Curacao!

Moderators: MirandaT, Duhelo, Muiz, Essie73, Ods

Whizz

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 18:43

Wat een lekker vooruitzicht zo vlak voor de feestdagen! Ik vertrek donderdag, ik heb er echt zoveel zin in!

Relaxed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 18:57

Met dit weer sowieso heeeerlijk om te gaan :D

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 22:59

Het is er inderdaad heerlijk! Op wat kleine stortbuien na.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 15:14

Kleine stortbuien? Gisteren waren er hoosbuien en nu weer. Gisteren bij Porto Mari waren er door de harde regen flinke modderstromen. Spoelde groot deel van het zand de zee in, de zee was bruin!! Eerst toen het ging regenen bleef k gewoon liggen, dacht als ik de zee in ga zou k ook nat worden. Maar bleef zo lang en steeds harder doorgaan dat k toch maar was gaan schuilen en al m'n spullen meegenomen naar het restaurant.
Na de tweede hoosbui ook weer gaan liggen, toen scheen de zon weer. Hadden toen bedjes onder parasol gevonden. Handig voor wanneer het weer ging regenen.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 15:27

Oh jee, op regen heb ik niet {:} gerekend

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 15:41

Wauw. Zijn mijn man en ik dus precies op het juiste moment gegaan haha. Wij zijn net geen week terug nu.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 15:45

1234 schreef:
Kleine stortbuien? Gisteren waren er hoosbuien en nu weer. Gisteren bij Porto Mari waren er door de harde regen flinke modderstromen. Spoelde groot deel van het zand de zee in, de zee was bruin!! Eerst toen het ging regenen bleef k gewoon liggen, dacht als ik de zee in ga zou k ook nat worden. Maar bleef zo lang en steeds harder doorgaan dat k toch maar was gaan schuilen en al m'n spullen meegenomen naar het restaurant.
Na de tweede hoosbui ook weer gaan liggen, toen scheen de zon weer. Hadden toen bedjes onder parasol gevonden. Handig voor wanneer het weer ging regenen.

Mijn berichtje was al iets eerder geplaatst ;)

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:48

Blue_flower schreef:
Dit zegt Tui:

Er is een belangrijke wijziging omtrent de immigratiekaart voor Curaçao. Vanaf 1 oktober 2019 is het verplicht om deze (per persoon) vóór vertrek online aan te vragen via de website https://edcardcuracao.com/. Je dient hiervan een uitdraai mee te nemen als bewijs. De immigratiekaartjes worden niet meer verstrekt op de luchthaven en zijn dus niet meer schriftelijk in te vullen. Door digitaal je gegevens in te vullen sta je reeds geregistreerd bij de immigratiedienst.

Oh, wij gaan volgende week, maar dit wist ik helemaal niet joh! Mooi dat ik dit nog zie.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:52

Heeft iemand nog een advies tegen de muggen? Ik wordt echt helemaal lek gestoken! En ja, ik smeer me helemaal in :j ik slaap onder een klamboe en toch zit ik helemaal onder de muggenbeten, %)

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:07

Joosiien schreef:
Blue_flower schreef:
Dit zegt Tui:

Er is een belangrijke wijziging omtrent de immigratiekaart voor Curaçao. Vanaf 1 oktober 2019 is het verplicht om deze (per persoon) vóór vertrek online aan te vragen via de website https://edcardcuracao.com/. Je dient hiervan een uitdraai mee te nemen als bewijs. De immigratiekaartjes worden niet meer verstrekt op de luchthaven en zijn dus niet meer schriftelijk in te vullen. Door digitaal je gegevens in te vullen sta je reeds geregistreerd bij de immigratiedienst.

Oh, wij gaan volgende week, maar dit wist ik helemaal niet joh! Mooi dat ik dit nog zie.

Ook handig om te weten dat je de uitgeprinte versie ook bij terugreis nog bij je moet hebben. Dat was voor mij niet heel duidelijk en had het gelukkig voor zekerheid wel gedaan.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:37

Whizz schreef:
Heeft iemand nog een advies tegen de muggen? Ik wordt echt helemaal lek gestoken! En ja, ik smeer me helemaal in :j ik slaap onder een klamboe en toch zit ik helemaal onder de muggenbeten, %)

Enige dat bij ons goed hielp is in de avond je helemaal bedekken. En alle deuren en ramen pot dicht houden.

***In het karakter van een dier, herken je de eigenaar***

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:40

Ik was er al bang voor! Thanks DiantaM