Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 16:33

Ik meld me! Ik vertrek 23 maart om 4 maanden te gaan backpacken in mijn uppie in ZO Azië! Onwijs zin in, maar vind het wel spannend hoor.. Word mijn eerste keer..

Always smile it makes people wonder what you're up to!


Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 10:35

Lagonda schreef:
Nou wil in eind augustus/begin septembet tijdje weg, maar twijfel nog tussen Laos en Maleisië om te beginnen, en of ik Myanmar of Filipijnen mee pak. Iemand ervaringen met deze landen? Welke is echt aan te raden? Ik eindig sowieso in Nepal :D



Hier een ervaringsdeskundige hihi! Ik ben in Thailand, Myanmar, Laos, Cambodja, Vietnam en Maleisië geweest afgelopen jaar. Hoe lang ben je van plan weg te gaan?

Vooropgesteld; ik vond alles geweldig, maar elk land is anders. Myanmar is wat authentieker Azië, en wat primitiever en kan minder toeristisch zijn. Wel is er op dit moment een grote genocide aan de gang tegen een moslim minderheid dus dat zou een reden kunnen zijn om het te skippen. Ik zou je aanraden om niet in Myanmar te beginnen als je nog nooit in Azië bent geweest. Juist omdat het zo anders in dan andere landen valt je dit pas meer op als je al een ander land gezien hebt (imo).

Laos is typisch Aziatisch maar ook vrij toeristisch, veel jongeren en ook aardig veel feestjes etc.. Als je dat leuk vindt, gecombineerd met schitterende natuur! Maleisië is grotendeels islamitisch dus dat is meteen anders, maar ik vond het land ook geweldig! Het is wel een stuk meer Westers, en vrij toeristisch. Het mooiste aan Maleisië vond ik de Perhentian Islands maar ik geloof dat die een bepaalde periode dicht zijn ivm het weer dus dat zou ik ook even bekijken.

De Filipijnen moet je even kijken naar het seizoen, in Juli is het orkaan seizoen daar dus geen aanrader, weet niet hoe dat in augustus/september is.

Filipijnen en Maleisië zijn echt populaire strand bestemming, Laos heeft geen strand en Myanmar heeft wat onondekte stranden waar je helemaal alleen schijnt te zijn. Het is dus heel persoonlijk!

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 14:02

You're welcome! Ik had het inderdaad precies zo gedaan, een globaal plan, mijn eerste hostel overnachting en mijn retour ticket Bangkok! Ben eigenlijk geen moment alleen geweest!

Gaaf! Nepal staat ook hoog op mijn lijstje, maar ik ben inmiddels begonnen aan een master dus mag nog even 1,5 jaar aan de bak eerst. In 6 weken kan je prima twee landen doen denk ik, maar dat ligt er ook aan hoe je reist natuurlijk. Je kan dan best semi rustig reizen en alle hoogtepunten zien, maar als je meer wilt ervaren hoe een land is, is 4/5 weken toch wel lekkerder. En dan zou je de laatste 1/1,5 week nog lekker kunnen relaxen ergens ofzo.

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 19:38

WillBokkers schreef:
Voor alle backpackers die al weg geweest zijn: zijn jullie alleen geweest? Of met meerdere?
En hoe beviel dat al je bv alleen was? Ontmoette je daar voldoende mensen?


Ik ben alleen gaan reizen door Azië voor 4 maanden, is heerlijk bevallen! Ik ben niet echt alleen geweest, altijd heel makkelijk mensen ontmoet om een stuk(je) samen mee te reizen. Echt aan te raden! Wat ik je wel zou meegeven, kijk wel even of het land geschikt is om te doen. In Thailand is dit perfect, in ik noem maar wat, Iran, zou ik toch liever vooraf een reisgenootje regelen of je erop instellen dat je ook wel eens alleen zult gaan zijn.

