Curacao!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
A_nouk
Berichten: 11624
Geregistreerd: 02-12-06

Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-10 19:20

Hallo :wave:

Ontzettend vroeg, maar wij hebben onze vakantie geboekt voor Juni 2011 !
En wel naar curacao *\o/*

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie meningen, wat jullie allemaal gedaan hebben, welke hotel etc.etc.

Zelf gaan we 12 dagen naar het blue-bay resort, appartement met zeezicht.
http://www.bluebay-curacao.com/

Tips voor bezichtigingen en leuken dingen om te doen zijn zeer welkom, ik en mijn partner zijn nog nooit
naar curacao geweest laat staan zo ''ver'' op vakantie geweest. Ben dan ook benieuwd hoe ik de lange vliegreis ga ervaren.

Nou, Brand maar los :):)
Laatst bijgewerkt door Nadia op 10-05-13 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek jaartal uit titel gehaald


charissiej
Berichten: 1427
Geregistreerd: 03-03-06
Woonplaats: Zuidland

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:19

Ik ben afgelopen jaar eerst 'ver'op vakantie geweest.Ook in juni Curacao! Als je wat wilt weten, kan je me altijd pben. Ik heb er een hele leuke vakantie gehad, maar zou niet snel meer in juni gaan (het orkaan seizoen begint dan, en nu zijn er geen orkanen, maar van de 16 dagen heeft het bijna 6 dagen geregend. Was een beetje jammer, daar voor ging ik niet naar curacao haha. Ik zat in het lions dive resort, prachtig!

Laat maar weten als je vragen heb!

tinkert_tje
Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:28

ooohhh gaaf zeg ik ben vorig jaar op Curacao geweest (in september) ik heb de mooiste vakantie gehad ik me kan bedenken
super lieve mensen ik heb uren gesnorkelt
wij vertoefde op breezer's resort
de topper van de vakantie was zwemmen met de dolfijnen :D
we vlogen op de heenreis om 1 uur s'middags met tussenlanding op aruba is best lang 11 uur maar je bent dan niet moe en je bent in vakantiestemming ik heb heerlijk zitten kletsen met mensen en een film gekeken ik vond het wel meevallen
en terug vlogen we om half 8 s'avonds zonder tussenlanding dat was heerlijk ik heb 6 uur liggen slapen :Z
al met al een top vakantie zou zo weer terug willen *D

Op vakantie op Texel met of zonder paard——->http://www.paardenhoteltexel.nl

A_nouk
Berichten: 11624
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-10 22:36

Leuk, reactie !
Beide resort hebben wij ook bekenen.

We hebben bewust gekozen voor Juni, familie van ons gaat geregeld naar Chogogo appartementen en hebben eigenlijk alleen maar goed weer gehad:) Maar ik ven heel benieuwd !

Hoe vonden jullie Willemstad?

tinkert_tje
Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:41

ik vond willemstad een vieze stad weinig aan eigelijk
de pontonbrug deed het niet want die waren ze aan het verven

Op vakantie op Texel met of zonder paard——->http://www.paardenhoteltexel.nl

A_nouk
Berichten: 11624
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-10 22:43

Oke :)
Heb je daar nog veel bezichtigd of meer gesnorkeld, ik denk dat ik zelf toch wel een aantal uurtjes per dag in de zon te vinden ben ! :D

tinkert_tje
Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:51

ik heb een rondtoer gedaan over het eiland met een truck dat was echt heel leuk
en mee geweest met een snorkelboot dat was 2 uur varen met een boot naar een hele mooie snorkelplek hoe het heette geen idee :o
daar lag een wrak waar je op kon snorkelen heb echt de mooiste vissen voorbij zien komen
maar de topper blijft het dolfijnen zwemmen dat maakte zoveel indruk op me zo'n unieke ervaring
echt veel zonnen heb ik niet gedaan het was toen ik er was 45 graden dus ik lag meer in het water
verder gefeest tot in de late uurtjes op het resort *\o/*

Op vakantie op Texel met of zonder paard——->http://www.paardenhoteltexel.nl

A_nouk
Berichten: 11624
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-10 22:57

Dat dolfijnen zwemmen dat zeggen inderdaad veel mensen.
Ben dan ook heel erg benieuwd wat dat kost, dat moet nogal prijzig zijn??

Heb er inderdaad wel zin in, feesten op het resort zal er wel niet in zitten haha. We hebben een heerlijk appartement geboekt met uitzicht op zee met alles er op en eraan. Zwijmelt weg <3

