag je er zelf een beetje om.. Dat moet je in geen enkele wereldstad waar je niet goed bekend bent doen..

Ik heb het zelf iig totaal niet zo ervaren in Willemstad en heel Curacao.

Blue_flower
Berichten: 1917
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 10:36

Relaxed schreef:
Tja, jij wil niet met een kaart lopen en gaat dan piepen dat je in straatjes komt waar het eng is. Dan vraag je er zelf een beetje om.. Dat moet je in geen enkele wereldstad waar je niet goed bekend bent doen..

Ik heb het zelf iig totaal niet zo ervaren in Willemstad en heel Curacao.


In andere landen heb ik ook nooit met een kaart gelopen. Daar altijd mijn weg kunnen vinden. En op de kaart staan toch ook die straatjes niet als “eng straatje”? Dus wat had die kaart uitgemaakt? Behalve dat Ik richtingsgevoel gehad zou hebben :+

Mooi dat jij het niet hebt ervaren, ik wel. Mag ik dat soms niet laten weten?

Relaxed
Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 10:48

Dat kaartje had je misschien wel kunnen helpen vinden wat je zocht, want je gaf aan dat je dat niet kon vinden en daardoor in enge straatjes kwam.

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 12:29

De criminaliteit op curacao is niet vergelijkbaar met Nederland. Maar desondanks is het goed te doen, mits je enigszins op de toeristische plekken blijft. Dat voel je zelf meestal wel goed aan. De meeste toeristen zullen niet door hebben wat er allemaal op het eiland gebeurt. Gelukkig maar.

linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 18:48

Ik ben van mening dat je de criminaliteit zeker niet kan vergelijken met een grote stad in Nederland. Je moet het ook zeker niet onderschatten en sommige plekken gewoon mijden na een bepaald tijdstip.
Dat neemt niet weg dat het een prachtig eiland is waar je onwijs goed van een vakantie kunt genieten, mits je dat doet waarvoor een vakantie op Curacao bedoeld is. Strand, feestjes en toeristische trekpleisters.

@Paris; In Willemstad kun je in Punda 's avonds nog heerlijk op een terrasje zitten. Ook bij Mambo en Jan Thiel zijn mooie plekken om 's avonds nog wat te drinken :)

Hee nieuwsgierig aagje!

Joosiien
Berichten: 1941
Geregistreerd: 07-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 18:38

Wij zaten in Jan Thiel en wij konden daar ook prima in de avond vertoeven. Geen onveilig gevoel daar gehad. Ook hebben we zonder problemen strandfeestjes bezocht in de avond. In de auto hadden wij de autodeuren wel altijd op slot / vergrendeld. Die muurschilderingen zitten trouwens in een onveiliger gebied in Willemstad (wordt ook aangeraden om dit gedeelte vd stad met een tour te doen).


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ashleytjuhh, BarbaravdW, gaucho, kosseh, Lotje033, Miiej, Room_Soesje, Suliko, UnderIlse, VuurVleugels en 87 bezoekers