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 21:22

WillBokkers schreef:
Dankjewel! Ik denk dat als ik ga ik toch wel naar Thailand ga. Heb al super mooie dingen voorbij zien komen en plaatsen waar ik dan heen wil! Echt heel erg gaaf :)


Ja Thailand is echt het perfecte land om in je eentje naar toe te gaan! Als je tip nodig hebt je mag me altijd een berichtje sturen :)

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 12:19

Gaaf! Myanmar is mooi maar wel wat minder echt pittige hikes denk ik.. Daarentegen is het wel heel erg boedhistisch en spiritueel, heel bijzonder :)

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:13

Ik zou ook voor Nepal gaan als je wilt hiken. Of naar Kyrzygistan!

Voor duiken zou je eens naar Maleisië moeten kijken (Perhentian Islands echt omg zo mooi) of Thailand, daar kan je ook goedkoop je PADI halen

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 19:49

Maleisië vond ik heel erg Westers, een verademing na wat primitievere gebieden in Vietnam haha. Ik was er wel tijdens de Ramadan dus het was niet mega druk, in het hoog seizoen kan het denk ik wel errug druk zijn. Ik vond het een fijn land, goede mix van cultuur en natuur, prachtige stranden en heerlijk eten! En heel makkelijk te bereizen (en goedkoop!)

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 14:28

Inderdaad de Perhentians! Echt prachtig. Ik vond Georgetown ook erg leuk, fijne sfeer.

Qua backpack zou ik ook 50-60 Liter doen. Probeer dan met je vertrek hem niet helemaal vol te stoppen, je hebt ook ruimte nodig voor souvenirs! Toen ik vertrok had ik 7 kilo en kwam terug met 12 (4 maanden later) :D

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 19:16

Ik denk dat een backpack ook wel afhankelijk is van je doel. Als je wilt gaan hiken is pasvorm inderdaad erg belangrijk, als je gewoon hostels afgaat en je verplaats per bus of trein is dat iets minder belangrijk. Het is wel prettig als het goed zit natuurlijk, maar dan kan je wel makkelijker onder de 100€ een fijne tas vinden.

Ik heb een 55+10, vind het een ideale maat. Hij kan denk ik net wel/net niet als handbagage mee, er past echt veel in, maar als je hem wat minder vol doet is het ook nog een fijn formaat. Ik heb er vier maanden mee gereisd, ging weg met 7 kilo en kwam met 15 kilo terug :p
(heb een High Peak Zenith, was toendertijd in de aanbieding)

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:06

Wat gaaf Sannens! Ga sowieso naar Perhentian Islands, echt wauw zo mooi! Ik vond Taman Negara ook erg vet en Georgetown vond ik ook erg fijn.

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 11:25

Spullen zou ik niet persee verzekeren, behalve als je dure fotografie spullen mee hebt ofzo. Maar medische kosten kunnen (vooral buiten Europa) snel oplopen. Of idd als je verdwaald en gered moet worden met een helicopter. Voor dat soort gevallen zou ik echt wel een reisverzekering afsluiten!

Iemand nog tips voor een reisverzekering voor stage in de USA? Zal zo'n 9 maanden weg zijn. Wil er ook aansprakelijkheid bij want ja Amerikanen he.. Ik zat zelf aan Globetrotter te denken.

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:59

Bedankt allemaal! xNavatu, ik wil ook nog wat langer blijven/reizen dus ik heb liever een eigen reisverzekering. Moest wel aangeven bij mijn sponsor dat ik verzekerd ben idd.

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 19:56

Ik kan Vietnam ook erg aanraden, prachtig land! En ook heel makkelijk alles te regelen, en veel leuke andere mensen :)

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 18:21

Nja het is wel een heel recente genocide... Ik vond dat ook bizar idd! En zo raar dat je bijna geen oude Cambodjanen ziet... Ik heb evt ook nog foto's SdaphneS als je wilt :)

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 21:53

Anna schreef:
Ik zit ook erg in twijfel. Het lukt nog niet echt om een reismaatje voor India te vinden, dus wellicht ga ik toch mijn plannen wijzigen. Zowel sri lanka, Nepal, Myanmar en Vietnam trekken mij heel erg. Liggen alleen niet echt onwijs naast elkaar...