Heb er al helemaal zin in maar moet nog even wachten ;(

tinkert_tje
Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:16

ja dat is duur maar het is het echt waard
alleen het zwemmen was $159,- pp
wij hebben alle foto's op dvd erbij genomen en een dvd met een film van ons
die was ook duur maar weet niet meer hoeveel maar de prijzen weten ze wel te vragen :Y)
maar als je het niet doet krijg je spijt
wij waren met zijn tweeen dus dan heb je aan 1 film genoeg ik heb hem gewoon nog een keer gebrand ;)
de foto cd is van iedereen die in jou groepje zit maar je bent maar met zijn vieren dus dat valt wel mee
ik heb iets van 40 foto's waar ik alleen op sta en iets van 30 samen met mijn moeder
iets van 120 foto's totaal dus ik stond er goed op :+
ene een appartament is toch heerlijk je kan lekker relaxen helemaal top *D
mijn moeder had de vakantie als verassing gegeven ik wist op schiphol pas waar we naar toe gingen
ik dacht egypte of zoiets ik viel bijna flauw toen ik hoorde dat het Curacao was :))
het was echt een droom om ooit eens met dolfijnen te zwemmen en dat wist mijn moeder dus die dacht zal eens gek doen en boek Curacao
we hebben veel meegemaakt en ze vond dat ik het verdiende en ze wilde zo graag een keer met mij op vakantie
mijn man en kinderen bleven thuis dat was wel een raar/dubbel gevoel hoor ik liep daar zo te genieten ik ben nog nooit zover weg geweest het voelde best dubbel want ik wilde het met ze delen dus heb een paar keer naar huis gebeld om het te delen met ze en heel veel foto's gemaakt zodat ze alles konden zien als ik thuis kwam
ik zou nog wel een keer willen maar dan met mijn gezin :P
ik kan me voorstellen dat je niet kan wachten voor het zover is maar ik weet zeker dat je een super vakantie gaat beleven :D

Op vakantie op Texel met of zonder paard——->http://www.paardenhoteltexel.nl

A_nouk
Berichten: 11624
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-10 23:18

Das helemaal een mooi verhaal !
Het was bij ons ook al een paar jaar een droom om er naar toe te gaan :)

Maar ff dat dolfijnen zwemmen is wel gruwelijk duur :=

tinkert_tje
Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:22

ja dat is echt uitbuiterij
maar mijn foto's waren allemaal zo gaaf en dan hebben ze een aanbieding van 2 foto's
maar welke foto's moet je dan kiezen dan maar allemaal het kost toch al :+ in mijn profiel staan ook een paar foto's van mij op curacao
de eerste 5 en die van het dolfijnen zwemmen
Laatst bijgewerkt door tinkert_tje op 26-11-10 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Op vakantie op Texel met of zonder paard——->http://www.paardenhoteltexel.nl

Natasja__
Berichten: 1281
Geregistreerd: 22-05-08
Woonplaats: Hier en daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:23

Helemaal niet vroeg hoor, wij hebben ook al een tijdje geboekt alhoewel.. niet naar curaçao. :Y).

Maar om even je vraag te beantwoorden.. mijn vader heeft daar +/- 10 jaar gewoond als kind zijnde.
Hij raad het watersporten en met dolfijnen zwemmen aan.

Heel veel plezier al vast.

Thinking of the day, when you went away, what a life to take, what a bond to break, I'll be missing you.

Rianneke_
Berichten: 196
Geregistreerd: 03-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:51

Ik hou dit even in de gaten want er staat bij mij vakantie in januari op de planning naar Curacao!!

charissiej
Berichten: 1427
Geregistreerd: 03-03-06
Woonplaats: Zuidland

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:42

Dolfijnen zwemmen is inderdaad duur, maar ik vond het een ware belevenis en had het niet willen missen. Curacao is toch al duur, dus die paar euro's had ik er zeker voor over. Er waren mensen op huwelijksreis en wilde vanwege het geld niet zwemmen met dolfijnen, ik kan me dit gewoon niet voorstellen! Het kost wat, maar het is iets wat je misschien nooit meer doet, en het is zo'n bijzondere ervaring! Echt doen hoor! En wat ik ook erg leuk vond wass een excursie naar de struisvogelfarm, ik heb erg moeten lachen en het eten savonds was heerlijk! Zou ik ook zeker aanraden! En de stranden zijn echt om te genieten, en snorkelen natuurlijk! HEERLIJK!! Ja, ondanks dat we veel regen hebben gehad, was het een bijzondere vakantie! Ook ik zou zo weer terug gaan, alleen het enige wat me tegen staat is dat ik alles op Curacao erg duur vind... de reis, het eten en eventuele souvenirs. Dit jaar staat Bali op de planning, ook niet goedkoop,maar in Bali schijnt alles stukken goedkoper te zijn!

Veel plezier in Curacao in ieder geval!

Jade91
Berichten: 1001
Geregistreerd: 17-10-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:47

Ik ben er ook vorig jaar geweest, voor 6 weken, hierbij maar 1 ochtendje regen gehad! :D

Als ik heel eerlijk ben hoef ik er nooit meer heen.. Vond het echt geen mooi land. vond het meer een vuilnisbelt en dan met name achteraf.
Wat ik je aan kan raden is het quat rijden over het hele eiland! en naar Klein Curacao gaan!

Zelf vond ik het dolfijn zwemmen niet zo, maar dat kan zo zijn omdat ik hiermee een geweldige ervaring heb gehad in Mexico.

Ga over 6 weken voor 7 weken naar Aruba, ik hoop dat ik daar een betere ervaring heb.

Lisan89
Berichten: 1346
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Noord-Drenthe

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:27

Ik ga ook voor Aruba boven Curacao!