Heeft iemand ervaringen met Myanmar recent? Het schijnt wat onrustig te zijn daar maar van wat ik lees valt dat voor toeristen best mee en is het goed te reizen.


Recent als in 2016: goed te doen. Je merkt er idd als toerist niets van. Wel vinden sommige mensen het 'verkeerd' om er heen te gaan omdat je met je geld indirect het leger steunt. Dat is iets persoonlijks denk ik.

Ik vond Myanmar geweldig, was er ook alleen! Kan het zeker aanraden. Ik hoor het wel als je tips wilt of vragen hebt. Zelfde voor Laos, Thailand, Cambodja, Vietnam of Maleisië; ik geef graag tips :)

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 22:02

Ik vond alles heel leuk haha, alleen Cambodja iets minder. Vietnam heb ik een motor gekocht en dat maakte de trip wel heel speciaal. Myanmar heb ik hele leuke mensen ontmoet dus dat maakt het ook wel heel leuk.

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 22:52

Ja de natuur viel mij ook met name tegen. Ik ben niet op Koh Rong geweest maar op Koh Rong Samloen en dat was wel echt geweldig!

Ik ben nu een roadtrip door USA aan het plannen en ik schrik van de prijzen, en mis Azië haha.

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 01:18

Wat ontzettend gaaf, Iran! Heb je foto's? Staat hoog op mijn lijstje, net als Kirzigië.

Sakura789, ik heb een vriendin die na Iran naar de USA is geweest. Dit kan wel gewoon, maar niet met een ESTA. Dus je moet echt een visum aanvragen.

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 21:56

Sakura789 schreef:
Margoooo schreef:
Sakura789, ik heb een vriendin die na Iran naar de USA is geweest. Dit kan wel gewoon, maar niet met een ESTA. Dus je moet echt een visum aanvragen.


Mmmm OK -O- -O- Dan maar even wachten op een nieuwe president.

Zou heel graag een rondje in het noord westen willen gaan maken. Alleen met veel familie en vrienden in USA is het dan toch wat lasting. Met name als we met spoed daar naar toe moeten (ziekte ofzo). Ik heb hier een collega die gewerkt heeft in Irak en gewoon geen visum kan krijgen.


Dit was helaas al zo tijdens Obama (toen zat zij er). Maar nogmaals, het is dus geen probleem alleen niet met een ESTA. Dus gewoon even een visum aanvragen, is niet moeilijk.

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 15:19

De drie landen die je noemt ben ik niet geweest nog, maar ik hoor alleen maar goede verhalen over! Nepal zou ik vooral aanraden als je veel wilt hiken. Misschien gewoon kijken waar je vrijwilligerswerk kan doen wat je het meest aanspreekt?

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 03:10

Welke richting zit je aan te denken? Ik heb iig wel eens gehoord van fietstochten in Vietnam! Gaaf idee wel!

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 01:42

Ja Vietnam is opzich wel vrij heuvelachtig haha. Maar denk nog wel goed te doen, misschien niet helemaal tot aan Sapa/Ha Giang maar zeker midden/noorden is prima te doen. Wel lastig misschien om de juist wegen te vinden, ik reed dan wel op een motor maar de Highway 1 wil je absoluut vermijden.

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 00:21

Heel erg gaaf Piccasox! Ik hoop ooit ook nog echt een lange reis te mogen maken. Ik heb al wel een keer 4 maanden in Azië gereisd en ben nu ook voor 9 mnd in het buitenland, maar echt reizen is toch anders haha. Zuid-Amerika (Peru, Columbia, Chili en Argentinië vooral) staan ook erg hoog op mijn lijstje!

Always smile it makes people wonder what you're up to!


Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:44

Ik ben ook maar rustig aan het nadenken over mijn volgende trip. Maar ben er nog niet echt over uit haha.

Denk aan IJsland, Kirzigië, Fillipijnen, Costa Rica of Nepal. Iemand ervaringen haha? Ik weet het, super breed ghehe.

Always smile it makes people wonder what you're up to!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: djinnie, Emj_23, Majestic-12, mOamm en 75 bezoekers