Zat in Curacao in Superclub Breezes, veel Amerikanen! Verder voelde ik me in Willemstad niet erg veilig, maar dat kan ook aan mezelf liggen!

Zwemmen met dolfijnen vond ik echt superleuk, dat is iets wat je naar mijn mening 1 x in je leven doet, zo vaak krijg je niet die kans!
Het is dan wel duur, maar ook erg bijzonder!

Verder heeft het eiland wel heel veel mooie snorkelplekken!

Tibamar
Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:22

Ik vertrek in januari tot april naar Curacao :D Niet voor vakantie maar voor stage.
Ben benieuwd!

xJasmijn
Berichten: 2360
Geregistreerd: 14-02-09
Woonplaats: leende.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:27

Curacau is egt een geweldig land! mooie witte stranden,lekker weer,geweldige dieren zoals plakkie plakkies en leguanen :D
Ik zou er zo weer naartoe willen. :Y)
& ohja, ik dat Bleu Bay waar jij naartoe gaat zijn wij ook geweest ! :D kun je heel mooi snorkelen

Mr. Jones

Rianneke_
Berichten: 196
Geregistreerd: 03-05-09

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:49

Ik heb mijn vakantie vrijdag geboekt!!
Ik ga de 3e januari....heb er nu al zo'n zin in!

Naz
Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 10:31

Jade91 schreef:
Als ik heel eerlijk ben hoef ik er nooit meer heen.. Vond het echt geen mooi land. vond het meer een vuilnisbelt en dan met name achteraf.


Daar ben ik het wel mee eens. Ik ben maar 9 dagen geweest maar vond het wel zat eigenlijk.
Er zijn een paar mooie stranden (Kalki!!) en ik vond Willemstad nog wel leuk, maar dat was het ook wel.
Wij zaten in Kontiki, dat was wel erg mooi voor elkaar.

Er zijn trouwens wel meer topics over Curaçao geweest, daar staat veel info in!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

grietsjuh
Berichten: 461
Geregistreerd: 05-03-08

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:22

Ik ga ook! Maar wel wat eerder dan 2011.. Wij vertrekken 19 december voor 16 dagen! Heb er zinin :D

A_nouk
Berichten: 11624
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-11 19:59

En, hoe is je vakantie geweest?

grietsjuh schreef:
Ik ga ook! Maar wel wat eerder dan 2011.. Wij vertrekken 19 december voor 16 dagen! Heb er zinin :D

Rianneke_
Berichten: 196
Geregistreerd: 03-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 10:53

Ben m'n koffertje aan het pakken!!! *\o/*

Mareska
Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 11:02

Ik ben afgelopen april/mei naar Curacao geweest. Was een heerlijke vakantie!

We sliepen bij vrienden die daar woonden dus zij waren onze reisgids en verblijf, lekker handig. ;) We hebben vanalles gedaan, naar het gedeelte met de Boka's (inhammen door het wilde water) geweest, verschillende mooie strandjes: Grote Knip, Playa Lagun (waar altijd schildpadden komen als de vissers terugkomen met hun bootjes, heb er tijdens het snorkelen een op een paar meter afstand voorbij zien zwemmen!), Cas Abou. Ook heb ik met dolfijnen gezwommen, absoluut een ervaring om nooit te vergeten en zeker een keer te doen, ook al is het veel te duur! Ook hebben we een bootje gehuurd en zijn we een middag over het Spaanse Water gaan varen, was ook wel relaxed en je ziet dan echt de meest luxe huizen aan de kant. Verder heb ik veel gesnorkeld en een keertje gedoken, ik zou sowieso een snorkelset kopen of huren want er is op elk strandje weer zoveel te zien (als je tenminste niet de hele tijd op je resort blijft, bij Mambo Beach is geen fatsoenlijke vis te zien..). Oja en ik weet niet of je er voor in bent ;) maar er zijn veel happy hours en er wordt veel gefeest op Curacao, vooral bij Mambo Beach daar in de omgeving.

_Orlando_
Berichten: 1033
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: haaksbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 11:09

Ik ben er in 2008 geweest, 3 weken in de zomervakantie :)

Nou zat ik niet in een hotel, de vader van mijn ex woonde op curacao dus konden we daar verblijven.
Maar als je gewoon in de wijken zit valt het nog wel tegen, echt een vakantiegevoel heb je dan niet.
De west kant van het eiland is wel erg mooi :) Ik vond het erg dor allemaal, er is veel criminaliteit en
op sommige plekken is het net een vuilnisbelt.. Ook de willemstad vond ik niet echt mooi, alleen bij de
kade waar die gekleurde huisjes staan :)

Aanraders zijn de struisvogelfarm en het zwemmen met dolfijnen, erg duur maar zeker de moeite waard
is erg bijzonder! De stranden zijn erg mooi en het is er heerlijk warm. Ohja snorkelen is ook super mooi, ik heb gesnorkeld aan de west kant van het eiland bij een captain.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Coalizione, fohadie, GoogleAdsense, Hanneke137, ingvdh, Jade91, Mo_Noah, Natasja22, Pardoesje, Room_Soesje en 79 bezoekers